4. Sınıf Türkçe Yokuş Metni Etkinlik Cevapları


Turkce Ogretmeni

İçindekiler

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Yokuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124


Yokuş Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 120-121-122-123-124 Cevapları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 120 Cevapları

1. Ezberlediğiniz şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :
Bir Gençlik Var Ki!
Gençlik filizler vermekte
Filizler çınarı sevmekte
Yeni fikir, güçlü Türkiye gelmekte
Ne güzel sevdalı geçler serpilmekte
Sen ne sandın ki gençliği
Dağları kaldıramaz,
Düşmanı yenemez mi sandın.
Geleceğin neferleri olamaz mı sandın.
Ufukta mavi gözlü gençlik var! 
Bu şiiri okuyunuz.


2. Şiirlerin okuyanlar veya dinleyenler üzerindeki etkileri hakkında arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :
Şiir; farklı hisler barındırarak yazılan eserlerdir. Bu eserler sayesinde insanlar hem keyif alırken hem de bilgi edinirler. Her konuda ve her çeşitte şiirler bulmak mümkün.
İnsanlar eğlenmek , bilgi almak veya başkalarına duygularını anlatmak istediklerinde şiirlerden yararlanırlar. Şiiri okuyan ve dinleyen insanlarda şiirin cümlelerinin manasına göre hisler hissederler.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 121 Cevapları

1. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamını önce tahmin ediniz. Sonra bunların anlamını sözlükten bulup yazınız.


Cevap :
Tramvay Kelimesi
Tahmin : Trene benzer bir ulaşım aracı
Sözlük Anlamı : kent içi yolcu taşımasında kullanılan, yol üzerinde çıkıntı yapmayacak biçimde döşenmiş özel raylar üzerinde hareket eden, elektrik gücüyle işleyen yolcu taşıtı.


Kundura Kelimesi
Tahmin : ayakkabı çeşidi
Sözlük Anlamı : işçiliği kaba, bağsız ve konçsuz ayakkabı.


2. ETKİNLİK


Soru : a. Şiire göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Şiirin başlığı nedir?
Cevap : Şiirin başlığı YOKUŞ’ tur.


2. Şiirin şairi kimdir?
Cevap : Şiirin şairi Ziya Osman SABA ‘ dır.


3. Şiir kaç kıtadır?
Cevap : Şiir beş kıtadır.


4. Şiir kaç dizedir?
Cevap : Şiir 2o dizedir.


5. Şiirin ana duygusu nedir?
Cevap : Şiirin ana duygusu birlik ve beraberliktir.


Soru : b. Şiir türünün özelliklerini, şiirle ilgili terim anlamlı kelimeleri arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz.


Cevap : Şiir türü bence didaktik şiirdir. Öğüt verme amacı vardır. Polis, biletçi kelimeleri terim anlamlı kelimelerdir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 122 Cevapları

3. ETKİNLİK


Soru : Şiirin görselinin, şiirde anlatılanlara nasıl bir katkı sağladığını açıklayınız.


Cevap :  Şiirdeki görsel manayı kuvvetlendirmiş ve konu hakkında bilgi vermiştir. Konunun içeriğine uygun güzel bir resim çizilmiş.


4. ETKİNLİK


Soru : a. Şairin, şiirde kime seslendiğini aşağıya yazınız.


Cevap : Şair, şiirde karşılaştığı insanlara seslenmektedir.


Soru : b. Şairin son dörtlükte ne anlatmak istediğini açıklayınız.


Cevap :
Yaka numaralı biletçi!
Üniformalı polis!
Aldırma dışımıza
Birebir iç
Bu dörtlükte şair; hangi meslekten olursak olalım ve nasıl görünürsek görünelim asıl olarak insan olduğumuz ve bunun önemli olduğunu anlatmak istemiştir.


5. ETKİNLİK


Soru : Sınıfta, www.eba.gov.tr genel ağ adresinden “İstanbul İl Tanıtım Filmi”ni izleyiniz. İzlediğiniz filmle ilgili görüşlerinizi aşağıya kısaca yazınız.


