2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları ADA Yayınları

Göster

2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık En Güzel Yarıyıl Tatili Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


En Güzel Yarıyıl Tatili Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 104-105-106-107-108


Soru : “Komşuluk ilişkisi” sözünden ne anlıyorsunuz?


Cevap:
Komşuluk ilişkisi sözünden , komşularımızla olan geçimimizi anlıyorum. Onlarla olan konuşma, anlaşma ve ilişkilerimizi anlıyorum.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 105 Cevapları


Soru : Metinle ilgili resmi inceleyiniz. Resimde gördüğünüz kişileri ve bulundukları ortamı yorumlayınız.


Cevap:
Resimde ev sahipleri ve onlara hediyelerle gelen konuklar var. Sobalı köy evi gibi tek katlı bir evdeler.


1. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyede ne anlatılıyor? Konusunu kısaca yazınız.


Cevap:
Bu hikâyede Burcu’ nun , yarıyıl tatilinde annesi ve kardeşi ile kışın anneannesinin yanına gideceği anlatılıyor. Burcu’ nun geçirdiği günler anlatılıyor.


Soru : Dinlediğiniz hikâyeyi, olayların oluş sırasına göre anlatınız.


Cevap:
Burcu , kardeşi ve annesi anneannelerinin yaşadıkları yere gittiler. Karnesini aldıkları diğer gün yola çıktılar. Anneannesi onlara çeşit çeşit kahvaltılıklar hazırlamıştı.
Öğleden sonra komşular ” hoş geldin” demek  için onları çağırdı. Komşu çocukları ile oyun oynadılar. Komşular onlara bir şeyler getirdi. Günleri çok güzel geçiyordu. Gidiş günü gelince ona armağanlar verdiler. Otogara kadar götürdüler ve onlara yolluk hazırlamışlardı. Güzel bir zaman geçirerek ağlayarak evine döndü.


2. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyedeki olayların oluş sırasına uymayan cümleyi bulup işaretleyiniz.


Cevap:

  • (1) Burcular, yarıyıl tatilinde anneannesine gittiler.
  • (3) Anneannelerinin yaptığı yiyecekler çok güzeldi.
  • (2) Sobanın yanına kurulmuş sofranın başına geçtiler.
  • (4) Öğleye doğru komşular “Hoş geldiniz!” demek için geldiler.
  • (5) Günler çok güzel geçti. Dönüş günü gelmişti. Burcu, ağlamamak için kendini zor tuttu.

2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 106 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Soruları, dinlediğiniz hikâyeye göre cevaplayınız.


Burcular niçin anneannelerine gidiyorlar?
Cevap: Burcular yarıyıl tatilini orada geçirmek için anneannelerine gidiyorlar.


Anneanne nerede oturuyor?
Cevap: Anneanne küçük bir şehirde oturuyor.


Burcu, kimlerle oyun oynadı?
Cevap: Burcu, küçük şehirdeki arkadaşlarıyla oyun oynadı.


Sokakta oyun oynanır mı?
Cevap: Eğer küçük şehirler gibi arabaların olmadığı yerler olursa oyun oynanabilir.


Burcu, anneannesinin komşuluk ilişkilerini görünce ne düşündü?
Cevap: Burcu, anneannesinin komşuluk ilişkilerini görünce kendi ilişkilerini düşündü. Hiç böyle içtenlik yoktu.


Burcular niçin sokakta oynadılar?
Cevap: Burcular araba olmadığı ve güvenli olduğu için sokakta oynadılar.


Dönüş günü neler oldu?
Cevap: Dönüş günü yemeleri için yolluk hazırlayarak, onları otogora kadar bıraktılar. Burcu arkadaşlarından ve bu samimi ortamdan ayrılacağı için ağladı.


4. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz hikâyeyi siz yazsaydınız ona hangi başlıkları verirdiniz? Hikâyenin konusuna uygun iki başlık yazınız.


Cevap: Dinlediğim hikayeyi ben yaşayacak olsaydım şu iki başlıktan birini verebilirdim.
Küçük Şehirdeki Büyük Yürekler
Samimiyet Dolu Tatil


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 107 Cevapları


Soru : Dinlediğiniz hikâyede anlatılan komşuluk ilişkileri hoşunuza gitti mi?


Cevap:
Dinlediğim hikayedeki komşuluk ilişkileri çok hoşuma gitti. Çok güzel günler geçirmiş. Bende böyle bir ortamda tatil geçirmek isterdim.


Soru : Burcuların apartmanında komşular birbirini tanımıyormuş. Sizin komşularınızla ilişkileriniz nasıl? Konu dışına çıkmadan duygu ve düşüncelerinizi anlatınız.


Cevap:
Burcuların apartmanında komşular birbirini tanımıyormuş. Bizim apartmanımızda da böyle sayılır. Belli başlı kişiler dışında kimse birbirini tanımıyor.


5. Etkinlik


Soru : Komşu çocuklarıyla bahçede hangi oyunlar oynanır? Bu oyunlardan birinin adını ve nasıl oynandığını sırasıyla yazınız.


