5. Sınıf Matematik Ders Kitabı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111-112-113-114-116-117-118-119-120-121-123-124-125-126-127 Cevapları MEB Yayınları

Göster

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127


Kesirlerle Hesaplamalar Cevapları


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


Soru : Afrika ve Asya kıtalarının kapladığı alanların kesir karşılıklarını topladığımızda sonuç ne olabilir?


Cevap :
Afrika = 1/5 = 2/10
3/10 + 2/10 = 5/10 kesir ifadesidir.  = 1/2


Soru : Afrika ve Asya kıtalarının kapladığı alanların kesir karşılıklarının farkı ne olabilir?


Cevap : Hayır. Aynıdır. 0,2 + 0,3 = 0,5 = 1/2’dir.


Hazır Mıyız?


1) Aşağıdaki işlemleri yapınız.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111-112-113-114-116-117-118-119-120-121-123-124-125-126-127 Cevapları MEB Yayınları
“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111-112-113-114-116-117-118-119-120-121-123-124-125-126-127 Cevapları MEB Yayınları
“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları”

Hangi İşlem?


Araç – Gereç: kesir takımı
• Kesir takımından 1/2 ’i gösteren parçanın altına 1/8 ’lik parçaları yandaki gibi yerleştirerek tamamlayınız. 1/8 ’lik parçalarla oluşan kesri yazınız.
• 1/8 ’lik parçaların yanına bir tane daha 1/8 ’lik parça yerleştiriniz.
• Son durumda parça sayısına karşılık gelen kesri yazınız.


Cevap : 4/8 olur. 1/8 de 1/2 kesirine eşittir.


1/2 ve1/8 kesirleri ile hangi işlemi yaptınız?


Cevap : Önce 1/8’leri topladım ardından sadeleştirme işlemi yaptım.


• Aynı işlemi 1 ile 1/5 kesir parçaları ile yapınız ve işleminizi yazınız.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


• Şimdi de 1/2 ’lik parçanın altına 1/6 ’lik parçaları yandaki gibi yerleştirerek tamamlayınız. Modellediğiniz 1/6 ’lik parçalardan birini eksiltiniz.
• Kalan parçalara karşılık gelen kesri yazınız. 1/2 ile 1/ 6 kesirleri arasında hangi işlemi yaptınız?


Cevap : Önce 1/6’leri topladım ardından sadeleştirme işlemi yaptım.


• Aynı işlemi 1 ile 1/4 kesir parçalarıyla yapınız ve işleminizi yazınız.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


Soru : İşlemde 1/2 kesri 1/3 olsaydı sonuç ne olurdu?


Cevap : 1/2 + 1/3 = 3/6 + 2/6 = 5/6 olurdu.


Soru : İşlemde 3/8 kesri 1/12 olsaydı sonuç ne olurdu?


Cevap : 3/8 + 1/12 = 9/24 + 2/24 = 11/24 olurdu.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Birlikte Yapalım 2


Soru : Avustralya kıtasının alanı Dünyadaki kıtaların alanının (yaklaşık) 1/20 ’idir. Siz de Avustralya ve Afrika kıtalarının alanlarının kesir karşılıklarını toplayınız.


Cevap :  0,2 + 0,3 = 0,5 = 1/2’dir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Birlikte Yapalım 4


Soru : İlk hafta 4 1/2 kutu kâğıdın geri dönüşümü sağlansaydı iki haftada geri dönüşümü yapılan kâğıt miktarı ne olurdu?


Cevap :
4 1/2 = 45/10 = 4 5/10
4 4/10 + 4 5/10 = 8 9/10


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Birlikte Yapalım 5


Soru : Dereceli kapların birinde 42/100 litre su olsaydı sonuç ne olurdu? 


Cevap :  1 tam 82/100 olurdu.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Birlikte Yapalım 6


Soru : İşlemde 2/3 kesri 9/18 olsaydı işlemin sonucu ne olurdu?


