4. Sınıf Türkçe 216-217-218-219. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı | Forum Sayfa Cevapları

4. Sınıf Türkçe 216-217-218-219. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


Türkçe Öğretmeni

4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Sözcükler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 216, 217, 218, 219


Sözcükler Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Soruları ve Cevapları

HAZIRLIK


1- Konuşurken veya yazarken seçtiğimiz kelimeler önemli midir? Neden?


Cevap : Konuşurken veya yazarken seçtiğimiz kelimeler önemli midir? Neden? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

İnsanlarla konuşurken kullandığımız kelimeler onlara hitap şekillerimiz jestlerimiz, mimiklerimiz onlarla aramızdaki seviyeyi ve çizgiyi belirler. Kelimeleri düzgün seçmek için konuşacağımız veya yazacağımız konu üzerinde enine boyuna düşünmeli konu özünü çıkardıktan sonrada yazıya veya konuşmaya dökmeliyiz.

Günümüzde her şey teknoloji üzerinden olduğu için yazdığımız yazıları tekrar tekrar iyice okuyup öyle gönderi yapmamız gerekir, çünkü yapacağımız bir yanlış telaffuz bizim karşı tarafa yanlış anlaşılmamızı veya başkaları tarafından yanlış yorumlamamıza sebep olabilir.


2- Atatürk’ün “Türk dili, Türk milletinin kalbidir, beynidir.” sözünden anladıklarınızı açıklayınız.


Cevap : Atatürk’ün “Türk dili, Türk milletinin kalbidir, beynidir.” sözünden anladıklarınızı açıklayınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Dilini unutan milletler tarih sahnesinden silinmeye mahkum milletlerdir. Dil birliği insanların benliğini unutmalarını engeller. Bir milleti bozmak istiyorsan öncelikle dilini bozman gerekir, bu sisteme asimile sistemi denir. Örneğin;bugün Çin bölgesinde bulunan özerk Uygur doğu Türkistan Devleti’ne yapılan baskılar sonucunda bölgedeki Türklerin dillerini yasaklayarak onları Çinlileştirmeye çalışan Çin hükumeti bulunmaktadır.

Yani sonuç olarak oradaki yaşayan insanların benliklerini yok etmeye çalışmaktadırlar. Atatürk’ün anlatmak istediği özetle tam olarak budur. Onun için Türk milleti kendi özünü kaybetmesin diye o dönemde orta Asya’daki Türk özerk bölgelerinde sosyalist sovyetler’in birliği içerisindeki Türkler Türkçeyi Latin alfabesiyle kullandıkları için, Atatürk dil birliği olması amacıyla latin alfabesine geçmiş, Türk Dil Kurumu’nu kurmuş,Türk Tarih Kurumu’nu kurmuş ve Türkiye içerisinde bulunan yabancı okulların kapatılmasına karar vererek Türkçeye gerekli değeri vermiş, dilimizin benliğini yitirmesine ve özüne dönmesini sağlamaya çalışmıştır.


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 217 Soruları ve Cevapları

1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Görsellerden hareketle şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazdıktan sonra cümle içerisinde kullanınız.


Biçmek Kelimesi

Kelime Anlamı : Dikilecek kumaşı belli bir ölçüye ve modele uygun olarak makasla kesmek

Örnek Cümle : Kumaşları biçerek düğün için harika bir takım elbise yaptı.


Çember Kelimesi

Kelime Anlamı : Çocukların çevirip arkasından koştukları tekerlek biçiminde oyuncak

Örnek Cümle : Çember oyununu en çok çeviren merve kazandı.


Zambak Kelimesi

Kelime Anlamı : Zambakgillerden, 90-100 santimetre yüksekliğinde, güzel ve iri çiçekli, çok yıllık bir süs bitkisi, top zambak

Örnek Cümle : Sabah yürüyüşünde zambakların kokusu bir harika olur.


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.


Çocuklara şiiri sevdiren nedir?


Cevap : Sözcüklerdir.


Şair, sözcükleri nelere benzetiyor?


Cevap : Anne sütüne, şarkıya, masala, nara, portakal çiçeğine, ak zambağa benzetiyor.


Şaire göre en güzel terzi kimdir?


Cevap : Annelerdir.


