5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-73-74-75-76-77-78 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

Göster

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Bu Nehir Bizim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78


Bu Nehir Bizim Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Aşağıda adları verilen vakıf ve dernekler hakkında bildiklerinizi kısaca söyleyiniz.


Cevap: Tema Türçev Çevko vakıf ve dernekler hakkında bildiklerinizi kısaca söyleyiniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

TEMA vakfı özellikle Anadolu bölgesindeki kuraklık ve erozyona dikkat çekmek, bu soruna çözüm bulmak hedefiyle kuruldu. Türkiye’nin ağaçlandırılması halkı yeşil alanlar hakkında bilinçlendirmek, topluma doğa ağaç sevgisi kazandırmak gibi temelleri vardır.

TÜRÇEV, sağlıklı yüzme suyu, güvenilir plaj gibi maddelerinin olduğu Mavi Bayrak Projesi’nin ülkemizde de kullanılması için Turizm Bakanlığı tarafından kurulmuş ve bu projenin yürütülmesi, denetlenmesi için görevlendirilmiş bir vakıftır.

ÇEVKO vakfı ülkemizde gelişen sanayinin sonucu artan ambalaj atıklarının geri dönüşümünün sağlanması ve ekonomiye kazandırılması ve insanları geri dönüşüm konunda bilgilendirmek için kurulmuştur.


2. Etrafınızda çevreyi kirleten kişiler ya da kuruluşlar var mı? Varsa bunların çevreyi nasıl kirlettiklerini kısaca anlatınız.


Cevap: Etrafınızda çevreyi kirleten kişiler ya da kuruluşlar var mı? Varsa bunların çevreyi nasıl kirlettiklerini kısaca anlatınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Etrafımızda Çevreyi kirleten kişiler ya da kuruluşlar Elbette sürekli olarak vardır.

Etrafımızı kirleten Çevreyi kirleten kişiler ve kuruluşlar çevreyi yerlere çöpler atarak çöplerinizi çöp konteynerı atmayarak Fabrikalar ise havayı ve suları kirleterek bizlere zarar verdiğini ifade edebiliriz.

Etrafımızda Çevreyi kirleten kişiler ve kuruluşlar hakkında gerekli mercilere başvuru yaparak bunların cezai yaptırımlar alması doğayı korumak için bunlara uygun bir dille Doğan’ın ne kadar önemli olduğu anlatılması büyük önem taşımaktadır.


3. Çevre kirliliğini önlemeye yönelik neler yapılabilir?


Cevap: Çevre kirliliğini önlemeye yönelik neler yapılabilir? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

  • Çevre kirliliğini önlemek için yapmamız gereken en önemli kural çöplerimizi çöpe atmalı çevreye atanları da uyarmalıyız. Cam, kağıt, plastik gibi ürünlerin geri dönüşümünü sağlamalıyız.
  • Okulumuzda, evimizde, iş yerlerimizde su, elektrik ve kağıt tüketimini bilinçli olarak yapmalıyız.
  • Ozon tabakasına zarar vermeyecek ürünleri tercih etmeliyiz.
  • Egzozları doğaya verdiği zararın bilgisinde olarak toplu taşıma kullanmaya özen göstermeliyiz.
  • Plastik eşyaların yerine karton tabak, bardak tercih etmeliyiz.
  • Alışverişte naylon poşetleri boşa harcamadan yıkayıp tekrardan kullanmalıyız.
  • Kağıt havlu yerine bez havlular tercih etmeliyiz.

4. Sınıfa getirdiğiniz gazete haberlerini arkadaşlarınıza gösteriniz. Haber üzerine tartışınız.


Cevap: Çevre kirliliği ile ilgili gazete haberleri bulup sınıfa getiriniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Rapor: Hava kirliliği yılda 400 bin ölüme yol açıyor

Avrupa Çevre Ajansı tarafından Salı günü yayınlanan rapor, Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde, yılda 400 binden fazla kişinin hava kirliliğine bağlı nedenlerle erken öldüğünü ortaya koydu. Danimarka’nın başkenti Kopenhag merkezli Avrupa Çevre Ajansı tarafından hazırlanan raporda, çevrenin insan sağlığı üzerindeki etkileri incelendi. Raporda, hava kirliliğinin insan sağlığı için en büyük tehdit olduğuna dikkat çekildi.

