4. Sınıf Türkçe 232-233-234-235-236-237-238-239. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı | Forum Sayfa Cevapları

4. Sınıf Türkçe 232-233-234-235-236-237-238-239. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


Türkçe Öğretmeni

4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Öğrenme ve Marie Curie (Meri Küri) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239


Öğrenme ve Marie Curie (Meri Küri) Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 232 Soruları ve Cevapları

HAZIRLIK


1- Hangi bilim dallarına ilgi duyuyorsunuz? Neden?


Cevap : Hangi bilim dallarına ilgi duyuyorsunuz? Neden? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

İlgi duyduğum konular ve araştırmak istediğim bilim dalları arkeoloji, tarih, fizik, elektrik, ışın enerjisi, uzay ve astroloji üzerine ilgi duymaktayım.

Arkeoloji ile tarih içerisinde yaşayan bizden önce yaşamış olan, tarih öncesi çağlarda yaşayan medeniyetler ve kültürler hakkında araştırma yapıp yeni keşifler bulmak isterdim. Örneğin; Şanlıurfa’daki Göbekli Tepe gibi keşiflere katılıp bu buluşların bir parçası olmak isterdim.

Elektrik ve fizik üzerine keşifler yapıp, yapay zeka ile birlikte teknolojik gelişimlerde büyük buluşlar yapmak isterdim. Belkide ilk zaman yolcusu veya ışık hızıyla yolculuğu keşif eden ve gezegenler arası yolculuğu yapan insan olurdum.


2- Bilim insanı olmak ister miydiniz? Neden?


Cevap : Bilim insanı olmak ister miydiniz? Neden? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

İnsanlar tarih öncesinden itibaren çevrelerindeki doğayı tanımak için onu merak etmişler tadarak, koklayarak öğrenmeye çalışmışlardır. Tüm insanlar bir şeyleri merak eder ve öğrenmeye çalışır, fakat bazı insanlar merak etme, öğrenme duyuları ve beyin yapıları olarak diğer insanlardan daha gelişmiş durumdadır.

Bu insanlar, insanlığa daha fazla fayda sağlamak için, çeşitli alanlarda araştırma çalışmaları yaparak katkı sağlamışlardır. Bende bu insanlar gibi insanlığa faydalı olmak için önemli bir bilim insanı olmak isterdim. Örneğin;Son aylarda meydana gelen korona virüsünün ilacını bularak insanları ölümlerden kurtarmak ve bu hastalığı yeryüzünden silen insan olarak tarihe ismimi yazdırmayı çok isterdim.


3- Hangi bilim insanı hakkında araştırma yaptınız? Araştırmanız sonucunda bu bilim insanı hakkında neler öğrendiniz?


Cevap : Hangi bilim insanı hakkında araştırma yaptınız? Araştırmanız sonucunda bu bilim insanı hakkında neler öğrendiniz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Nicola Tesla hakkında araştırma yaptım, Nikola Tesla’nın aslında bir sırp olduğunu öğrendim. Günümüzden neredeyse 100 yıl önce yaşamış ve yapmaya çalıştığı buluşlarla günümüz alternatif akım ve yapmaya çalıştığı kablosuz elektrik dağıtımı ve iletişim sistemiyle, bilim ve teknoloji günümüz teknolojisine 100 yıl önce eriştirebilecek bir bilim insanıdır.

Özellikle x ışınlarının ve kablosuz iletişim gibi fikirleri, günümüzde ancak bir yirmi yıl önce gelişerek cep telefonlarıyla bu gün ki seviyesine ulaşabilmiştir.

Eğer ki Nicola Tesla Wardenclyffe kulesi  projesini hayata geçirebilmiş olsaydı, bu gün kullandığımız cep telefonları belkide 100 yıl önce icat edilmiş olacaktı. Ve teknolojimiz bu seviyeden çok daha üst seviyede olacaktı.


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Soruları ve Cevapları

1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıda metinden alınan bazı kelimeler verilmiştir. Kelimeleri bulmaca içinde belirginleştirdikten sonra bunların anlamlarını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri cümle içerisinde kullanarak cümleleri defterinize yazınız.


4. Sınıf Türkçe 232-233-234-235-236-237-238-239. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


Laboratuvar : Bilimsel ve teknik araştırmalar için araç ve gereçleri bulunan yer.

Yetenek : Bir kimsenin bir şeyi anlama, yapabilme ya da bir etkiyi alabilme yeterliliği, gücü.

Tutku : İstenç ve yargıları aşan güçlü bir coşku.

Heves : Bir şeye karşı duyumsanan istek, eğilim, arzu.

