4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 139-140-141-142-143-144-145-146-147. Sayfa Cevapları Meb Yayınları | Forum Sayfa Cevapları

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 139-140-141-142-143-144-145-146-147. Sayfa Cevapları Meb Yayınları


Türkçe Öğretmeni

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Çocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147


Çocuklar Kardeş Oldu mu? Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 139 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Aşağıdaki görseli inceleyip bu görselin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatan bir dörtlük yazınız. Dörtlüğünüzde “el ele vermek, barış, sevgi, paylaşım, mutluluk, çocuk, bayram, neşe, huzur, dünya, güzel” kelime ve kelime gruplarından en az üçünü kullanınız. Dörtlüğünüze başlık yazmayı unutmayınız.


Cevap :

Güzel Duygular

Barış, sevgi, kardeşlik

Çocuk bayramında mutluluk ve kardeşlik

El ele vererek paylaşmalı mutluluk

Huzurlu ve güzel bir dünya için.


2. Bir çocuk olarak nasıl bir dünyada yaşamak isterdiniz? İsteklerinizi ifade eden kelimeleri, aşağıdaki görsellerin içine yazınız.


Cevap : Sevgi, kardeşlik, barışın olduğu bir dünyada yaşamak isterdim.


4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları

Soru : “https://www.trtarsiv.com/ozel-video/cocuklar-icin-sarkilar/ankara-radyosu-cocuk korosu-cocuklar-kardes-oldu-mu-121382” adresinden “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıyı birkaç defa dinleyiniz. Şarkının sözlerini aşağıda verilen yazma alanına yazınız.


Cevap :

ÇOCUKLAR KARDEŞ OLDU MU

Daha bir ballanır uyku,
Çocuklar kardeş oldu mu
Barışır artık kurt kuzu,
Çocuklar kardeş oldu mu.
Düşler denizine doğru
Mutluluk bin yelken açar,
Her yürek bir altın pınar,
Çocuklar kardeş oldu mu.
Daha bir ışıldar akarsu,
Çocuklar kardeş oldu mu.
Kucaklaşır batıyla doğu,
Çocuklar kardeş oldu mu.
Ne açlık kalır ne korku,
Korudaki fidanlar gibi,
Sevip sevip birbirini,
Çocuklar kardeş oldu mu.
Tahsin SARAÇ


1. Çalışma


Soru : a. Aşağıdaki görseller, şarkıda geçen ve aşağıda verilen hangi kavramların karşılığıdır?
Yanlarına yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 140 Cevapları”


4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 141 Cevapları

Soru : b. “Işıldamak” kavramını gerçek ve mecaz anlamıyla birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Gerçek anlam: Yeni aldığı avize ışıldıyordu.

Mecaz anlam: Sözlerinle insanların yüreğinde ışıldıyordu.


2. Çalışma


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri “Çocuklar Kardeş Oldu mu” adlı şarkıya göre tamamlayınız.


Cevap :

  • Şarkının vermek istediği duygu, sevgi ve barış dolu bir dünyanın özlemi ve çocukların mutluluğu. 
  • Bu eserin şiir değil de şarkı olarak adlandırılmasının nedeni, bestelenmiş olmasıdır.
  • Bence bu şarkı için Barış Dolu Dünya başlığı da uygun olur.
  • Şarkıda mutluluk, denizde yelken açan  her yürek altın bir pınara benzetilmiştir.
  • “Daha bir ışıldayan akarsu” ifadesini, pekiştirme sözcüğü kullanarak “ışıl ışıl ışıldayan akarsu” şeklinde de söyleyebiliriz.
  • “Doğuyla batının kucaklaşması ” ifadesi, dünyanın tamamında barışın sağlanması anlamında kullanılmıştır.
  • Şarkıda, bir arada barış içinde yaşayan çocuklar korudaki fidanlara benzetilmiştir.

4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 142 Cevapları

3. Çalışma


Soru : Dinlediğiniz şarkının size çağrıştırdıklarından hareketle aşağıdaki paragrafı tamamlayınız.