Cevap:
Körebe : Körebe oynanırken çocuklardan birinin gözü bağlanır. Gözü bağlanan çocuk, diğerlerini yakalamaya çalışır. Ve kaçamadan yakalanan çocuk ebe olur.
Saklambaç :: Saklambaç oynanırken çocuklardan biri ebe olur. Ebe olan gözlerini kapatır ve saymaya başlar. Diğer çocuklar saklanır. Ebe olan gözlerini açar ve onları aramaya başlar. Birini görürse “sobe” der ve koşmaya başlarlar. Hangisi önce ebe yerine vurursa o kazanır, geç kalan ebe olur.


2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tekerlemeyi bir arkadaşınızla karşılıklı okuyup defterinize yazınız.


Cevap:
KOMŞU KOMŞU
– Komşu komşu!
– Hu, hu!
– Oğlun geldi mi?
– Geldi.
– Ne getirdi?
– İnci, boncuk.
– Kime, kime?
– Sana, bana.
– Başka kime?
– Kara kediye.
– Kara kedi nerede?
– Ağaca çıktı.
– Ağaç nerede?
– Balta kesti.
– Balta nerede?
– Suya düştü.
– Su nerede?
– İnek içti.
– İnek nerede?
– Dağa kaçtı.
– Dağ nerede?
– Yandı, bitti kül oldu.


İlgili Makaleler

4 Yorum

  1. Merve dedi ki:

    Komşuluk Türk kültüründe oldukça önemli bir yeri vardır. Komşularımız bazen akrabalarımızdan ve yakınlarımızdan daha yakındır. Komşuların birbirine karşı hakları çok fazladır. Atalarımızın de işi ile komşu komşunun külüne muhtaçtır atasözünde anlatılmak istenen zor duruma düştüm üzere veya bir sıkıntı durumunda elimizin ulaşabileceği veya yardım isteyeceğimiz en yakınlarımız komşularımız Iğdır. Bu sebeple komşularımıza karşı kibar ve nazik davranmalıyız. Onları sevmediğimi hoşlanmadığı hal ve hareketlerin yapılmaması için dikkatli olmalıyız. Çünkü komşuluk hakkı kul hakkı gibidir. Komşularımız bizim aynı ortamda kaldıkları için birbirimizle destekçi ve yardımlaşarak bir yaşam sürebiliriz. Örneğin çok iyi bir komşumuz olduğu zaman iyi bir akrabadan daha yakın ve daha yardımsever bir kişiye sahip olacağımız unutmamalıyız.

  2. Mustafa dedi ki:

    Komşuluk ilişkisi her zaman bir toplum içerisinde gerekli olan irbirimize karşı saygıyı simgeleyen ve yalnız bulunduğumuz ortamı değil toplumumuzun huzurunu ve güvenliğini de sağlamak amacıyla komşularımıza ihtiyaç duyduğumuzu ve komşularımızla ilişkilerimizin güzel olması gerektiğini her zaman bilmeliyiz. Komşular her zaman bizim en yakınlarımız dır. Komşularımıza daima güzel geçirmeli komşularımızla bir arada üzüntülerimizi ve sevinçlerimizi paylaşmalıyız. Komşularla bazen sorunlar veya sıkıntılar yaşasak bile insanoğlunun hata yapabileceğini bilmeli ve hoşgörülü olarak aramızdaki sorunları çözme miyiz. Çok eski tarihten itibaren Türk toplumu komşuluk ilişkilerine misafirperver olmaya oldukça dikkat etmemiş günümüzde de bugün tür devam etmiştir.

  3. Tuğçe dedi ki:

    Yukarıda 2 sınıf Ada yayıncılık ders kitabında yer alan ödevimizde etkinliklerin cevaplarını inceleyerek öğrendik etkinliklerde bize üretilmektedir ve etkinlikler ve neler yapılması gerektiğini yukarıdaki bitki ve cevaplarla cevapladık sizler de bu konuda bilgi sahibi olabilirsiniz bu konu hakkında birçok bilgiye ve çarpa ulaşabilirsiniz Forum sayfa sitesini vermiş olduğu cevaplardan öğretmeninizin verdiği derste başarılar hızlı bir şekilde de anlayabilirsiniz Türkçe dersinden bir yardımcı alıyorsanız Forum sayfa sitesine ziyaret edebilirsiniz.

  4. Memoli dedi ki:

    Yukarıda herkesin bilmiş olduğu bu maniyi okurken eğlenceli vakit geçiririz arkadaşlarımızla beraber komşu komşu manisini okuduktan sonra birlikte devamını getirmekte birbirimize karşı olan mani ve değişik anıları pekiştiririz sizler de arkadaşlarınızla beraber bilmiş olduğunuz bir maniyi okuyabilirsiniz 2 sınıf Türkçe ders kitabı Ada yayınları’nda yer alan bu ödevimizi yukarıdaki bilgilerle cevaplayabilirsiniz buradaki bilgi ve cevapları sayesinde ödevlerinizi yapabilirsiniz ben her zaman ödevlerimi buraya bakarak yapıyorum tüm Türkçe dersindeki bilgi ve cevapları Forum sayfa sitesi ile tamamlıyorum sizlere de tavsiye ederim

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.