5. Sınıf Türkçe 206-207-208-209-210-211. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı | Forum Sayfa Cevapları

5. Sınıf Türkçe 206-207-208-209-210-211. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı


Türkçe Öğretmeni

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Yaşama Sevinci Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209, 210, 211


Yaşama Sevinci Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 206 Soruları ve Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. “Yaşama sevinci” sözü size ne çağrıştırıyor?


Cevap : “Yaşama sevinci” sözü size ne çağrıştırıyor? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Yaşama sevinci sözü bize hayat, yaşam, kendini sevmek ve neşe kelimelerini çağrıştırmaktadır. İnsan içinde yaşama sevinci olmadan yaşayamaz, nefes alamaz ancak yaşama sevinci insanı sıkı sıkıya hayata bağlar. Yaşama sevincimizi her ne yaşarsak yaşayalım kaybetmemeliyiz. Bizleri bu hayatta ayakta tutan tek şey yaşama sevincidir. Yaşama sevinci olmadan hiç kimse kendini mutlu hissedemez ve bir süre sonra inancını kaybeder. Yaşama sevincini kaybetmemek için içimizdeki çocuğu öldürmemiz gerekir.

  • Bazen bir çocukla birlikte uçurtma uçurmak.
  • Sevdiğimiz kişiyle denizi izlemek.
  • Çocuğumuzla birlikte vakit geçirmek ve oynadığı oyunlara ortak olmak.

2. “Yaşama sevinci” ile ilgili ezberlediğiniz şiiri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap : “Yaşama sevinci” ile ilgili ezberlediğiniz şiiri arkadaşlarınıza okuyunuz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Yaşama Sevinci

Bugün uzanıyorsam,
Bir ağaç gölgesinde,
Oltamı atıyorsam denize,
Yaşamak güzel demektir.

Gökyüzüne uzanıyorsa ellerim,
Yıldızları tutmak için.
Her şey bizler için kardeşlerim,
Her şey insanca yaşamak için.

…..

Ali Rıza Atasoy


Öğretmeniniz okuma sırasında numaralı (1, 2, 3) yerlerde duracaktır. Öğretmeninizin durduğu yerlerde aşağıdaki soruları cevaplayınız:


1) Münevver teyze, postacıyı gördüğünde ne yapmış olabilir?


Cevap : Münevver teyze postacıya kendisine mektup getirip getirmediği sormuş olabilir.


2) Yazar, kendine ne söz vermiş olabilir?


Cevap : Münevver teyze ile ilgilenmeye söz vermiş olabilir.


3) Yazar, mektubu okuduktan sonra Münevver teyze neler hissetmiş olabilir?


Cevap : Münevver teyze mektubu okuduktan sonra sevinmiş olabilir.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 208 Soruları ve Cevapları

1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Okuduğunuz metinde geçen kelime grubu ve kelimeleri anlamlarından yola çıkarak bulunuz.


1. Gelmesini beklemek. Yolunu gözlemek

2. Tekrarlanması, uzun sürmesi dolayısıyla bir şeyden hoşlanmaz veya sıkılır duruma gelmek, bıkmak, bezmek. Usanmak

3. Posta parası karşılığı mektup zarfı, kartpostallara ve damga resmine karşılık kâğıtlara yapıştırılan, basılı küçük kâğıt parçası. Pul

4. Kollar arası, kucak. Koyun

5. Öfke, kızgınlık, can sıkıntısıyla anlaşılmaz sesler çıkarmak. Homurdanmak


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


a) “Yaşama Sevinci” adlı metindeki anlatıcının ve Münevver teyzenin yerinde siz olsaydınız neler hissederdiniz? Yazınız.


Anlatıcı Hissettiklerim : Münevver teyzenin mektup beklemesi beni üzerdi..

Münevver teyze Hissettiklerim :  Postacının herkese mektup getirdiği halde bana gelmemesi beni üzerdi.


b) Münevver teyzenin duygu ve düşüncelerini kendinizi onun yerine koyarak sadece beden dilinizle anlatınız.


Cevap : Bu soruyu kendini beden dilinizle jest ve mimiklerini kullanarak yapmanız gerekmektedir.


c) Yazar, Münevver teyze için nasıl bir iyilikte bulunuyor?


Cevap : Ona mektup yazarak mutlu olmasını sağlıyor.


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Okuduğunuz metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.


Olay : Yaşlı Münevver teyzenin mektup beklemesi ancak herkese mektup gelmesi ancak münevver teyze mektup gelmemesi sonucunda üzülmesi ve bunun üzerine yazarın münevver teyzeye mektup yazarak mutlu olmasını sağlaması.

Kişiler : Münevver teyze, Postacı, Yazar (Muzaffer), Yazarın annesi

Yer : Yer herhangi bir mahalle olabilir.

