4. Sınıf Türkçe 8. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


Turkce Ogretmeni

İçindekiler

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları 8. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 233, 234


8. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 233-234 Cevapları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 233 Cevapları

Aşağıdaki metni okuyunuz.


İKİ DİRHEM BİR ÇEKİRDEK

Giyim kuşamına özen göstermiş, şık ve süslü kıyafetleriyle dikkat çeken insanlar hakkında sık sık “iki dirhem bir çekirdek” ifadesi kullanılır. Bu yakıştırma, ağırlık ölçüsü olarak okkanın kullanıldığı eski devirden kalmadır.
Okkanın dört yüzde birine “dirhem” adı verilir. Dirhem daha çok hassas teraziler için kullanılan bir ölçüdür. Ancak sarraflar, dirhemden daha hassas ölçümler için bir ağırlık birimi daha kullanırlar. Buna “çekirdek” denir. Eski devirlerin en kıymetli parası olan bir Osmanlı altını, toplam iki dirhem ve bir çekirdek ağırlığına sahiptir. Bu durumda süslenmiş kimselere iki dirhem bir çekirdek yakıştırmasında bulunanlar, mecaz yoluyla onlara “altın” demiş olurlar.
İskender PALA
İki Dirhem Bir Çekirdek


A.1, 2, 3 ve 4. çalışmaları yukarıdaki metne göre yapınız.


1. Metnin bağlamından yararlanarak “sarraf” kelimesinin anlamını tahmin edip aşağıya yazınız.


Cevap : Sarraf , kelimesi kuyumcu gibi değerli eşya satıcılarına ve bunlardan anlayan kimselere denir.


2. “İki dirhem bir çekirdek” ifadesinin kimler için söylendiğini, hangi anlamda kullanıldığını açıklayınız.


Cevap : “İki dirhem bir çekirdek” ifadesi şık ve süslü kıyafetleriyle dikkat çeken kimseler için söylenir. Onlara “altın” manasında denir.


3. “İki dirhem bir çekirdek” ifadesinin mecaz yoluyla “altın” anlamında kullanılma nedenini açıklayınız.


Cevap :  Osmanlı altını, toplam iki dirhem ve bir çekirdek ağırlığına sahipti ve altından meydana geliyordu. Bu sebeple değerli olduklarını ifade etmek için kullanılır.


4. Metnin türünü; giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin kaçar cümleden oluştuğunu belirtiniz.


Cevap : Giriş bölümü; 2 , gelişme bölümü; 5, sonuç bölümü; 1 cümleden oluşur.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 234 Cevapları

B. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi yandaki afişle verilmek istenen bir mesaj değildir?


A) Öksürürken ya da hapşırırken mendil kullanalım.
B) Öksürürken elimize öksürelim.
C) Ellerimizi sık sık yıkayalım.
D) Öksürmemek için maske kullanalım.


2. Aşağıdakilerden hangisi dilimize yabancı dilden geçmiş olan “bone” kelimesinin Türkçe karşılığıdır?


A) atkı B) başlık C) bere D) bot


3. Aşağıdaki kelimelerden hangisi “acemi” kelimesinin zıt anlamlısıdır?


A) becerikli B) eğitimli C) tecrübeli D) uslu


4. “Altının kıymetinden sarraf anlar.” atasözünün anlamı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Bir şeyin değerini en iyi o konuda uzman olanlar bilebilir.
B) Kuyumculuk, uzmanlık isteyen bir meslektir.
C) Altının değerini bilmek için kuyumcuya gitmek gerekir.
D) Altın çok değerlidir.


5. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde birden fazla pekiştirmeli kelime kullanılmıştır?


A) Tonton anneannesini ansızın karşısında görünce şaşırdı.
B) Dümdüz saçları dağılmış, karmakarışık olmuş.
C) Yemyeşil, taze taze sivribiberler ağzımı sulandırdı.
D) Güpegündüz yatağa girip uzun uzun uyudu.


C.Aşağıdaki kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 233-234 Cevapları”



 

Our Score

Ödevini Bulamadıysan ARA

4. Sınıf Türkçe 8. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

    error: Content is protected !!