5. Sınıf Fen Bilimleri

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 208-209-210-213 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Biyoçeșitlilik Cevapları Sayfa 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216


Biyoçeșitlilik Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları


Beşinci sınıf öğrencisi Elif, ailesi ile birlikte Ege ve Akdeniz kıyılarında bir doğa gezisine katıldı. Elif doğayı ve canlıları incelemeyi çok seviyordu. Okuldayken de sürekli çevresinde gördüğü bitki ve hayvanları gözlemler ve ilginç bulduklarını arkadaşlarına anlatırdı. Ailesi ile birlikte Edremit’ten yola çıktılar. Yol boyu defne, koca yemiş, mersin, pınar meşesi, yabani zeytin ağaçları onlara arkadaşlık ediyordu. Kaz Dağları’ndan geçerken Elif’in gözü gökyüzünde süzülen kartal ve şahine takıldı. Babası onların yırtıcı kuş türlerinden olduğunu söyledi. Ayrıca bu bölgeye özgü daha birçok kuş türünü görebileceklerini belirtti. Elif gezintide rastladığı farklı türleri defterine not ediyordu. Gezintiyi tamamladığında elindeki liste epeyce kabarıktı.

Soru : Siz etrafınıza baktığınızda hangi canlıları görüyorsunuz?


Cevap : Ağaçlar, çiçekler, kediler, köpekler, insanlar ve kuşları gördüğümü söyleyebilirim.


Soru : Doğadaki canlı çeşitliliğinin bu kadar fazla olmasının bizim için önemi ne olabilir?


Cevap : Doğadaki canlı çeşitliliğinin bu kadar fazla olmasının bizim için önemi ne olabilir?

Doğada canlı çeşitliliğinin fazla olması biyoçeşitliliğin fazla olması anlamına gelir. Özellikle bitki ve hayvan çeşitliliğinin fazla olması eko sisteme pek çok yararı vardır.

Bitki çeşitliliğinin  sayesinde bulunduğu bölgede erozyonu önler. Toprakta hayvanlar için beslenme ve barınma imkanı sağlar. Ormancılık faaliyetlerinde faydaları bulunur. Hayvan çeşitliliği ise hayvanları beslenme, giyim ve tıp alanında kullanılması bazı böceklerin bitkiler üzerinde tozlaşmasını sağlaması bitki  örtüsünü sürdürebilmesi gibi faydaları vardır.


5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları


BİRLİKTE YAPALIM


Gerekli Malzemeler

Büyüteç Plastik eldiven
Maske
Kalem
Kâğıt
İp (6 metre)
Fon kartonu
4 adet tahta çubuk (20 cm)

Nasıl Yapalım

■ Gezimizin amacını ve yerini belirleyelim.
■ Gezi alanına ulaştığımızda beşer kişilik gruplar oluşturalım ve grup içinde iş bölümü yapalım. Örneğin grubun bazı üyeleri gezi ile ilgili notlar alırken bazıları canlı örnekleri toplayabilir.
■ Gezi alanına geldiğimizde çalışma alanları belirleyelim. Her grup için ikişer metre karelik alanın köşelerine çubuklar dikip etrafını iple çevirelim.
■ Grup arkadaşlarımızla birlikte 10 dakika süreyle gözlerimizi kapatıp ortamı dinleyelim. Duyduğumuz canlı seslerini ayırt etmeye çalışalım.
■ Büyütecimizi kullanarak çalışma alanınızda bitki, hayvan ve diğer canlı gruplarından örnekler arayalım.
■ Çalışma alanındaki canlıları büyüteç yardımıyla inceleyelim.
■ Çalışma alanımızdan bitki örnekleri toplayalım.
■ Gözlem sonuçlarımızı defterimize kaydedelim.


5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları


Gözlem sonuçlarımıza dayalı olarak aşağıdaki tabloyu grup arkadaşlarımızla birlikte dolduralım.
■ Sınıfımıza döndüğümüzde gezi sırasında topladığımız bitki örneklerini fon kartonu üzerine yapıştıralım.
■ Gezide gözlemlediğimiz canlılar hakkında arkadaşlarımıza sunum yapalım.


Soru : Bu gezi size ne kazandırdı? Doğada neler keşfettiniz?


Cevap : Büyüteç yardımıyla birlikte bir çok bitki çeşitliliğini yakından inceleme fırsatı buldum.


5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları


BİRLİKTE YAPALIM


Gerekli Malzemeler

Karton kutu
Makas
Çeşitli görsel ve yazılı kaynaklar (dergi, gazete )

Nasıl Yapalım

■ Sınıf arkadaşlarımızla birlikte gruplar oluşturalım.
■ Sınıf arkadaşlarımızla birlikte gruplar oluşturalım.
■ Her grup bir yaşam alanını temsil etsin (Deniz, göl, orman, akarsu, bataklık, çöl gibi).
■ Her grubun temsil ettiği yaşam alanının ismini kutunun üzerine yazalım.
■ Sınıfa getirdiğimiz dergi, gazete ve eski kitaplardan bulduğumuz bitki, hayvan ve canlılara ait görselleri makasla keselim.
■ Kestiğimiz resimlerin üzerine canlının ismini ve yaşam alanını yazalım ve resimlerin her birini uygun kutulara bırakalım.Her bir kutunun içinde kaç çeşit canlı resmi olduğunu belirleyelim.


Soru : Hangi kutuda daha fazla resim birikti?


Cevap : 1. kutuda daha fazla resim birikti.


Soru : Bir kutuda biriken resim sayısının fazla olması neyi gösterir?


Cevap : O canlıdan çok fazla olduğunu gösterir.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Ülkemizin çeşitli bölgelerinde çeşitli bitkileri ve çeşitli hayvanların rastlayabiliriz. Ülkemiz üç tarafı denizlerle kaplı bir ülkedir ülkemizde çeşitli bitkiler meyve ve sebzeler yetişmektedir bunlar bölge bölge ve iklim şartlarına bağlı olarak yetiştiğini söyleyebiliriz.özellikle Akdeniz ve Ege bölgelerinde yetişen zeytin ağaçları ve turunçgiller buranın simgesi haline gelmiştir.Karadeniz Bölgesi’nin yağışlı olması ve iklim şartlarının elverişli olması sebebiyle çay üretimi çok fazladır

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.