Cevap :
İzledim. Gerçekten çok güzel eserleri olan bir şehir. Martılar, deniz ve meşhur olan yiyecek ve eserleri gerçekten harika. Gerek doğal eserleri gerek yapay eserleri çok güzel. Gezip dolaşmak için harika bir şehir. Ülkemi çok seviyorum.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 123 Cevapları

6. ETKİNLİK


Soru : Televizyon programlarının içeriği konusunda izleyicileri bilgilendiren aşağıdaki akıllı işaretleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz akıllı işaretin anlamını boş kutucuğa yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 120-121-122-123-124 Cevapları”


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki elektronik postayı okuyup soruları cevaplayınız.


Sevgili Arkadaşım,
Okulunuzda düzenlenen şiir okuma yarışmasında birinci olduğunu öğrendim. Seni tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.


1. Elektronik posta kim tarafından gönderilmiştir?
Cevap : Gönderen akbal_06@………………….


2. Mesaj kime yazılmıştır?
Cevap : duygu.2010@………………….


3. Mesajın içeriğine göre konu kutucuğuna ne yazılmalıdır?
Cevap : Şiir Okuma Yarışması Sonucu


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 124 Cevapları

8. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıya, günlük yaşantıyla ilgili duygularınızı dile getiren bir sosyal medya mesajı yazınız.


Cevap : Selam! Bugün okullar açıldığı için o kadar mutluyum ki!!!


Soru : b. “Yazdığınız mesajı paylaşabileceğiniz sosyal medya ortamları hangileridir? Bu ortamlarda kullanabileceğiniz “emoji” adı verilen görseller nelerdir?” sorularının yanıtları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Yazdığım mesajı paylaşabilecek sosyal medya ortamı, whatsapp, instigram ve facebook ‘ tur. Burada birçok emoji var. Gülme ve sevinç ile ilgili olanları kullanabilirim bu mesajda.


Soru : c. Görseldeki genel ağ sitesini inceleyip bu sitenin amacı ve hedef kitlesi hakkında arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :
Görseldeki genel ağ sitesinin amacı; ihtiyaç duyulan yerlerde bilgi teknolojisi kullanılarak teknolojinin eğitime entegrasyonunu sağlamaktır. Hedef kitlesi ise öğrenci, öğretmenler ve velilerdir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Ebru sanatının nasıl yapıldığı ile ilgili araştırma yapınız.


Cevap :
Ebru Sanatı İçin Gerekli Malzemeler
Mat ve emici özelliği bulunan, Hamur kağıt,
Kitre adı verilen yapıştırıcı, tekne(içerisine kitre konulup hazırlanır),
Boyalar(oksit sarı, oksit kırmızı, oksit siyah, lahur çivit mavisi en fazla kullanılan renklerdir.)
Teknenin içerisine kitre konulur ve uygun kıvam alana kadar kitre eklenir. Oluşan sıvı ince bir tülbentten süzülerek temizlenir.  Farklı renklerde olan toprak boyalar ezilerek uygun duruma getirilir. Bu şekilde hazırlanmış olan boyalara sığır ödü konularak; 15 gün beklemesi için dinlendirilir. Bekleme işlemi tamamlandıktan sonra sulandırılarak hazır hale getirilir. Dikkatli bir şekilde fırça yardımıyla boya suyun üzerine damlatılır. Şekil verilerek kağıt tekne üzerine konur ve şeklin kağıda çıkmasıyla işlem tamamlanır. Tek seferde işlemin yapılması nedeniyle özenli olarak yapılması önemlidir. Bu malzemeleri elde ettikten sonra gerisi yapılışı hakkında bilgi sahibi olmak , ders almak veya video izlemeye bağlı kalıyor. Hayal gücü ile birbirinden güzel ebrular yapmak  mümkün.


2. Dergi ve gazetelerden ebru sanatına ait görseller derleyip sınıfa getiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 124 Cevapları”



 

Ders Kitabı Sayfa Aramaları:

,,4 sınıftürkçe ders kitabı yokuşunetkinlikleri,,yokuş metini cevapları 4 sınafı,
Our Score

Ödevini Bulamadıysan ARA

4. Sınıf Türkçe Yokuş Metni Etkinlik Cevapları

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

    error: Content is protected !!