5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85-88-89-90-91-92-93 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

Göster

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Deprem Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93


Deprem Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Aşağıdaki görsellerden doğal afetler sonucu oluşanları belirleyip işaretleyiniz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85-88-89-90-91-92-93 Cevapları Anıttepe Yayıncılık
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 85-86-87-88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık”

Cevap:

  • İnsanlar hayatları kaybeder.
  • Yapılar zarar görür.
  • Mal kaybı meydana gelir.
  • Alt yapı ve üst yapı zarar görür.
  • Sağlık hizmetleri aksar.
  • İnsanların hayatları sekteye uğrar.

2. Araştırmanızda deprem sırasında yapılması gerekenler ile ilgili neler öğrendiniz?


Cevap: Deprem sırasında yapılması gerekenleri öğreniniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Evdeysek : Sakin kalıp panik yapmamalıyız. Deprem sırasında merdiven ve asansörler kesinlikle kullanılmamalı. Balkona çıkılmamalı. Sağlam sandalyelerle desteklenmiş masa, içi dolu sandık, kanepe, koltuk gibi sağlam eşyaların yanına çöküp hayat üçgeni oluşturacak şekilde çök-kapan-tutun pozisyonu almalıyız. Telefon sadece acil durumları bildirmek için kullanılmalı. Elektrik düğmeleri, kibrit, çakmak kesinlikle kullanılmamalı.

Dışardaysak: Devrilme tehlikesi bulunan ağaç, elektrik direği, duvar eski binalardan uzaklaşmalı açık bir alanda diz çöküp beklemeliyiz. Tas, kaya düşebilecek yamaçlardan seri bir sekelde uzaklaşıp kendimizi güvenli bir bölgeye almalıyız.

Araçla seyir halindeysek: Bulunduğumuz ortam güvenli ise sağa yanaşıp kontak kapatmalı ve depremin geçmesini beklemeliyiz. Bulunduğumuz ortam güvenli değilse elektrik direğinin, ağacın yanında ya da köprüdeysek araç durdurulmalı anahtarı kontakta bırakıp güvenli bölgeye doğru yürümeliyiz


3. Kobe ile ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap: Kobe’nin hangi ülkede olduğunu araştırınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Şehrin ilk kayıtları M.Ö 201 yılına ait olmasına rağmen resmi olarak şehir statüsünü 1 Nisan 1889 yılında almıştır. 1.5 milyon kişinin yasadığı şehir Japonya’nın önemli bir liman kentidir. Şehrin ufak ve kolay gezilebir olmasından dolayı turistler için uğrak bir yer olmasına neden olmuştur.

Gezilecek yerlerin çoğu ana tren istasyonu olan Sannomiya Tren İstasyonuna yürüme mesafesinde. Gezilecek en önemli yerlerden birisi batılı tüccarların batı mimarisini kullanarak yaptığı evlerdir. Gezilecek başlıca yerlere Ikuta Jinja Tapınağı, Çin mahallesi ve Meriken Park’taki liman bölgesi sayılabilir. Lezzet olarak Kobe usulü sığır eti denenmelidir.

Şehir II. Dünya savaşı sırasında ABD tarafından bombalanmış ve 8000 can kaybı yasamıştır. 1995 yılında ise Büyük Hanşin Depremi geçiren şehir ciddi hasar almasına rağmen şehrin onarımı büyük oranla tamamlanmıştır. Günümüzde hala yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı olmasını başarmıştır.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını yazınız. Bu kelime ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz. Bunları öğrendiğiniz anlamıyla birer cümlede kullanınız. Öğrendiğiniz kelimeleri kendi oluşturduğunuz sözlüğünüze de yazınız.


Tatbikat Kelimesi

Sözlük anlamı: Uygulama

Cümlem: Deprem tatbikatıyla deprem anına hazır hale geliyoruz.


Felaket Kelimesi

Sözlük anlamı: Büyük zarar, üzüntü ve sıkıntılara yol açan olay veya durum, yıkım, bela

Cümlem:  Felaket meydana gelmeden felaketlere hazır olmalıyız.


