2. Sınıf Türkçe 96-97-98-99-100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı | Forum Sayfa Cevapları

2. Sınıf Türkçe 96-97-98-99-100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


Türkçe Öğretmeni

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Cimrinin Kedileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105


Cimrinin Kedileri Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları

HAZIRLIK


1. Sizce çok parası olduğu hâlde bunu harcamayan insanlar mutlu mudur? Neden?


Cevap : Sizce çok parası olduğu hâlde bunu harcamayan insanlar mutlu mudur? Neden? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Bence çok parası olduğu halde bunu harcamayan insanların hiç biri mutlu değildir. Çünkü bu insanlar cimridir. Cimri insanlar hem fakir gibi yaşarlar hemde paraları olduğu için zengin gibi yaşamak isterler. Parası olanların yaptıkları şeyleri görüp, imkanları olduğu halde yapmadıkları için strese girerler. Her insanın belli bir parası ve maddiyatı vardır. Her insan elinde olan parasına göre hareket etmeli ve buna kanaat etmelidir.

Çok parası olupta bunu saklayan kişiler öldükleri zaman malları başkalarının eline geçer. Halbuki dünyada yaşarken bunu harcasalar veya fakirlere verselerdi hem kendileri hemde diğer insanlar mutlu olurdu. Ama böyle yapmadıkları için hem ölene kadar çalışırlar. Hemde istediklerini yapamadan bu dünyadan gitmiş olurlar. Bu insanlar diğer insanların ne kadar ihtiyacı olduğunu görür ve fark etmeseler de içlerinde bir mutsuzluk hissederler. Onun için çok parası olan insanlar hayallerini yapmalıdır.

Paralarından fazla gelen kısmı biriktirebilirler. Böylece hem paraları bitmez hemde mutlu olurlar. Çok parası olduğu halde bunu harcamayan insanlar paralarının biteceğinden korkarlar. Halbuki dikkatli harcarlar ve çalışmaya devam ederlerse paraları bitmez. Gelecek günler için bir yandan çalışırken para biriktirirler. Bir yandan da yapmak istedikleri her şeyi yapmış olurlar. Benimde ilerde çok param olursa böyle yapmayı planlıyorum. Herkese de bunu tavsiye ediyorum. Bence en güzel yolu bu.


2. İmkânları ölçüsünde, malını diğer insanlarla paylaşan insanlar hakkında ne düşünüyorsunuz?


Cevap : İmkânları ölçüsünde, malını diğer insanlarla paylaşan insanlar hakkında ne düşünüyorsunuz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Paylaşmak çok güzel bir histir. Bu hissi en çok hisseden kimseler ise cömert olanlardır. Cömert insanları herkes sever. Çünkü onlar ellerinden geldiği kadar insanlara yardımcı olmaya ve ellerindeki şeyleri vermeye çalışırlar. Bir ihtiyaç sahibi  gördükleri zaman hemen yardımına koşarlar. İnsanlarda bu yüzden cömert insanları çok severler. Bende cömert insanları çok  ve severim. Onlar sayesinde parası ve malı olmayan kişiler de ihtiyaçlarını karşılarlar. Cömert olmak için illa çok zengin olmaya da gerek yoktur. Ellerinde fazla olan şeyi veren yada elinde çok olmasa da elindekini paylaşan kişilerde cömert sayılır.

İnsanın elindeki şey paylaşınca her ne kadar azalıyor gibi görülse de paylaştıkça artar ve bereketlenir. Cömert insanlar iyi insanlardır. İyi oldukları için insanların mutluluğu onları mutlu eder. Bizlerde cömert olmalıyız. Elimizde annemizin koyduğu beslenmeden arkadaşlarımıza da ikram etmeliyiz. Marketten birşey aldığımız zaman yanımızdakilere de vererek tadına baktırmalıyız. Böylece onlarda bir şeyler aldıkları zaman bizlere verir. Böylece herkes farklı farklı şeyler yemiş ve tatmış olur.

