4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 174-175-176-177-178-179-180-181-182-183-184-185-186. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık | Forum Sayfa Cevapları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 174-175-176-177-178-179-180-181-182-183-184-185-186. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık


Fen Bilimleri Öğretmeni

4. Sınıf Fen Bilimleri Bilinçli Tüketici Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186


Bilinçli Tüketici Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 174 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Evimizde, okulda elektrik, su, besin gibi kaynakları kullanırken nelere dikkat ediyoruz?


Cevap : Evimizde, okulda elektrik, su, besin gibi kaynakları kullanırken nelere dikkat ediyoruz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Elektrik enerjisi su su enerjisi besin enerjisi bunların tamamı birer kaynak durumundadır bu kaynakları günlük hayatımız içerisinde mutlaka kullanmaktayız. Evimizde okulumuzda iş yerimizde elektriği suyu veya ihtiyacımız doğrultusunda bir besini kullanmamız gerekmektedir.

Hayatımızın bir parçası olan elektrik enerjisi kullandığımız tüm cihazların elektriksel çalışması göz önüne alındığı takdirde tasarruflu kullanmamız gerektiği bunu kullanırken elektrik enerjisinin dikkat etmediğimiz takdirde bize de zarar vereceğini unutmamamız gerekmektedir. Elektrik enerjisini kullanırken gereksiz yere harcama malı açık olan ampuller kapatılmalı kullanmadığımız cevap verin fişleri çekilmelidir.

Su enerjisi hayatımızın önemli bir parçasıdır. Su dünyamızın hayatta kalması için önemli bir kaynaktır su enerjisini kullanırken israf etmemeli tasarruf etmeyi bilmeli gereksiz yere harcamamalıyız evimizde okulumuzda lavabolardan çıktıktan sonra ihtiyacımız olan suyu kullanmalı açık olan musluklarını kapatmalı bunu insanlara bilinçlendirmeliyiz.

Besin kaynakları insanlara tükenmeyecek gibi gelse de bir süre sonra tükenecek üretim olmadığı takdirde insanların ve diğer canlıların aç kalacağı kaçınılmaz bir sondur. Evimizde okulumuzda kullandığımız besinlere dikkat etmeli besinleri kullanırken temiz olduğunu ve de bizim beslenmemize yetecek kadar israf etmeden tüketmeye önem vermeliyiz.


2. Geri dönüşüm kavramı ile ilgili neler biliyoruz? Bilgilerimizi arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Geri dönüşüm kavramı ile ilgili neler biliyoruz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Geri dönüşüm basit olarak tekrardan değerlendirme imkanı olan atık maddelerin bazı işlemlerden geçerek tekrar insanların kullanımına sunulmasına geri dönüşüm denilmektedir. Geri dönüşümün amacı var olan kaynakları lüzumsuz şekilde tük etmemektir. Ham madde tüketimini en aza indirmek amacıyla atık olarak atılmış olan yeniden kullanılabilecek maddelerin ayrı ayrı toplanarak dönüşüm fabrikalarında eritilerek yeniden kullanılabilecek araç gereçlere dönüştürülür.

Günlük hayatımız içerisinde kullandığımız birçok atık geri dönüşüm maddesidir. Örnek verecek olursak cam kağıt alüminyum plastik piller motor yağları organik atıklar elektronik atıklar demir Tekstil Solvent bazlı atıklar gibi birçok atık geri dönüşüm yerlerinde yeniden dönüştürmektedir

Biz İnsanlar geri dönüşüm atıklarını depolarken hepsini bir arada çöpe atmak yerine ayrı ayrı depolayarak geri dönüşüm kutularının da biriktirirse bunların kullanımı bizim kullanımınıza yeniden sunumu çok daha kolay olacaktır. En basitinden evimizde plastik atıkları cam atıklarını ve de evsel atıkları ayrı ayrı atabiliriz.


Soru : Yukarıda verilen resmi inceleyelim. Resimde gördüklerimiz için neler söyleyebiliriz? Suyun kullanımı doğru mu?


Cevap : Resimde bir çok israf yapılmaktadır. Gereksiz yere aydınlatmalar kullanılmakta, su gereksiz yere akmaktadır.


Soru : Elektrikli aletler sürekli çalışırsa neler olabilir?