Göçük Kelimesi

Sözlük anlamı: Çökmüş, kaymış toprak, çöküntü, yıkıntı

Cümlem: Göçük altında kalanlara ulaşmak için herkes çabalıyordu.


Artçı Kelimesi

Sözlük anlamı: Arkadan gelen, sonra olan, öncü karşıtı

Cümlem: İstanbul’da artçı sarsıntılar paniğe neden oldu.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1) Yazarın babası deprem sırasında ne yapmıştır?


Cevap: Yazarın babası deprem sırasında, elinde el feneri ile gelip eşini ve çocuklarını mutfağa, masanın yanına götürmüştür.


2) Yazarın babasıyla gurur duymasını sağlayan olay nedir?


Cevap: Yazarın babasıyla gurur duymasını sağlayan olay ; babasının göçük altında kalan yan komşularını kurtarmasıdır.


3) Deprem sonrasında yazar ve ailesi nerede kalmıştır?


Cevap: Yazarın babasının çalıştığı çelik fabrikasında kalmıştır.


4) Yazarın babasının böyle bir felaket sonrasında diğer insanların yardımına gitmesini nasıl değerlendirirsiniz? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap: Yazarın babasının böyle bir felaket sonrasında diğer insanların yardımına gitmesi çok güzel bir davranıştır. Ayrıca bir vatandaş olarak vatandaşlık ödevini yapmuştır.


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metni aşağıdaki unsurlara göre inceleyiniz.


Cevap:

  • Olay: Büyük bir deprem yaşanması ve insanların deprem anında ve sonrasında yaşadıkları.
  • Metindeki kahramanlar: Yazar, yazarın annesi, babası ve kardeşi
  • Yer: Japonya’nın Kobe şehri
  • Zaman: Geçmiş zaman
  • Anlatıcı: 1. şahıs

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89 Soruları ve Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyarak soruları cevaplayınız.


Alelacele evden çıkarken üzerimize bir şeyler almamıştık ama en azından güvende olduğumuz için mutluydum.

Hatta deprem diye bir şeyin olduğuna bile inanmıyordum fakat artık inanıyorum.


a) Altı çizili kelimeler cümleye nasıl bir anlam katmıştır, cümlenin anlamında bir değişikliğe sebep olmuş mudur? Yazınız.


Cevap: Cümleler içerisinde anlam yönünü değiştirmiştir. Olumlu veya olumsuz yönde etkilemiştir.


b) Okuduğunuz metinde yönlendirici ifadelerin olduğu cümleleri yazınız. Bu cümlelerdeki yönlendirici ifadeleri işaretleyiniz.


Cevap:

  1. Aslında ben de korkmuştum ama bunu belli etmek istemiyordum.
  2. İnsanlar, binaların ve evlerinin hiçbir zaman yıkılmayacağını düşünüyor. Ama öyle değilmiş.
  3. Onunla çok gurur duydum fakat binaların altında daha çok insan kalmıştı.
  4. Gerçi yemekte sadece pilav vardı ama çok aç olduğumdan hiç umrumda değildi.
  5. Hatta birkaç tane arkadaşım bile olmuştu. Ama yine de burada uzun bir süre kalmak istemiyordum.

5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki grafiği inceleyiniz ve soruları cevaplayınız.


1) Grafik ne hakkında bilgi vermektedir?


Cevap:   2017 yılında Türkiye ve yakın çevresi deprem hareketliliği hakkında bilgi vermektedir.


2) Grafiğe göre deprem en çok hangi ayda olmuştur?


Cevap:   Temmuz ayında olmuştur.


3) Grafiğe göre deprem en az hangi ayda olmuştur?


Cevap: Ekim ayında olmuştur.


4) Depremin en çok olduğu ay ile en az olduğu ay arasındaki aylar hangileridir?


Cevap: Ağustos ve eylül aylarıdır.


5) Temmuz ayında kaç deprem olmuştur?


Cevap: 55 deprem olmuştur.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 90 Soruları ve Cevapları


b) Grafiği örnek alarak siz de okuduğunuz kitapların sayısını aylara göre gösteren bir grafik çiziniz.


Cevap: Aylara göre bir grafik çizerek bu etkinliği yapmanız gerekmektedir.


