4. S─▒n─▒f T├╝rk├že ├çal─▒┼čma Kitab─▒ 114-115-116-117-118-119-120-121-122-123. Sayfa Cevaplar─▒ Meb Yay─▒nlar─▒


T├╝rk├že ├ľ─čretmeni

─░çindekiler

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Deyimler Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


Deyimler Metni Etkinlik Cevaplar─▒


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 114 Cevaplar─▒

HAZIRLIK ├çALI┼×MALARI


1. A┼ča─č─▒da, halk k├╝lt├╝r├╝m├╝ze ait baz─▒ kal─▒p ifadelerle ilgili a├ž─▒klamalar ve bunlar─▒n kullan─▒m
alanlar─▒na y├Ânelik ├Ârnekler verilmi┼čtir. ├ľrneklerin yan─▒ndaki harfleri kullanarak e┼čle┼čtirme
yap─▒n─▒z.


Cevap :

  • Atas├Âz├╝: Uzun deneme ve g├Âzlemlere dayan─▒larak s├Âylenmi┼č ve halka mal olmu┼č, ├Â─č├╝t verici nitelikteki s├Âz, deme, mesel, sav. ( D )
  • Ninni: Annelerin ├žocuklar─▒n─▒ uyutmak i├žin ezgiyle s├Âyledikleri s├Âzlerdir. Bu ├╝r├╝nlerde, bebeklerin ├Âzelliklerini, annelerin iyi dileklerini ve sevgiyi ortaya koyan ifadeler yer al─▒r. ( A )
  • Deyim: Genellikle ger├žek anlam─▒ndan az ├žok ayr─▒, kendine ├Âzg├╝ bir anlam ta┼č─▒yan
    kal─▒pla┼čm─▒┼č s├Âz ├Âbe─či, tabir. ( C )
  • Tekerleme: Genellikle masallarda kullan─▒lan, s├Âz tekrar─▒na dayanan kal─▒pla┼čm─▒┼č e─členceli s├Âzler. ( B )

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 116 Cevaplar─▒

1. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒da ÔÇťtezg├óhÔÇŁ kelimesi ve ÔÇťnevri d├ÂnmekÔÇŁ kelime grubu i├žin a├ž─▒klamalar verilmi┼čtir. Bunlardan hangileri kelimenin ve kelime grubunun metindeki anlam─▒d─▒r? Uygun olan a├ž─▒klaman─▒n yan─▒ndaki kutuyu i┼čaretleyiniz.


Cevap :

“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 116 Cevaplar─▒”


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 117 Cevaplar─▒

2. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒daki sorular─▒ ÔÇťDeyimlerÔÇŁ adl─▒ metne g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


ÔÇó ├çocu─čun dedesinin ├Âzellikleri nelerdir?


Cevap : Ba┼čkalar─▒n─▒ da d├╝┼č├╝nen, esnafl─▒k yapan gelenek├ži biridir.


ÔÇó ├çocuk neden armutlar─▒n saplar─▒n─▒ kopar─▒p ├╝z├╝mlerin ├ž├Âplerini ay─▒kl─▒yor?


Cevap : ├ç├╝nk├╝ ├žocuk dedesinin s├Âyledi─či deyimi yanl─▒┼č anl─▒yor, normalde mecaz anlaml─▒ kullan─▒lan deyim ├žocuk taraf─▒ndan ger├žek anlaml─▒ zannediliyor.


ÔÇó ├çocu─čun dedesinin meyve ve sebze satmamas─▒n─▒n nedeni nedir?


Cevap : ├ç├╝nk├╝ biz bakkal─▒z biz manavl─▒k yaparsak manavlar ne kazanacak diyerek onlar─▒ da d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝n├╝ anl─▒yoruz.


3. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒dakilerden hangisi metnin ana d├╝┼č├╝ncesidir? ─░┼čaretleyiniz.