Cevap : Fazla ısınması sonucunda bozulabilirler. Zaman içerisinde kullanılan aletlerin dinlendirilmesi gerekmektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 175 Cevapları

Soru : Yukarıda okuduğumuz öyküye göre insanların doğru ve yanlış davranışları hakkında neler söyleyebiliriz?


Cevap :

Öyküde yer alan yanlış davranışlar:

  1. Babasının son tüketim tarihine bakmadan ürün alması
  2. Marketten ihtiyaç fazlası ürün almaları.
  3. Bir kişinin sırasını beklemeden herkesin önüne geçmesi
  4. Annesinin musluk açık iken sebzeleri yıkaması
  5. Ağabeyinin televizyon açık iken uyuması

Öyküde yer alan doğru davranışlar:

  1. Market görevlisinin ön tarafa geçmeye çalışan kişiyi uyarması
  2. Elif’in annesine muslukları neden açık bıraktığını sorması
  3. Elif’in salondaki televizyonu kapatması

Soru : Doğru bir alışveriş yapmak, alışverişte aldanmamak için neler yapabiliriz?


Cevap : Doğru bir alışveriş yapmak, alışverişte aldanmamak için neler yapabiliriz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Alışveriş yapmak 20. Yüzyıl dan sonra gelişen ve değişen alışveriş alışkanlıkları ve kültürü ile oluşan Dünya üzerinde günümüzde insanlara bir hastalık şekline dönüşmüş olan insanların ihtiyaçlarının karşılandı ve de insanların ihtiyaçlarının dışında keyfi yaptıkları bir faaliyet haline gelmiştir.

Doğru alışveriş yapmadığımız takdirde kendimizi büyük borçlarla karşı karşıya bulabiliriz günümüz alışveriş mantının içerisinde kuponlar fişler ve de alışveriş kartları bankaların sağladığı kolaylıklar olarak görülen krediler kredi kartları insanların doğru alışveriş yapmadıkları takdirde büyük borçlarla karşı karşıya kalabilecekleri riskli durumdur.

  • Alışverişe çıkmadan önce mutlaka ihtiyaçlarımızı belirlemeli ve de liste yapmalıyız.
  • Önce ihtiyacımız olan şeyleri Daha sonra ise bizim istediklerimizi almalıyız.
  • Bütçemizi belirlemeli bütçemize göre hareket etmeyi bilmeliyiz.
  • İndirim kupon gibi yapılan büyük firmaların cambazlıklarına kanmamalı satılan ürünün gerçekten indirime girip girmediğini araştırmalıyız.
  • Gerçek indirimleri yakaladığımız zaman kıyafetin gerçekten de o markaya ayıp olup olmadığını veya alacağımız besinin Son kullanma tarihinin geçip geçmediğini dikkat etmeye özen göstermeliyiz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 176 Cevapları

Soru : Alışverişlerde ürünlerin fiyatlarında yapılan indirimlerin tüketicileri yanıltmadığını düşünebilir miyiz?


Cevap : Alışverişlerde ürünlerin fiyatlarında yapılan indirimlerin tüketicileri yanıltmadığını düşünebilir miyiz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Alışveriş ürünlerin fiyatlarında yapılan indirimlerin tüketicileri yanıltma üzere yapılmış olduğunu tabii ki düşünebiliriz. Çünkü her indirim indirim olmaya bilmektedir insanların alışveriş çılgınlıklar ondan faydalanmak amacıyla büyük puntolarla yazılmış olan yüzde 70’e kadar indirim gibi sözcüklerle insanları kandırmaya çalışabilen firmalarda yer almaktadır.

Bir üründe gerçekten de indirim olup olmadığını aynı ürünü farklı mağazalarda veya marketlerde ne kadara veya hangi fiyat aralığında satıldığına dikkat etmemiz gerekmektedir Alacağımız bir ürün kıyafet veya esin olabilir indirim olan ürün gerçekten de İndirime girmişse daha iyi ürünün nerede üretildiği aynı kalitede olup olmadığı veya İndirime girmiş olan besinin son kullanma tarihinin geçip geçmediği dikkate almak sizde gerçekten de indirimli mal almış olmanızı sağlar. Diğer şekilde size sadece kandırmış olurlar.


Soru : Aldığımız ürünlerin etiketlerini okuyor muyuz? Etiketlerdeki açıklamalar için neler düşündüğümüzü belirtelim?