Bunun için ben imkanları ölçüsünde malını diğer insanlarla paylaşan insanları çok beğeniyorum ve takdir ediyorum. Bence herkes böyle davranmalı. Zaten büyüklerimizde bizim böyle olmamızı ister. Ben okula geldiğim zaman veya evde olduğum zaman elimde ne varsa paylaşıyorum. Paylaşınca kendimi mutlu hissediyorum. Bence hepimiz böyle olmalıyız. İnsanlarda bizi görerek örnek alırlar ve onlarda böyle yaparlar. Böylece örnek insan olmuş oluruz.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : Görselleri verilen aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz.


  • Büyük ve Gösterişli ev : Konak
  • Kaşındırıcı bir hastalığa tutulmuş kimse : Uyuz
  • At koşturup değnek atarak oynanan bir oyun : Cirit
  • Bir işin yapılması için harcanan beden ve kafa gücü : Emek

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Metni kısaca anlatınız. Metni anlatırken girişinden sonuç kısmına doğru sırasıyla anlatmaya özen gösteriniz.


Cevap :

Zamanların birinde zengin ve cimri bir adam varmış. Cimri adamın evinde her yıl 8 tane yavru yapan bir kedi varmış. Bir gün cimri adam kedi ve yavrularından masraflarından bıkmış ve onları evden kovmuş.

Cimri adamın evine bir gün bir misafir gelmiş ve ona yardım edip etmediğini sormuş ve nasihatler da bulunmuş. Cimri adam hatasını anlamış ve yaşlı kedi ve yavrularını tekrar eve almış.


3. Etkinlik


Soru : Olayların anlatıldığı metinlerde kişiler ve varlıklar yer alır. “Cimrinin Kedileri” metninin kahramanlarından biri cimri adamdır. Anne kedi de varlıklardan biridir. Diğer kişi ve varlıkları siz yazınız.


Cevap : Evin hizmetçileri, yavru kediler ve misafir adam örnek olarak verilebilir.


4. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu yazınız.


Cevap : Cimri adamın kedi ve yavrularını kovması ve gelen misafirin nasihatler vererek bu hatasından vazgeçmesi konu alınmaktadır.


5. Etkinlik


Soru : Metne farklı bir başlık yazınız.


Cevap : Merhamet, Cimrinin Hatası, Herkese Yardım gibi başlıklar eklenebilir.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : Metinde geçen “fakir, ihtiyar, misafir ve bereket” kelimelerinin eş anlamlılarını yazınız. Bunları birer cümlede kullanınız.


Fakir Kelimesi

Eş Anlamı : Yoksul

Örnek Cümle :  Yardıma muhtaç olan yoksul insanlara zenginler yardım eder.


İhtiyar Kelimesi

Eş Anlamı : Yaşlı

Örnek Cümle : Yaşlılar bir araya gelerek eğlendiler.


Misafir Kelimesi

Eş Anlamı : Konuk

Örnek Cümle : Gelen konuklara hoş geldiniz dedi.


Bereket Kelimesi

Eş Anlamı : Bolluk

Örnek Cümle : Herkese yardım ettiği için bolluk içindeydi.


7. Etkinlik


Soru : Metinde geçen aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerin başına hangi noktalama işaretinin konulduğunu söyleyiniz.

— Yavrularım, dermiş. Görevinize dikkat edin.
— Bana bak, demiş.
— Hiç sorma arkadaş, demiş.
Uzun çizgi de denilen konuşma çizgisi (—) satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.


Cevap : Uzun çizgi yani konuşma çizgisi kullanılmıştır.


Soru : Konuşma çizgisinin kullanımına iki örnek cümle yazınız.