A) ─░nsanlar birbirleriyle deyimler arac─▒l─▒─č─▒yla ileti┼čim kurarlar.
B) ├çocuklar bildikleri deyimlerin say─▒s─▒ az oldu─čundan hata yaparlar.
C) Deyimlerin anlamlar─▒n─▒ ├Â─črenmek i├žin onunla ilgili bir ya┼čant─▒m─▒z olmal─▒d─▒r.
D) Deyimlerin anlam─▒n─▒ bilmezsek kar┼č─▒m─▒zdakini anlamay─▒p hatal─▒ davranabiliriz


4. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒daki deyimlerden hangisi, ├žocu─čun dedesinin Nevriye Han─▒m i├žin s├Âyledi─či ÔÇťarmudun sap─▒, ├╝z├╝m├╝n ├ž├Âp├╝ÔÇŁ deyimi ile anlamca birbirine yak─▒nd─▒r? A┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z.


Cevap : Burun k─▒v─▒rmak deyimi daha yak─▒nd─▒r.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 118 Cevaplar─▒

5. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒da verilen deyimlerin anlamlar─▒n─▒ s├Âzl├╝kten bulunuz. Her deyimde anlat─▒lmaya ├žal─▒┼č─▒lan durumu zihninizde canland─▒r─▒n─▒z. Bo┼č ├žer├ževelerin i├žine, bu durumu ifade eden bir resim yap─▒n─▒z. Daha sonra, deyimleri anlamlar─▒na uygun olarak birer c├╝mlede kullan─▒n─▒z.


Eli aya─č─▒ dola┼čmak:┬á Duygusal bir nedenle ne yapaca─č─▒n─▒ ┼ča┼č─▒rarak d├╝zensiz, kar─▒┼č─▒k i┼č yapmak.

C├╝mlem : S─▒navlar ├╝st ├╝ste gelince eli aya─č─▒ dola┼čt─▒.


Kulak kabartmak :┬á Belli etmemeye ├žabalayarak dinlemek.

C├╝mlem : Kap─▒ arkas─▒nda konu┼čanlara kulak kabartt─▒.


El ├╝st├╝nde tutmak : Bir kimseye ├žok sayg─▒ ve sevgi g├Âstermek ve onu ├žok sevmek

C├╝mlem : Yeni do─čan bebeklerini el ├╝st├╝nde tuttular.


Daldan dala konmak : S─▒k s─▒k i┼č, durum, konu ya da d├╝┼č├╝nce de─či┼čtirmek.

C├╝mlem : Durmadan daldan dala atlayarak, konuyu anlatamad─▒.


Pireyi deve yapmak : K├╝├ž├╝k, ├Ânemsiz bir olay─▒ ├žok b├╝y├╝tmek, abartmak.

C├╝mlem : Matemati─či pireyi deve yaparak ba┼čaral─▒ olmad─▒.


├ťst├╝ne d├╝┼čmek :┬á Bir kimseyle veya bir ┼čeyle ├žok ilgilenmek

C├╝mlem : Sevdi─či ├Â─črencilerin ├╝st├╝ne d├╝┼čerek ba┼čar─▒s─▒na ba┼čar─▒ katt─▒.


G├Âze girmek : Davran─▒┼člar─▒ ya da yetene─čiyle sevgi ve g├╝ven kazanmak.

C├╝mlem : Yapt─▒─č─▒ ├žal─▒┼čmalarla ├Â─čretmeninin g├Âz├╝ne girdi.


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 119 Cevaplar─▒

6. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒daki ┼čiiri vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz. Daha sonra ┼čiiri ezberleyiniz ve aile ├╝yelerinizin kar┼č─▒s─▒nda ezbere okuyunuz.


