2. Sınıf Türkçe 272-273-274-275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı | Forum Sayfa Cevapları

2. Sınıf Türkçe 272-273-274-275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


Türkçe Öğretmeni

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Atakan Televizyon Seyretmek İstiyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281


Atakan Televizyon Seyretmek İstiyor Metni Etkinlik Soruları ve  Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevabı

HAZIRLIK


Soru : Sizce meyvelerin, çiçeklerin ya da sebzelerin renklerinin ve kokularının birbirinden farklı olmasının nedeni ne olabilir?


Cevap : Sizce meyvelerin, çiçeklerin ya da sebzelerin renklerinin ve kokularının birbirinden farklı olmasının nedeni ne olabilir? konusu hakkında farklı cevaplar ve anlatımlar için TIKLAYINIZ.

Günümüzde meyvelerin çiçeklerin ya da sebzelerin renklerinin ve kokularının birbirinden farklı olmasının Birçok nedeni olabilir.

Renklerinin kokularının birbirinden farklı olmasının temel sebebine açıklama yapacak olursak eğer; 

  • DNA yapısının farklı olması
  • Toprak yapısının farklılık göstermesi
  • Kromozom yapısının değişik olması
  • Yetişme koşullarını değişiklik göstermesi
  • Var olan iklim şartları
  • Bitkilerin ihtiyaç duyduğu farklı özellikler

Gibi maddeler örnek olarak renklerinin ve kokularının farklılıklarına örnek olarak verilebilecek Yapısal farklılıklardır.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 277 Cevabı

1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahmin yaparken kelimelerin içinde geçtiği cümleyi tekrar okuyunuz. Ayrıca sözlüğünüze bakarak bu kelimeleri daha önce yazıp yazmadığınızı kontrol ediniz. Tahmin yapmak için son kez metinle ilgili görsellere ya da resimli sözlükteki görsellere bakınız.


  1. Ekran : Görüntü verilmesi sağlayan monitör
  2. Çizgi film : Çocukların izlenmesi amacıyla yapılan çizimlerin filmleştirilmiş şekli.
  3. Hesap makinesi : Sayılar ile işlem yapılmasını sağlayan alet.
  4. Dost : Bir kişinin duygusal olarak yakını alan, kardeş
  5. Karton : Kağıt hammaddesinden yapılan sertçe saklama kabı

Soru : Bu kelimelerden iki tanesinin içinde geçtiği cümleler kurarak yazınız.


  1. Ekran : Ekranlar güzel filmler vardı.
  2. Çizgi film : Çocuklar çizgi filmlere daldı.
  3. Hesap makinesi : Matematik işlerini hesap makinesi ile yapıyordu.
  4. Dost : Dostları ile bir arada mutlu oluyordu.
  5. Karton : Kartonda gelen eşyaları çıkarıyordu.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 278 Cevabı

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayarak yazınız.


a. Atakan sabah uyanınca ne yapıyor?


Cevap : Atakan sabah uyanınca ; televizyondan çizgi film izliyor.


b. Annesi, uyanınca Atakan’a ne diyor?


Cevap : Televizyonu kapatmasını ve kahvaltı yapmasını söylüyor.


c. Atakan, kahvaltıdan sonra ne yapıyor?


Cevap : Atakan kahvaltıdan sonra günlük kıyafetlerini giyerek televizyon başına geçerek çizgi film izlemeye devam ediyor.


ç. Atakan’ı kim arıyor?


Cevap : Atakan’ı Emre arıyor.


d. Televizyon bozulunca Atakan ve Emre ne yapıyorlar?


Cevap : Televizyon bozulunca ; Çomarı dışarı çıkarıyorlar.


e. Atakan, Emre’nin CD izleme önerisini neden reddediyor?


Cevap : Atakan dılarıda mutlu olduğu için bu teklifi reddediyor.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 279 Cevabı

3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacada bularak belirginleştiriniz. Bunların üç tanesini metinde bulunuz. Bu kelimeleri metindeki anlamları dışında cümle içerisinde kullanarak yazınız.


2. Sınıf Türkçe 272-273-274-275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


Örnek Cümleler :

  • Küçük elmalar çok güzeldir.
  • Güçlükler içinde hayatına devam ediyordu.
  • Sonbaharda ağaçlar yaprak döküyordu.
  • Bilim, ilmin temelidir.

4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Atakan’ın zamanını nasıl değerlendirdiğini söyleyiniz. Siz bir gününüzü nasıl değerlendirdiğinizi aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Cevap : Siz bir gününüzü nasıl değerlendirdiğinizi aşağıdaki yazma alanına yazınız. konusu hakkında farklı cevaplar ve anlatımlar için TIKLAYINIZ.

