4. Sınıf Türkçe Sakız Ağacı Dinleme Metni Cevapları


Turkce Ogretmeni

İçindekiler

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sakız Ağacı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 169, 170, 171, 172, 173, 174


Sakız Ağacı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 169 Cevapları

1. Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler nelerdir? Düşüncelerinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Doğadaki varlıkları birbirinden ayıran özellikler; boyutları, nelerle beslendikleri, büyüme ve yaşları, ne kadar süre yaşadıkları ve nerelerde yaşadıklarıdır. Bu bilgiler her hayvan için değişiklik göstermektedir.


2. Adlarını bildiğiniz bitki türleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :
Orkide, Fesleğen, Kaktüs, Aloe Vera, Peygamber kılıcı, Papatya, Kaktüs en çok bildiğim bitki türleri. Bunlar evlerde yetiştirilen ve çok çeşitleri olan birbirinden güzel çiçekler.


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen kelimeleri, ipuçlarından yararlanarak bulmacaya yazınız.


1. Bitkileri toprağa bağlayan ve onların, topraktaki besin maddelerini emmesine yarayan bölüm.
Cevap : KÖK


2. Ağaç ve bitkilerin dallarının dışında kalan ana bölümü.
Cevap : GÖVDE


3. Tohumdan ve tomurcuktan çıkan körpe ve küçük dal.
Cevap : FİLİZ


4. Yeni yetişen ağaç.
Cevap : FİDAN


5. Ağacın gövdesinden ayrılan kollardan her biri.
Cevap : DAL


6. Sulak bölgelerde yetişen, kerestesinden yararlanılan uzun boylu bir ağaç.
Cevap : KAVAK


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 170 Cevapları

2. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimenin ve kelime gruplarının anlamını öğreniniz. Bu kelime gruplarının metnin anlamına etkisini açıklayınız.


Cevap :
boy atmak anlamı : Uzamak
böbürlenmek anlamı : Kibirlenmek , üstünlük taslamak
yüz vermek anlamı : Şımartmak
Bu kelime grupları hem metne farklı mana katmış, hemde dikkat çekmiştir. Birkaç kelime ile birçok mana ifade edilerek okuyana farklı hisler hissettirmiş ve kelime hazinesini geliştirmiştir.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Kavakların arasında beliren şey neymiş?


Cevap :Kavakların arasında beliren minik bir filizmiş. Kavaklar bunu kendilerine hiç benzetememiş.


2. Kavaklar ve fidanda yıllar içinde hangi değişiklikler olmuş?


Cevap : Kavaklar ve fidanda yıllar içinde  boy atmışlar ve büyümüşler.


3. Fidan, kavaklara kendisini dışlamamaları için neler söylemiş?


Cevap : Fidan ; “Biliyorum benim türüm ayrı, görüntüm farklı ama bende sizin gibi gövdemin üzerinde duruyorum, bende sizin gibi dallarımdaki yapraklarla nefes alıyorum , o yüzden beni dışlamayın, yabancı gibi davranmayın ” demiş.


4. Yaşlı kavak, fidanın kendisini kabullenmeleri isteğine nasıl bir cevap vermiş?


Cevap : Yaşlı kavak: “_Sen bizim gördüğümüz hiçbir ağaca benzemiyorsun, o yüzden seni tanımıyor ve aramıza almıyoruz” demiş.


5. Kavaklar, fidanın kim olduğunu ne zaman anlamışlar?


Cevap : Kavaklar, fidanın kim olduğunu çiçekler açıp, meyveler verince anlamışlar.


6. Kavakların utanmasına sebep olan neymiş?


Cevap :
Kavakların utanmasına sebep olan şey attığı tohumların sakız ağacının attığı sakızlara yapışarak etrafa saçılmaları ve ailelerinin yanlarında fidanlara dönüşmeleriydi. Eskiden kavak ağaçlarının yavruları rüzgarla etrafa saçılırdı ve yavruları uzakta büyürdü. Bundan utandılar .


