5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 98-99-101-102 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi | Forum Sayfa Cevapları

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 98-99-100-101 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi


Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Edebiyatımızda Dinin İzleri Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101


Edebiyatımızda Dinin İzleri Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 98-99-100-101 Cevapları

5. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 98 Cevapları

Düşünelim-Hazırlanalım


“Gelin tanış olalım,
İşi kolay kılalım,
Sevelim, sevilelim,
Dünya kimseye kalmaz.”
Yunus Emre Divanı, s. 17.


Soru : Yunus Emre, yukarıdaki dörtlüğünde ne anlatmak istemektedir?


Cevap :

Dünya’nın çok kısa olduğu ve hepimiz öleceğimiz için insanlara küsme , kin beslemeye değmeyeceği , sevmek ve sevilmenin önemini anlatmak istemiştir.

Dünya yaratıldığı zamandan beri nice insanlar ve güçlüler geçmiş ama hepsi ölümü tatmıştır. Onun için yanımıza kar kalan sevmek ve sevilmek , hayır işler yapmaktır.


Etkinlik


Soru : Edebiyatımızdan, dinî ögelerin baskın olduğu bir şiir, hikâye vb. örnek bularak sınıfınıza getiriniz ve arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

Allah Sana Sundum Elim

Sensin kerim, sensin rahim, Allah sana sundum elim
Senden artık yoktur emin, Allah sana sundum elim

Ecel geldi vade erdi, bu ömrüm kadehi doldu
Kimdir ki içmeden kaldı, Allah sana sundum elim

Gözlerim göğe süzüldü, canım göğüsten üzüldü
Dilim tetiği bozuldu, Allah sana sundum elim

Üş biçildi kefen donum, Hazret’e yönelttim yönüm
Acep nice ola halim, Allah sana sundum elim

Urdular suyum ılıdı, kavim kardeş cümle geldi
Esen kalsın kavim kardeş, Allah sana sundum elim

Geldi salacam sarılır, dört yana sala verilir
El namazıma derilir, Allah sana sundum elim

Salacamı getirdiler, makberime yetirdiler
Halka olup oturdular, Allah sana sundum elim

Çün cenazeden şeştiler, üstüme toprak saçtılar
Hep koyubeni kaçtılar, Allah sana sundum elim

Yedi Tamu, sekiz Uçmak, her birinin vardır yolu
Her bir yolda yüzbin çarşı, Allah sana sundum elim

Geldi Münker ile Nekir, her birisi sordu bir dil
İlahi Sen cevap vergil, Allah sana sundum elim

Görün acep oldu zaman, gönülden eyleniz figan
Ölür çün anadan doğan, Allah sana sundum elim

Yunus tap uzat bu sözü, Allahına dutgıl yüzü
Didardan ayırma bizi, Allah sana sundum elim YUNUS EMRE ŞİİRİ


5. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 99 Cevapları

Etkinlik


Adamın biri, yolun kenarına dikenler ekti. Dikenler büyüyüp gelişince yoldan geçenleri rahatsız etmeye başladı. Oradan gelip geçenler, “Bu dikenleri sök, insanları rahatsız etmesin.” demeye başladılar. Adam bunları dinliyor fakat söylenenlere aldırmıyordu. Durumdan haberdar olan vali, bir gün adama, “Mutlaka bu dikenleri sök.” dedi. Adam itiraz etmeden “Tamam, bir gün mutlaka sökeceğim.” dedi.
Adam “Dikenleri sökeceğim.” diye diye uzun zaman geçti. Bu arada dikenler iyice büyüdü ve insanları daha çok rahatsız etmeye başladı. Vali, bir gün yine dikenleri sökmeyen adama, “Ey sözünde durmayan adam! Sök şu dikenleri. Bu işi sürüncemede bırakma.” dedi. Adam ise “Aceleye gerek yok. Daha çok zaman var. Bugün olmazsa yarın mutlaka bu dikenleri sökeceğim.” dedi. Bunun üzerine vali, o adama şunları söyledi: “Sen hep ‘yarın, yarın’ diyerek bu işi erteliyorsun. Fakat şunu bil ki her geçen gün o dikenler büyüyüp güçleniyor. Dikenleri sökecek olan sen ise güç kuvvet kaybediyorsun. Dikenler gün geçtikçe gençleşiyor, sen ise ihtiyarlıyorsun.” diye uyardı.
Bu hikâyeyi anlatan Mevlânâ şöyle der:

“Her kötü huyunu bir diken bil. Dikenler kaç keredir senin ayağını zedelemekte ve seni defalarca kötü huydan perişan hâle düşürmektedir. Fakat duygun yok ki! Pek duygusuzlaştın. Çirkin huylarından dolayı başkalarına zarar verdiğinin farkında değilsin. Kendine verdiğin zararı da görmüyorsun. Sen hem kendine zarar veriyorsun hem de başkalarına.”
Mevlânâ, Mesnevî, C 2, s. 94-95


Soru : Yukarıdaki hikâyenin bize vermek istediği mesajlar nelerdir Arkadaşlarınızla konuşup belirleyiniz


Cevap :

Kendimizde kötü bir huy fark ettiğimizde veya birileri samimi bir yaklaşımla bize bu huylarımızı söylediği zaman bu huylar, alışkanlık haline gelmeden durdurmalı ve kendimizi değiştirmeye çalışmalıyız. Yoksa bu huylar bizde vazgeçilmez bir alışkanlık halini alır. Bir süre sonra bunun bizim suçumuz olduğunu fark etmez aksine hep insanları suçlu görmeye başlarız.


5. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 101 Cevapları

Etkinlik


İSTİKLAL MARŞI’NDAN


Bastığın yerleri toprak diyerek geçme, tanı:
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da bu cennet vatanı.

Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şüheda fışkıracak toprağı sıksan, şüheda!
Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Hûda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.

Ruhumun senden İlâhî, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne nâmahrem eli.
Bu ezanlar -ki şehadetleri dinin temeli                                                                                                Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli

Mehmet Âkif Ersoy


Soru : İstiklal Marşımızın yukarıdaki kıtalarında ne gibi dinî kavram ve değerler yer almaktadır? Belirleyip bunlar üzerinde arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

İnce düşünce yani tefekkür, şehitlik, vatanın değeri, ezanların ve dinimizin bekası yer almaktadır. İnsan her zaman tarihi okumalı anlamalı ve bu konuda tefekkür denilen ince düşünceyi elde etmelidir.

Yoksa bu konular hakkında düşünülmez ve konuşulmazsa unutulur gider. Şehitlik dinimizin önem verdiği ve vatanımızı gerek Kurtuluş Savaşı’nda gerekse diğer savaşlarda gözümüzü kırpmadan savunmamız bu güzel inanca bağlıdır. Diğer milletlerde bu cesaret bu yüzden yoktur.



 


Ödevini Bulamadıysan ARA

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 98-99-100-101 Cevapları Anka Kuşu Yayınevi

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Merve
Yunus Emre yukarıdaki dörtlüğün de insanların birbirine karşı duyarlı sevecen affedici hoşgörülü ve saygılı davranması gerektiğini bu hayatın kısa bey anlamsız olduğunu belirtmiştir. Ayrıca birbirimizi severek birbirimize yardım ederek ve birbirimize Birlik içinde yaşayarak hayatın tadını çıkarmak gerekir. Birbirimize karşı saygılı olmanın yanı sıra hatalarımızı birbirimizin yüzüne vurma malı birbirimizi sevgi ile ve karşı ile karşılamalı Ayrıca ilişkilerimizde ve diyalog aramızda saygılı ilişkileri esas almalıyız.
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

  • 31 Kayıtlı Üye
  • Son Üye Minee
error: Kopya Yasak