Raporda, insan sağlığı için en büyük ikinci tehdidin gürültü kirliliği olduğu belirtildi. Buna göre, gürültü kirliliğine bağlı nedenlerle yılda yaklaşık 12 bin erken ölüm vakası kaydedildi.

Rapora göre, iklim değişikliğinin sonucunda oluşan sıcak hava dalgaları ve seller de sağlık için önemli bir tehdit oluşturuyor. Avrupa Çevre Ajansı uzmanı Catherine Ganzleben, iklim değişikliğinin sonuçlarının özellikle kentlerde yaşayan insanları daha çok etkilediğini söyledi.


Dikkat Edelim!


1. Metinde geçen şahıslar kimlerdir, varlıklar nelerdir?


Cevap: Furkan, güvenlik görevlisi, Sinan Bey, Ömer.


2. Metindeki olaylar nerede ve ne zaman geçmektedir?


Cevap:  Olaylar bir şehirde geçmiş zamanda geçmektedir.


3. Olaylar nasıl başlamıştır?


Cevap: Furkan ve arkadaşlarının nehirde yüzerken bir borunun nehre pis su bıraktığını fark etmeleriyle başlamıştır.


4. Olaylar nasıl sonuçlanmıştır?


Cevap: Şikayetleriyle ilgili televizyonda haberlerini görmüşler.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamı aşağıda verilmiştir. Kelime ve kelime gruplarını anlamları ile eşleştiriniz.


(a göz yummak-b duyarsız-c atık-ç şok olmak-d tetkik-e imza)


  1. Görmezlikten gelmek, hoş görmek. a) göz yummak 
  2. Bir kimsenin herhangi bir belgeyi yazdığını veya onayladığını belirtmek için her zaman aynı biçimde kullandığı işaret. e) imza
  3. Duyarlı olmayan. b) duyarsız
  4. İnceleme. d) tetkik
  5. Birdenbire şaşırmak, hoşa gitmeyecek bir şeyle karşılaşmak. ç) şok olmak
  6. Hastane, ev, fabrika vb. yerlerde kullanılmış; artık işlenemez veya çevre için zarar oluşturan her türlü madde. c) atık 

2. ETKİNLİK


Soru : Metinden hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Furkan ve arkadaşları, düşüncelerini gerçekleştirmek için hangi girişimlerde bulunuyorlar?


Cevap: Fabrika sahibiyle görüşme girişimlerde bulunuyorlar.


2. Furkan ve arkadaşları, amaçlarına ulaşmak için nasıl bir planlama yapıyorlar? Bu planlama, herkes tarafından kabul edilebilir, güzel bir uygulama mıdır? Neden?


Cevap: İlk başta fabrika sahibiyle görüşüyorlar. Fabrika sahibinden olumsuz cevap  aldıkları için şikayet için çevredeki insanlardan imza topluyorlar.  Çevreden topladıkları imzalarla birlikte kaymakamlığa başvurmayı planlıyorlar.

Bu planlama herkes tarafından kabul edilebilir güzel bir uygulamadır. Böyle durumlarda çevreden destek alarak yasal yollara başvurulmalıdır.


3. Furkan ve arkadaşlarının girişimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap:

Furkan ve arkadaşlarının girişimlerini doğru bir girişimdir. İlk olarak fabrika sahibiyle görüşmeleri ve kabul etmedikleri için çevreden imzalar toparlayarak yasal şikayet için kaymakamlığa başvurmaları doğru bir yasal yol izlenmiştir.


4. Sinan Bey, Furkan ve arkadaşlarının güvenini nasıl sağlıyor?


Cevap: Fabrika sahibinin oğlu olmasına rağmen onlara yardım ederek sağlıyor.


5. Sinan Bey, fabrikanın sahibinin oğlu olmasına rağmen çocuklara neden yardımcı olmuştur?


Cevap: Sinan Bey, fabrikanın sahibinin oğlu olmasına rağmen çocuklara yardım etmesinin temel sebebi, onun da nehrin kirlenmesinden rahatsızdır. Çevre bilincine ve çevre sevgisine sahip bir kişiliktir.