Cevap :

Çocukların öğrenmesi gereken ilk kavram, barıştır. Barış, bu dünyadaki tüm güzelliklerin anahtarı ve kötülüklerin engelidir. Yetişkinler barış içinde yaşamayı öğrenip bunu çocuklarına da öğrettiklerinde yani tüm çocuklar barış içinde bir yaşam sürdürdüğünde; dünyada var olan kötülükler ortadan kalkadar yaşanabilir, sevgi dolu bir dünya olacaktır. Çünkü güzel duygular bütün kötülükleri ortadan kaldıracağı gibi, insanların güzel duygular içerisinde olmasını sağlayacaktır. 


4. Çalışma


Soru : “Bu şarkı uzun yıllar önce yapılmış bir şarkıdır. Geçen zaman içerisinde birçok çocuk bu şarkıyı çok sevmiş, büyük bir keyifle söylemiş hatta büyüdüklerinde böyle bir dünyada yaşamayı hayal etmişlerdir. Sizce eskiden bu şarkıyı dinleyip söyleyen ve günümüzde birer yetişkin olan çocuklar şarkıda hayal edilen dünyayı kendileri oluşturabilmiş midir?” sorusuna cevap veren bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken aşağıdaki yönergeleri takip ediniz.


a. Konuşmanızda kullanacağınız anahtar kelimeleri aşağıya yazınız.


Cevap :  hedefe ulaşamamak, daha çok sorumluluk olmak, daha çok okumak, iyiliği daha çok yaymak…


b. Konuşmanızda vermek istediğiniz mesajı kısaca ifade ediniz.


Cevap : Daha çok okuyarak sesimizi dünyaya duyurmak olarak ifade edebiliriz.


4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 143 Cevapları

c. “6 Şapka” düşünme yöntemini uygulayarak konuyla ilgili değinmek istediğiniz noktaları belirleyiniz ve şapkaların altına notlar alınız.


Cevap :

BEYAZ ŞAPKA → Tarafsızdır. Bilgi verir.


ç. Hazırlık aşamasını tamamladıktan sonra, aile üyelerinizden sizi dinlemelerini rica ederek konuşma kurallarına uygun bir şekilde konuşmanızı yapınız.


  • BEYAZ ŞAPKA → Tarafsızdır. Bilgi verir.

Cevap : Dünyamızın bugün içinde bulunduğu durumu yorumsuz bir şekilde ortaya koyar.

  • KIRMIZI ŞAPKA → Duygusaldır. Hislerini söyler

Cevap : Dünyanın içinde bulunduğu savaş ortamından kaynaklı üzüntüsünü ortaya koyar.

  • SİYAH ŞAPKA → Kötümserdir. Tehlikeleri söyler.

Cevap : Dünyanın hiç bir zaman düzelemeyeceğini söyler.

  • SARI ŞAPKA → İyimserdir. Avantajları söyler.

Cevap : Dünyanın sevgi ve emekle daha iyi bir yer olacağını savunur.

  • YEŞİL ŞAPKA → Yenilikçidir. Önerilerde bulunur.

Cevap : Dünyanın daha iyi bir yer olması için yenilikçi fikirler ortaya koyar.

  • MAVİ ŞAPKA → Sakindir. Sonuçları söyler.

Cevap : Sakince herkesi dinler ve ortaya bir sonuç koyar.


4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları

5. Çalışma


Soru : Aşağıda basılı bir davetiye örneği verilmiştir. İnceleyiniz.


a. Davetiyede boş bırakılan ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini yerleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 144 Cevapları”


b. Davetiyenin yazılma amacını yani işlevini belirtiniz.


Cevap : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramını kutlamak.


4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 145 Cevapları

c. Bu davetiyeyi günümüzde en yaygın iletişim yollarından biri olan e-posta şeklinde yeniden düzenleyiniz. Tarihi güncellemeyi sakın unutmayınız.


Cevap :

  • Alıcı : alıcı e-posta adresini yazınız.
  • Gönderici : e-posta adresinizi yazınız.
  • Başlık : 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlaması

Sevgili Öğrencilerimiz ;

Bu yıl, okulumuz olarak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı daha geniş kapsamlı ve bir şölen havasında kutlamak istiyoruz . Her birinizin katılımının çok değerli olduğu bu şölende sizlerle olmak büyük önem taşımaktadır.

Gelin birlikte olalım ! Hepinizi bekliyoruz.