Deney : Bilimsel bir gerçeği, yasayı ya da varsayımı göstermek, saptamak, doğrulamak, kanıtlamak ereğiyle, belirli yöntem ve kurallara uygun olarak yapılan işlem.

Burs : Bir kimsenin öğrenimini yapması ya da bilgi ve görgüsünü artırması, araştırmalarda bulunması vb. için, devlet ya da özel bir kuruluşça, belli bir süre ödenen aylık.

Uranyum : Uranyum, radyoaktif bir kimyasal elementtir.

Element : Kimyasal çözümleme yoluyla ayrıştırılamayan ya da birleşimle elde edilemeyen madde.


Kelimeler ile ilgili Cümleler


Laboratuvar : Doktor, laboratuvarda yeni araştırmalar yapıyordu.

Yetenek : Bireysel yetenekleri ile galibiyeti getirdiler.

Tutku : Vatan tutkusu ona kapıları açtır.

Heves : Hevesi geçince oyuncağı bıraktı.

Deney : Deneylerle hastalıkların ilacı arandı.

Burs : Öğrenciler, bursla mangal yaptı.

Uranyum : Uranyumla ucuz enerji elde edildi.

Element : Elementlerden değerli olan altındır.


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Soruları ve Cevapları

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


Maria ve babası, neden lise müdürüyle konuşmaya gidiyorlar?


Cevap : Maria’yı okula yazdırabilmek için gidiyorlar.


Maria, okulun ilk günlerinde neden bayılıyor?


Cevap : Açlıktan bayılıyor.


Maria, liseyi hangi derece ile bitiriyor?


Cevap : Birincilik ile bitiriyor.


Maria’nın üniversiteye gitmesi için kim burs veriyor?


Cevap : Devlet veriyor.


Maria ve eşi, laboratuvarlarını neden baraka içine kuruyorlar?


Cevap : Çalıştıkları üniversite onlara çalışmaları için laboratuvar vermediği için baraka içine kuruyorlar.


Maria’nın bulduğu element hangi amaçlar için kullanılıyor?


Cevap : Hastalıkların iyileşmesinde ve ilaç yapımında kullanılıyor.


Marie Curie’nin birçok olumsuzluk karşısında pes etmemesinin nedeni nedir?


Cevap  İstediklerine ulaşma isteğidir.


Siz onun yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız?


Cevap :Benzer şekilde evimizde temiz bir ortamda bir laboratuvar kurardım. Hastalıklar için çalışmaya devam ederdim.


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Metnin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.


4. Sınıf Türkçe 232-233-234-235-236-237-238-239. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Metnin ana fikri olan ifadeyi işaretleyiniz.


4. Sınıf Türkçe 232-233-234-235-236-237-238-239. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 237 Soruları ve Cevapları

5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin metnin hangi bölümlerini yansıttığını altlarına yazınız.


Cevap : İlk resimde lise müdürüne gittikleri bölümü anlatmaktadır.

İkinci resimde eşi ile elementler üzerinde yaptığı çalışmaları anlatmaktadır.

Buldukları elementlerin hastalıklara iyi geldiğini ve iyileşme özelliğinin olduğunu anlıyorlar.


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Türk bilim insanı “Canan Dağdeviren” hakkında verilen bilgileri okuyunuz. Dağdeviren’in bilime olan merakının nasıl başladığını ve Marie Curie ile arasındaki benzerlikleri söyleyiniz.

Canan DAĞDEVİREN
İlk ve orta öğrenimini Kocaeli’nde yaptı. 2007’de Hacettepe Üniversitesi Fizik Mühendisliği
Bölümünden mezun oldu. Sabancı Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Mühendisliği programındaki yüksek lisans eğitimini 2009’da tamamladı. Aynı yıl Fulbright (fulbırayt) Bursu kazanarak
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Bölümünde doktora eğitimine başladı. Bu
süreçte esnek ve katlanabilir, deri üstüne yapıştırılabilir veya giyilebilir elektronik aletler üzerine çalışmalar yaptı. Medikal teknoloji alanında çalışarak
pilsiz çalışan giyilebilir bir kalp çipi ve cilt kanserini teşhis eden bir cihaz
geliştirdi. Kendisi bilime olan merakında iki dönüm noktası olduğunu
belirtmektedir. Bunlardan ilki babasının kendisine Marie Curie hakkında
hediye ettiği bir kitap; ikincisi ise fizik profesörüyken Erdal İnönü’den
bizzat aldığı Anılar ve Düşünceler adlı eser.


