2. Sınıf Türkçe 132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı | Forum Sayfa Cevapları

2. Sınıf Türkçe 132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


Türkçe Öğretmeni

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Yerli Malları Tutum Haftası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


Yerli Malları Tutum Haftası Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları

HAZIRLIK


1. Yerli malı denince aklınıza neler geliyor?


Cevap : Yerli malı denince aklınıza neler geliyor? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Ülke sınırları içerisinde üretilen her şey yerli malıdır. Fındıktan, çaya, zeytine, elmaya, ipe, kumaşlara, havlulara, cam ürünlere yani aklımıza gelen ülkemiz içerisinde üretilen, tüm ürünler yerli malıdır. Teknolojik ürünlerden birçok yerli marka ürünlerimiz günümüz de bulunmaktadır. Böylece bu markalar ülke ekonomisine katkıda bulunurlar. Böylece ülke ekonomisine katkıda bulunmuş oluruz.

Artık ülkemizde yerli ürünler artmaya başlamıştır. Önceki yıllarda sebze ve meyve üretimi yapan Türkiye her geçen gün kendi yerli sermayesiyle teknolojik ürünler ve cihazlar üretmeye başlamıştır. Bizde yerli malı kullanmalı vede o malları kullanmaya teşvik etmeliyiz.


2. Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası’nda sınıfınıza hangi ürünleri getirdiğinizi söyleyiniz.


Cevap : Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası’nda sınıfınıza hangi ürünleri getirdiğinizi söyleyiniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Yerli malı haftasında okulumuzda yerli mallarını öğretmenimizle birlikte, arkadaşlarımızla toplanarak herkes yerli olan ürünlerden yiyecekler getirir ve hep birlikte yeriz. Bu ürünler, meyveler, elma, armut, portakal, mandalina, çilek, havuç ve sigara böreği, pasta, poğaça gibi yiyecekler getiririz.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki meyve isimlerini bulmacadaki yerlerine yazınız.


  • Ceviz
  • Elma
  • Portakal
  • Kestane
  • Fındık
  • Kayısı

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını,cümlelerden veya görsellerden hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi, sözlükteki anlamlarıyla karşılaştırınız.Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanarak yazınız.


Ayılmak : Baygınlık, sarhoşluk, dalgınlık, uyku gibi bir durumdan kurtulmak, kendine gelmek.

Örnek Cümle : Bayılınca ayılmaması için yardım ettiler.


Nişasta : Tahıl tanelerinden, özellikle buğdaydan ve pirinçten, bezelye, mercimek gibi kimi baklagillerin tanelerinden ya da patates ve benzeri kimi yumrulardan özel yöntemlerle çıkarılan, una benzer bir madde.

Örnek Cümle : Sütlaç içinde nişasta olunca güzel olur.


Kavurmak : Bir şeyi, bir kabın içinde, su katmadan kızartarak pişirmek.

Örnek Cümle : Eti güzelce kavurarak baharat katardı.


Şifa : Hastalıktan kurtulma, iyileşme

Örnek Cümle : Hasta olan arkadaşına şifa bulması için dua etti.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayarak yazınız.


a. Metinde meyveler dışında konuşan kişilerin adları nedir?

Cevap : Öğretmen, Ergun, Serpil ve Öğrenciler olarak konuşan kişileri yazabiliriz.


b. Ergun, sınıfa getirilen yemişleri nasıl tanıtıyor?

Cevap : Bizler için önemli besin kaynağı olduğu ve milletimizin geliri ve kalkınması açısından önemli olduğunu anlatıyor.


c. Yemişler milletimiz ve memleketimiz için ne ifade ediyor?

Cevap : Hastalara sağlık ve şifa veriyor.


ç. Elma yiyenlerin yanağı ve damağı nasıl olur?

Cevap : Hastalara sağlık ve şifa veriyor.


d. Portakal, hastalara ne veriyor?

Cevap : Hastalara sağlık ve şifa veriyor.


e. Kestane yiyenler asla ne görmez?

Cevap : Kestane yiyenler hastalık ve hastane görmez.


f. Fındık yiyen çocukların nasıl olacağı söyleniyor?

Cevap : Tombul tombul olacağı söyleniyor.


g. Ceviz en çok nerelerde olduğunu söylüyor?

Cevap : Anadolu’da olduğu söyleniyor.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Metinden hangi ürünün nerede yetiştiğini tespit ederek aşağıdaki meyve görselleriyle yer isimlerini eşleştiriniz.


“2. Sınıf Türkçe 132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyarak şehir adlarının nasıl yazıldığını ve bunlara getirilen eklerin nasıl ayrıldığını söyleyiniz.


zmir’in çekirdeksiz üzümü meşhurdur.
Gaziantep’te kara üzüm yetişir.
Malatya’mızın kayısısı meşhurdur.
Şanlıurfa’dan kırmızı biber getirdik.


Cevap : Şehir isimleri özel isim olduğu için ilk harfleri büyük yazılması gerekir.


Soru : Kesme işaretini kullandığınız kelimelerin olduğu üç cümle yazınız.