Cevap :

  • 2/3 = 12/18
  • 9/18 – 12/18 = 3/18

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Soru : İşlemde 1 doğal sayısı yerine 3 olsaydı işlemin sonucu ne olurdu?


Cevap :  3 – 1/6 = 2 tam 5/6 olur.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Birlikte Yapalım 7


Soru :  Yolun tamamı 10 kilometre olsaydı Semih’in kaç kilometrelik yolu kalmış olurdu?


Cevap :   10 – 7/10 = 100/10 – 7/10 = 93/10 = 9 tam 3/10


Soru : Semih maratonun 4/5 kilometrelik kısmını tamamlamış olsaydı kaç kilometre yolu kalmış olurdu?


Cevap 4 – 4/5 = 20/5 – 4/5 = 16/5 = 3 tam 1/5


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


Birlikte Yapalım 9


Soru : • Eğer Merve biletlerin 1/2 ’ini satmış olsaydı satışı yapılmayan biletler tüm biletlerin kaçta kaçı olurdu?


Cevap : Yarısını satmış olur. %50’sine denk gelmektedir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


Birlikte Yapalım 10


Soru : Piyano çalan öğrenciler sınıfın 3/10’ü olsaydı cevap ne olurdu?


Cevap : İşlem 1/20 değerinde artacaktır.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları


Oyun Zamanı


• Oyun kartlarını ve tabloyu daha büyük bir kâğıda çiziniz ve işaretli yerlerden kesiniz.
• Bir arkadaşınızla oyun tablosundan birer bölümü seçiniz.
• Oyun kartlarını ayrı ayrı masaya kapalı şekilde bırakınız.
• Seçtiğiniz bir kartı çeviriniz. Karttaki işlem sonucu kendi bölümünüze aitse kartı kendi bölümünüzdeki bir kutuya koyunuz, değilse ters çevirip tekrar masanın üstüne koyunuz. Sıra diğer oyuncuya geçer.
• Sekiz kartı kendi bölümüne ilk yerleştiren oyuncu oyunu kazanır.


Cevap : Bunu sınıfta arkadaşlarınızla oynamanız gerekmektedir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Sıra Sizde


1) Aşağıda eş parçalara ayrılmış şekillerde modellenen işlemleri altlarına yazınız.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111-112-113-114-116-117-118-119-120-121-123-124-125-126-127 Cevapları MEB Yayınları
“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117-118-119-120-121-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

2) Aşağıdaki kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlem sonuçlarını bulunuz ve tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.


  • a) 2/4 + 7/12 = 6/12 + 7/12 = 13/12
  • b) 10/15 – 3/5 = 10/15 – 9/15 = 1/15
  • c) 11/16 + 2/4 = 11/16 + 8/16 = 19/16
  • ç) 3 tam 10/33 + 1 tam 4/11 = 4 tam 22/33
  • d) 20/32 – 1/8 = 20/32 – 4/32 = 16/32
  • e) 4 tam 35/50 – 1 tam 5/25 = 3 tam 25/50
  • f) 4 tam 2/8 + 2/8 = 4 tam 4/8
  • g) 7 – 3/7 = 49/7 – 3/7 = 46/7
  • h) 1/9 + 5 = 1/9 + 45/9 = 46/9

3) Bir yolun ilk gün 2/10 ’sinde, ertesi gün 1/2 ’inde asfalt çalışması yapılmıştır. Asfalt çalışması yapılan yol, tüm yolun kaçta kaçıdır? Modelleyerek gösteriniz ve işlemi yazınız.


Cevap 2/10 + 1/2 = 2/10 + 5/10 = 7/10


4) Bir bahçenin 2/6 ’sine domates, 6/12 ’sına salatalık ekilmiş, kalanına ekim yapılmamıştır. Bahçenin kaçta kaçına ekim yapılmamıştır? Modelleyerek gösteriniz ve işlemi yazınız.


