6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 121-122-123-124 Cevapları Sevgi Yayınları

Göster

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Yoğunluk Nedir? Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124


Yoğunluk Nedir? Cevapları


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 121 Cevapları


Soru : Deniz yatağı, balon, içi boş plastik şişe gibi bazı maddelerin suyun üstünde yüzebilmesinin nedeni ne olabilir?


Cevap: Deniz yatağı, balon, içi boş plastik şişe gibi bazı maddelerin suyun üstünde yüzebilmesinin nedeni ne olabilir? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Deniz yatağı, balon, içi boş plastik şişe gibi bazı maddelerin suyun üstünde yüzebilmesinin nedeni hava ve plastiğin yoğunluğunun az olmasından dolayı olabilir.


Soru : Çok büyük bir yük gemisi denizde yüzebilirken çok küçük bir taş parçasının dibe batmasının nedeni ne olabilir?


Cevap: Çok büyük bir yük gemisi denizde yüzebilirken çok küçük bir taş parçasının dibe batmasının nedeni ne olabilir? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Çok büyük bir yük gemisi denizde yüzebilirken çok küçük bir taş parçasının dibe batmasının nedeni maddenin yani suyun yoğunluğuyla ilgili olabilir.


Soru : Terazi ile kütlesini ölçtüğümüz 1 kg pamuk ile 1 kg demirin birim hacmindeki madde miktarı aynı mıdır?


Cevap: Terazi ile ölçtüğümüz 1 kg pamuk ile 1 kg demirin birim hacmindeki madde miktarı yani öz kütlesi farklıdır.


Soru : “Demir, pamuktan daha yoğun bir maddedir.” cümlesinden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıdaki noktalı alana yazınız.


Cevap: “Demir, pamuktan daha yoğun bir maddedir.” cümlesinden ne anlıyorsunuz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Yoğunluk özkütle demektir. Özkütle bir cismin bir biriminde bulunan madde miktarına denir. Yani maddenin hacmidir. Evrende kapladığı  yer boyut anlamına gelir. Demir evrende daha az yer tutsa bile içerisinde pamuktan daha fazla maddeye sahip demektir.

Elimize aynı hacimde demir ve pamuğu aldığımızda pamuğun içerisindeki madde miktarını incelediğimizde demirdeki madde miktarından daha az olduğunu görürüz. Madde miktarının daha fazla olması demek demirin daha ağır olması anlamına gelmektedir. Madde taneciğinin fazla olması ağırlığı arttırmaktadır.

Bir kilo demir ve bir kilo pamuğu ele aldığımızda , bir kilo demiri elimize alabiliriz, fakat bir kilo pamuğu ağırlığı aynı olsa dahi bir çuval kadar yer kapladığını görürüz. Bunu basit bir test ile yapacak olursak bir kilo demir cama bıraktığımız o cami kolaylıkla kırar. Fakat bir kilo pamuğu cama bıraktığımız bu cami kıramaz. Çünkü demirin yoğunluğu fazla olduğu için kırar.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 122 Cevapları


Soru : Yandaki fotoğrafta yer alan tahtadan ve süngerden yapılmış cisimlerin hacimleri birbirine eşittir. Sizce hangisinin kütlesi daha büyük olabilir? Neden? Düşüncelerinizi aşağıdaki noktalı alana yazınız.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 121-122-123-124 Cevapları Sevgi Yayınları
“6. Sınıf Fen Bilimleri 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135. Sayfa Cevapları Sevgi Yayınları Ders Kitabı”

Cevap: Tahtanın hacmi daha fazladır. Çünkü katı maddeler arasında var olan hava çok azdır.


Deneyin Yapılışı


• Aşağıdaki tabloya ölçüm değerlerini kaydediniz.


Cevap: Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


Sorular


1. Farklı boyuttaki tahtaların kütle / hacim oranı için ne söyleyebilirsiniz?


Cevap:   Kütle/Hacim = Yoğunluk’tur. Cisim’in ya da Maddenin yoğunluğu kütlenin hacme bölünmesi sonucu bulunur. Ölçümleri elinizdeki tahta parçalarına gör yapınız.