Zaman : Geçmiş dönemde belli olmayan bir zaman dilimi

Anlatıcı :  1. kişi (Yazar)


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 209 Soruları ve Cevapları

4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


a) Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki kutucukları doldurunuz.


Münevver teyzenin sorunu ; Mektup gelmemesi

Sorunun nedeni ; Kimsenin mektup yazmaması

Anlatıcının çözümü ; Münevver teyzeye mektup yazması

Ben olsaydım ; Ben olsam bende mektup yazarak münevver teyzeyi ziyaret ederdim.


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Okuduğunuz metinden yararlanarak Münevver teyze ile ilgili iki öznel, iki nesnel cümle yazınız.


Öznel cümleler : Münevver Teyze çok güzel bir kadındır. Münevver Teyze İyi kaplidir.

Nesnel cümleler : Münevver Teyze Yaşlıdır, Münevver Teyzenin Koynunda Yazarın Mektubu Vardır.


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


AŞAMA SEVİNCİ
Bugün uzanıyorsam
Bir ağaç gölgesinde,
Oltamı atıyorsam denize,
Yaşamak güzel demektir.
Gökyüzüne uzanıyorsa ellerim,
Yıldızları tutmak için.
Her şey bizler için kardeşlerim,
Her şey insanca yaşamak için.
Ali Rıza ATASOY

a) Okuduğunuz metinle aşağıdaki şiiri tür ve biçim yönünden karşılaştırınız.


Cevap : Okuduğumuz metnin türü hikaye olarak kabul edilmektedir. Şiirin türü de şiirdir. Okuduğumuz metnin biçimi düz yazı olarak kabul edilir.. Şiirin biçimi manzum olarak ifade edilir.


b) Okuduğunuz metin ile bu şiirin başlığı sizce neden aynı olabilir?


Cevap : Çünkü her ikisi de yaşama sevinci temalı olmasından kaynaklanmaktadır.


c) Metinde ve şiirde aynı konu mu işlenmiştir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Metinde ve şiirde aynı konu işlenmiştir. Yaşama sevinci olarak konuları ifade edilebilir.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 210 Soruları ve Cevapları

7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Çocuk gibi sevinmek” sözünü hangi durumlarda kullanırsınız? Bu söz, metinde hangi durumda kullanılmıştır? Açıklayınız.


Cevap : “Çocuk gibi sevinmek” sözünü hangi durumlarda kullanırsınız? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Çocukluk yaşam evrelerinin en saf ve masum dönemlerindendir. Kötülüğün olmadığı bir dönemdir. Dünyaya daha berrak bir gözle bakılır. Dünyanın tadı alınır. Mutluluk çocukluğun yoldaşıdır. Her çocuk mutludur. Gülen bir çift göz yeter, mutlu olmak için.

Sıcak bir merhaba, küçük bir çikolata çocuğu sevindirmeye yeter. Çocuklar sevinçlerini aşırı ve abartılı bir şekilde gösterdikleri için abartılı sevinen her kişiye çocuk gibi sevinmek deyimi kullanılır.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümleleri koyu renkte yazılan kelimelere dikkat ederek okuyunuz. Soruları cevaplayınız.


Münevver teyzenin haberi yok ama birlikte bekliyoruz postacıyı.
Kendisi de inanmamıştı belki ama Münevver teyzeye mektup vardı.


a) Bu kelime düşüncenin akışını değiştirmiş midir? Açıklayınız.


Cevap :Evet değiştirmiştir. Anlam olarak farklı yapıya sahip olan kelimeleri birbirne başlamıştır.


b) Koyu yazılan kelimeler, cümleye nasıl bir anlam katmıştır? Yazınız.


Cevap : Cümleler içerisinde var olan zıtlık bulunan iki ayrı ifadeyi birbirine bağladığı görülmektedir.


9. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıda verilen cümlelerdeki boşluğa, uygun bağlantı ve geçiş ifadeleri yazınız.


• Günlerce çalıştı fakat işi zamanında teslim edemedi.

• Onunla bu konuyu konuşmayı düşündüm ama beni anlamayacağını fark edince konuşmaktan vazgeçtim.

• Avrupa’da tahsilini tamamlamak istiyordu ancak şartlar imkân vermedi.


10. Etkinlik Soruları ve Cevapları


a) Aşağıdaki cümlede köşeli ayraç niçin kullanılmıştır? Yazınız.

Halikarnas Balıkçısı [Cevat Şakir Kabaağaçlı (1890-1973)] en güzel eserlerini Bodrum’da yazmıştır.


Cevap : Yazarın ismi ve doğum ve ölüm tarihlerini belirtmek amacıyla kullanılmıştır.


b) Köşeli ayraca örnek verebileceğiniz bir cümle kurunuz.


Cevap : Köşeli ayraca örnek verebileceğiniz bir cümle kurunuz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Makalede yapılan yanlışlarda kullanımı :  Ebubekir Hazım Tepeyran 1946 [1947] yılında öldü.

