3. Sınıf Matematik Ders Kitabı
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263 Cevapları TUNA Yayınları
3. Sınıf Matematik Tuna Matbaacılık Kitabı 6. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 259, 260, 261, 262, 263
Problem Çözme Cevapları
3. Sınıf Matematik Tuna Matbaacılık Kitabı Sayfa 259-260-261-262-263
1. Uzunluğu 1 m olan bir ip ile sınıf kapısının yüksekliğini ölçünüz.
Çözüm : 2 metre
2. Yarım metre uzunluğundaki bir tel ile sıranızın genişliğini ölçünüz.
Çözüm : 1 metre
3. 10 cm uzunluğundaki bir kalem ile defterinizin uzunluğunu ölçünüz.
Çözüm : 30 cm
4. 5 cm uzunluğundaki bir uç kutusuyla kalem kutunuzun uzunluğunu ölçünüz.
Çözüm : 10 cm
5. Sibel, 1 m’lik tahta metre ile sınıf tahtasının uzunluğunu ölçtü. Sibel, tahta metreyi 2 kez kullandı. Sınıf tahtasının uzunluğu kaç santimetredir?
A. 20
B. 100
C. 200
6. 3 m kaç santimetredir?
A. 30
B. 100
C. 300
7. Bir çam ağacının boyu 600 cm’dir. Bu ağacın boyu kaç metredir?
A. 3
B. 6
C. 60
8. Cetvel kullanarak 13 cm’lik bir uzunluk çiziniz. Çizimi nasıl yaptığınızı açıklayınız.
Çözüm :

3. Sınıf Matematik Tuna Matbaacılık Kitabı Sayfa 260
9. Aşağıdaki ifadelerin yanındaki kutucuklara doğru olanlar için “ D ”, yanlış olanlar için “ Y ” yazınız.
Çözüm :
- ( Yanlış ) a. Yemek masasının boyu kilometre cinsinden ölçülür.
- ( Doğru ) b. Eskişehir’in Bursa’ya uzaklığı kilometre cinsinden ölçülür.
- ( Yanlış ) c. Çam fidanının boyu kilometre cinsinden ölçülür.
- ( Doğru )ç. 1 km’lik bir yolun uzunluğu 1000 m’dir.
10. Ümit Bey, bahçelerinin etrafını telle çevirmek için 50 m tel aldı. Telin 49 m’sini kullandı. Geriye kalan telin uzunluğu kaç santimetredir?
A. 1
B. 10
C. 100
11. Yaren, doğduğunda boyu 47 cm idi. Yaren, dört yaşına geldiğinde boyu 1 m oldu. Yaren’in boyu dört yılda kaç santimetre uzadı?
A. 43
B. 53
C. 63
12. Batuhan, odasının uzunluğunu 300 cm olarak tahmin etti. Batuhan, odasının uzunluğunu ayağı ile 16 ayak olarak ölçtü. Batuhan’ın ayak uzunluğu 20 cm olduğuna göre tahmini ile ölçümü arasında kaç santimetre fark vardır?
A. 20
B. 30
C. 40
13. Bir terzi 300 cm’lik bir kumaşın 120 cm’si ile bir pantolon, 170 cm’si ile de bir ceket dikiyor. Geriye kaç santimetre kumaş kalır?
A. 10
B. 20
C. 30
14. Neslihan’ın boyu 1 m, ağabeyinin boyu ise 175 cm’dir. Neslihan’ın boyu ağabeyinin boyundan kaç santimetre kısadır?
A. 25
B. 50
C. 75
3. Sınıf Matematik Tuna Matbaacılık Kitabı Sayfa 261
15. Yukarıdaki nesnelerin çevrelerini kırmızı kalemle çiziniz.
Çözüm :

16. Defterinizin çevresini önce parmağınız ile daha sonra cetvelle ölçünüz. Ölçüm sonuçlarını yazınız.
Çözüm :
- Cetvel = 40 cm
- Parmak = 8 parmak
17. Yemek masasının çevresini önce karışınızla daha sonra şerit metreyle ölçünüz. Ölçüm sonuçlarını yazınız.
Çözüm :
- Metre = 3 metre
- Karış = 30 Karış
18. Kenar uzunlukları verilen yandaki karenin çevre uzunluğu kaç santimetredir?
A. 4
B. 6
C. 8
19. Kenar uzunlukları verilen yandaki dikdörtgenin çevre uzunluğu kaç birimdir?
A. 7
B. 12
C. 14
20. Noktalı kâğıda çizilmiş yandaki şeklin çevre uzunluğu kaç birimdir?
A. 9
B. 10
C. 11
3. Sınıf Matematik Tuna Matbaacılık Kitabı Sayfa 262
21. Nesrin Teyze, yanda verilen dikdörtgen şeklindeki bir parkın etrafındaki yolda her sabah yürüyüş yapmaktadır. Cuma sabahı bu yolda 1 tur yürüyen Nesrin Teyze kaç metre yürümüştür?
