4. Sınıf Türkçe 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı | Forum Sayfa Cevapları

4. Sınıf Türkçe 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


Türkçe Öğretmeni

4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Yağmur Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 155, 156, 157, 158, 159, 160


Yağmur Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Soruları ve Cevapları

HAZIRLIK


1. Yaşamımızı devam ettirmek için doğa olaylarının önemli olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?


Cevap : Yaşamımızı devam ettirmek için doğa olaylarının önemli olduğunu düşünüyor musunuz? Neden? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Doğada canlı yaşamının oluşabilmesi için öncelikle toprağın yeterli su alması, bitkilerin büyümesi gerekmektedir. Yaşam hava, su, toprak olmadan oluşamaz. Yağış denizin tuzluluk oranını, akarsuların oluşmasını ormanların büyüyüp birleşmesini sağlar.

Bunun dışında depremler insanların daha sağlam yapılar yapması için bir sebep oluşturur. Rüzgar gibi doğa olayı sayesinde elektrik enerjisi üretimi sağlanabilinir. Buda insan hayatını etkileyen bir başka doğa olayıdır.


2. Yağmur yağarken neler hissediyorsunuz?


Cevap : Yağmur yağarken neler hissediyorsunuz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Yağmur yağdığı zamanlarda kendimi kendimi çok mutlu ve huzurlu hissederim. Yağmur ve kar dünyamızın en önemli su kaynaklarındandır. Yağmur yağmasa kuraklık yaşarız, doğanın dengesi bozulur, bitkiler ağaçlar susuz kaldığı için kuruyarak yok olmaya başlarlar. Bu yüzden yağmur yağınca bu düzeni düşünürüm mutlu olurum.

Evdeysem sakin bir müzik açar balkona veya pencereye yakın bir yere oturup yağmuru izlerim buda içime bir ferahlık hissi verir. Eğer dışarıda yağmura yakalandıysam yağmur hafif yağıyorsa altında hafiften ıslanarak yürümek isterim buda içime bi özgürlük ve neşe hissi verir.Fakat yağış çok fazlaysa kapalı bir kafe veya mağazalara girer yağmurun dinmesini beklerim.


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Soruları ve Cevapları

1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Şiirden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını görsellerden ve geçtiği dizelerden hareketle tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizi, kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


İm : İşaret

Örnek Cümle : Dönüş yolunu bulmak için imler bırakıyordu.


Kiremit :  Çatıları örtmekte kullanılan, yan yana dizilerek suyu aşağıya geçirmeden dışarı akıtacak biçimde yapılmış, kızıl toprağın renginde, pişmiş balçık levha

Örnek Cümle : Kırılan kiremitleri değiştirmek için dama çıktı.


Düş : Gerçekleşmesi istenen şey, umut

Örnek Cümle : Düşlerinde Cumhurbaşkanı oluyordu.


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Soruları ve Cevapları

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


Şiirin konusu : Yağmur

Şiirin ana duygusu : Yağmura duyulan hayranlık


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Yazılışları ve okunuşları aynı, anlamları farklı olan kelimelere eş sesli kelimeler denir. Okuduğunuz şiirde bulunan eş sesli kelimeleri yazınız. Bu kelimeleri iki farklı anlamıyla cümle içerisinde kullanınız.


Cevap :

Uç Kelimesi 

Pencere açılınca birden kuş uçtu.

Annesini uyandırmamak için parmak uçlarında yürüdü.


Düş  Kelimesi 

Düşlerinde çok güzel bir bahçe içerisindeydi.

Düştüğünde dizi kanadı.


İn  Kelimesi 

Ayı ininde uykuya daldı.

Asansör bozulunca merdivenlerden indi.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Şiire göre yağmurun sebep olduğu olayları işaretleyiniz.


4. Sınıf Türkçe 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Soruları ve Cevapları

5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Şiirde hem gerçek hem de hayalî ögelere yer verilmiştir. Şiirin bölümlerinde yer alan ögeyi yanına yazınız.


“4. Sınıf Türkçe 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı”


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Şiire iki yeni başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve bunları belirleme nedenlerinizi aşağıya yazınız.


Birinci başlığım : Bir Yağmur Geldi

Bu başlığı seçme nedenim : Yağmurun gelince neler meydana geldiğini ifade ettiği için

İkinci başlığım : Şırıl Şırıl

Bu başlığı seçme nedenim : Yağmurun yere ulaştığında çıkardığı ses


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Soruları ve Cevapları

7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıda yağmurun oluşumuyla ilgili verilen açıklamayı okuyunuz. Açıklama öncesi ifadenin sonundaki noktalama işaretine dikkat ediniz.

Yağmur şu şekilde oluşur: Yeryüzündeki sular, Güneş’in etkisiyle buharlaşır ve yükselir. Yükselen su buharının bir kısmı bulut olur. Bulut olamayacak kadar küçük ve yere düşemeyecek kadar hafif olan su damlacıkları havanın etkisiyle gökyüzünde dolaşır. Su damlacıkları birleşerek büyüyüp ağırlaştığında yağmur olarak yere iner.