3. ETKİNLİK


Soru : Çevre kirliliğini önlemek için neler yapmalıyız? Konu ile ilgili görüşlerinizi açıklayınız. Konuşmanızda aşağıdaki uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanmaya dikkat ediniz.


(yalnız-ama-fakat-lakin-ancak)


Cevap: Çevre kirliliğini önlemek için neler yapmalıyız? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Maddeler halinde  Çevre kirliliğini önlemek için yapmamız gerekenler şunlardır ;

  • Toplu taşıma araçlarının kullanımı arttırılarak çevreye salınan gazları azaltmalıyız.
  • Fosil yakıtlar yerine doğal enerji kaynaklarını kullanmalıyız.
  • Doğada çözünmeyen plastik naylon ürünlerinin kullanımını azaltmalı bunları doğaya atmamalıyız.
  • Şehirlerde alt yapı çalışmalarına önem vermeliyiz.
  • Doğal dengeyi korumalı kaçak avlanma orman alanlarının tahribatını önlemeliyiz.
  • Atık su arıtma tesisleri kurularak bu suyun temiz su kaynaklarına karışması engellenmeli.

4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metindeki kahramanların benzer ve farklı yönlerini yazarak kahramanları karşılaştırınız.


Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-73-74-75-76-77-78 Cevapları Anıttepe Yayıncılık
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık”

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız. Verdiğiniz cevaplardan yola çıkarak metnin türünü belirleyiniz.


a) Okuduğunuz metinde bir olay mı anlatılıyor yoksa bilgi mi veriliyor?


Cevap: Okuduğunuz metinde bir olay anlatılıyor.


b) Okuduğunuz metinde anlatılanlar gerçekte olabilir mi?


Cevap: Okuduğunuz metinde anlatılanlar gerçekte olabilir.


c) Okuduğunuz metinde anlatılanlar, yazarın kendi kurguladığı bir olay mıdır?


Cevap: Evet. Okuduğunuz metinde anlatılanlar, yazarın kendi kurguladığı bir olaydır.


• Okuduğum metnin türü:


Cevap: Okuduğum metnin türü: Hikaye


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangileri okuduğunuz metinle ilgilidir? İşaretleyiniz.


Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-73-74-75-76-77-78 Cevapları Anıttepe Yayıncılık
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık”

7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metni değerlendiriniz. Metindeki beğendiğiniz ve beğenmediğiniz yerleri sebebiyle açıklayınız.


Cevap:

Okuduğum metni beğendim. Metin akıcı ve okuyucuyu sıkmıyor. Kahramanların düşünceleri net bir şekilde aktarılmış. Metinle anlatılan olayla ilgili ne yapılması gerektiği açıkça anlatılmış. Bu yönden öğretici bir metindir.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Soruları ve Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilenleri okuyunuz ve soruları cevaplayınız.


Varoluş Nedenimiz


Toprak… Toprak… Toprak…
Ülkemiz yılda 743 milyon ton toprağını erozyonla kaybediyor. Toprak, kaybetmeyi göze alamayacağımız kadar kıymetli bir varlık. Bize aşımızı, işimizi, sanayimize ham maddeyi toprak sağlıyor. Eğer toprağımızı kaybedersek hayatımızı da kaybederiz. TEMA’ nın varoluş nedeni yaşama yani toprağa sahip çıkmak, toprağı korumaktır.


Ufkumuz, Geleceğe Bakışımız


Sürdürülebilir yaşam ilkesiyle başta topraklarımız olmak üzere doğal varlıkların korunması için bilim temelli çalışan, topraktan gelen toplumsal barışa inanan, halkla bütünleşen, ülkenin ve dünyanın geleceğinde söz sahibi olan, gönüllü, bilinçli, öncü, uluslararası ve muteber bir sivil toplum kuruluşu olmaktır.
http://www.tema.org.tr/web


a) İnternetten alınan yukarıdaki bilgiye güvenebilir miyiz? Niçin?


Cevap:  Güvenebiliriz. Çünkü site TEMA Vakfı’nın resmi sitesidir.


b) Siz internette araştırma yaparken hangi sitelerden yararlanıyorsunuz?


Cevap: edu ve gov uzantılı devlet kaynaklı sitelerden yararlanıyoruz.


c) Yararlandığınız internet sitelerinin güvenirliğini nasıl anlarsınız?