Cevap : Dağdeviren’in bilime olan merakı babasının kendisine Marie Curie hakkında hediye ettiği bir kitap ile başlıyor. Her ikisinin özelliği ise bilime olan merakları, hastalıklara olan tedavileri bulmalarıdır.


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Soruları ve Cevapları

7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki çocukların merdivenlerden kolayca çıkabilmesi için bir makine tasarlayınız. Tasarladığınız makinenin nasıl çalıştığını ve çocuklara nasıl yardımcı olacağını altındaki yazma alanına yazınız.


Tasarladığım makinenin çalışma düzeni : Körler sandalye üzerine oturarak düğmelere basarak merdivenleri aşabilirler.

“4. Sınıf Türkçe 232-233-234-235-236-237-238-239. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı”


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Marie Curie, hedefine ulaşmak için bir an bile olsun çabalamaktan vazgeçmedi. Her türlü zorluğun üstesinden gelerek hayallerini gerçekleştirmeyi başardı. Bilim insanlarının öğrenmeye karşı bu kadar istekli olmalarının sebebi sizce ne olabilir? Bu konuda bir konuşma yapınız. Konuşmanıza başlamadan önce bilim insanlarının zorluklar karşısında pes etmemelerinin nedenlerini düşününüz. Ayrıca konuşma esnasında nezaket ifadelerinin kullanımına dikkat ediniz. Konuşma ve dinleme kurallarına uyunuz.


Cevap : Bilim insanlarının öğrenmeye karşı bu kadar istekli olmalarının sebebi sizce ne olabilir? Bu konuda bir konuşma yapınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

İnsanlar ilk çağdan itibaren doğayı araştırma, öğrenme gibi şeylere ilgi duymaya başlamışlardır. Bazı insanların ilgisi ise diğer insanlardan daha farklı olduğu için daha çok araştırma ve öğrenme isteği olduğu için bilim adamları ortaya çıkmıştır.

Bu tamamen, tercih veya bilim insanı olma özellikleri taşımaktan kaynaklanmaktadır.Tarih öncesi ve sonrası bilim insanlarının bu kadar istekli olması, merak etme ve çözümlemeye çalışmaktan kaynaklanmaktadır.


4. Sınıf Türkçe Koza Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Soruları ve Cevapları

9. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu), ülkemizdeki bilim insanlarını çeşitli burs ve faaliyetlerle destekleyen bir devlet kurumudur. Aşağıda TÜBİTAK’ın burs başvurusu esnasında istediği belgelerden biri olan özgeçmiş formu verilmiştir. Bilgileri yazarak formu doldurunuz. Formu doldururken anlamadığınız bölümler için öğretmeninizden yardım isteyiniz.


Cevap : Kendi bilgilerinize göre formu doldurmanız gerekmektedir.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Beynimizin çalışma düzeni hakkında araştırma yapınız.


Cevap : Beynimizin çalışma düzeni hakkında araştırma yapınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Kafamızdaki beyin sağ ve sol olmak üzere ikiye ayrılır. Görme, duyma, işitme, koklama gibi duyularımızın ana merkezi beynimizdir. Çünkü bizim hareket sinirlerinin bağlantı merkezi beyin olduğu için bizim öğrenme, okuma, yazma vb tüm işlevler beyin üzerinde gerçekleşmektedir.

Beynimizin sol tarafı mantıksal durumlara odaklanırken, sağ tarafı ise hissel durumlara yönlendirir. Sol tarafımız detaylara yönelik çalışırken sağ taraf olayın tümüne bakar.

Beyninin sol tarafını daha çok kullanan daha gelişmiş insanlar, daha detaycı, daha mantıklı sayıları seven özellikleri vardır. Sağ tarafı daha çok  gelişmiş insanlar ise bütünsel, duygusal ve görsel olarak düşünen insanlardır.


 

Ders Kitabı Sayfa Aramaları:

,tutku heves deney burs uranyum element annlamları nedir


Ödevini Bulamadıysan ARA

4. Sınıf Türkçe 232-233-234-235-236-237-238-239. Sayfa Cevapları Koza Yayınları Ders Kitabı

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




İpek
Bilim insanları bizler ve dünya açısından çok büyük öneme sahiptir. Bilim adamları insanlar var olan ihtiyaçları üzerine çalışmalar yapmaktadır. Bilim adamlarının deneyler sonucunda elde ettikleri tedavilerle insanların daha sağlık ve daha rahat bir şekilde yaşamamıza yardım edecek çalışmalar yürütmektedir.
Konuya Bir Cevap Yazın
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

error: Content is protected !!