Bir günümü okul açık olduğu zaman sabah uyanarak kahvaltımı yapar üstümü giyinir. Ve okula giderim. Okulda dersleri gördükten sonra okuldan çıkar. Ve eve gelerek belli bir süre dinlendikten sonra yemeğimi yerim. Yemeğimi yedikten sonra okulda verilmiş olan ödevleri yapar. Okulda istemiş olduğum derslerin tekrarını yaptıktan sonra. Ailemle beraber vakit geçirir ve kitap okurum. Kitap okumam bitirdikten sonra çantamı hazırlar ve yarın var olan derslere göre ders programı ders kitaplarını araç ve gereçlerini çantama yerleştiririm ardından belli bir süre televizyon izledikten sonra yatağıma geçerek uyurum.

Hafta sonları bir günümü ise genel olarak biraz daha fazla uyuyarak geçirir. Uyandıktan sonra kendime 2-3 saat oyun zamanı ayırır. Ardından 2-3 saat kitabımı okuduktan sonra ailemle beraber vakit geçirir. Televizyon izlerim. Tam olarak kendimi dinlenmiş hissettikten sonra Genel olarak haftanın var olan derslerini tekrarını yapar. Bana verilmiş olan ödevlerimi yaparak hafta içi varolan ders dökümü azaltırım. En sonunda Akşam yemeğini yedikten sonra ailemle beraber vakit geçirir ve tekrar uyuyorum.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 280 Cevabı

5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Gün içerisinde yaptığınız etkinliklerden birine uygun resim yapınız.


2. Sınıf Türkçe 272-273-274-275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 281 Cevabı

6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Cevap : Kütüphane kimlik kartına kendi bilgilerinizi yapmanız yeterli olacaktır.


Sonraki Derse Hazırlık


Sınıfa cetvel, beyaz karton, siyah boya kalemi, makas, silgili kalem, raptiye ve yapıştırıcı getiriniz.


Değerli ziyaretçilerimiz ; 2. Sınıf Türkçe 272-273-274-275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı konusunun video anlatımı için videoyu izleyiniz.



 



Ödevini Bulamadıysan ARA

2. Sınıf Türkçe 272-273-274-275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Yeliz
Hayatımızda günlük günlük yaşamımızı planladığımız zaman sürekli olarak kitap okumak gibi önemli olan alışkanlıklara yer ayırmayı unutmamamız gerekir.
Yusuf
Günümüzde Sağlıklı beslenmek ve sağlıklı bir şekilde gelişimimizi tamamlamak için sürekli olarak mevsiminde yer alan meyve ve sebzeleri tercih etmemiz ve Bu doğrultuda bu meyve sebzelerden en iyi şekilde vitamin ve besin değerlerini almamız gerektiğini aklınızın bir köşesine not etmemiz gerekir.
Oya
Günlük hayatımızda süre kazanmak ve daha kaliteli bir hayat sürmek amacıyla zamanımız planlı bir şekilde yaşamalıyız. Hayatımızda yaptığımız işlerde planlama ve zaman bölümü yapmamız gerekir.
Mahmut
2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Atakan Televizyon Seyretmek İstiyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281 sayfalarının cevaplarını dinleyerek videodan yapıyorum.
Aslı
Çiçeklerin ver meyvelerin birbirinden farklı renkte olmasının sebebi DNA dizilişlerini farklı olması yani insanlardaki parmak izlerinin farklı olası gibi tadlarınında farklı olmasınında sebebi budur.
Nuran
Çevremize baktığımız zaman birçok ve meyve sebzeleri görebiliyoruz. Çevremizde ağaçlar ve çiçekler de yer almaktadır. Sağlıklı ve düzenli beslenmek için yeterince vitamini almalıyız. Bu vitaminlerin bir kısmını meyve sebzelerden alabiliriz.Meyve ve sebzeler farklı renk ve kokular da olabilirler. Farklı renk ve koku da olmalarının sebebi her birinin farklı tat ve vitamin d olması sayılabilir. Etrafımızda gördüğümüz ağaçta ve çiçekler'de birbirlerinden farklı olabilir. Kim ağaçlar kışın bile yemyeşil kalırken bazı ağaçlar sonbaharda dökülen biliyor. Etrafımızda gördüğümüz çiçeklerin bazıları çok güzel kokular verirken bazıları ise kokusuzdur. Ağaçlar ve bitkiler kendi özelliklerini bunu gösterebilir. Çevremizdeki birçok değişikliğe kendi yapılarına bağlayabiliriz.verdiğiniz cevaplar çok güzel olmuş çok teşekkür ediyorum.  
Konuya Bir Cevap Yazın
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

error: Kopya Yasak