┬áT├ťRK├çEM─░Z

Annenden ├Â─črendi─činle yetinme
├çocu─čum, T├╝rk├ženi geli┼čtir.
Dilimiz ├Âylesine g├╝zel ki
Durgun g├Âllerimizce duru,
Akarsular─▒m─▒zca co┼čkuluÔÇŽ
Ne var ki ├žocu─čum,
G├╝zellik de bak─▒m ister!
├ľnce t├╝rk├╝lerimizi ├Â─čren,
Seni b├╝y├╝ten ninnilerimizi belle,
Gidenlere yak─▒lan a─č─▒tlar─▒ÔÇŽ
Her s├Âz├╝n en g├╝zeli T├╝rk├žemizde,
Diline tak─▒lanlar─▒ ay─▒kla,
Yabanc─▒ s├Âzc├╝kleri at!
(…)
R─▒fat ILGAZ


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 120 Cevaplar─▒

7. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒daki sorular─▒ ÔÇťT├╝rk├žemizÔÇŁ metnine g├Âre cevaplay─▒n─▒z.


ÔÇó ┼×iirde dilimizin ├╝retken, geli┼čmeye a├ž─▒k, ya┼čayan bir dil oldu─ču hangi benzetmeyle ifade edilmi┼čtir?


Cevap : Durgun g├Âllerimizce duru, / Akarsular─▒m─▒zca co┼čkuluÔÇŽ┬á dili co┼čkulu akarsuya benzetiyor.


ÔÇó ┼×aire g├Âre T├╝rk├žemizi korumak ve geli┼čtirmek i├žin neler yap─▒lmas─▒ gerekiyor? Bir ├Ârnek vererek a├ž─▒klay─▒n─▒z.


Cevap : T├╝rk├žemizi korumak ve geli┼čtirmek i├žin neler yap─▒lmas─▒ gerekiyor? Bir ├Ârnek vererek a├ž─▒klay─▒n─▒z. konusunun k─▒sa ve farkl─▒ cevaplar─▒ i├žin TIKLAYINIZ.

T├╝rk├žemizi korumak ve geli┼čtirmek i├žin ├Âncelikle yabanc─▒ ├╝lkelerin kendi dillerini korumak i├žin neler yapt─▒klar─▒na bakmam─▒z gerekir. ├ľrne─čin Fransada ─░ngilizce istilas─▒na engelleyebilmek i├žin kanun dahi ├ž─▒kar─▒lm─▒┼čt─▒r.┬á Fransa kendi ├╝lkesi i├žerisinde bir├žok etnik ─▒rk olmas─▒na ra─čmen Fransa da Frans─▒zca konu┼čmak zorunludur. Fransa Avrupa’n─▒n dil bak─▒m─▒ndan en milliyet├ži ├╝lkesidir. ├ľyleki insanlar─▒ iyi derecede ─░ngilizce bilmezlerin ra─čmen ├╝lkelerinde ─░ngilizce konu┼čmazlar.

Almanya Latince ve Frans─▒zca dili ad─▒ alt─▒nda olan 1534 y─▒l─▒nda vede Goethe ve S├žhiller b├╝y├╝k edebiyat├ž─▒lar Alman dilinin sadele┼čmesini ve geli┼čmesini sa─člam─▒┼člard─▒r. ├ľzellikle Alman dilini koruma derne─či kurarak ─░ngilizce kullan─▒m─▒n─▒ reddetmi┼člerdir. Bunun gibi daha bir├žok ├╝lkeye ├Ârnek verebiliriz. ├ťlkemizde bir├žok co─črafi konumdan dolay─▒ vede Din karde┼čli─čimizden kaynakl─▒ olarak T├╝rk├žeye Fars├ža ve Arap├ža kelimeler girmi┼čtir. Osmanl─▒ d├Âneminin son d├Ânemlerinde ise Bat─▒l─▒la┼čma hareketleri i├žerisinde ├žok say─▒da Frans─▒zca kelime girmi┼čtir.

Dilimizi bu yabanc─▒ kelime istilas─▒─▒ndan kurtarmak i├žin T├╝rk├žemizi sadele┼čtirmeli T├╝rk halk ┼čairlerine, romanc─▒lara, edebiyat├ž─▒lar b├╝y├╝k g├Ârev d├╝┼čmektedir. ├ľzellikle sokaklarda g├Ârd├╝─č├╝m├╝z tabelalarda yabanc─▒ kelimeler ├ž─▒kar─▒lmal─▒ vede yerine T├╝rk├že kelimeler koyulmal─▒d─▒r.