A. 420
B. 840
C. 960
22. Bir kenarının uzunluğu 4 m olan kare şeklindeki bir oyun alanının çevre uzunluğu 20 m’den kaç metre eksiktir?
A. 4
B. 5
C. 6
23. Yanda verilen şekildeki gibi bir tarlanın çevresine iki sıra tel çekilecektir. Bu iş için kaç metre tel gerekir?
A. 130
B. 200
C. 260
24. Çalışma masanızın ve sehpanın üst yüzeylerini eş kâğıt mendillerle kaplayınız. Bu yüzeylerin alanlarını ölçünüz. Hangisinin üst yüzey alanının daha büyük olduğunu söyleyiniz.
Çözüm : Çalışma masasının daha büyük olduğunu söyleyebiliriz.
25. Evinizdeki masanın üst yüzünün alanının kaç dosya kâğıdının alanına eşit olduğunu tahmin ediniz. Masanın üst yüzünü kâğıtlarla kaplayınız. Kâğıtları sayarak tahmininizi kontrol ediniz.
Çözüm : 8
26. Yandaki noktalı kâğıdın alanını belirtilen dikdörtgenden kaç tane kullanarak kaplayabileceğinizi tahmin ediniz. Tahmininizi kontrol ediniz.
Çözüm : 8
3. Sınıf Matematik Tuna Matbaacılık Kitabı Sayfa 263
27. Evinizdeki demliğin kaç litre su aldığını ölçünüz. Nasıl ölçtüğünüzü açıklayınız.
Çözüm : 2 litre olarak çıktı. Birer litre alan sürahi ile ölçüm yaptık. 2 tane sürahi doldurduk.
28. Marketten aldığınız su şişesindeki su miktarını yarım litre birimiyle ölçünüz. Nasıl ölçtüğünüzü açıklayınız.
Çözüm : 5 litre olarak çıktı. Birer litre alan sürahi ile ölçüm yaptık. 5 tane sürahi doldurduk.
29. Bir şişenin kaç litre su alabileceğini tahmin ediniz. Ölçüm yaparak tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Çözüm : 1 litre
30. Bir su kovasının kaç litre su alabileceğini tahmin ediniz. Ölçüm yaparak tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Çözüm : 15 litre
31. Her biri 2 litre su alan 5 şişeyi tamamen doldurmak için kaç litre su gerekir?
A. 5
B. 7
C. 10
32. Fadime Teyze’nin iki ineği vardır. Fadime Teyze, ineklerin birinden 13 L, diğerinden ise 11 L süt sağdı. Fadime Teyze sağdığı sütleri 3 L’lik bidonlara doldurdu. Fadime Teyze, kaç bidon kullandı?
A. 6
B. 7
C. 8
33. Defne, 5 L’lik bir bidondaki suyla 2 L’lik bir çaydanlığı ve 1 L’lik bir sürahiyi doldurdu. Bidonda kaç litre su kaldı?
A. 1
B. 2
C. 3
Standart ölçü birimleri ile olan problemleri yukarıdaki bilgilerle öğrenebilirsiniz sizler de problemlerin cevaplarını doğru bir şekilde yapmak ve problemleri güzel bir şekilde çözmek istiyorsanız bu sayfayı ziyaret edin. Buradaki cevaplar ve bilgiler çok güzel her zaman başarılı ve çalışkan olmak istiyorsanız bu sayfadaki cevaplarla ödevinizi yapabilirsiniz.
Yukarıdaki 3 sınıf matematik ders kitabımızda verilen problemleri doğru bir şekilde çözmek ve problemlerin çözümlerini güzel kaynaklardan yapmak için her zaman bu sayfadaki cevapları ödevimizi yaptık problemlerde zorlandığım zaman veya problemleri anlamadığım zaman her zaman buradaki cevapları da yapıyorum ve ödevimi hemen tamamlıyorum sizlerle beraber ödev yaptığım zaman sıkılmıyorum çünkü ödevleri pratik ve hızlı bir şekilde yapıyorum.