5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 167-168-169-170-171-172-173-174 Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Yüzdeler Cevapları Sayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174
Yüzdeler Cevapları
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
Soru : Haberin manşeti sizin için ne ifade ediyor? Manşette kullanılan sembolü daha önce gördünüz mü? Gördüyseniz nerelerde kullanıldığını söyleyiniz.
Cevap : Haberin manşeti sizin için tamamlanan yüzdeyi ifade ediyor. Evet gördüm. Mağaza indirimlerinde, faiz oranlarında, kur artışlarında ve matematik dersinde gördük.
Soru : Çevrenizde inşaat halinde olan bir yapı var mı? Varsa bu yapının ne kadarı tamamlanmış durumdadır?
Cevap : Evet vardır. Tahmini olarak %40’ı tamamlanmıştır.
Basketbol Oyunu
Araç Gereç: top (lastik veya kâğıt), kova ya da kutu, kalem
• Bir arkadaşınızla kovaya belli bir uzaklıktan top ile yirmişer atış yapınız.
• Kovanın içine giren top sayısını not ediniz.
• Attığınız topların ne kadarının kovaya girdiğini kesir ve ondalık gösterim olarak yazınız.
Soru : Yazdığınız kesirlerin paydasını 100 yapmak için hangi işlemi yapmalısınız? Bu işlemi uygulayınız.
Cevap : Toplam 100 atış yapılması gerekmektedir.
5 kişi 20 yatış yaptı. 50 top girdi. 50/100 = %50 basket oranı hesaplanmaktadır.
Soru :Bu kesir ve ondalık gösterimler farklı şekilde ifade edilebilir mi?
Cevap : Evet gösterilir. 0,50 olarak ifade edilir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları
Birlikte Yapalım 1
Soru : Aynı çokluğu farklı şekilde ifade etmenin başka yolu var mıdır?
Cevap : Kesir olarak gösterilebilir. % 32 = 0,32 olarak ifade edilebilir.
Araştırınız.
Soru : Yüzde sembolünden türeyen matematiksel bir sembol var mıdır? Araştırınız.
Cevap : Yüzde kelimesinin anlamı ” Her bir yüzlükte ” anlamına gelir. Yüzde sembolünden türeyen matematiksel bir sembol ” Binde ” işaretidir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
Birlikte Yapalım 2
Soru : Binanın bitmeyen kısmını yüzde sembolüyle ifade edebilir misiniz?
Cevap : % 100 – % 65 = % 35 yüzde sembolüyle ifade edebiliriz.
Birlikte Yapalım 3
Soru : Ondalık gösterim ve yüzdeler, kesirlerin farklı gösterimleridir. Sizce bu farklı gösterimlere neden ihtiyaç duyulmuştur?
Cevap : Kesirler bir bütünün ifadesi olarak gösterilmektedir. Yüzdeler belli biten, indirilen gibi ürünleri ifade etmektedir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları
Birlikte Yapalım 4
Soru : Sergilenmeyen oyuncak araba sayısının yüzdesi nedir?
Cevap : Tamamı % 100 – % 40 sergilenen = % 60 sergilenmeyen oyuncak arabalar.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları
Birlikte Yapalım 5
Soru : Üründen alınan Katma Değer Vergisi 12 lira olsaydı, ürünün KDV miktarının yüzde
olarak gösterimi ne olurdu?
Cevap : % 12 olarak olurdu. 150 x % 12 = 18 lira kdv uygulanacaktır.
Birlikte Yapalım 6
Soru : Bilgisayara indirilmeyen kısmı yüzde ve ondalık gösterim olarak ifade ediniz.
Cevap : % 100 – % 55 = % 45 tamamlanmayan. 0,45 olarak gösterilebilir.
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları
Birlikte Yapalım 7
• Tabloda tenis kursuna giden öğrencilerle ilgili boş bırakılan bölümleri tamamlayınız.
Cevap : 20/100 ve 0,20 olarak boşluklara yazınız.
