6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 143-149-150. Cevapları KOZA Yayınları
6.Sınıf KOZA Yayınları Matematik Ders Kitabı 143-149-150. Sayfa Cevapları Araştırma Soruları ile Elde Edilen Verileri Grafikle Gösterme
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları KOZA Yayınları
Yukarıdaki tabloda 2020 – 2021 öğretim yılı sonunda bazı il merkezlerimizde 8. sınıftan mezun olan kız ve erkek öğrenci sayıları verilmiştir. Tabloyu inceleyiniz. Tabloda gösterilen veriler hakkındaki düşüncenizi açıklayınız.
Cevap: Şehirlere göre kız ve erkek sayısı farklılık göstermiştir.
Uygulama Basamakları
Aşağıdaki gibi bir tablo oluşturunuz. Tablodaki noktalı yerlere yazmak için 4 meyve belirleyiniz. Toplanan kâğıtları meyve adlarına göre kız ve erkek olacak şekilde gruplayınız. Gruplardaki meyve sayılarını belirleyerek tablodaki ilgili yerlere yazınız. Satır ve sütun toplamlarını Tablonuza bir isim veriniz.
Cevap:
Tablodaki verilerden yararlanarak ikili sütun grafiği oluşturunuz.
Cevap:
İkili sıklık tablosu ve ikili sütun grafiğinden yararlanarak sınıfınızda en az ve en çok sevilen meyveleri söyleyiniz.
Cevap: En az sevilen meyve elma en fazla sevilen meyve eriktir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları KOZA Yayınları
Öğrendiklerimizi Uygulayalım
1. Bir okuldaki hafta sonu kurslarına katılan öğrencilerin 36’sı Türkçe kursuna katılmaktadır. Bu öğrencilerin 16’sı kızdır. Matematik kursuna katılanların 18’i kız, 23’ü erkek öğrencidir. Bu verileri kullanarak ikili sıklık tablosu oluşturunuz.
Cevap:
2. Aşağıdaki tabloyu inceleyerek soruları cevaplayınız.
a. Okul takımı, birinci maçta iki sayılık isabetli kaç atış yapmıştır?
Cevap: 16
b. Okul takımı, ikinci maçta üç sayılık isabetli kaç atış yapmıştır?
Cevap: 6
c. Birinci maç sonunda okul takımının toplam isabetli atış sayısı kaçtır?
Cevap: 20
ç. Okul takımının iki maçta yaptığı isabetli atış sayılarının farkı kaçtır?
Cevap: 30 – 29 = 1
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları KOZA Yayınları
3. Bir basketbol maçının izleyicileri, yaş gruplarına ve cinsiyetlerine göre gruplanarak aşağıdaki ikili sıklık tablosu oluşturuluyor. Tablodan yararlanarak soruları cevaplayınız.
a. En çok izleyici hangi yaş aralığındadır?
Cevap: En çok izleyici 21 – 30 yaş aralığıdır.
b. En az izleyici hangi yaş aralığındadır?
Cevap: 40 yaş üstü izleyici azdır.
c. Erkeklerden en çok izleyici hangi yaş aralığındadır?
Cevap: En çok izleyici 21 – 30 yaş aralığıdır.
ç. Kadınlardan en az izleyici hangi yaş aralığındadır?
Cevap: Kadınlarda en az izleyici 1 – 10 yaşa aralığındadır.
d. Hangi yaş aralığında erkek ve kadın farkı en çoktur?
Cevap: Kadın erkek yaş aralığındaki en fazla fark 21 -30 aralığındadır.
1 – 10 yaş aralığı → 83 – 68 = 15
11 – 20 yaş aralığı → 136 – 118 = 18
21 – 30 yaş aralığı → 316 – 252 = 64
31 – 40 yaş aralığı → 190 – 121 = 69
40 yaş üstü → 76 -55 = 21
e. Maçı izleyen seyirci sayısı kaçtır?
Cevap: 1415 sayıda seyirci izlemiştir.
4. Beş tane çizgi film adı belirleyiniz. Sınıfınızdaki arkadaşlarınıza bu çizgi filmlerden en çok hangisini sevdiğini sorunuz. Aldığınız cevapları kız ve erkek öğrenciler olarak ikiye ayırıp çizgi film başlıkları altında gruplayınız. Elde ettiğiniz verileri ikili sıklık tablosu ve ikili sütun grafiği ile gösteriniz.
Cevap:
5. Emre, sınıfındaki öğrencilere giydikleri ayakkabıların numaralarını soruyor. Elde ettiği verilerle aşağıdaki sıklık tablosunu doldururken bazı yerleri boş bırakıyor. Tablodaki noktalı yerlere uygun sayıları yazınız. Bu tablodan yararlanarak ikili sütun grafiği çiziniz.
Cevap:
6. Bir dondurmacı, haftanın tatil olan iki gününde dondurma çeşitlerinden sattığı top sayılarını aşağıdaki gibi gösteriyor.
Dondurmacının yaptığı listeyi inceleyiniz. Listedeki verilerle ikili sıklık tablosu ve ikili sütun grafiğinden uygun olanı düzenleyiniz.
Cevap: