4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-163-164-165-166-167-168 Cevapları ÖZGÜN Yayınları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız’dan? Metni Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168
Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kız’dan? Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 161 Cevapları
1.Hayvanların korunmasına yönelik çalışmalar hakkında derlediğiniz haberleri, sınıf panosuna asarak arkadaşlarınızla inceleyiniz. Bu haberler hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Hayvana işkenceye hapis cezası
Yeni değişikliğe göre hayvanlara karşı işlenen suçlara hapis cezalarının önü açıldı. Evcil hayvanı kasten öldürene 4 yıla kadar hapis cezası verilebilecek. TRT HABER
İzinsiz keklik avladılar, 3 bin 600 lira ceza yediler
Kayseri’nin Develi ilçesinde izinsiz avcılık yapan 2 kişiye 3 bin 600 lira ceza uygulandı, tüfeklere de el konuldu.
Sokak köpeğine saldıran pitbull köpeklerinin sahiplerine ceza
Van’ın İpekyolu ilçesinde 2 pitbull cinsi köpeğin bir sokak köpeğine saldırmasıyla ilgili 4 kişiye 28 bin lira ceza verildi. TRT HABER
2.“Kırmızı Başlıklı Kız” masalı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Masalda yaşananları kurdun ağzından anlatınız.
Cevap :
Ben çok acıkan ve kötü bir kurdum. Ancak her kurt benim gibi olacak değil. Hayvanlara ön yargılı davranmamak gerekir. Küçük kırmızı başlıklı yalnız bir kız görünce onu kandırmak istedim.
Niyetim onu ve anneannesini yemekti. Ancak avcı sesimizi duydu ve bana ceza verdi. Bende yaptığımdan pişman oldum. Sizlerde annenizin söylediği sözleri dinleyin ve yabancı insanlara her şeyinizi anlatmayın. Hayvanları da çok sevin. Çünkü bu bir masal.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 163 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bunları uygun kelimelerle eşleştiriniz.
Cevap :
coşku : Sevinç gösterileriyle beliren güçlü heyecan.
telaşlanmak : Sıkıntı duyarak acele etmek, endişelenmek, telaş etmek.
çalı : Böğürtlen, ahududu gibi küçük, dalları dibinden çatallanan ve sapları odunsu bitki.
keyif : Canlılık, tasasızlık, iç rahatlığı.
kötülemek : Bir veya bir şey için olumsuz, aşağılayıcı, hoş olmayan sözler söylemek.
2. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Anne kurt, yavru kurdun ormana gitmesinden neden endişe duyuyormuş?
Cevap : Anne kurt, yavru kurdun ormana gitmesinden hazır olmadığını düşündüğü için endişe duyuyormuş.
2. Yavru kurt, ormana gitmek için annesini nasıl ikna etmiş?
Cevap : Yavru kurt, ormana gitmek için annesini sorduğu sorulara doğru cevap vermiş.
3. Sizce yavru kurt ormana tek başına gitmeli mi? Neden?
Cevap : Yavru kurt ormana tek başına gitmese iyi olur. Ama büyümüş olduğu için artık gidebilir.
4. Yavru kurt, metindeki problemi çözmek için nasıl bir yol izlemiş?
Cevap : Yavru kurt, metindeki problemi çözmek için annesinin söylediklerine doğru cevabı vermiş. Ayrıca dinlenme anına da başka bir çözüm bulmuş.
5. Siz bu hikâyeden nasıl bir ders çıkarırsınız?
Cevap : Ben bu hikayeden ismi kötü olarak bilinen insanların aslında iyi olabileceği ve herkese ön yargı ile yaklaşılmaması gerekir.
6. Sizce gerçek hayatta kurtlar brokoli yer mi? Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Cevap : Bence bu hayatta kurtlar brokoli yemez. Etle beslenen hayvanlardır. Ancak burada metin olduğu için böyle yazılmış.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 164 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Metni, olayların oluş sırasına göre ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap :
Anne kurt, yavru kurdun ormana gitmesinden hazır olmadığını düşündüğü için endişe duyuyormuş. Bu yüzden yalnız ormana gitmek isteyen yavrusuna sorular sormuş. Yavru kurt, ormana gitmek için annesini sorduğu sorulara doğru cevap vermiş. Ayrıca dinlenme anına da başka bir çözüm bulmuş. Ve annesi onun yalnız gitmeye hazır olduğunu anlamış.
Soru : b. Metnin ana düşüncesini aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin ana düşüncesi : Metnin ana düşüncesi; kişileri dış görünüşleri ve olduğu yer ile yargılamamak , kişiliğine bakmak gerekir.
Soru : c. Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız.
Cevap : KÖTÜLENMEKTEN BIKAN KURT
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri metne göre tamamlayınız.
Yavru kurt, hava almak istediği için
Cevap :
Yavru kurt, hava almak istediği için tek başına ormana gitmek istemiş
Yavru kurt, ormanda kırmızı başlıklı kızla karşılaşırsa ………………… söylemiş.