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleler neden–sonuç bildirmektedir. Cümlelerin neden ve sonuç bölümlerini yazınız.


  • Japonya’da çok fazla deprem oluyor bunun için sık sık deprem tatbikatları yapardık.

Neden: Japonya’da çok fazla deprem oluyor.

Sonuç: Sık sık deprem tatbikatı yapardık.

  • Bu tatbikatlar bana hep sıkıcı gelirdi çünkü Kobe çok sağlam ve güzel bir şehir.

Neden: Kobe çok sağlam ve güzel bir şehir.

Sonuç: Bu tatbikatlar bana hep sıkıcı gelirdi.

  • Daha beş yaşında olduğu için çok korkmuştu.

Neden: Daha beş yaşında olduğu için.

Sonuç: Korkmuştu.

  • Çok aç olduğumdan yemeğin ne olduğu umrumda değildi.

Neden: Çok aç olduğumdan.

Sonuç: Yemeğin ne olduğu umurumda değildi.

  •  Evimize gitmemiştik çünkü ne elektriğimiz vardı ne de suyumuz.

Neden: Ne elektriğimiz vardı ne de suyumuz.

Sonuç: Evimize gitmemiştik.


7. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Konuşma sırasında bu ifadeleri, hangi duygularınızı anlatmak için kullanırsınız? Açıklayınız.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85-88-89-90-91-92-93 Cevapları Anıttepe Yayıncılık
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 85-86-87-88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık”

Cevap: Düşünceli, üzgün, şaşkın, mutlu ve memnuniyet – onaylama duygularımızı anlatmak için kullanırız.


b) Yukarıdaki görsellerden istediğiniz birini seçiniz. Beden dilinizi kullanarak bu ifadeye uygun kısa bir konuşma yapınız.


Cevap:

Ağlayan Yüz İfadesi

Sevgili Arkadaşlar ;

Çevremizde var olan sokak hayvanlarına yardımların edilmemesinin yanında sokak hayvanlarına zarar verilmesi beni çok üzüyor. Bizlere hiç bir zararı olmayan yardıma muhtaç olan sokak hayvanlarına sürekli olarak yardım etmemiz gerekir. En güzel örneklerden bir tanesi sadece kapılarımızın önüne sıcak havalarda bir kap su koyarak onlara yardım etmemiz gerekir.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Soruları ve Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki köklere, verilen ekleri getiriniz. Oluşan kelimeyi tekrar yazınız ve bu ek sayesinde yeni kelime türeyip türemediğini işaretleyiniz.


Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85-88-89-90-91-92-93 Cevapları Anıttepe Yayıncılık
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 85-86-87-88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık”

9. ETKİNLİK


Soru : Metinden alınan aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Soruları cevaplayınız.


Japonya’da çok fazla deprem olduğunu biliyordum.


a) Bu cümlede kesme işareti niçin kullanılmıştır?


Cevap:  Özel bir isme getirilen hal ekini ayırmak için kullanılmıştır.


b) Aşağıdaki kesme işaretinin kullanım alanları ile bunlara verilen örnek cümleleri eşleştiriniz.


Cevap:

  • [6] Bir ek veya harften sonra gelen ekleri ayırmak için konur.
  • [5] Sayılara getirilen ekleri ayırmak için konur.
  • [4] Belirli bir tarih bildiren ay ve gün adlarına gelen ekleri ayırmak için konur.
  • [1] Özel adlara getirilen iyelik, durum ve bildirme eklerini ayırmak için kullanılır.
  • [7] Seslerin ölçü ve söyleyiş gereği düştüğünü göstermek için kullanılır.
  • [3] Kısaltmalara getirilen ekleri ayırmak için konur.
  • [2] Kişi adlarından sonra gelen saygı ve unvan sözlerine getirilen ekleri ayırmak için konur.

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 92 Soruları ve Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde uygun yerlere kesme işareti koyunuz. Cümleleri yeniden yazınız.


  • Denilir ki Karacaoğlanın bazı türkülerinde başka başka yer adları vardır.

Cevap : Denilir ki Karacaoğlanın bazı türkülerinde başka başka yer adları vardır.

