6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 128-129-130 Cevapları Anadol Yayıncılık


Fen Bilimleri Ogretmeni

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Maddelerin Isıyı İletme Özellikleri Bakımından Sınıflandırılması Cevapları Sayfa 128, 129, 130


Maddelerin Isıyı İletme Özellikleri Bakımından Sınıflandırılması Cevapları


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Anadol Yayıncılık Sayfa 128-129-130

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Büyüklerinizin yemek yaparken metal kaşık yerine genellikle tahta kaşık kullanmasının sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Metal araç-gereçler ısıyı çok kolay ileten iletkenlerdir, Tahta kaşıkla çok uzun süreler boyunca bir şey karıştırmak istediğinizde hem eliniz yanmaz hem de pişirme araçlarınız çizilmez.
Teflon tava ve kazan gibi pişirme araçları çizildiği taktir de yaptığımız yemek tehlikeli bir hale gelir bunun gibi araçlar üzerinde ki metal atıklar yeme geçer ve de insanı zehirle me riski uzun vadede kanser ve benzeri hastalıklara sebep olur. Bu sebep den dolayı tahta kaşık hem sağlıklı hem de iletken olmadığı için az risk oluşturur.


Soru : Peki, tenceredeki yemek piştiğinde veya çaydanlıktaki çay kaynadığında bu araç gereçleri ısı kaynağının üzerinden nasıl alırız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız


Cevap :
Tencere de ki yemek piştiğinde ve de çay demlendiği zaman elimizi yakmaması için bu araçların kulplarından ve de bir tutamaç veya kuru bir bezle tutarız.
Bezle tutarken kuru olmasına dikkat edelim bez veya havlu ıslak ise ıslak olduğu için ısıyı hızlı iletecek ve elimizin yanmasına sebep olur.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Anadol Yayıncılık Sayfa 129 Cevapları

DENEYEREK ÖĞRENELİM


Araştırma Sorusu: Maddeler ısıyı iletme özellikleri bakımından nasıl sınıflandırılabilir?


Araç Gereç: Aynı büyüklükte kaşıklar (tahta kaşık, metal kaşık), beherglas, su, sacayak, çakmak veya kibrit, ispirto ocağı, kıskaç, kronometre.


Deneyin Yapılışı:


1. Beherglası yarısına kadar su ile dolduralım.
2. İspirto ocağını yakalım. Sacayağı, yanan ispirto ocağının üzerine koyalım.
3. Beherglasın içindeki suyu, ispirto ocağının üzerinde ısıtalım.
4. Tahta kaşığa ve metal kaşığa aynı anda dokunalım. Kaşıkların sıcaklıklarıyla ilgili aşağıdaki tabloyu gözlemlerimize göre “sıcak” veya “soğuk” olarak dolduralım. (Tabloyu doldururken aynı ortamda olan kaşıkların sıcaklıklarının yaklaşık olarak aynı olacağını dikkate alalım.)
5. Su dolu beherglasın içine tahta kaşığı ve metal kaşığı aynı anda koyalım.
6. İspirto ocağını beş dakika sonra kapatalım. Beherglasın içindeki kaşıkları kıskaçla çıkaralım. (Bu işlemi yaparken öğretmenimizden yardım isteyelim.)
7. Beherglasın içindeki kaşıkları elimizle kontrol ederek hangisinin daha çok ısındığını tespit edelim. Kaşıkların sıcaklıklarıyla ilgili aşağıdaki tabloyu gözlemlerimize göre “sıcak” veya “soğuk” olarak dolduralım.


Sonuç Çıkaralım:


1. Gözlemlerinize göre hangi kaşık daha fazla ısındı? Sizce bu durumun sebebi nedir?


Cevap :
Yaptığımız deney sonucu metal kaşığın, tahta kaşıktan daha fazla ısındığını gözlemlemiş olduk. Bu durumun sebebi metal kaşığın tahta kaşıktan daha iyi iletken olmasından kaynaklıdır.


2. Gözlem ve ölçüm sonuçlarınıza göre deneyde kullanılan hangi kaşık, ısıyı en iyi iletir?


Cevap :
Yaptığımız deney sonucunda metal kaşığın, tahta kaşığa göre daha fazla ısındığını gözlemlemiş olduk. Çünkü metal iyi bir iletken maddedir.



 

Our Score

Ödevini Bulamadıysan ARA

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 128-129-130 Cevapları Anadol Yayıncılık

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

    error: Content is protected !!