3. Sınıf Matematik Kitabı Tuna Matbaacılık Sayfa 26-27-28-29 Cevapları


Matematik Öğretmeni

İçindekiler

3. Sınıf Matematik Tuna Matbaacılık Kitabı 100’e Kadar Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Ritmik Sayma Cevapları Sayfa 26 ,27, 28, 29


100’e Kadar Altışar, Yedişer, Sekizer ve Dokuzar İleriye Ritmik Sayma Cevapları


3. Sınıf Matematik Tuna Matbaacılık Kitabı Sayfa 26-27-28-29 Cevapları

Elif Öğretmen, okul bahçesinde altışarlı sıra olan öğrencilerini 6, 12, 18, 24, 30, 36, 42 diyerek 42’ye kadar saydı.

Soru : Elif Öğretmen’in sayarken söylediği sayılar arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap : 6’şar olarak ileriye doğru sayılmaktadır.


ALTIŞAR RİTMİK SAYALIM


Araç ve Gereç: karton, kalem, boya kalemleri
Kartona 16 tane çember çiziniz.
Her bir çemberin etrafına altışar yaprak çiziniz.
Çizdiğiniz yaprakları boyayınız.
İlk çemberin etrafına çizdiğiniz yaprak sayısını çemberin içine yazınız.
Birinci ve ikinci çemberin etrafındaki yaprakların toplam sayısını ikinci çemberin içine yazınız.
Birinci, ikinci ve üçüncü çemberin etrafındaki yaprakların toplam sayısını üçüncü çemberin içine yazınız.
Aynı işleme çemberler bitinceye kadar devam ediniz.
Çemberlerin içine yazdığınız sayıları okuyunuz.
Arka arkaya okuduğunuz iki sayı arasındaki fark kaçtır?
Aynı işlemi 11 çemberin etrafına yedişer, sekizer ve dokuzar yaprak çizerek yapınız.
Okuduğunuz sayıları kaça kadar saymış oldunuz? Söyleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Tuna Matbaacılık Sayfa 26-27-28-29 Cevapları”


3. Sınıf Matematik Tuna Matbaacılık Kitabı Sayfa 29 Cevapları

ALIŞTIRMALAR


1. Bir çiçekçi güllerini her birinde 6 tane gül olacak şekilde vazolara koydu. Çiçekçinin 66 gülü olduğuna göre kaç vazo kullandığını altışar ileriye ritmik sayma yaparak bulunuz.


Cevap :  6, 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48, 54, 60 ve 66 olarak 11 gün olacaktır.


2. Ayten Hanım, 5 tane yelek ördü. Ördüğü her yeleğe 6 tane düğme dikti. İleriye doğru altışar ritmik sayarak Ayten Hanım’ın diktiği düğme sayısını bulunuz.


Cevap : 6, 12, 18, 24, 30 tane düğme dikmiştir.


3. Aşağıdaki çiçek görsellerinin üzerine 42’den itibaren yedişer ileriye ritmik sayma yaparak devam ediniz.


Cevap : 42, 49, 56, 63, 70, 77 olacaktır.


4. 50’den başlayarak 85’e kadar yedişer ritmik sayınız. Sayarken söylediğiniz sayıları yazınız.


Cevap : 50, 57, 64, 71, 78, 85 olarak sıralayınız.


5. Aşağıdaki sayı örüntüsünde “ ? ” yerine gelecek sayıları yazınız.


Cevap : 48 – 56 – 64 – 72 – 8088 – 96  8’erli olarak ritmik sayılır.


6. 12’den başlayarak 84’e kadar sekizer ritmik sayınız. Sayarken söylediğiniz sayıları yazınız.


Cevap : 12, 20, 28, 36, 44, 52, 60, 68, 76, 84 olarak sıralanır.


7. Aşağıdaki kutucukların içine 45’ten başlayıp dokuzar ileriye ritmik sayma yaparak devam ediniz.


Cevap : 45, 54, 63, 72, 81, 90, 99 olarak sıralanmalıdır.


8. 10’dan başlayarak 55’e kadar dokuzar ritmik sayınız. Sayarken söylediğiniz sayıları yazınız.


Cevap : 10, 19, 28, 37, 46, 55 olarak sıralanır.



 

Ders Kitabı Sayfa Aramaları:

,,https://www forumsayfacevaplari com/3-sinif-matematik-kitabi-tuna-matbaacilik-sayfa-26-27-28-29-cevaplari html,
Our Score

Ödevini Bulamadıysan ARA

3. Sınıf Matematik Kitabı Tuna Matbaacılık Sayfa 26-27-28-29 Cevapları

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Merve
Yukarıda yeni öğrenmiş olduğumuz 3 sınıf matematik ders konusunda ardışık bir şekilde çarpım tablosunu saymak istediğiniz zaman ikişer ikişer üçer üçer dörder dörder beşer beşer altışar yedişer sekizer ve dokuzar 100'e kadar sayarak çarpım tablosunu geliştirebilir ve çarpma işlemini yaptığımız zaman bölme işlemini yaptığımız zaman bu gibi işlemlerden ve bilgilerden faydalanabiliriz sizler de bu ödevlerinizi yapmak için her zaman araştırma yapmalı ve pekiştirme yaparak çarpım tablosunu öğrenmelisiniz.
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

    • 15 Kayıtlı Üye
    • Son Üye Mine
    error: Content is protected !!