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 171 Cevapları

4. ETKİNLİK


Soru : a. Metni ana hatlarıyla anlatınız.


Cevap :
Sakız ağacı, kavakların arasında beliren minik bir filizmiş. Kavaklar bunu kendilerine hiç benzetememiş.Kavaklar ve fidanda yıllar içinde  boy atmışlar ve büyümüşler.  Fidan ; “Biliyorum benim türüm ayrı, görüntüm farklı ama bende sizin gibi gövdemin üzerinde duruyorum, bende sizin gibi dallarımdaki yapraklarla nefes alıyorum , o yüzden beni dışlamayın, yabancı gibi davranmayın ” demiş.
Yaşlı kavak: “_Sen bizim gördüğümüz hiçbir ağaca benzemiyorsun, o yüzden seni tanımıyor ve aramıza almıyoruz” demiş. Kavaklar, fidanın kim olduğunu çiçekler açıp, meyveler verince anlamışlar. Kavakların utanmasına sebep olan şey attığı tohumların sakız ağacının attığı sakızlara yapışarak etrafa saçılmaları ve ailelerinin yanlarında fidanlara dönüşmeleriydi. Eskiden kavak ağaçlarının yavruları rüzgarla etrafa saçılırdı ve yavruları uzakta büyürdü. Bundan utandılar .


Soru : b. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :
Metnin konusu : Kavaklar arasında büyüyen sakız ağacının hikayesi
Metnin ana fikri : Farklılıklarından dolayı kimseyi dışlamamak, her canlının katkısını bilmek


Soru : c. Metnin size ilginç gelen bölümünü ve bu bölümü neden ilginç bulduğunuzu aşağıya yazınız.


Metnin bana ilginç gelen bölümü
Cevap Metnin bana ilginç gelen bölümü sakız ağacından dökülen sakızların tohumları tutması .


Metnin bu bölümünü ilginç bulmamın nedeni
Cevap : Metnin bu bölümünü ilginç bulmamın nedeni daha önce bunu bilmememdir. Ben insanların gelip sakızları toplayacağını hayal etmiştim.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, metnin içeriğine uygun farklı bir başlık yazınız. 


Cevap : KAVAKLARIN İÇİNDEKİ SAKIZ AĞACI


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı cümleler verilmiştir. Bu cümleleri, verilen kelimelerden uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.


Cevap :
Eyyy, uzun uzun ….kavaklar….!
Biliyorum, benim …..görüntüm…. ayrı. Görüntüm farklı.  Ancak ben de
sizin gibi …gövdemin….. üzerinde duruyorum.
Ben de sizin gibi ….dallarımdaki…. yapraklarla nefes alıyorum. O yüzden
…..beni… dışlamayın. Bana …yabancıymışım… gibi davranmayın.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 172 Cevapları

7. ETKİNLİK


Soru : a. Sakız ağacı fidanının yaşadıkları karşısında hissettiği duygular hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :
Sakız ağacı bence kendisini çok kötü hissetmiştir. Olduğun  yerdeki kişilerin seni istememesi ve seninde başka gidecek yerin olmaması çok kötü bir durum. Kendini çaresiz ve ezik hissetmiştir.


Soru : b. İnsanların benzerlik ve farklılıklarının, aralarındaki ilişkilere etkisi hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Her insanın benzeyen ve farklı olan yanları vardır. Vücudumuz ve organlarımız birbirine benzese de bizim fikirlerimiz bizi birbirimizden ayıran ve aklımız bizi değerli yapan şeydir. Herkesin aklı ve duyguları birbirinden farklı olduğu için fikirlere saygı duymak ve bunları toplum içerisinde sahiplenmeleri gerekir. Toplum olmanın ve insan olmanın gereği budur.