Tarih: 01.05.2021
Yer: Atatürk Spor Salonu
Kadıköy/İstanbul


6. Çalışma


Soru : Aşağıda, günümüzde çok bilinmeyen bir sokak oyunu olan “istop”un nasıl oynandığı anlatılmıştır. Oyunu, yönergelerini okuyarak öğrenmeye çalışınız. Daha sonra, yandaki sayfada verilen oyunla ilgili görselleri yönergelere uygun olarak numaralandırınız. Arkadaşlarınızla bu eğlenceli oyunu mutlaka oynayınız.

  • Bir daire oluşturulur.
  • Oyunu başlatmak için bir ebe seçilir.
  • Ebe, oyunculardan birinin adını söyleyerek topu havaya atar.
  • Top yere düşerken adı söylenen oyuncu topu havada yakalarsa başka birinin adını söyleyerek topu yeniden havaya atar.
  • Topu havada tutamayan çocuk, topu yerden aldığında “İstop!” diye bağırır. Kaçışan oyuncular “istop” denildiği anda oldukları yerde durmak zorundadır.
  • Bu durumda ebe, duran oyunculardan birini topla vurmaya çalışır.
  • Vurulan oyuncu 1 puan kaybeder ve ebe olur. Üç kere vurulmuş olana eğlenceli bir ceza verilir.

4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları

Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 146 Cevapları”


4. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 147 Cevapları

7. Çalışma


Soru : Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız.


a. Çevrenizdeki farklı yaş gruplarından 10 çocuk belirleyiniz.


b. Aşağıdaki görüşlerin yer aldığı bir tablo hazırlayınız. Seçtiğiniz çocuklara hangi tür oyunları tercih ettiklerini sorunuz.


Cevap :

  • SOKAK OYUNLARINI TERCİH EDERİM. (x)
  • TEKNOLOJİK OYUNLARI TERCİH EDERİM. ()
  • ZEKÂ VE STRATEJİ OYUNLARINI TERCİH EDERİM. ()

c. Her bir çocuğun seçtiği oyun grubuna “+” işareti koyunuz.


ç. En fazla tercih edilen oyun grubunu belirleyip anket sonucunuzu açıklayınız.


Cevap : Anket sonucuna göre değerlendirme yapınız.


d. Anket sonucunuzla ilgili bir görüş belirtiniz.


Cevap : Çevremizde var olan çocuk oyunları hakkında bilgiler edinmemiz faydalı bir çalışma oldu. Yeni çocuk oyunları ve geçmişte var olan oyunların günümüzde var olan oynama düzeyi hakkında bilgiler edindik.


 

Ders Kitabı Sayfa Aramaları:

,4 sınıf türkçe çalışma kitabı sayfa 140 141 cevapları,4 sınıf türkçe çalışma kitabı sayfa 141,türkçe çalışma kitabı 4 sınıf 144,türkçe çalışma kitabı sayfa 139,Türkçe çk140 141 142 143144,4 sınıf çalışma kitabı 142 sayfa,4 sınıf türkçe çalışma kitabı sayfa 139,4 sınıf türkçe çalışma kitabı sayfa 139 cevapları,4 sınıf türkçe çalışma kitabı sayfa 140 141 142 143 144 145 146 cevapları,4 sınıf turkçe çalışma kitabı sayfa 143,4 sınıf turkce calısma kıtabı sayfa 147,4 sınıf türkçe çalışma sayfa 145 cevapları,Türkçe çalışma kitabı dört sınıf 139 sayfa cevapları,turkce calışma kıtabı sayfa 139 4 sınıf

Ödevini Bulamadıysan ARA

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 139-140-141-142-143-144-145-146-147. Sayfa Cevapları Meb Yayınları

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Hamdiye
Ben Bir çocuk olsaydım savaşsız bir dünyada yaşamak isterdim savaşın olduğu bir dünyada çocuklar zulme ölüme açlığa ve birçok hak ve özgürlüğün takılmadı bir ülkede yaşamak zorunda kalınıyor çocuklar büyüdükleri ve yeni yaşama ilk adımlarını barış'la dolu mutlulukla ve sevgi ile beslenen bir ortamda geçirmeleri çok önemlidir çünkü çocuklar bu dönemlerde kişisel gelişimlerine ve ahlaki değerlerini kaparlar yalnız Savaş zulüm açlık ve yeterince besin alamama gibi durumlarda çocuğun ileriki yaşamında bir olumsuz etkileri olabileceğini söylemek mümkündür
Elanur peşkir
Çok güzel bir kitap olduğunu söyledi ben elanur
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

error: Kopya Yasak