Kaynak belirtmede kullanımı : – – Turgut [Özakman], Cumhuriyet – Türk Mucizesi, 2009.

Ölüm ve doğum tarihleri belirtmede kullanımı : – – Göğe Bakma Durağı [Turgut Uyar (1927-1985)] adlı kitabında yazarın en sevilen, seçme şiirleri bulunmaktadır.

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 211 Soruları ve Cevapları

11. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıda bir hikâyenin serim ve çözüm bölümleri verilmiştir. Bu bölümlerden yararlanarak hikâyenin düğüm bölümünü tamamlayınız. Hikâyeye uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Selim okuldan eve dönerken kırtasiye dükkânına uğradı. Kap kâğıdı ve bant satın aldı.
Yolda arkadaşları Harun, Furkan ve Kemal’le karşılaştı. Çocuklar:
–––Hadi Selim! Basketbol maçı yapalım, dediler.
Selim bir yandan onlarla gitmek istiyor, diğer yandan da evde kitaplarını ve defterlerini
kaplamayı düşünüyordu.

…………..

Selim “Bana çok yardımcı oldunuz arkadaşlar. Şimdi hepimiz basketbol maçını hak ettik.” dedi.


Cevap : Arkadaşlar bir araya gelerek bu sorun hakkında düşündüler. Bu sorunun beraber Selim’in evine giderek defterleri kapladılar ve ailesinden izin alarak basketbol maçı oynamaya gittiler.


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


1. Paylaşmanın, bir olmanın önemini anlatan atasözleri, özdeyişler bulunuz.


Cevap : Paylaşmanın, bir olmanın önemini anlatan atasözleri, özdeyişler bulunuz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Toplum olarak geçmişimizden beri yardımlaşmaya vd dayanışmaya önem vermişizdir. Paylaşma ve yardımlaşma ile ilgili atasözlerimiz vardır. Bunlara birkaç tane örnek verebiliriz.

  • Komşu komşunun külüne muhtaçtır.
  • İnsanlar birbirine muhtaç gibi görünmeseler de, bazen birbirine mutlaka ihtiyaç duyacaklardır.
  • Az veren candan çok veren maldan.
  • Fakir olan birisi kendisinden daha fakir birisine elindekileri fedakarlık yaparak paylaşabiliyorsa, varlıklı bir insan ise o varlığı içerisinden değerli bir yardım yapabileceği anlamı çıkmaktadır.
  • Birlikten kuvvet doğar.
  • Yaptığımız bir işte, çevrenizdekilerde bize yardımcı olursa o işi daha çabuk bitirebiliriz.
  • Ağaç dalıyla gürler.
  • Tek başına zor durumda olan birisi mutsuz olur. Fakat çevresi olan birisi ona destek olursa oda bu zorluğun alfından kolayca kalkabilir.

2. “Yardımlaşmak niçin önemlidir ve yardımlaşmanın topluma ne gibi katkıları olur?”konulu bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı hazırlarken aşağıdaki maddelere dikkat ediniz.

• Konuşmanızda yabancı dillerden dilimize girmiş kelimeler yerine bunların Türkçe karşılıklarını kullanınız.
• Kelimeleri anlamına uygun kullanınız.
• Konuşmanızı beden dilinizle destekleyiniz.
• Konuşmanızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız.
• Prova yapmayı unutmayınız.


Cevap : “Yardımlaşmak niçin önemlidir ve yardımlaşmanın topluma ne gibi katkıları olur?”konulu bir konuşma hazırlayınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

İnsanlar birbirine yardım eder, yardımlaşırlar sa toplum barış ve huzur içerisinde yaşar. Ülkedeki insanlar birilerine birbirleri ile yardımlaşma işi yaparlarsa yani el ele verirlerse ülke yardımlaşmayla, sevgi ve iyi niyetle ayakta kalır. Yardımlaşmanın var olduğu ülkelerde insanlar daha mutlu yaşarlar.

Çünkü zor durumda kaldıklarında yalnız olmadıklarını bilirler. Yalnız olmadığını düşüncesi ve duygusu insana yaşama isteği verir. Başkalarından yardım gördükçe insan birbirine daha çok güvenir ve böylece toplum bağları güçlenmiş olur.


 



Ödevini Bulamadıysan ARA

5. Sınıf Türkçe 206-207-208-209-210-211. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Güler
Yaşam sevinci hayatımızda büyük bir etkiye sahip olan bir olgu olarak kabul edilmektedir. Yaşam sevinci insanların hayat içerisinde elde etmesi ve elinde tutması gereken büyük olgu olarak kabul edilerek toplum içerisinde diğer insanlara da yayılması gerekmektedir.
Konuya Bir Cevap Yazın
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

error: Content is protected !!