Cevap: Çünkü edu ve gov uzantılılar devlet kaynaklı ve bu siteler bir kar amacı gütmeden sadece insanlara hizmet ve yarar sağlamaktadır.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Soruları cevaplayınız.


1) Elindeki kâğıda baktı, toplam beş imza alabilmişti.
2) Sonuçları fotokopiyle çoğalttılar.
3) Fabrika on yıldır buradaydı.
4) Bizim nehrin suyu bir başka akar.
5) Herkes, yeşil ve temiz bir yerde yaşamak ister.


a) Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangilerinin doğruluğu ya da yanlışlığı araştırılabilir?


Cevap: Hepsinin doğruluğu ve yanlışlığı araştırılabilir.


b) Bu cümlelerden hangileri kişisel görüş içerir?


Cevap:  4 ve 5. cümleler


c) “Bu Nehir Bizim” metninden kişisel görüş içermeyen iki cümle bulup yazınız.


Cevap:

1- Ertesi gün Ömer de Furkan’la birlikte parka geldi.

2- Biz de arka taraftan dolanıp içeri girdik.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 76 Soruları ve Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri altı çizili kelimelere dikkat ederek okuyunuz


Galiba haklı çıkacak.
Boruları fabrikaya kadar takip ettik, güvenlikle görüştük.
Onlar sadece bir gazeteci gelir diye düşünüyorlardı.


a) Altı çizili kelimelerin anlamlı en küçük parçaları nelerdir? Yazınız.


Cevap: hak – güven – gazete


b) Bu anlamlı parçalarla kelimenin tamamı arasında anlamca bir ilişki var mıdır? Açıklayınız.


Cevap:

Bu anlamlı parçalarla kelimenin tamamı arasında anlamca bir ilişki vardır. Bu kelimeler güven olarak gösterilen birbirleriyle ilgili kelimelerdir.


11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleyi okuyarak soruları cevaplayınız.


O da “Artık güvenebiliriz.” dedi. Birlikte güldüler…


a) Bu cümlede neden üç nokta kullanılmıştır? Yazınız.


Cevap: Çünkü cümlenin devamının olduğunu ifade etmektedir.


b) Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki üç noktaları, kullanım özelliği ile eşleştiriniz.


a) Hoca Ali… Nereye böyle?
b) Çok zaman sonra…
c) Onunla S…’de bir daha görüşmeyelim.
ç) …ve birden kar, fırtına…


1) Anlatım olarak tamamlanmamış cümlelerin sonuna konur.
2) Kaba sayıldığı için veya bir başka sebepten dolayı açık yazılmak istenmeyen kelime ve bölümlerin yerine konur.
3) Alıntılarda başta, ortada ve sonda alınmayan kelime veya bölümlerin yerine konur.
4) Ünlem ve seslenmelerde anlatımı pekiştirmek için konur.


Cevap:

  • 1 – b
  • 2 – c
  • 3 – ç
  • 4 – a

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Soruları ve Cevapları


12. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki parçada ÇEVKO hakkında bilgi verilmiştir. Parçayı okuyunuz.


ÇEVKO Vakfı, Türkiye’de ambalaj atıklarının ekonomik ve düzenli geri kazanımı için sanayi, yerel yönetim ve tüketicilerin katkı ve katılımları ile sürdürülebilir bir geri kazanım sisteminin kurulmasına katkıda bulunmak amacıyla 1 Kasım 1991’de ülkemizin önde gelen 14 sanayi kuruluşunun girişimleri ile kurulmuş, kâr amacı gütmeyen bir vakıftır.
ÇEVKO Vakfı, kuruluş amaçları doğrultusunda yaptığı tüm çalışmalarda “Entegre Atık Yönetimi” ilkelerini benimsemektedir. ÇEVKO Vakfı; bugüne kadar cam, metal, plastik, kompozit ve kâğıt/karton türü ambalaj atıklarının sağlıklı, temiz bir şekilde geri kazanımlarının sağlanması amacıyla gereken sistemin oluşturulması için çalışmalar gerçekleştirmektedir. Entegre Atık Yönetimi ile yerel yönetimlerin, sanayinin ve tüketicilerin sorumluluk paylaşımını ön planda tutmaktadır.
2002 yılında uluslararası “Yeşil Nokta” markasının Türkiye’deki kullanım hakkını elde eden ÇEVKO Vakfı, Avrupa’da çok yaygın olan bu markayı kullanan geri kazanım örgütleri ailesine katılmış ve ülkemizi Avrupa Birliği’nde temsil etme hakkını kazanmıştır.
http://www.cevko.org.tr


b) Siz de arkadaşlarınızla doğayı korumaya yönelik bir kulüp kurduğunuzu düşününüz ve bu kulüple yaptığınız çalışmaları anlatan bir hikâye yazınız.