T├╝rk├╝lerimiz, ninnilerimiz, a─č─▒tlar─▒m─▒z dilimiz i├žin neden ├Ânemlidir?


A) ├çocuklara yaz─▒ld─▒klar─▒ i├žin
B) Bir ezgiyle s├Âylendikleri i├žin
C) Dilimizin g├╝zelliklerini ve duygular─▒m─▒z─▒ ortaya koyduklar─▒ i├žin
D) Eski zamanlarda s├Âylendikleri i├žin


4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 121 Cevaplar─▒

8. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒daki a├ž─▒klamay─▒ okuyunuz. Siz de dilimize giren ve yayg─▒n olarak kullan─▒lan baz─▒ kelimeler belirleyiniz. Bu kelimeleri ve ├Ânerece─činiz T├╝rk├že kar┼č─▒l─▒klar─▒n─▒ a├ž─▒klaman─▒n alt─▒ndaki panoya yaz─▒n─▒z.


Cevap :

  • Aidat : ├ľdenti
  • Air bag : Hava yast─▒─č─▒
  • Buton : D├╝─čme
  • Corner : K├Â┼če
  • Dijital : Say─▒sal

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 122 Cevaplar─▒

9. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒daki g├Ârselleri inceleyiniz. Okudu─čunuz metinlerden, yapt─▒─č─▒n─▒z ├žal─▒┼čmalardan ve bu g├Ârsellerden hareketle dilimizin de─čerine ve korunmas─▒ gerekti─čine y├Ânelik mesaj i├žeren bir s├Âz olu┼čturunuz. A┼ča─č─▒da verilen alanda, bu s├Âz├╝ kullanarak bir afi┼č tasarlay─▒n─▒z.


Cevap :

“4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 122 Cevaplar─▒”


10. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒daki ifadeler birer atas├Âz├╝d├╝r. ─░fadeleri inceleyerek bir ifadenin atas├Âz├╝ olabilmesi i├žin ta┼č─▒mas─▒ gereken ├Âzelliklerden birini belirleyip a┼ča─č─▒ya yaz─▒n─▒z.


Cevap :

  • Kimin s├Âyledi─či belli de─čildir.
  • Eski d├Ânemlerde s├Âylenen s├Âzlerdir.
  • K─▒sa ve ├Âzl├╝ s├Âzlerdir.
  • Kal─▒pla┼čm─▒┼č s├Âzlerdir.
  • Herhangi bir de─či┼čikli─če u─čramazlar.
  • Genellikle mecaz anlam ta┼č─▒rlar.

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že Meb Yay─▒nlar─▒ ├çal─▒┼čma Kitab─▒ Sayfa 123 Cevaplar─▒

11. ├çal─▒┼čma


Soru : A┼ča─č─▒daki y├Ânergeleri s─▒ras─▒yla uygulay─▒n─▒z.


  • a. Bir g├╝n boyunca televizyonda, ├ževrenizde, ailenizde yap─▒lan konu┼čmalara dikkat edip bu konu┼čmalardaki c├╝mlelerden ilgin├ž bulduklar─▒n─▒z─▒ not al─▒n─▒z.
  • b. Not ald─▒─č─▒n─▒z konu┼čmalarda ge├žen T├╝rk├žemizi bozdu─čuna inand─▒─č─▒n─▒z, yanl─▒┼č kullan─▒lan ve s├Âylenen kelimeleri belirleyiniz. Bunlar─▒ a┼ča─č─▒daki ├žal─▒┼čma yapra─č─▒na yaz─▒n─▒z.
  • c. Se├žti─činiz kelimeleri yazd─▒ktan sonra ├žal─▒┼čma yapra─č─▒ndaki di─čer b├Âl├╝mleri doldurunuz.