Cevap : Kesme işaretini kullandığınız kelimelerin olduğu üç cümle yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

  1. Yiğit’in kendisiyle parkta saatlerce oynadık.
  2. Pazardan 5 kg’lık çilek alıp reçel yaptık.
  3. Yarın Elif’in doğum günü partisi var.
  4. Adana’da büyükannemi ziyarete  gittiğimizde kebapta yedik.
  5. Babam spor yaparken 15 kg’lık dambıl kaldırıyor.
  6. Eylül’e okullar açılır.
  7. Arkadaşım Metin’in  kuşları için kümes aldık.
  8. Oyun oynarken  Ali’yide çağırmak istedik.
  9. Bu yaz Antalya’ya tatile gitmek için otelden yer ayırttık.
  10. Ben en çok ablam Miray’la oyun oynamayı severim.
  11. Nalan’ın yeni odası ve oyuncakları harikaydı.
  12. Ankara’daki oturduğum için Anıtkabir’e her 10 Kasım’ da mutlaka giderim.
  13. Evimize yeni aldığımız eşyaları mimarımız Meltem Hanım’a danışarak alırız.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Aşağıda resimleri verilen meyveleri inceleyiniz. Beslenme çantanıza koyduğunuz ürünlerin, bunlar arasında olup olmadığını söyleyiniz.


Cevap : Portakal, çilek, kivi, elma kaysı ve üzüm gibi meyveleri çantama koyduklarım arasındadır.


Soru :  Ülkemizde yetişen meyveleri tahmin ederek işaretleyiniz.


“2. Sınıf Türkçe 132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı”


Soru :  Ardından neden ülkemizde yetişen ürünleri tüketmemiz gerektiği konusunda konuşma yapınız.


Cevap : Neden ülkemizde yetişen ürünleri tüketmemiz gerektiği konusunda konuşma yapınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Bizim ülkemiz, diğer ülkelere göre çok verimli topraklara ve iklim şartlarına sahip olan çok güzel bir ülkedir.  Onun için birçok ürün Türkiye’ de rahatlıkla üretilir. Ancak bu ürünlerin üretilmesi ve ortaya çıkarılabilmesi için paraya ihtiyaç vardır. Bizler üretilen diğer ürünleri tercih ederek ülke ekonomisine katkıda bulunmalı ve daha çok yerli malı üretilmesine katkıda bulunmalıyız. Ülke ekonomisinin iyi duruma gelmesi ve yüksek miktarlarda para kazanılması yapılan ticarete bağlıdır.

Bizler ülkemizde ki ürünleri tercih etmezsek ekonomimiz kötü duruma girer ve üretilen ürünler boşa gider. Başka ülkelerin ticareti gelişirken , ülkemiz elindeki ürünleri başka ülkelere satmak zorunda kalır. Yerli malını tercih edersek ülkemiz para kazanır ve ilerler. Bu paralarla bizlere rahat bir yaşam, yol, okul, hastahane gibi birçok hizmet verilir. Ancak biz bu ürünleri almazsak ülkemiz bu hizmetleri yapacak parayı bulamaz ve zor durumda kalır.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Aile büyüklerinizden yardım alarak bilgi teknolojilerinden ülkemizdeki tarihî yapılara ait görseller araştırınız. Bunlardan birkaçını sınıfa getiriniz.


Cevap : Aile büyüklerinizden yardım alarak bilgi teknolojilerinden ülkemizdeki tarihî yapılara ait görseller araştırınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

“Aile büyüklerinizden yardım alarak bilgi teknolojilerinden ülkemizdeki tarihî yapılara ait görseller araştırınız.”


 

Ders Kitabı Sayfa Aramaları:

,deyerli malı ve dudum hafdası etkinliği 2 sınıf türkce132 sayva

Ödevini Bulamadıysan ARA

2. Sınıf Türkçe 132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...



Anahtar Kelime: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Hamdiye
Yerli malı denince aklıma ülkemizin güzellikleri geliyor.Yerli malını her sene kutluyoruz.Her yerli malında evimizden bir şeyler getirerek okulda çok eğlenceli bir şekilde kutlarız.Meyveden kuru yemşilere kadar.Kısacası birlikte arkadaşlarımızla eğleniriz.Bunu kutlamak bize gurur verir.Çünkü ülkemizin güzelliklerini tanıtmış ve bi daha tanımış oluruz.Yerli Malı günü şiirler de unutmayız.Yerli Malı günü de okula getirdiğim ürünler meyve ve kuruyemiş ve benzerleridir.Ben her Yerli Malında arkadaşlarımla ve ailemle çok eğleniyorum.
Aslı
Yeli malı denilince aklıma türkyede üretilmiş yada annelerimizin kendi eli ile yapılmış yemekler yada türkiyrde üretilmiş meyve yada sebzeler gibi şeyler geliyor aklıma. yerli malında ise çok ama çok eğleniriz.
Hasan
Bilinçli bir vatandaş olarak geldi malını kullanmalı ve ülkemizde üretilen meyve sebze ve diğer tükettiğim eşyalarına kullanmalıyız.yerli malı denince aklımıza ülkemizde yetişen ülkemizin kendi ürettiği birçok ürün gelmektedir. Bilinçli vatandaşları olarak paramızın kıymetini bilmeli paramızı etmemeli ve bir zor zamanımızda bize bu paranın lazım olacağını bilmemiz gerekmektedir.tutumlu olarak aile bütçesine katkıda bulunur gereksinimlerimizi harçlıklarından biriktirdiğiniz paralarla alabiliriz. Tutumlu olmak birisi bir vatandaş iyon yapabileceği en güzel alışkanlıklardan biridir. Her sene yerli malı haftasını okulumuzda büyük bir coşkuyla kutluyoruz. Ülkemizde üretilen ürünlerden ikramlar yaparak yerli malının önemini anlatan şiir ve yazılar okuyoruz.bu bizleri yerli malının ne kadar önemli olduğunu hatırlamamız da yardımcı olur.
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

error: Kopya Yasak