Şair, son dörtlükte, şiirin sütünün annelerden aktığını söyleyerek ne demek istiyor?


Cevap : Şiir sözcüklerden oluşur yani şiirin sütü sözcüklerdir. Sözcükleri de annelerimizden öğreniriz.


Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap :  Sözcüklere duyulan sevgidir.


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Soruları ve Cevapları

3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Şiirin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


4. Sınıf Türkçe 216-217-218-219. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Şiirin ana duygusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


4. Sınıf Türkçe 216-217-218-219. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Okuduğunuz şiire farklı iki başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve bunları seçme nedenlerinizi aşağıdaki yazma alanına yazınız.


Birinci başlığım : Sözcüklerin Güzelliği

Bu başlığı seçme nedenim : Sözcüklerin ne kadar güzel olduğu şiirde ifade edilmektedir.

İkinci başlığım : Şiirin Süt Dili

Bu başlığı seçme nedenim : Şiirde sözcüklerin ne kadar önemli olduğu ifade edilmektedir.


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Soruları ve Cevapları

6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Okuduğunuz şiir hakkındaki düşüncelerinizi anlatan bir yazı yazınız. Yazınızda şiiri beğenip beğenmediğinizi, şiirin ana duygusunun ilginizi çekip çekmediğini nedenleriyle birlikte belirtiniz. Yazınızın altına imza atınız.


Cevap : Sözcükler talı bir süt gibidir. Sözcükler güzel bir şekilde kullanılırsa insanlara huzur ve mutluluk verecektir.


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmadan hareketle Türkçenin konuşulduğu ülkeler ve dilimizin genel özellikleri hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmanızda insanın ana dilini iyi konuşmasının, ana diliyle yazmasının önemini anlatmayı unutmayınız.

Konuşmanızda konu dışına çıkmayınız. İşitilebilir bir ses tonuyla konuşarak dinleyici arkadaşlarınızla göz teması kurunuz.


Cevap : Türkçenin konuşulduğu ülkeler ve dilimizin genel özellikleri hakkında araştırma yapınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Türkçe Ural Altay dil ailesinin altay kolunda bulunmaktadır. Türkçe sondan eklemeli olması ve ünlü uyumu gibi dil bilgisi karakteristik özellikleri taşır. Dil tümce yapısı açısından genellikle özne-nesne-yüklem şeklinde sıralanmaktadır. Almanca, arapça, ingilizcedeki gibi dillerin aksine gramatik cinsiyet ayrımı bulunmamaktadır. (erkek ve kıza hitap şekli ayrılmaz.)

Türkçe; Arapça, Farsça ve Fransızca gibi yabancı dillerden etkilenmiş bir dildir.Türkiye Türkçesi bugun kullandığımız alfabetik düzene 1928 de Atatürk’ün önderliğinde harf inkılabıyla latin alfabeleriyle yazılmaya başlanmıştır.Türkçe Türk Dil Kurumu tarafından denetlenir. İstanbul türkçesi olarak nitelendirilir. Türkçe’nin standarttı İstanbul türkçesidir.


Sonraki Derse Hazırlık


https://www.trt.tv adresinde bulunan “İyilik Ödülleri” adlı kamu spotunu izleyiniz.


 



Ödevini Bulamadıysan ARA

4. Sınıf Türkçe 216-217-218-219. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Nuran
Türk dili sürekli olarak Türk milletinin korunması ve devletin güçlenmesi amacıyla Türkçe'nin korunması büyük önem taşımaktadır bunun farkında olan Mustafa Kemal Atatürk Türk Dil Kurumunu kurarak Türk diline araştırılması ve daha güçlü bir hale gelmesi için birçok çalışmalar yaptığını ifade etmemiz doğru olacaktır bizde günümüzde var olan Türkçe içerisinde kullandığımız yabancı kelimelerden vazgeçerek Türk dilinin sürekli olarak her yerde konuşulmasını sağlamak ve Türk dilinin geliştirilerek güçlü bir dil haline gelmesini sağlamamız büyük önem taşımaktadır Türk dilinin güçlü bir hale gelmesi ile beraber devletimiz ve milletimiz de güçlü bir yapıya kavuşacaktır.
Konuya Bir Cevap Yazın
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

error: Content is protected !!