6. Sınıf Fen Bilimleri

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 100-101-102 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Sürat Cevapları Sayfa 100, 101, 102


Sürat Cevapları


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Sayfa 100-101-102


Soru : Zaman zaman yürekleri ağza getiren hareketler yapan Türk Yıldızları, hep aynı süratle mi uçar?


Cevap:

Her zaman aynı hızda uçmazlar. Kimi zaman yavaşça üzerimizden süzülür, kimi zaman hızla hareket eder , kimi zamansa dikey ve yatay hareketler yaparlar.


Soru : Ülkemizin gururu Türk Yıldızları acaba uçakların azami süratini kullanmakta mıdır yoksa uçaklar daha süratli de uçabilir mi? Uçuş esnasında süratleri neden değişmektedir?


Cevap:

Azami sürat kullanmazlar. Çünkü uçak ve diğer taşıtlar azami sınıra çıkmazlar. Aslında daha sür’atli uçabilirler. Uçus esnasında süratlerin değişmesinin nedeni; hava şartları, rüzgar akım yönü, yer ve hava hızı arasındaki ilişki ve pilota bağlı olan sebeplerdir.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Kim Daha Süratli?
Amaç: Aynı mesafeyi farklı sürelerde alan hareketlilerin süratini karşılaştırmak

Yapılışı:
1. Sınıfınızda 3 öğrenci belirleyiniz.
2. Sınıfın kapısından öğretmen masasına kadar sıralar arasındaki koridorları (boşlukları) kullanarak parkur oluşturunuz.
3. Cetvel yardımıyla parkurun uzunluğunu ölçünüz.
4. Birinci öğrenci yavaş adımlarla parkurun başlangıç noktasından bitiş noktasına yürüsün.
5. İkinci öğrenci birinci öğrenciye göre, üçüncü öğrenci diğer iki öğrenciye göre daha hızlı adımlarla parkuru tamamlasın.
6. Her bir öğrencinin parkuru tamamlama sürelerini not ediniz.


1. Öğrencilerin parkuru tamamlama sürelerini karşılaştırınız.


Cevap:

En hızlı olan üçüncü öğrencidir. Parkuru en hızlı o bitirir. İkinci öğrenci birinci öğrenciye göre daha hızlı yürür, bu yüzden yarışmayı ikinci bitirir. Birinci öğrenci en yavaş olduğu için 3. olur.


2. Aynı mesafeyi farklı sürelerde alan öğrencilerin süratleri hakkında ne söylenebilir?


Cevap:

Üçüncü öğrenci en hızlı, ikinci öğrenci üçüncü öğrenciden yavaş, birinci öğrenciden hızlı, birinci öğrenci ise en yavaştır.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Süratimizi Hesaplayalım
Amaç: Yol ile zaman büyüklüklerini kullanarak sürati hesaplamak Yapılışı:
1. Tebeşir kullanarak okul bahçesine 30 metre uzunluğunda düz bir çizgi çiziniz.
2. Başlangıç noktasından itibaren çizginin üzerine 10, 20 ve 30. metrelere işaret koyunuz.
3. İçinizden biri, sabit bir tempo ile çizgi boyunca yürüsün. Yürüyen kişinin eşit adımlar atmasını sağlamak için elle tempo tutabilirsiniz.
4. Arkadaşınızın başlangıç noktasından yürüyüşe başladığı anda kronometreyi çalıştirınız.
5. Arkadaşınız yürürken işaret koyduğunuz noktalara geldiğinde okuduğunuz zamanı tabloya not alınız.


1. Yol ile zaman arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap:

Yol ile zaman arasındaki ilişki;

Yol ile zaman arasında doğru orantı bulunur.
Zaman arttıkça alınan yolda artar.
YOL= Sürat x Zaman formülü bunu göstermektedir.


Soru : Aşağıdaki tabloda A, B, C hareketlilerinin aldığı yollar ile geçen süreler verilmiştir. Cisimlerin süratlerini bulunuz.


Cevap:

  • A = 12
  • B = 20
  • C =  32

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Fen bilimleri dersinde merak ettiğiniz ve yapmak istediğiniz tüm ödevlerin cevaplarını Forum sayfa sitesi ile beraber güzel bir şekilde yapabilir başarılı ve güzel cevapları bu sayfada bulabilir ve derslerinizi severek tüm bilgileri ile ve cevapları ile bulabilirsiniz ödeviniz de yapmak istediğiniz bir konu varsa öğrenmek istediğiniz bir ders varsa ve hızlı bir şekilde öğrenmek istediğiniz bir bölüm varsa muhakkak Forum sayfa sitesini ziyaret edin ve buradaki bilgilerle ödevi yapın.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.