Cevap : konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Alışveriş yaparken en çok dikkat ettiğimiz nokta aldığımız ürünlerin son kullanım tarihleridir. Alışverişte ürünleri aldığımız zaman her zaman olmasa bile bilmediğimiz ürünlerde etiketleri okumaya çalışırız. Etiketlerde ürün hakkında bilgi verilmektedir.

Nerede üretildiği, içinde neler bulunduğu kullanılacak bir ürün veya yapılacak bir yemek tarzı ürün ise nasıl yapılacağı nasıl kullanılacağı hakkında bilgiler de içermektedir. Her zaman aldığımız ürünlere bakmalı nerede üretildiğini içinde neler olduğuna dikkat etmemiz gerekmektedir. Bu sayede ne  yediğimizi, ne kullandığımızı biliriz. Sağlığımıza zararlı olan besinleri de almamış oluruz.


Soru : Suyun ve elektriğin kullanımında tasarruflu davranıyor muyuz? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap : Suyun ve elektriğin kullanımında tasarruflu davranıyor muyuz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Günümüz de israf kaçınılmaz bir durum haline gelmiş bulunmaktadır. Kullandığımız kaynakları israf etmeye başlamışızdır. Gereksiz yere ışıkları açmaya, telefon, tablet, bilgisayar gibi cihazları sürekli şarjda bırakmak bunların hepsi elektrik israfıdır.

Banyo ya geçtiğimiz zaman suyu boş yere akıtmak, diş fırçalarken suyu boş yere akıtmak, bulaşık yıkarken makineye koymak yerine elde yıkamak bunların hepsi de su israfıdır. Bu konularda neredeyse çoğu insan dikkatsiz davranmaktadır. Bunların önüne geçilmesi için tasarruflu olmayı bütün insanlara aşılamamız gerekmektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 177 Cevapları

Soru : İnsanlar yaşam kalitelerini artırmak, nüfus artışına bağlı olarak artan ihtiyaçlarını gidermek için çevre ile sürekli olarak etkileşim hâlindedir. Aşağıda verilen örnekleri inceleyelim.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 174-175-176-177-178-179-180-181-182-183-184-185-186. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık”


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 178 Cevapları

Soru : Elektrik olmadığında yaşantımızın nasıl olacağını düşünelim. Bu durumda ne gibi zorluklarla karşılaşırdık?


Cevap : Elektrik olmadığında yaşantımızın nasıl olacağını düşünelim. Bu durumda ne gibi zorluklarla karşılaşırdık? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Elektriğin keşfi dünyamızın bugünkü hale gelmesini sağlayan en büyük etmendir. Elektrik sayesinde bugün kullandığımız teknolojik aletler icat edilmeyen başlamıştır.

Hayatımızın bir parçası olmuştur. Elektrik olmasaydı büyük olasılıkla bugünkü evimizde kullandığımız aydınlatma ampulleri yerine gaz lambaları veya mumlar kullanılıyor olacaktık. Sokak aydınlatmaları aynı şekilde olacak haberleşme eskisi gibi atlarla posta güvercinleri ile gerçekleşecekti.

Ülker arası uzun yolculuklar günlerce sürecek uçak gibi bir icat olmayacaktı. Bugün hastanelere gittiğimiz zaman vücudumuzun rahatsız olan yeri röntgen cihazları ile istedikleri gibi bakıp görebilmek Taylor bunun gibi sağlık teknolojileri gelişmemiş olacak insanlar bazı hastalıklardan haberdar olamayacak büyük ameliyatlar gerçekleştirilemeye çekti.

Yani hayatımız elektriğin keşfinden önceki hayata dönecek TV radyo telsiz gibi kitle iletişim cihazları dahi olmayacaktı.


Soru : Elektrik, su ve besin kaynaklarını tasarruflu ve tutumlu kullanmazsak ne olur?


Cevap : Elektrik, su ve besin kaynaklarını tasarruflu ve tutumlu kullanmazsak ne olur? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Teknolojinin gelişmesi ile hayatımız kolaylaşsa da yanında sorunları da getirmiştir. Bu sorunların en başında çevre kirliliği bulunmaktadır.

Çevre kirliliğini oluşturan nedenlerde israflardan da kaynaklanmaktadır. Elektik, su ve besin alanında israflar son zamanlar da artmış durumdadır. Boş yere açılan lambalar hem çevre kirliliğini oluşturmakta hem de israfa neden olmaktadır. Aynı zaman da dişimizi fırçalarken, bulaşık yıkarken, banyo yaparken de birçok suyu harcamaktayız.