Cevap :
Yavru kurt, ormanda kırmızı başlıklı kızla karşılaşırsa “Hiç görünmeden ona, kaçar saklanırım çalılara.” diye söylemiş.
Yavru kurt, avcının okuması için
Cevap :
Yavru kurt, avcının okuması için bir yazı taşıyacağını söylemiş. O mesaj; “Dikkat! Dikkat!Sevgili Avcı Amca, Belki biraz şişlik varsa karnımda, inan sadece brokoli vemakarna. Biz vazgeçtik artık et yemekten. Bıktık masallarda kötülenmekten.”
Yavru kurt………… için annesi onun ormanda yalnız dolaşmaya hazır olduğunu anlamış.
Cevap :
Yavru kurt soruları doğru cevapladığı için annesi onun ormanda yalnız dolaşmaya hazır olduğunu anlamış.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 165 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki tabloyu doldurarak “Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kızdan?” metninin konusunu ve karakterlerini “Kırmızı Başlıklı Kız” masalıyla karşılaştırınız.
Cevap :
Metnin karakterlerinde sadece Kırmızı Başlıklı Kızın Annesi yoktur. Diğer karakterler aynıdır. Metnin konusu ise birbirinden farklıdır. Kırmızı Başlıklı Kız masalında söz dinlememek vardır. Burada ise kurt annesinin sözünü dinlemiştir ve asıl konu, yadırgamamaktır.
Soru : b. “Kim Korkar Kırmızı Başlıklı Kızdan?” metninin yazarının olaylara bakış açısını arkadaşlarınızla konuşarak değerlendiriniz.
Cevap :
Metnin yazarı çok değişik bir şekilde konuyu ele almış. Hep kötülenen kurdun şanını kurtarmış ve her zaman kötü olmayacağını söylemiş.
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde hangi kutucuklarda kısa çizgi (-) kullanılması gerektiğini işaretleyiniz.
Cevap :

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 166 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : a. Doğa ve çevreyi korumaya yönelik aşağıdaki kuruluş adlarını, kısaltmalarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kuruluş adının kısaltmasını boş kutucuğa yazınız.
Cevap :
TÇV : Türkiye Çevre Vakfı
TÜRÇEV : Türkiye Çevre Eğitim Vakfı
ÇEKÜL : Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı
DHKD : Doğal Hayatı Koruma Derneği
TEMA : Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı
Soru : b. Aşağıdaki kısaltmaların açılımlarını yazınız. Bu kısaltmaların nasıl yazıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
- cm : santimetre
- kg : kilogram
- m : metre
- kr. : kripton elementinin kimyasal simgesi.
- TL : Türk Lirası
- mL : mililitre
Soru : c. Yavru kurdun açıklamasına göre aşağıdaki kısaltmalara uygun ekleri getirerek cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
• TEMA ‘ya üye olalım, fidan dikme kampanyalarına katılıp ülkemizin çölleşmesini önleyelim.
• Bu akşam ÇEKÜL ‘ ün toplantısına katılarak çevre ve kültür değerlerimiz hakkında bilgileneceğim.
• Millî parkın çevresine 1 m kısa, 50 cm uzun duvar ördüler.
• Tohumların 10 kr satış fiyatının 50 TL olduğunu öğrendim.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 167 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyip karikatürün verdiği mesajı açıklayınız.

Cevap : Bu karikatürde kuruyan göllere su döküp , balıkları yaşatmak isteyen bir çocuk vardır.
4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 168 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Hayvanların korunmasıyla ilgili aşağıdaki tiyatro oyununu sınıfta canlandırınız. Canlandırma sırasında vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat edip beden dilinizi etkili kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla bir arada yapmanız gerekmektedir.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler nelerdir? Araştırınız.
Cevap :
Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler; yaşam süreleri, vücut yapıları, nelerle beslendikleri, nerelerde yaşadıkları ve isimleri, çeşitleridir.
Çevremizde gördüğümüz sokak hayvanları yabani hayvanlar ve evcil hayvanlar aynı bizler gibi canlı oldukları için duyguları olan yaşama istekleri olan ve insanların duyarlı olabileceği canlılar arasında yer almaktadır. Hayvanları asla zarar vermemeliyiz. Hayvanların doğal yapısını bozacak veya onları incitecek davranışlardan kaçınmalıyız. Bakma ihtiyacı olan hasta sakat veya yavru hayvanları bakımlarını yapmalı veya veterinere götürerek hastalığını iyileştir meliyiz. Hayvanlar bize aynı emanet gibidir. Sıcak yaz günlerinde hayvanların gözetmek yemek ve içecek gibi temel ihtiyaçlarını karşılamak gerekir Ayrıca aynı yaz gibi kış aylarında da yeme ve içme ihtiyaçları barınma ihtiyaçları gibi temel ihtiyaçlarını karşılayarak onlara yardımlarda bulunabiliriz.