Cevap : Konuşma çizgisinin kullanımına iki örnek cümle yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Konuşma çizgisi satır başına alınan konuşmaları, karşılıklı olan konuşmalarda konuşan kişinin değiştiğini veya konuşmanın değiştiğini gösteren çizgiye denir. Konuşma çişzgisi ile ilgili örnekler;

  1. Baba: _Haydi kal gidiyoruz buradan, dedi.
  2. Ayşe ile Sevgi beraber oynarken, odaya Ayşe’ ‘ nin annesi girdi ve Sevgiye hoş geldin demek için seslendi. _Nasılsın kızım _teşekkür ederim iyiyim. Siz nasılsınız _Teşekkür ederim bende iyiyim yavrum
  3. Anne: _ Kızım kalk okula geç kalacaksın, dedi.
  4. Selen parmak kaldırdı: _Hocam , ben bu sorunun cevabını biliyorum
  5. Anne ve baba çocukları Hatice hakkında konuşuyorlardı. Annesi: _Hatice bugünlerde durgun mu _Evet, bende fark ettim _Sence neden böyle oldu_ Okul tercihleri kafasını karıştırıyor olabilir _Evet, haklısın _ Peki ne yapabiliriz _Onunla bu konuda konuşmak iyi bir fikir olacak _Tamam onu çağırır mısın Annesi: _ Hatice! diye seslendi. Hatice : _Efendim anne dedi. Annesi: _ Buraya gelir misin? diye sordu. Hatice üzgün bir ifade ile yanlarına geldi. Baba söze başladı: _Nasılsın yavrum _İyiyim baba _ Seni son günlerde durgun görüyoruz. Bu bizi düşündürüyor . Nedenini öğrenebilir miyiz _Hangi okulu seçeceğim konusu beni düşündürüyor. Anne ve baba birbirlerine baktılar. Annesi: Sevgili kızım, okulları beraber ziyaret etmek senin için iyi bir deneyim olabilir mi? dedi Hatice gülümseyerek : _ Evet! diye haykırdı.

2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları

8. Etkinlik


Soru : “Komşusu açken tok yatan bizden değildir.” (Hz. Muhammed) sözünden ve aşağıdaki resimden hareketle yardımlaşmanın önemi hakkında konuşunuz.

“2. Sınıf Türkçe 96-97-98-99-100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı”


Cevap : “Komşusu açken tok yatan bizden değildir.” (Hz. Muhammed) sözünden yardımlaşmanın önemi hakkında konuşunuz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Komşularımız evimizin en yakınında olan kişilerdir. Başımız sıkıştığı zaman , bir işimiz olduğu zaman yakında oldukları için ilk onlar gelir. İslam dini de komşu hakkına çok önem verir. Bizlerde Müslüman olduğumuz için komşularımızı gözetiriz. Peygamberimiz ‘komşusu aç iken tok yatan bizden değil ‘ demiştir. Onun için tarih boyunca bütün Müslümanlar komşularına yardım etmiştir. Bu sayede herkes başı sıkıştığı zaman komşusunun yanında olacağını bilir. Böylece hem bütün komşularına yardım eder hemde kendini güvende hisseder.

Bizler de İslamiyetin bize tavsiye ettiği bu güzel ahlakı almalıyız. Komşularımıza değer vermeliyiz. Hastalandıkları zaman onlara bakmalıyız. Fakir komşularımız varsa ihtiyaçlarını görmek için elimizden gelen her şeyi yapmalıyız. Zenginler fakirlere yardım ederse dünya çok güzel olur. Çünkü hem fakirler ihtiyaçlarını alır hemde zenginler kendilerini iyi hissederler. Dinimiz onun için zengin olan Müslümanlara zekat fitre gibi emirler vermiştir. Zenginler paralarından bir kısmını bu yolla fakirlere verirler. Fakirler de bu paralarla ihtiyaçlarını karşılarlar. Böyle olursa herkesin ihtiyacı karşılanır ve hırsızlıklar azalır.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları

9. Etkinlik


Soru : Yardımseverlik konusunda çevrenizde gözlemlediğiniz, izlediğiniz ya da okuduğunuz bir olayı yazınız.