Yemeyeceğimiz halde fazla ekmek almakta ve bunlardan kalanları çöplere atmaktayız. Bunları tasarruflu kullanmadığımız zaman tükenmesine sebep olacağız. Aynı zamanda hem ev bütçesini hem de  devletin bütçesini sarsmış olacağız. Bunların önüne geçilmesi için yeni çözüm üretmeleri gerekmektedir. Böyle devam ettiği müddetçe israf kaçınılmaz olup kaynaklarımız tükenmeye başlayacaktır.


Soru : Su kaynaklarının korunması ve suyun tutumlu kullanılması için neler yapılmalıdır?


Cevap : Su kaynaklarının korunması ve suyun tutumlu kullanılması için neler yapılmalıdır? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Günümüz de israf fazlalaşmış durumdadır. İnsanlar bilinçli veya bilinçsiz israf yapmaktadırlar. Bu israf elektrik, su ve besin alanında görülmektedir. Boş yere elektriğin kullanılması, boş yere suyun akıtılması bizim geleceğimizi tehdit eden bir davranıştır. İsraftan suyu ele alalım. Evlerimiz de dişlerimizi fırçalarken ellerimizi yıkarken boş yere suları akıtmaktayız.

Bulaşıkları makinede yıkamak yerine elde yıkayarak su israfı yapmaktayız. Ayrıca banyo yaparken kova kullanmak yerine duş kullanarak boşa su harcamaktayız. Bunun önüne geçilmesi için insanların bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Konuşmalar yapılmalı bunla ilgili okullarda bilgilendirmeler yapılmalıdır. Benim önerim ise her eve belli bir miktarda su dağılımı yapılamasıdır.

Bu sayede insanlar daha iyi suyun yokluğunu anlayabileceklerdir. Eğer israf devam ederse su kaynaklarımız daha da azalacak ve ileriki yaşam da susuz kalma ihtimalimiz daha çok artacaktır. Bunu önlemek için de önlem almak zorundayız.


Soru : Elektrik ve suyun kullanımı doğru mudur?


Cevap : Elektrik ve suyun kullanımı doğru mudur? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Günümüzde bu iki alanda yapılan  israf fazlalaşmış durumdadır. Bu da bu kaynakları doğru kullanmadığımızı göstermektedir. Son zamanlar da yaptığımız israflar hem aile ekonomisini hem de devlet ekonomisini sarsmaktadır.

Evlerimiz de, iş yerlerimizde, okullarda ve buna benzer yerlerde boşa kullanılan elektrikler fazla olmaktadır. Aynı zamanda evlerimizde ve diğer yerler de yaptığımız su israfları da fazladır. Dişlerimizi fırçalarken, ellerimizi yıkarken boş yere su akıtmaktayız.

Aynı zaman da banyo yaparken gereksiz yere su akıtmaktayız. Bu israflar bizim geleceğimizi etkileyecek derece de fazlalaşmış durumdadır. Bu da bizim bu iki kaynağı doğru kullanmadığımızı göstermektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 179 Cevapları

Soru : Su ve elektrik tasarrufu için yapabileceklerimizden bazıları aşağıda sıralanmıştır. Biz de farklı önerilerimizi arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Güneş enerjisinin kullanımı, tarlalarda deniz suyunun arıtılarak kullanımı, çatılara güneş panellerinin kullanımı örnek olarak verilebilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 180 Cevapları

Soru : Aşağıda, besin maddelerini tüketirken nelere dikkat edeceğimiz ile ilgili bazı öneriler verilmiştir. İnceleyelim. Bu kaynakların tasarruflu kullanımı amacıyla günlük yaşantımızda neler yaptığımızı defterimize yazarak bunları sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım


Cevap : İhtiyacımız kadar kullanımı, gereksiz yere yanan lambaları kapatma gibi örnekler verilebilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 182 Cevapları

Soru : Yiyecek ve içecek ambalajlarında yandaki görselde verilen işareti görmüş olmalısınız. Peki, bu işaret neden kullanılmaktadır?


Cevap : Geri dönüşebilen malzemelerden yapıldığını ifade etmektedir.


Soru : Yiyecek ambalajlarındaki bir işaretin yaşantımıza katkıları neler olabilir? Hiç düşündük mü?