Cevap :
2/6 + 6/12 = 4/12 + 6/12 = 10/12
12/12 – 10/12 = 2/12


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


5) Tablo: Ayşe ve Mehmet’in Yarışta Aldıkları Yol Miktarları
Ayşe ve Mehmet bir parkur yolunu tamamlamak için üç gün sürecek bir yarışmaya katılmışlardır. İlk iki gün bisikletle gidecekler, üçüncü gün yürüyerek yarışı tamamlayacaklardır. Ayşe ve Mehmet’in günlere göre yolu bitirme miktarlarının bir kısmı tabloda verilmiştir. Buna göre


a) Ayşe’nin yürüdüğü yol parkurun kaçta kaçıdır?
Cevap : 4/10


b) Mehmet ve Ayşe’nin yürüdüğü yolların farkı parkurun kaçta kaçıdır?
Cevap : 4/10 – 1/3 = 12/30 – 10/30 = 2/30


c) Mehmet’in bisikletle gittiği yol parkurun kaçta kaçıdır?
Cevap : 20/30 = 2/3


6) Bir dikdörtgenin uzun kenarı 2 1/4 santimetre, kısa kenarı 1 5/16 santimetre ise dikdörtgenin çevresini tahmin ediniz. Gerçek sonuçla tahmininizi karşılaştırınız.


Cevap:
Çevre = 2 tam 1/4 + 2 tam 1/4 + 1 tam 5/16 + 1 tam 5/16 = 4 tam 2/4 + 2 tam 10/16
= 6 tam 18/16 = 6 tam 9/8

7) Aşağıdaki verileri kullanarak kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri yapmayı gerektiren bir problem kurup çözünüz.


a) 2/ 5 , 4/15 , Türkçe, Matematik, İngilizce 
Cevap:   Hasan’ın ders kitaplarının 2/3 Türkçe 4/15’i Matematik kitabıdır. Buna göre Sosyal kitabı tüm kitapların kaçta kaçıdır?


b) 2, 3/14 , Pizza
Cevap:   Veli 2 adet pizza almıştır. Pizzaların birinin 3/14’ünü arkadaşıyla paylaşıyor geriye ne kadar pizza kalır?


8) Yukarıdaki eşit aralıklara ayrılmış sayı doğrusunda harflere karşılık gelen kesirleri bulunuz. Bulduğunuz kesirlere göre aşağıdaki işlemleri yapınız.


a) A + B = ?

A = 5/7 B= 12/7  C = 17/7
A + B = 5/7 + 12/7 = 19/7

b) C – A = ?
17/7 – 5/7 = 12/7


9) Üç arkadaşın sipariş ettikleri 5 pizzanın 2 5/6 ’ini Ali, 6/12 ’sını Mehmet yemiştir. Ali’nin yediği pizza miktarı Ayşe’nin yediği pizzadan 1 1/3 kadar fazla olduğuna göre


a) Ayşe’nin yediği pizza miktarı nedir?
Cevap:   9/6 sını yemiştir.


b) Ayşe, Mehmet’ten ne kadar fazla pizza yemiştir?
Cevap:   9/6 – 6/12 = 18/12 – 6/12 = 12/12 = 1 fazla yemiştir.


c) Pizzanın ne kadarı yenilmemiştir?
Cevap:  1/6 sı yenilmemiştir.

İlgili Makaleler

3 Yorum

  1. Ceren yıldız dedi ki:

    5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları Bir Harika Ellerinize Sağlık Arkadaşlar

  2. Merve dedi ki:

    Matematik dersinde zorlanıyorsanız matematik dersinde aklınıza takılan bir konu varsa matematiğe geçtiğiniz zaman ödevlerinizi tekrar etmek istiyorsanız veya matematiği severek hızlı pratik bir şekilde tamamlayarak diğer derslerinize zaman ayırmak istiyorsanız muhakkak yukarıdaki bilgileri ve bu sayfadaki tüm ders kitapları cevaplarını tıklayarak ve abone olarak ziyaret edebilir buradaki bilgiler ve ödevinizi yapabilirsiniz.

  3. Elif su KAYA dedi ki:

    Ben bu soruyu anlayamadım iyi dersler

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.