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görselden, kelime ve kelime gruplarından yararlanarak ağaçları yok etmenin olumsuz sonuçları üzerine bilgilendirici bir metin yazınız.


  • ağaç
  • yangın
  • insan sağlığı
  • besin
  • ekonomi
  • oksijen

Cevap :
İnsan sağlığı ve ülkemizin ekonomisi açısından ağaçlar ve ormanlar büyük değer taşır. İnsanlar sağlıkları için ihtiyaç duydukları oksijenleri buradan alırlar.
Ağaçlar hem havayı temizler hem de meyveli olan ağaçlar, elma , portakal, limon gibi bize ihtiyaç duyduğumuz besinleri temin ederler. Bizim için hayati değerde olan ağaç ve ormanlarımıza sahip çıkmalı ve yangına sebep olan durumlardan uzak durmalıyız. Atılan cam şişeleri, söndürülmeyen ateşler hepsi birer tehlikedir ve bunlara dikkat edilmelidir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 173 Cevapları

9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki broşürü inceleyiniz. Broşürün amacı ve hedef kitlesi hakkında arkadaşlarınızla konuşup görüşlerinizi açıklayınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 169-170-171-172-173-174 Cevapları”


Cevap :
Broşürün amacı; geri dönüşüme teşvik ederek, kaynaklarımızı korumak ve çevrenin kirlenmesini engellemektir. Hedef kitlesi ise; bütün insanlardır. Çünkü bu hepimize düşen bir görevdir.


10. ETKİNLİK


Soru : Bitkilerin korunmasına yönelik bir kampanya düzenleyeceğinizi düşününüz. Aşağıya, kampanyanızı bir bitkinin ağzından tanıtan, hayalî ögeler barındıran kısa bir reklam senaryosu yazınız.


Cevap :
Merhaba,
Ben bir ağacım. Ormandaki diğer bütün ağaçlar gibi bende varım. Havayı temizliyor, toprak kaymasını engellemek için güçlü köklerimle toprağı tutuyorum. Sizlerden bir ricam var. Gerektiğinde sizin bilgilenmeniz için kağıt, kalem olmak için hazırım. Ancak daha önce kağıt olan maddeleri tekrar dönüştürmeli ve bizleri daha az kesmelisiniz. Böylece havanız daha temiz ve topraklarınız daha güvende olacaktır.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 174 Cevapları

11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlarıyla kullanarak birer cümle yazınız.


Cevap :
Dal Kelimesi
1. Anlamı : Dala bir kuş kondu.
2. Anlamı :  Denize dalan adam balık tutarak çıktı.


Kaz Kelimesi
1. Anlamı : Bahçenin kazılması gerekiyor.
2. Anlamı : Ben kazları çok severim. Çok şirinler.


Yaz Kelimesi
1. Anlamı : Yaz gelince yine terlemeye başladık.
2. Anlamı : Bu sayfayı da yazmalısın.


Saz Kelimesi
1. Anlamı : Sazlıktan geçerken başımıza neler geldi bir bilsen!
2. Anlamı : Saz çalmayı öğrenmek istemiyorum.


Düş Kelimesi
1. Anlamı : Düşümde harika şeyler gördüm.
2. Anlamı :Oraya çıkarsan düşebilirsin.


Yaş Kelimesi
1. Anlamı : Yaşlı adam bana şeker verdi.
2. Anlamı : Bu elbise kurumamış ki daha çok yaş.


Bağ Kelimesi
1. Anlamı : Üzüm bağına gideceğiz.
2. Anlamı : Aramızdaki sevgi bağı daha da kuvvetlendi.


Göz Kelimesi
1. Anlamı : Gözlerimde kuruluk var.
2. Anlamı : Gözlüğünü pencerenin gözüne koydum.



 

Our Score

Ödevini Bulamadıysan ARA

4. Sınıf Türkçe Sakız Ağacı Dinleme Metni Cevapları

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

    error: Content is protected !!