Cevap : Evet düşündük. bu işaret çevreye atılan maddelerin azalması ve doğanın korunmasını sağlamaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 184 Cevapları 

Soru : Peki, bizler doğayı korumak için neler yapabiliriz?


Cevap : Peki, bizler doğayı korumak için neler yapabiliriz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Günümüz de teknolojinin gelişimi ile hayatımız kolaylaşsa da yanında birçok sorun da doğmuş durumdadır. Şehirleşme başlamış bu şehirleşmeden dolayı doğal alanları yok etmeye başlamışızdır. Doğal alanların yok olması hem bizler hem de diğer canlılar için tehdit içermektedir.

Fabrika yapımı, bu fabrikaların denize atık bırakmaları çevre kirliliğini de ortaya çıkarmıştır. Fabrikadan çıkan dumanlar zehirli hava ortamı  oluşturup insanlara zarar vermekte hatta hayvanlara ve bitkilere de zarar vermektedir. Bizim yapmamız gereken bu gibi alanları insanlardın yaşamadığı bitkilerin hayvanların etkilenmeyeceği bir alanda yapılması gerekmektedir. Ayrıca bizler de çevreyi kirletmemeli ve doğal alanları yok etmememiz gerekmektedir.


ETKİNLİK Doğayı Koruyalım 


Etkinlik Basamakları


Okulda arkadaşlarımızla bir çevre kulübü oluşturalım. Kulüp kurarken bir çalışma planı hazırlayalım. Aramızda görev paylaşımı yapalım. Görevlerimizi paylaşırken eşit davranmaya özen gösterelim. Çalışmaları yaparken koyduğumuz kurallara uyalım. Arkadaşlarımızla dayanışma içinde olalım.
Okulda bir pano oluşturalım. Yaptığımız çalışmaları ve duyuruları bu panoda sergileyelim.
Arkadaşlarımızda kaynakların tasarruflu kullanımı bilinci geliştirmek için;
Atık pil toplama kampanyası,
Atık kâğıt toplama kampanyası,
Su, elektrik, besin gibi kaynakların tutumlu ve tasarrruflu kullanımı ile ilgili faaliyetler düzenleyelim.
Yaptığımız çalışmaları uygulayarak sonuçları sınıfta arkadaşlarımıza sunalım.


Sorular


Soru : Kaynakların tasarruflu kullanımında arkadaşlarımızla dayanışma içinde olmanın, kurallara ve kanunlara uymanın önemi nedir?


Cevap : konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Dünya üzerinde bulunan kaynaklar sınırsız gibi görünse de üretim yapılmadı iklim değişiklikleri önlenmesi toprak ve besin zinciri kontrol altında tutulmadığı sürece eninde sonunda tükenecektir.

Kaynakları tasarruflu kullanmak israfı önler ve de gelecek nesiller garanti altına alınmış olur. Arkadaşlarımızda dayanışma içinde olarak bir kişinin yaptığı tasarrufu herkese yaymamız büyük bir farkındalık yaratarak insanları tasarruflu davranışlara yönlendirecektir. Kurallar ve kanunlar hayatımızı korumak daha güzel hale getirmek için daha iyi bir dünyada yaşam süre bilmemiz için konulmuştur.


Soru : Kaynakları tasarruflu kullanmanın tarihî ve doğal mirasa katkılarını arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap : Kaynakları tasarruflu kullanmanın tarihî ve doğal mirasa katkılarını tartışalım. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Kaynaklar tasarruflu kullanıldığı sürece devletlerin ekonomik açısından büyük getirisi olan güvenceleridir. Örneğin Türkiye Su kaynakları açısından oldukça zengin bir ülkedir.

Su kendi kaynaklarımıza kontrol altında tutarak tasarruf ederse gelecek yıllarda çevresindeki ülkeler kuraklık ve de kuraklığa bağlı olarak besin sorunları çekerken ülkemizde kuraklık olmayacak besin sıkıntısı ile karşı karşıya kalmayacaktır. Kendi kendi kaynaklarımızla ne kadar sahip çıkarsak doğal kaynaklarımız ve de tarihi mirasımıza da sahip çıkmış oluruz.

Ülkemizin özellikle birçok medeniyetin merkezi olmasından dolayı birçok tarihi eser bulunmaktadır. Bu da ülkemize bir açık müze haline getirmektedir. Dünya miraslarından olan bu eserlere sahip çıkmak bizim görevimizdir.


NELER ÖĞRENDİK?