• Günlük hayatta kullanılan % 200, % 500 gibi ifadelere neden gerek duyulmuştur?
Cevap : Yapılan indirimler, zamlar, üretilen ürünleri ifade etmek için gerek duyulmuştur.
Sıra Sizde
1) Aşağıdaki kesirleri yüzde sembolü kullanarak yazınız.
- a) 25 / 100 = % 25
- b) 56 / 100 = % 56
- c) 85 / 100 = % 85
- ç) 99 / 100 = % 99
2) Bir hayvanat bahçesindeki hayvan türleri ve sayıları yandaki tabloda verilmiştir. Hayvan sayılarının yüzdelerini bularak okunuşlarını yazınız.
- 24 + 5 + 15 + 6 = 50 hayvan var
- Vahşi kediler (24) – % 48
- Yırtıcı kuşlar (5) – % 10
- Yılanlar (15) – % 30
- Goriller (6) – % 12
5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları
3) Yandaki yüz eş kareye ayrılmış şeklin % 30’unu kırmızıya, 2/5 ’sini yeşile, 0,1’ini maviye, geri kalanını da turuncuya boyayınız. Turuncuya boyadığınız alanın kesir, ondalık gösterim ve yüzde ifadelerini boşluklara yazınız.
- Kesir: 20 / 100
- Ondalık gösterim: 0,20
- Yüzde: % 20
4) Yandaki tabloda Aras’ın bir günde yaptığı etkinlik sürelerinin dağılımına ilişkin tablo verilmiştir. Tabloda verilen gösterimleri % sembolü ile ifade edip temsil eden kesirlerin en sade hâlini ve ondalık gösterimlerini yazınız.
- Okul –> % 25 –> 1 / 4 –> 0,25
- Uyku –> % 35 –> 7 / 20 –> 0,35
- Oyun –>% 16 –> 4 / 25 –> 0,16
- Yemek –> % 10 –> 1 / 10 –> 0,10
- Diğer –> % 14 –> 7 / 50 –> 0,14
5) Aşağıdaki tabloda verilen kesir, ondalık gösterim ve yüzde ifadelerinin karşılıklarını uygun şekilde doldurunuz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları
Oyun Zamanı
• Yukarıdaki tabloyu bir kâğıda çiziniz ve kâğıdı şekilde gösterildiği gibi kesiniz.
• Kestiğiniz kâğıtları masaya kapalı şekilde bırakınız.
• Her oyuncuda eşit sayıda kâğıt olacak şekilde kâğıtları dağıtınız. (4 oyuncu varsa oyuncu başına beşer kâğıt, 2 oyuncu varsa onar kâğıt)
• % 100’ü gösteren kâğıda sahip oyuncu, kâğıdı masanın üstüne yerleştirdiğinde oyun başlar.
• Sırayla oyun kâğıtları kesir, yüzde ve modelleri eşleştirecek şekilde aşağıda verilen örnekteki gibi yerleştiriniz.
• Eğer eşleştirmeyi yapamazsanız sıra diğer oyuncuya geçer.
• Kâğıtların tamamı bitene kadar oyuna devam ediniz.
• Elindeki kâğıtları ilk bitiren oyuncu oyunu kazanır.
Yukarıdaki matematik ders kitabımızdaki konumuzda yüzdeler ve cevapları ile ilgili olan birçok konuyu cevabı ve işlemi inceleyerek öğrendik bu konudaki bilgi ve cevapları ödevimizi tamamladık Forum sayfa sitesi ailesinin verdiği bilgi ve cevapları bu konuyu iyi bir şekilde anladık sizler de bu konuda bilgi edinmek istiyorsanız muhakkak bilgileri ziyaret edin buradaki cevaplarla hemen ödevinizi tamamlayın Forum sayfa sitesinin verdiği cevaplar çok güzel buradaki bilgileri ziyaret ettikten sonra matematikte ne kadar başarılı olduğunuzu göreceksiniz.