2. Sınıf Türkçe 38-39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı | Forum Sayfa Cevapları

2. Sınıf Türkçe 38-39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


Türkçe Öğretmeni

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Uçurtma Tekerlemesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46


Uçurtma Tekerlemesi Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları

1. Sınıfa değişik uçurtma görselleri getiriniz.


Cevap : Sınıfa değişik uçurtma görselleri getiriniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

“Sınıfa değişik uçurtma görselleri getiriniz.”


2. Bir tekerleme ezberleyiniz.


Cevap : Bir tekerleme ezberleyiniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Sizin damda var beş boz başlı beş boz ördek, bizim damda var beş boz başlı beş boz ördek. Sizin damdaki beş boz başlı beş boz ördek; bizim damdaki beş boz başlı beş boz ördeğe: “Siz de bizim gibi beş boz başlı beş boz ördeksiniz.” demiş

Ebe ebe nerede, su doldurur derede, dere boyu çalılık, şu ebe ne de alık, ebe suya dalamaz, araba da bulamaz, ene mene dostum, ben sana küstüm, armudu kestim, tavana astım, tap dedi düştü, kargalar üşüştü, bu da bana düştü.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Okumanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


“2. Sınıf Türkçe 38-39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı”


Cevaplarınız arasında “Hayır” varsa bunları olumluya çevirmek için neler yapabileceğiniz hakkında görüşlerinizi açıklayınız.


2. Etkinlik


Soru : Şiirin konusunu en iyi anlatan görseli işaretleyiniz.


“2. Sınıf Türkçe 38-39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı”


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz. Bu kelimeleri 42. sayfada verilen bulmacadaki yerlerine yazınız.


Kalın ve gür ses çıkarmak?  ( Gürlemek )

Üfleyerek bulunduğu yerden uzaklaştırmak:  ( Üfürmek )

Çevresine göre yüksek yer:  ( Tepe )

Bükülmüş, kıvrılmış şeylerin oluşturduğu kat, büklüm:  ( Kıvrım )

Çevresine göre çukurda kalmış geniş ve düzlük yer:  ( Ova )

Çoğunlukla denize dökülen en büyük akarsu, nehir  ( Irmak )


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları

4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


a. Uçurtmanın nasıl bir huyu vardır?


Cevap : Kuyruğu ile oyun oynamayı severmiş.


b. Uçurtmanın daha fazla yükselmesine engel olan nedir?


Cevap : Rüzgar ve ipin uzunluğu yükselmesine engel olurmuş.


c. Uçurtma yelden ne diliyor?


Cevap : Onu gökyüzüne salmasını istiyor.


ç. Yel, uçurtmanın bu isteğini yerine getiriyor mu?


Cevap : Evet yerine getiriyor.


d. Uçurtma gökte iyice yükselirken neler görüyor?


Cevap : Gölleri, denizleri, dağları, ovaları görüyor.


e. Uçurtma, iyice yükselince kendini nasıl hissediyor?


Cevap : Mutlu oluyor şenleniyor.


5. Etkinlik


Soru : “Rüzgâr” ve “nehir” kelimelerinin eş anlamlılarını şiirde bulunuz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.


Rüzgar Kelimesi

Eş Anlamı : Yel

Örnek Cümle : Esen yel uçurtmayı gökyüzüne götürdü.


Nehir Kelimesi

Eş Anlamı : Irmak

Örnek Cümle : Temiz ırmak içinde birbirinden güzel balıklar vardı.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Sınıfa getirdiğiniz uçurtma görsellerini sergileyiniz. Uçurtma uçururken ya da uçan bir uçurtma gördüğünüzde neler hissettiğinizi veya hangi hayallere kapıldığınızı anlatınız.


Cevap : Uçurtma uçururken ya da uçan bir uçurtma gördüğünüzde neler hissettiğinizi veya hangi hayallere kapıldığınızı anlatınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Bütün çocuklar uçurtma uçurmayı sever. Bende uçurtma uçurmayı çok seviyorum. Her çocuğun uçurtması vardır. Uçurtma olmadığı zamanlar kağıttan uçurtma yapardık. Ucuna bir ip bağlar ve rüzgarlı bir havada onu uçurarak çok eğlenirdik.

Uçurtma demek sanki hayal demek. Bazen kuş gibi uçmayı hayal ederim. Uçurtmamla birlikte sanki bende uçuyor gibi hissederim. Her çocuk uçurtmasının en yükseklerde uçmasını sever. Böylece sanki onunla uçuyormuş gibi sevinir. Ve başarma duygusunu tatmış olur.

Ben uçurtma uçururken veya uçurtma uçuran birini gördüğüm zaman çok sevinir ve heyecanlanırım. Her çocukta benim gibi hisseder. Çocukların hepsi uçurtmasının en güzel olmasını ve arkadaşları ile bu neşeli oyunu oynamayı ister.

Günümüzde rengarenk ve çeşit çeşit uçurtmalar üretilmiştir. Çocuklar tuttukları takıma göre veya en sevdiği çizgi film karakterinin resmi olan uçurtmaları bulabilir ve alabilir. Buda oyunu daha eğlenceli hale getirir. Sanki en sevdiğim karakterle oynuyor ve onu uçurtuyormuş gibi hayal kurarım.