Soru : Evimizde bir hafta boyunca su, elektrik ve besin tasarrufu ile ilgili uygulamalar yapalım. Bu uygulamaların neler olduğunu aşağıdaki kutuların içine yazalım.


Cevap : Evimizde bir hafta boyunca su, elektrik ve besin tasarrufu ile ilgili uygulamalar yapalım. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Su tasarrufu ile ilgili yaptıklarım :

  1. Evimizde sabahları  uyandığımda ellerimi sabunlarken musluğu açık bırakmıyorum.
  2. Ellerimi hızlı bir şekilde  yıkamaya dikkat ediyorum.
  3. Duşta fazla zaman harcamıyorum.
  4. Dişlerimi  fırçalarken suyu kapatıyorum. Gereksiz yere su  akıtmıyorum.

Elektrik tasarrufu ile ilgili yaptıklarım :

  1. Gereksiz yere açık  olan kullanmadığımız odalardaki ışıkları kapatıyorum..
  2. Kullanmadığım cihazların fişlerini çekiyorum.
  3. Odama uygun yeterli aydınlık verecek tasarruflu ampuller kullanıyorum.

Besin tasarrufu ile ilgili yaptıklarım :

  1. Herkese yetecek kadar yemek hazırlıyoruz.
  2. Hızlı bozulabilecek besin maddelerinden fazla almıyoruz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 185 Cevapları 

1. Çalışmamızı yaparken öğretmenimizden yardım alalım. Öğretmenimizin rehberliğinde gruplar oluşturalım. Grup arkadaşlarımız arasında görev paylaşımı yapalım. Proje süresince yapacağımız çalışmaları planlayalım.
2. Yaşam için gerekli olan kaynakların (su, besin, elektrik) tasarruflu kullanımı ile ilgili neler yapılabileceği ve bunların geri dönüşümünün önemi hakkında araştırma yapalım.
3. Geri dönüşümün kaynakların tasarrufu için önemi hakkında arkadaşlarımızla tartışalım.
4. Konumuzla ilgili görsel materyaller de toplayalım. Edindiğimiz bilgiler ve görsel materyalleri kullanarak geri dönüşümün önemi ile ilgili poster çalışması hazırlayalım.
5. Çalışmamız için bütçe planlaması yapalım. Planlamamızda giderlerimizi ve gelirlerimizi gösterelim.
6. Projemiz süresince edindiğimiz bilgileri, yapmış olduğumuz çalışmaları, bütçemizi ve posterimizi anlatan bir rapor hazırlayalım.
7. Çalışmamızı öğretmenimiz tarafından belirlenen bir tarihte sınıfta sunalım.
Bu çalışmadaki performanslarımız “Değerlendirme Anahtarı”ndaki ölçütlere göre öğretmenimiz tarafından değerlendirilecektir.
Çalışmamızı yıl sonunda bilim şenliğinde sunmak üzere saklayalım.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık Sayfa 186 Cevapları 

Açıklama: Aşağıdaki değerlendirme anahtarı, çalışmamızı değerlendirmek için hazırlanmıştır. Bu anahtar, aynı zamanda hangi ölçütlere dikkat etmemiz gerektiği konusunda bize bilgi verecektir.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre değerlendirmeniz gerekmektedir.


 


Ödevini Bulamadıysan ARA

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 174-175-176-177-178-179-180-181-182-183-184-185-186. Sayfa Cevapları SDR İpekyolu Yayıncılık

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Merve
bilinçli bir vatandaş olmak istiyorsak almış olduğumuz tüm ürünlerin ihtiyacımıza göre olduğunu bilmemiz gerekir ayrıca kullandığımız doğal kaynakların tasarruflu ve düzgün bir şekilde kullanmalıyız öncelikle buna evimizde dikkat ederek başlayabiliriz evimize temizlik yaparken yemek yaparken ve kişisel bakımımızı uygularken su ve elektrik tasarrufu yaparak çevremize ve aile bütçemize destek verebiliriz daha sonra okula gittiğimiz zaman okulumuzda bulunan elektrik su ve doğal gaz gibi doğal kaynakları kullanırken muhakkak tüketiminde dikkat etmeli ve tasarrufunu dikkatli bir şekilde yapmalıyız çünkü çevremizi temiz tutmak hem bizim sağlığımız hem de çevremizdeki insanların sağlığı için çok önemlidir
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

error: Kopya Yasak