  • Bursaya yapılacak gezimiz 27 Nisana ertelendi.

Cevap : Bursaya yapılacak gezimiz 27 Nisana ertelendi.

  • Çocuklar bugün TBMMyi ziyaret etti.

Cevap : Çocuklar bugün TBMMyi ziyaret etti.

  • Okulumuz yarışmada 2nci oldu.

Cevap: Okulumuz yarışmada 2nci oldu.


11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki giriş bölümünün bir kısmı verilen hikâyeyi siz tamamlayınız.

Yazınızda yabancı dillerden alınmış dilimize henüz yerleşmemiş kelimeler yerine Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz. Yazınıza bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap:

DOĞADAKİ KARDELEN

Karla kaplı dağlarda, yaylalarda kar üstünü delerek çıkan bu çicek ne kadar da güzeldir. Zor şartlarda yetişen, dirençli ve bir o kadar da narin olan kardelenin hikâyesini öğrenince ona hayran kalacaksınız.

Bir zamanlar, kardelenlerin peşinden bir çok doğa sever giderek fotoğraflar çekmektedir. Günümüzde de kardelen çiçeğini sevenler  aylarca bu güzel anı heyecanla bekliyorlar. 

Günümüzde bazı doğa severler koydukları kamera sistemleriyle birlikte aşamalı olarak kardelenlerin gelişini görmektedir. Bunun sonucunda doğa olayları güzel bir şekilde bizlerin seyrine sunulmaktadır. 


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 93 Soruları ve Cevapları


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


1. Ağaçların önemi ile ilgili atasözü ve özdeyişler bulunuz. Bunların anlamlarını öğreniniz.


Cevap: Ağaçların önemi ile ilgili atasözü ve özdeyişler bulunuz. Bunların anlamlarını öğreniniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Atasözleri

  • Ağaçsız memleket duvaksız geline benzer: Nasıl duvağı olmayan gelin eksikse ağacı olmayan memlekette eksiktir.
  • Ağaca beşikten mezara kadar muhtacız: Doğduğumuzda kullandığımız beşikten ölene kadar ağaca ondan yaptığımız eşyalara dolayısıyla kendisine muhtacız.
  • Ağaç kesen baş keser: Gereksiz yere ağaç kesimi bize sel toprak kayması olarak döner yani kişi kendi sonunu hazırlar.

Özdeyişler

  • Ağaç dikip gölgesinde halkı dinlendirmek gibi,insanın kıyamet gününde hesabına yarar bir erdem yoktur.(Hz. Muhammed)
  • Ormansız bir yurt, vatan değildir.(M. Kemal Atatürk)
  • Ormanımda bir dalı kesenin başını keserim.( Fatih Sultan Mehmed)

2. “Tohumlar Fidana” şarkısını dinleyiniz. Şarkının sözlerini ezberleyiniz.


Cevap: “Tohumlar Fidana” şarkısını dinleyiniz. Şarkının sözlerini ezberleyiniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.


TOHUMLAR FİDANA ŞARKI SÖZLERİ

Tohumlar fidana
Fidanlar ağaca
Ağaçlar ormana
Dönmeli yurdumda

Yuvadır kuşlara
Örtüdür toprağa
Can verir doğaya
Ormanlar yurdumda

Bir tek dal kırmadan
Ormansız kalmadan
Her insan bir fidan
Dikmeli yurdumda

Yuvadır kuşlara
Örtüdür toprağa
Can verir doğaya
Ormanlar yurdumda


3. Orman Bakanlığının internet sitesinden 2017 yılında dikilen ağaç sayısını ve bu ağaçların hangi bölgeye dikildiğini araştırınız. Bakanlığın internet sitesinin adresini defterinize not alınız.


Cevap: Orman Bakanlığının internet sitesinden 2017 yılında dikilen ağaç sayısını ve bu ağaçların hangi bölgeye dikildiğini araştırınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Aşağıdaki bilgi Orman Bakanlığı’nın internet sitesindeki 2017 yılı faaliyet raporunun 35. sayfasından alınmıştır.