Cevap: Siz de arkadaşlarınızla doğayı korumaya yönelik bir kulüp kurduğunuzu düşününüz ve bu kulüple yaptığınız çalışmaları anlatan bir hikâye yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Doğayı Koruma hakkında kurmuş olduğumuz kulüpte neler yapmamız gerektiği hakkında çalışmalar yaparken arkadaşlarımızla ilk olarak okulumuzda Doğa hakkında öğrencilere bilgiler verme ve pankartlarla beraber trafikte doğanın önemi hakkında bilgilendirme yapmaya karar verdik.

Okulda yapmış olduğumuz dua çalışması arkadaşlarımız tarafından sevinçle karşılanan a birçok alkış ve teşekkürler layık görüldük. Yapmış olduğumuz doğa sloganları ile beraber okulumuzda güvenli geçiş yerlerinde arabalara göstermek için Pankartlar yaparak arabalarında bizlere teşekkür ve ne kadar iyi bir çalışma yaptığımız hakkında Başarılarınızın devamını dileyen birçok insan olduğunu söyleyebilirim.


Soru : Hikâyenizi yazarken TDK Yazım Kılavuzu’ndan yararlanınız. Yukarıdaki metinde geçen yeni öğrendiğiniz kelimeleri kendi hikâyenizde de kullanabilirsiniz.


Cevap: Bunu kendinize göre bilmediğiniz kelimeleri yapmanız gerekmektedir.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Soruları ve Cevapları


c) Kurduğunuz kulübe üye olmak için gerekli form aşağıda verilmiştir. Sınıf arkadaşlarınızdan birini, kurduğunuz kulübe üye yapınız. Arkadaşınızdan bu formu doldurmasını isteyiniz. Kulübe bir isim veriniz.


Cevap: Bu etkinliği siz yapabilirsiniz.


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


1. Gezip gördüğünüz bir yeri tanıtan bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı grafik, tablo, görseller ile destekleyiniz.


Cevap: Gezip gördüğünüz bir yeri tanıtan bir konuşma hazırlayınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Biz ailecek tatilde Batı Karadeniz turuna gitmiştik. Orada Amasra yı da ziyaret ettik. Amasra Fatih Sultan Mehmet tarafından Cenevizlilerin elinden doğal güzelliği bozulmasın diye savaşmadan alınan  bir şehirdir. Fatih sultan Mehmet yanındaki Lala paşaya “Lala Lala çeşmi cihan bumu ola” diyerek şehri çok beğendiği bir şehirdir.

Bizde Amasra da Sormagir kalesini, şapheli ve amasra köprüsünü ziyaret ettik. Bir ada gibi üç tarafı denizlerle kaplı harika bir şehirdi. Balığı ve salatası meşhur olduğu için balık ve salata yedik. Ahşap ürünleriyle ünlü bir şehirdi. Hediyelik eşya dükkanlarının hepsi ahşap ürün satıyordu.


2. Evliya Çelebi ve Seyahatname hakkında bilgi toplayınız.


Cevap: Evliya Çelebi ve Seyahatname hakkında bilgi toplayınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Seyahatnamesiyle tanıdığımız Evliya Çelebi gezmeye gördüğü rüyayla başlamıştır. Kendi anlattığına göre rüyasında İstanbul’da Ahi Çelebi camisinde kalabalık bir cemaatle birliktedir. Cemaatin basında İslam peygamberi Hz.Muhammed (S.A.V) ve halifelerini görür yanına gidip ”Şefaat ya Resulullah” yerine ”Seyahat ya Resulullah” diyen Çelebi’nin 40  yılı askın seyahati böyle baslar.