Soru : Bu oranın sabit olduğunu gözlemlemiş olmalısınız. Bir maddenin yoğunluğunu nasıl belirleriz?


Cevap: Maddenin haline göre içerisinde var olan kabarcıkların boşluklarına göre hesaplanmaktadır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 123 Cevapları


Örnek


Soru : Kütlesi 500 g olan küp şeklindeki bir cismin hacmi 125 cm3 tür. Bu küpün yapıldığı maddenin yoğunluğunu hesaplayalım.


Cevap: Yoğunluk formül kütle/hacim o da 500/125=4 oluyor.


Örnek


Soru : Kütlesi 600 g olan silindir şeklindeki bir cismin yapıldığı maddenin yoğunluğu 2 g/cm3tür. Bu cismin hacmini hesaplayalım.


Cevap: Yoğunluk formül kütle/hacim o da 600/50=12 oluyor.


Soru : Tahta ve süngerin hacimlerinin eşit olduğunu hatırlayınız. Sizce tahta ve demirin de yoğunlukları aynı olabilir mi?


Cevap: Evet aynıdır. Katı maddelerin yoğunlukları aynıdır. Ancak içerisinde var olan moleküllerin dağılımına göre farklılıklar gösterebilir.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sevgi Yayınları Sayfa 124 Cevapları


Deneyin Yapılışı


• Aşağıdaki gibi bir çizelgeyi defterinize çizerek ölçüm değerlerini bu çizelgeye kaydediniz.


Cevap: Bu etkinliği deney sonrasında doldurunuz.


Sorular


1. Boyutları aynı olan geometrik şekilli cisimlerin yoğunlukları için ne söyleyebilirsiniz?


Cevap: Boyutları aynı olan geometrik şekilli cisimlerin yoğunlukları için ne söyleyebilirsiniz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Boyutları aynı olan geometrik şekillerin cisimlerin yoğunluklarını hesaplayabilmek için cisimlerin kütlelerini bulmak gerekir. Formülü p=v/m dir.

Örneğin: kare bir tahta demir ve bakır olsun bu cisimlerin hacimleri eşit aldığımıza göre hepsinin hacmi on diyeli. Tahtanın ağırlığı 5, demirin ağırlığı 15, bakırın ağırlığı 10 iken formülü uyguladığımız

    • tahtanın yoğunluğu=5/10
    • Bakırın yoğunluğu=10/10
    • Demirin yoğunluğu=15/10 çıkacaktır.
    • Böylece p tahta<p bakır>pdemir şeklinde oluşur.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Hamdiye dedi ki:

    Hayatımızda maddeler üç halde bulunurlar Maddenin üç hali şöyledir katı sıvı gaz olarak değerlendirebiliriz gaz Soluduğumuz hava örnek verilebilir gazı elimizde tutamayız yalnız bir nesnenin içine sıkıştırabilir iz. Hava aldığı zaman kaybolabilir mesela mutfaklarımızda kullandığımız tüplerde gazlar sıkıştırılmıştır.

  2. Hamdiye dedi ki:

    çevremizde bulunan birçok maddeyi farklılıklarını ve özelliklerine göre ayırt edebiliriz maddeler doğada katı sıvı gaz halinde bulunabilirler çevremizde gözlemlediğimiz birçok madde kendine özgü özellikleri ile kendini öbür maddelerden ayırt edebilir örneğin katı maddeler çok sert ve bulundukları kabın şeklini almayan belirli şekilleri olan ve çevremizde sıkça kullandığımız maddelere örnektir ler mesela günlük hayatımızda kullandığımız kapı sandalye masa defter halı kaşık çatal tabak gibi maddeler katı maddelere bir örnektir sıvı maddeler ise bulundukları kabın şeklini çok rahat bir şekilde alan ve akışkan olan maddelerdir gaz maddeler ise en iyi örnek olarak verebileceğimiz soluduğumuz hava yani oksijendir ayrıca piknik tüpü de gaz maddeye bir örnektir bu konuyla beraber maddenin hallerini ve özelliklerini anlamış oluyoruz

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.