Yazınızı yazarken olayları oluş sırasına göre sıralamayı unutmayınız. Yazınızı bitirdikten sonra okuyunuz. Gördüğünüz harf, hece ve kelime yanlışlarını düzeltiniz. Noktalama işaretlerini yerinde ve doğru kullanıp kullanmadığınızı da kontrol ediniz.


Cevap : Yardımseverlik konusunda çevrenizde gözlemlediğiniz, izlediğiniz ya da okuduğunuz bir olayı yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Yardımseverlik

Çevremizde yardımseverlikle yapılmış olan bir işi Örnek vermek gerekirse okulumuzda düzenlenen kullanma yardım kampanyasında kardeşlerimize gerekli kitapların ve maddi olanaklarının  yardımlarla toplanması ile beraber düzenlemiş olduğumuz etkinlik en güzel örneklerinden bir tanesidir.

Bu etkinlikle beraber köy okullarında okuyan kardeşlerimiz daha iyi bir ortamda eğitim görerek Okul araç ve gereçlerini ağlanması ile beraber gerekli eğitim olanaklarını en iyi şekilde alarak İyi bir öğrenci olması sağlanmakta ve bu da etkin bir vatandaş olmasına neden olmakla beraber devletine milletine ve ailesine yararlı bir biri olacağına inandığımız için yardımseverlikle yapılmış olan en güzel işlerden bir tanesi olarak bu okul kampanyasına örnek olarak verebilirim.


2. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları

10. Etkinlik


Soru : Yazınızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. Olumlu her davranışınız için yanındaki yıldızı boyayınız.


“2. Sınıf Türkçe 96-97-98-99-100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı”


Sonraki Derse Hazırlık


1. En sevdiğiniz arkadaşınızın resmini yapınız.


Cevap : Bu soruyu kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


2. Sınıfa bir kartpostal getiriniz.


Cevap : Sınıfa bir kartpostal getiriniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

“Sınıfa bir kartpostal getiriniz.”


 


Ödevini Bulamadıysan ARA

2. Sınıf Türkçe 96-97-98-99-100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Hamdiye
Kişiden kişiye değişir. Bazı insanlar para harcayarak,bazıları ise para harcamayarak mutlu olurlar.Bana göre malını başka insanlarla paylaşan kişiler çok yardımsever kişilerdir.Yardımseverlik çok güzel bir şeydir. Herkesin elinden geldiği kadar başka insanlara yardım etmesi gerekir. 
Aslı
Eğer çok paran varsa bir yerden sonra bankada duran rakamlar oluyor buda insanı mutlu etmiyor asıl mutluluk bizlerin ailenin mutluluğu olur.
Rima
Anne ve babamın verdiği parayı biriktirerek birçok ihtiyacımı karşılıyor biliyorum.Bazen biriktirdiğim parayı ihtiyaç sahipleri için ayrılmayı düşünüyorum. Anne ve babanla bunu konuştuktan sonra ihtiyaç sahiplerinin belirlenmesi ile beraber bir miktar parayı onlara harcamaya karar verdik. Paramızı uygun olan ve ihtiyacımız olan şeyleri harcamalıyız. Paramız varken ihtiyaçlarımızı karşılamalı paramızı boş yere harcamamalıyız. Paramızı ihtiyaçlarımıza ayırmalı ihtiyacımız olmayan parayı ise ihtiyaç sahiplerine dağıtarak yardımcı olabiliriz. Bu konuda bizi bilgilendirip aydınlattığınız için çok teşekkür ederim. Cevaplarınız ve verdiğiniz aydınlatıcı bilgiler ne ödevlerime hemen anlıyorum.
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

  • 15 Kayıtlı Üye
  • Son Üye Mine
error: Kopya Yasak