6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 106-107-108 Cevapları Sevgi Yayınları

Göster

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Neler Öğrendik Cevapları Sayfa 106, 107, 108


Neler Öğrendik Cevapları


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 106 Cevapları


Çalışma Zamanı 4


1. Aşağıdaki yol – zaman ve sürat – zaman tabloları verilen K ve L hareketliler için yol – zaman ve sürat – zaman grafiklerini çiziniz.


Cevap: Şekillere çizerek yapabilirsiniz.


2. Aşağıda yol – zaman ve sürat – zaman grafikleri verilen A ve B hareketlileri için sürat – zaman ve yol – zaman tablolarını tamamlayınız.


Cevap: Şekillere çizerek yapabilirsiniz.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Konu Değerlendirme Cevapları Sayfa 107, 108


Konu Değerlendirme Cevapları


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 107 Cevapları


Konu Değerlendirme 2


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğru biçimlerini altlarındaki yerlere yazınız.


  • ( Yanlış ) 1. Sabit süratle yol alan aracın sürati sıfırdır.
  • ( Doğru ) 2. Sabit süratle yol alan aracın zamanla yol değeri artar.
  • ( Doğru ) 3. Eşit sürede daha fazla yol alan aracın sürati, daha az yol alan aracın süratinden daha fazladır.
  • ( Doğru ) 4. Sürati az olan araçlar için genellikle m/sn birimi kullanılır.
  • ( Doğru ) 5. Sürati 20 m/sn olan araç 1 saniyede 20 metre yol alır.

B. Aşağıdaki cümleleri, verilen sözcük çiftlerinin içindeki uygun kelimeyi seçerek tamamlayınız.


(yol alıyorsa / duruyorsa-kısa / uzunsabit süratli / hızlanan-zamana/ kütlesine-sonra / önce)


  1. Bir hareketlinin sürati aldığı yola ve zamana bağlıdır.
  2. Bir saatin akrep ve yelkovanının hareketi sabit süratli harekete örnek verilebilir.
  3. Bir araç duruyorsa sürati sıfırdır.
  4. Aynı yolu uzun sürede tamamlayan hareketlinin sürati daha azdır.
  5. Bir yarışta sürati fazla olan atlet bitiş çizgisine daha önce ulaşabilir.

C. Aşağıda verilen kelimeleri uygun biçimde birleştirerek anlamlı ifadeler oluşturunuz.


1. (otomobillerin-ile-Günlük-birimi-edilir.-ifade-süratleri-yaşamda-kilometre / saat)


Cevap: Günlük yaşamda otomobillerin süratleri kilometre / saat birimi ile ifade edilir.


2.(yolun-sürat-Aracın-aldığı-zamana-geçen-oranı-tanımlanır-olarak)


Cevap: Aracın Aracın aldığı yolun geçen zamana oranı sürat olarak tanımlanır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 108 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları yanıtlayınız.


1. Bazı hayvanların aynı mesafeyi sabit süratlerle hangi sürelerde aldıkları aşağıda verilmiştir.

Bu hayvanlardan sürati en fazla olan, hangisidir?


A. Tavşan B. Köpek C. Ayı D. Fil


2.Belirtilen noktalardan sabit süratlerle aynı anda geçen S, R ve P yarışçılarından S yarışçısı bitiş çizgisine ilk önce, P yarışçısı ise en son ulaşıyor.

Buna göre yarışçıların süratleri ile ilgili aşağıdaki karşılaştırmalardan hangisi doğrudur?


A. R yarışçısının sürati, P yarışçısının süratinden daha azdır.
B. S yarışçısının sürati, P yarışçısının süratinden daha azdır.
C. S yarışçısının sürati, R yarışçısının süratinden fazladır.
D. S, R, P yarışçılarının süratleri eşittir.


3. Aynı noktadan başlayan dört öğrencinin sabit süratlerle eşit sürede aldığı yollar yukarıdaki gibidir.

Buna göre hangi öğrencinin sürati azdır.


A. Banu
B. Gökçe
C. Gökhan
D. İlker


4. Yol – zaman grafiği verilen hareketli için aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A. Sabit süratli hareket yapmıştır.
B. 1 saniyede 10 metre yol almıştır.
C. Eşit zaman aralıklarında eşit yollar almıştır.
D. Süratini düzenli olarak arttırmıştır.

İlgili Makaleler

3 Yorum

  1. Hamdiye dedi ki:

    Kullandığımız bir araç düz bir yolda süratli bir şekilde gidiyorsa bu hem suratının fazla olduğu hem de zamandan kazandığı gözlemlenebilir .Mesela kullandığımız saatlerde akrep ve yelkovanın yaptığı hareket sabit bir harekettir .Hareket ettiği yerde tekrar hareket eder bunun için buna sabit hareket diyebiliriz.

  2. Hamdiye dedi ki:

    bir maddeye ne kadar şiddetle kuvvet uygularsak o maddenin yer değiştirme yön değiştirme hareket etme yavaşlama veya hızlanma hareketi daha aktif olabilir buna bir örnek vermek gerekirse duran ve sabit bir şekilde bekleyen bir bisikleti sürdüğümüz zaman bisikleti düz bir yolda hareket etmiş ve hızlanmış oluyor vardığımız yeri yetiştiğimiz zaman ise bisiklet durarak durma hareketi uygulanmış olur bisiklete uyguladığımız kuvvet ne kadar fazlaysa bisikletin hızı da bu kadar fazla olur bu konuyla beraber değerlendirme soruları yaparak öğrendiğimiz dersleri bir daha tekrarlamış ve öğrenmiş olduk

  3. Anonim dedi ki:

    bu konuyla beraber bir maddenin hareket etmesi onun şiddetli kuvvet uygulanarak o şiddete göre nasıl hareket ettiğini öğrenmiş ve kavramış olduk bir maddeye uygulanan kuvvet çok az ise o madde fazla bir yol almazuygulanan kuvvet zamanı ölçmek ve hızını ölçmek için dinamometreye ihtiyaç duyarız bu konuda verdiğiniz bilgiler ve açıklayıcı cevaplar için size çok teşekkür ediyorum ödevlerimi yaparken ne çok yoruluyor ne de çok zaman kaybediyorum sizin sayenizde ödevlerimi çok rahat bir şekilde yapıyorum zamanımın artık kalanını da anneme yardım ediyor kitap okuyor ya da ders tekrarı yapıyorum

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.