İki Nokta (:)

Açıklamaya başlamadan önce kullanılan noktalama işareti iki noktadır. İki nokta ( : ) dilimizde yaygın olarak şu görevlerde kullanılır.

1. Kendisiyle ilgili örnek verilecek cümlenin sonuna konur:
Doğa olaylarından bazılarını hatırlayalım: kar, dolu, sis.

2. Kendisiyle ilgili açıklama verilecek cümlenin sonuna konur:
Size biraz kendimden bahsedeyim: Meraklı, araştırmacı ve çalışkan biriyim.

3. Karşılıklı konuşmalarda, konuşan kişiyi belirten sözlerden sonra konur:
Selim: Ben süt içmek istemiyorum!
Anne: Sütün ne kadar faydalı olduğunu bilmiyor musun?

! İki noktadan ( : ) sonra gelen ifadeler bir cümle oluşturuyorsa ilk harfi büyük yazılır.


Soru : Aşağıdaki metinde ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Pelin ( , ) İbrahim ve Ahmet oyun alanında toplanmışlardı. Bir türlü oyuna başlayamıyorlardı ( . ) Bunun nedeni Özgür () ün hâlâ ortalıkta görünmemesiydi ( . ) Bu durum en çok da Pelin () i üzmüş gibiydi ( : )
( — ) Bence ne olursa olsun ( , ) onu beklemeliyiz ( , ) dedi ( . )
İbrahim ( : )
( — ) Onu beklersek belki de hiçbir zaman oyuna başlayamayacağız ( , ) dedi.
Ahmet ( : )
( — ) Özgür olmadan oyunun tadı olmaz arkadaşlar ( , ) dedi ( . ) kızgın bir sesle ( . )
Onlar böyle tartışıp dururken birden yanlarına Selin geldi ( : )
( — ) Arkadaşlar Özgür hastalanmış ( , ) haberiniz var mı ( ? )
Hepsi birden ( : )
( — ) Yaa ( ! ) diye bağırdılar.
Birkaç dakika sonra oyundan vazgeçip Özgür ( ‘ ) ü ziyaret etmeye karar verdiler ( . )


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Soruları ve Cevapları

8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Sınıfa getirdiğiniz doğa olayları görsellerini öğretmen masasının üzerine görünmeyecek şekilde karışık olarak yerleştiriniz. Öğretmen kontrolünde tahtaya çıkarak görsellerden birini rastgele seçiniz. Seçtiğiniz görselde bulunan doğa olayıyla ilgili düşüncelerinizi belirtiniz ve bu doğa olayının oluşumu hakkında konuşunuz. Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanarak konuşma ve dinleme kurallarına dikkat ediniz. Konuşmanızın ardından kendinizi aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


4. Sınıf Türkçe 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


9. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Doğa olaylarından birini konu edinen bir dörtlük yazınız.


Cevap : Doğa olaylarından birini konu edinen bir dörtlük yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Doğa olayları için kendim yazdığım şiirim vardır.

Depremler yer küreyi yarıyor,

seller yer yüzünü yıkıyor,

fırtınalar, çığ ve yanardağlar topraklara zarar veriyor

‎ ve tüm doğa olayları canlıları etkiliyor..


Sonraki Derse Hazırlık


Sınıfa, fon kâğıtları, yapıştırıcı, makas, ip ve boyama kalemleri getiriniz.


 



Ödevini Bulamadıysan ARA

4. Sınıf Türkçe 155-156-157-158-159-160. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Nuran
Bence yağmur en güzel doğa olayları arasında yer almaktadır yağmur yağınca insanların içerisindeki var olan hüzün ve sıkıntılar gitmektedir Ayrıca Yağmur yağdıktan sonra da toprağın çıkarmış olduk Oklar bir harika bu koku beni mutlu etmek de beraber bütün insanları da mutlu ettiğimi düşünüyorum işte bu nedenle yağmurun yağdığı o güzel ortam ve yağdıktan sonra da ki çıkardığı kokular bir harika olduğu için yağmur çok seviyorum Ayrıca Yağmurdan sonra çıkan Gökkuşağı da muhteşem görünüyor.
Hamdiye
Günlük hayatımızı sürdürebilmek için ve yediğimiz meyve ve sebzelerin gelişip büyümesi için yağmura ihtiyacımız vardır. Yağmur en güzel doğa olaylarından biridir. Bir düşünsenize Yağmur yağmadığını. O zaman neler olurdu neler sevdiğimiz istediğimiz meyve ve sebzeleri yiyebilmek hayal olabilirdi. Ya hayvanlar ve canlılar zamanla bulunan su bittikten sonra yerine koyabilecek bir su olmadığı için susuzluk ve kuraklık ortaya çıkabilirdi. Bu yüzden bize insan olduğunu dikkat etmesi gereken birçok şey vardır.mesela gereğinden fazla tüketim de bulunmamak duayı bozacak herhangi bir davranıştan kaçınmak gibi davranışlardır. Allah u Teâlâ nin bize bahşettiği bu güzel dünyayı korumak kollamak temiz tutmak ve geri dönüşümün duamız için ne kadar kıymetli olduğunu bilmek gerekmektedir.
Konuya Bir Cevap Yazın
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

error: Content is protected !!