İlk seyahatini İstanbul’a yapar ve sonrasında İstanbul dışına çıkar. 17. yy da gezdiği yerleri 10 ciltlik seyahatnamesinde toplar. Gezdiği yerleri gerçekçi bir bakışla kendi üslubuyla anlatmıştır. Yer yer yalın ve duru anlatımı kullanırken yer yer fantastik bir anlatımı tercih etmiştir. 42 yıllık seyahatini yazdığı seyahatnamesinde gezdiği yerler şu şekildedir.

  • 1.cildi 1630 :İstanbul ve çevresi
  • 2. cildi 1640: Anadolu, Kafkaslar, Girit ve Azerbaycan
  • 3.cildi: 1640: Suriye, Filistin, Ermenistan ve Rumeli
  • 4.cildi 1655: Doğu Anadolu, bölgesi İran ve Irak
  • 5.cildi1656: Rusya ve Balkanlar
  • 6.cildi 1663/1664: Macaristan’da askeri seferler
  • 7. cildi 1664: Avusturya, Kırım, ikinci kez Kafkaslar
  • 8.cildi 1667/1670: Yunanistan ve ikinci kez Kırım ikinci kez Rumeli
  • 9.cildi 1671: Hac için Hicaz, Mekke ve Medine
  • 10.cildi 1672: Mısır ve Sudan

İlgili Makaleler

7 Yorum

  1. Nuran dedi ki:

    Çevre kirliliğini önlemek için toplum olarak her birey Üzerinde birçok görev düşmektedir çevremizde ilk olarak Çevre kirliliğini önlemek için insanların çöpleri ayrıştırarak geri dönüşüm kutularına atmaları yerleri kirlet memeleri ve köklerini iyi bir şekilde çöp kodlarını atmaları büyük önem taşımaktadır Bu sorunlar düzelttikten sonra çevremizde var olan Fabrikalar araçların egzozları kullanılan yakıtlar dikkate alınması gerekmektedir Çevreyi kirleten Fabrikalar gerekli mercilere şikayet edilerek bu sıkıntıların giderilmesi temiz enerji Taylan doğal ve çevreyi kirletmeyen enerji türleri tercih edilerek Doğan’ın temiz tutulması büyük önem arz etmektedir İşte bu nedenle doğanın ve çevrenin korunması için temiz enerji ve insanların bilinçlendirilmesi yeterlidir.

  2. Hamdiye dedi ki:

    Çevremiz ve doğamız bizim için çok kıymetli ve içinde barındırdığı hazinelerle insan hayatının yaşamını sürdürebilmesi için çok değerlidir. Çevremizi ne kadar temiz tutarsak o kadar mutlu olur ve o kadar temiz bir doğaya sahip olacağımızı unutmamalıyız. Temiz bir doğaya sahip olmak istiyorsan muhakkak geri dönüşüm kurallarına uymamız gerekmektedir. Geri dönüşüm sayesinde plastik cam karton gibi ürünler hayata geri döndürülebilir. Çevremizin geri dönüşüm ile beraber tüketimi daha az olacağından israf da daha az olmuştur. Çevremizi temiz görmek istiyorsak muhakkak çevremizdeki etmemeye Özen göstermeliyiz. Yerlere çöp atmamalıyız yere çöp atanları kibarca uyarmalıyız. Etrafımızda bulunan bahçe ve parklarda otururken beraber kullandığımız eşyaları zarar vermemeleri ve çimenleri etmemeliyiz. Çevremiz bizim için çok kıymetlidir. Bu sebep de çevremizi korumalı temiz tutmaya özen göstermeli ve ülkemizin geleceği için buna dikkat edilmesi gerektiğini bilmeliyiz.

  3. Sinem dedi ki:

    Sizler sayesinde ödevlerim kolayca yapıyorum. Allah sizlerden razı olsun

  4. Gülmira dedi ki:

    Çok güzel emeğinize sağlık ❤️

  5. Sözelci dedi ki:

    Ödevime yardımcı oldu diyebilirim…

  6. Murat ÇİÇEK dedi ki:

    cok teşekkürler abla sızı.n sayesinde

  7. oğlan dedi ki:

    Çok teşekür ederim sizden Allah razı olsun cevaplar çok güzel

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.