6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları Sevgi Yayınları

Göster

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Hareketlinin Grafiğini Çizelim Cevapları Sayfa 103, 104, 105


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 103 Cevapları


2. Çağan, K – L yolunu kaykayı ile geçerken eşit zaman aralıklarında eşit yollar aldığına göre Çağan’ın hareketi için ne söyleyebilirsiniz?


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları Sevgi Yayınları
“6. Sınıf Fen Bilimleri 100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Sevgi Yayınları Ders Kitabı”

Cevap: Sabit bir hızla ilerlemiştir.


3. Bisiklet yarışına katılan 4 yarışçının bilgilerim yandaki tabloda verilmiştir. Yarışmacılar sabit süratlerle hareket ettiğine göre yarışmacıların süratleri arasındaki ilişki nasıldır?


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları Sevgi Yayınları
“6. Sınıf Fen Bilimleri 100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Sevgi Yayınları Ders Kitabı”

Cevap:

Birinci yarışçı için: 10=5.t–> t=2 saniye
İkinci yarışçı için: 10=2.t–> t=5 saniye

Hızı daha yüksek olan turu daha kısa sürede bitirdi. Soruya dönecek olursak:

I>III>II>IV olur.


4. Şekildeki A, B ve C araçları belirtilen noktalardan aynı anda sabit süratlerle geçerek bitiş noktasına aynı anda ulaşmışlardır. Bu araçlarla ilgili;


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları Sevgi Yayınları
“6. Sınıf Fen Bilimleri 100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Sevgi Yayınları Ders Kitabı”

a. Süratleri arasındaki ilişkiyi yazınız.


Cevap: B en hızlı, C orta hızlı ve A ise en yavaştır.


b. Bulundukları noktalardan bitiş noktasına ulaşma süreleri arasındaki ilişkiyi yazınız.


Cevap: Ulaşma süreleri aynı ancak hızları farklıdır.


5. A ve B noktalarından aynı doğrultuda sabit süratlerle şekildeki gibi birbirlerine doğru koşan öğrenciler aynı anda C noktasına ulaşmışlardır. Bu öğrencilerle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları Sevgi Yayınları
“6. Sınıf Fen Bilimleri 100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Sevgi Yayınları Ders Kitabı”

a. Öğrencilerin aldığı yolları karşılaştırınız.


Cevap: A noktasındaki 100 metre, B noktasında ise 50 metre yol almaktadır.


b. Öğrencilerin süratlerini karşılaştırınız.


Cevap: A noktasında yer alan öğrenci 2 kat saha hızlı koşmaktadır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 104 Cevapları


Soru : Yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi grafikle nasıl gösterebilirsiniz?


Cevap: A 2x, B ise z hızla gösterilebilir.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 105 Cevapları


Örnek


Soru : Ali, Emine ve Cenk’in katıldığı 100 m’lik koşu yarışına ilişkin grafik yukarıda  verilmiştir. Bu grafikten öyararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları Sevgi Yayınları
“6. Sınıf Fen Bilimleri 100-101-102-103-104-105. Sayfa Cevapları Sevgi Yayınları Ders Kitabı”

a. 100 m’lik yolu en kısa sürede kim tamamlamıştır?


Cevap: Ali 100 m’lik yolu 13 sn’de, Emine 17 sn’de, Cenk 20 sn’de tamamlamıştır. En kısa sürede
Ali tamamlamıştır.


b. Cenk 16. sn’de kaç m yol almıştır?


Cevap: Cenk 16. sn’de 80 m yol almıştır.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.