“2017 yılında özellikli alan ağaçlandırmaları kapsamında; 3.158 üniversite ve okul bahçesine 622 bin adet, 1.070 ibadethane bahçesi ve 1.100 adet mezarlığa 432 bin adet, 233 hastane ve sağlık ocağı bahçesine 114 bin adet ve 1.153 km karayolu kenarına 1 milyon 109 bin adet boylu fidan dikilmiştir.”

Aşağıdaki linke tıklayarak faaliyet raporunu görebilirsiniz.


4. İstediğiniz bir ağaçla ilgili kitap ya da dergiden bilgi toplayınız. Araştırmanızda kaynak olarak kullandığınız yayının künyesini (kitabın yazarının soyadı, adı, kitabın adı, yayınevi, yayın yeri, yayın yılı) defterinize not alınız.


Cevap: İstediğiniz bir ağaçla ilgili kitap ya da dergiden bilgi toplayınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Akdeniz kıyı kesimi boyunca hemen hemen her yerde yetişen portakal bitkisinin en çok bilinen ve Türkiye de tercih edilen turu Washington cinsidir. Kan portakalı, şeker pare, yafa, yelli bitkinin diğer cinsleridir. Türkiye dünyada üretilen her 4 portakaldan 1 ini üretmekte olduğundan dünya da önemli bir portakal üreticisi konumundadır.

Portakal bitkisi ışığı ve güneşi sever yetiştirileceği yerde kuru bir iklim olmamalı ki portakalın kalitesi düşmesin. pH seviyesi 5.5-6 olan topraklar tercih edilmeli.Daha yüksek pH sahip topraklar pH düşürülmeli. Portakal tohum ekilerek, ağaç aşılanarak üretilebilen bir meyvedir. Tohum ekimi için Mart sonu Nisan başı uygunken aşılama yöntemi için Kasım ile Nisan ayları arası tercih edilir. Eylül’de beliren meyveleri Ekim Kasım aylarından olgunlaşır ve toplanır.

İlgili Makaleler

5 Yorum

  1. Nuran dedi ki:

    Ağaçlar bizler için hayati önem taşıyan bitkilerden bir tanesidir ağaçlar sürekli olarak bize hammadde temiz hava gibi birçok güzellikler gibi yarar sağlamakla beraber hayvanlar içinse hem yiyecek hem barınma ihtiyaçlarını karşılayan önemli bitkilerdir ağaçlar bizlere yapıları itibariyle birçok eşyanın hammaddesi salgıladıkları Oksijen ile beraber temiz hava verdikleri yiyeceklerle beraber güzel meyveler vermek de beraber hayvanlara da aynı şekilde hem ev olmakta hem birçok güzellikte yiyecek verdiklerini ifade ettiğimiz den dolayı ağaçların canlılar için ne kadar önemli olduğunu Yukarıdaki bilgilerden kolay bir şekilde anlayabiliyoruz.

  2. Hamdiye dedi ki:

    Ülkemizin birçok gölgesinde her sene depremler olabilmektedir. Ülkemize geçmiş sene de yaşamış olduğu Van depremiyle birçok insan hayatını kaybetmiş ve evlerinden işyerlerinden mahrum kalmışlardır. Ölümlerle beraber sakat kalanlar vardır. Yakın zamanda geçirmiş olduğumuzu İzmir depremi ile yine ölümler olmuş ve birçok insan evinin yıkılması ile evsiz kalmıştır.devletimiz ihtiyaç sahiplerine yardım ederek onları bu mağdur durumdan nasıl kurtulacağını düşünmüşlerdir. Kızılay’ın yardımıyla birçok insan yakacak battaniye içecek yiyecek gibi temel ihtiyaçlarını kavuşmuşlardır kavuşmuşlardır. Mezar Türk milleti olarak herhangi bir afette birbirimize kenetlenerek yardımlaşma ve dayanışma çerçevesinde birbirimizi gözetir iz.

  3. Esma dedi ki:

    çok iyi evam süpersiniz

  4. Beyzanur dedi ki:

    Çok güzel olmuş teşekkürler

  5. elif dedi ki:

    bayıldımmmm harika çook güzel

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.