Arkdaşlarla beraberde uçurtma uçurmak çok keyifli olur. Ailemle pikniğe gittiğimiz zaman da babamla veya annemle uçurtma uçurmak ve geniş yeşil bir alanda koşturmak çok eğlenceli olur. Tabi ki ailemizin izin vermediği yerlere gitmemeliyiz ve ailemizin izin verdiği , bizi görebileceği yerlerde oynamalıyız.

Eski zamanlardan beri gelen bütün insanlarda uçmayı sevmişlerdir. Bunun için uçak gibi aletler yapmışlardır. Uçan balonda bunlara bir örnektir. İşte uçurtma sevgisi herkeste vardır.


7. Etkinlik


Soru : Ezberlediğiniz tekerlemeyi arkadaşlarınıza söyleyiniz.

Arkadaşlarınızın tekerlemeyi ezberinden okumalarını aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


İşitilebilir, bir ses tonu kullandı. (EVET)
Kelimeleri doğru telaffuz etti. (EVET)
Vurgu ve tonlamaya dikkat etti. (EVET)
Tekerlemeyi okurken beden dilini etkili kullandı. (EVET)
Arkadaşlarıyla göz teması kurarak okudu. (EVET)


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları

8. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki oyunun kurallarını okuyalım. Okul bahçesinde kurallara uyarak oyunu oynayalım.


MENEKŞE

Okul bahçesinde el ele tutuşarak karşılıklı iki sıra olalım. Oyun sırası için bir kişi belirleyelim. Diyelim ki bu arkadaşımızın adı Hatice olsun. Ardından aşağıdaki tekerlemeyi söyleyelim. Oy menekşe menekşe, Mendilin yere düşe. Bizden size kim düşe, Hatice düşe, tez düşe. Adı söylenen oyuncu koşar. Karşı diziden gözüne kestirdiği iki oyuncunun arasından geçmeye çalışır. Bunu başardığında arkadaşlarından birini alır kendi grubuna döner. Başaramazsa karşı grupta kalır. Oyun böylece sürer gider. Oyuncularının hepsini karşı grupta bırakmak zorunda kalan grup, oyunu kaybeder.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları

9. Etkinlik


Soru : Yandaki tekerlemeyi okuduktan sonra alttaki boşalana yazınız.


PAZARA GİDELİM

Pazara gidelim.
Bir tavuk alalım.
Pazara gidip
Bir tavuk alıp ne yapalım?
Gıt gıt gıdak,
Gıt gıt gıdak, diyelim.
Sakız verdim çiğnedi,
Hap hup, kırmızı top.
Happuru happuru
Happuru happuru yiyelim.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Günlük hayatınızda başkaları tarafından takdir edilen güzel davranışlarınızı defterinize yazınız.


Cevap : Günlük hayatınızda başkaları tarafından takdir edilen güzel davranışlarınızı defterinize yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Güzel davranışta bulunan insanları herkes sever. Kötü işler yapan insanları kimse sevmez, onla beraber olmak istemezler ve o kişiden uzaklaşırlar. Bizlerde insanların bizi sevmesini istiyorsak kibar ve iyi huylara sahip bir insan olmalıyız.

Günlük hayatta bende insanların sevdiği bir insan olmak için güzel davranışlarda bulunurum . İnsanlar bu davranışlarımı görür ve takdir ederler. Bazende bunun için bana ödül verirler.

Bu davranışlar şunlardır;

  1. Benden küçük olan çocukları sever ve yardım ederim.
  2. Büyüklerime ve yaşlı olanlara saygı duyarım. Onların sözünü dinlerim.
  3. Yalan söylemem ve yalan söyleyenlerden uzaklaşırım.
  4. Bana bir görev verildiği zaman en güzel şekilde yerine getirmeye çalışırım.
  5. Emanet aldığım zaman ona dikkat eder ve işim bitince sahibine iade ederim.
  6. Kavga etmekten kaçarım. Kavga çirkin bir şeydir.
  7. İnsanlara kötü söz söylemem ve hakaret etmem.
  8. Biri bana bu şekilde davranırsa kavga etmem ve büyüklerime söylerim.
  9. Büyüklerim o kişi ile konuşarak durumu çözerler.

 



Ödevini Bulamadıysan ARA

2. Sınıf Türkçe 38-39-40-41-42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Hamdiye
Bu siteyi çok seviyorum.K-uzenlerimin ve kardeşlerimin ödevlerini buradan kontrol ediyorum.Hepsi de doğru olduğunu anlayabiliyorum.Sitede emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.
Aslı
2. sınıf Türkçe cevapları için çok teşekkür ederim hepinizin eline sağlık . videolu konu anlatım harika olmuş hepinize çok teşekkürler
Aslı
Türkçe cevapları için çok teşekkür ederim hepinizin eline sağlık . videolu konu anlatım harika olmuş hepinize çok teşekkürler.
Konuya Bir Cevap Yazın
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

error: Content is protected !!