Cevap :

SE├çT─░─×─░M KEL─░MELER

  1. Abes : Anlams─▒z, sa├žma
  2. Adapte : Uyum
  3. Aktif : Etkin
  4. Amat├Âr : Deneyimsiz
  5. Anons : Duyuru
  6. Antren├Âr : ├çal─▒┼čt─▒r─▒c─▒

KEL─░MELER─░N DO─×RU KULLANIMLARI

  1. Anlams─▒z, sa├žma
  2. Uyum
  3. Etkin
  4. Deneyimsiz
  5. Duyuru
  6. ┬á├çal─▒┼čt─▒r─▒c─▒

KEL─░MELER─░N DO─×RU ┼×EK─░LDE C├ťMLEDE KULLANIMLARI

  1. Anlams─▒z, sa├žma = Aile aras─▒nda anlams─▒z ve sa├žma konu┼čmalar ge├žti.
  2. Uyum = Arkada┼člar─▒yla uyum i├žerisinde oyun oynuyordu.
  3. Etkin = Etkin bir ┼čekilde arkada┼člar─▒yla ileti┼čim kurard─▒.
  4. Deneyimsiz = Deneyimsiz oldu─ču konularda ailesi yard─▒m etti.
  5. Duyuru = Okullar─▒n tatil duyurusu yap─▒ld─▒.
  6. ┬á├çal─▒┼čt─▒r─▒c─▒ = Tak─▒m ├žal─▒┼čt─▒r─▒c─▒ e┼čli─činde ko┼ču yap─▒yordu.

 

Ders Kitab─▒ Sayfa Aramalar─▒:

,,t├╝rk├že ata yay─▒nc─▒l─▒k 4 s─▒n─▒f 117 118 pdf cevaplar─▒,
Our Score

├ľdevini Bulamad─▒ysan ARA

4. S─▒n─▒f T├╝rk├že ├çal─▒┼čma Kitab─▒ 114-115-116-117-118-119-120-121-122-123. Sayfa Cevaplar─▒ Meb Yay─▒nlar─▒

Konusu Hakk─▒nda Soru Sormak ─░ster Misiniz ?
Yorum ve D├╝┼č├╝ncelerinizin Bizim ─░├žin Ne Kadar De─čerli Oldu─čunu Biliyor Musunuz ? Destek ve┬áYorumlar─▒n─▒z i├žin T─▒klay─▒n─▒z...




Hamdiye
T├╝rk├žemizde bulunan ve binlerce bilgi deneyim ve d├╝┼č├╝ncelere dayal─▒ olan atas├Âzleri ve deyimler eskiden atalar─▒m─▒z─▒n ya┼čam─▒┼č olduklar─▒ deneyimledikleri ve insanlar─▒n ahlaki de─čerlerini g├Âzlemledi─či s├Âzler olarak bilinirler.t├╝rk├žemizin hemen hemen her kitab─▒nda bulunan ve derslerimizde s─▒k├ža kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒m─▒z deyimler ve atas├Âzlerinin anlam─▒n─▒ ara┼čt─▒rmak onlar─▒n emniyet ve yaz─▒ld─▒─č─▒n─▒ ve ne anlat─▒lmak istedi─čini anlamak biz ├Â─črencilerin ge├žmi┼čte atalar─▒m─▒zdan kapm─▒┼č oldu─ču de─čerleri benimsememiz anlam─▒na gelir
Esmanur
Cok hos tercih ederim baska 4.siniflar iyi basarilar
─░brahim Can
├çok iyi cevaplar ├žok i┼čime yarad─▒  
├çOK HO┼× D├ťZG├ťN CEVAPLAR BEN 4.SINIFIM ├çOK ─░┼×─░ME YARADI┬á
Konuya Bir Cevap Yaz─▒n.─░sim b├Âl├╝m├╝n├╝ bo┼č b─▒rakabilirsiniz.

├ľnceki Ders Kitab─▒ Sayfa Cevaplar─▒ ┬ź Bir Sonraki Sayfa Cevaplar─▒ Konusu ┬╗

    error: Content is protected !!