6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-187-188-189-190 Cevapları ATA Yayıncılık

Göster

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sufi ile Pufi Metni Cevapları Sayfa 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190


Sufi ile Pufi Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 184-187-188-189-190 Cevapları


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 184 Cevapları


1. Mors alfabesi hakkında yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Telgraf haberleşmesinde kullanılan, nokta ve çizgilerden oluşan abece. Bu bir dil gibidir. Dövmelerde de zaman zaman kullanılmaktadır.


2. Bir şeyi merak ettiğinizde ne yaparsınız? Merak ettiğiniz şeyleri öğrendiğinizde neler hissedersiniz?


Cevap :
Bir şeyi merak ettiğim zaman onu araştırır ve bilmek için çabalarım. Eğer bu bir bilgiyse veya gerçekten onu öğrenmek istediysem sorup soruşturarak onu bilmeye çalışırım ve öğrenemezsem kendimi kötü hissederim.
Merak ettiğim şeyler bazen uykumu kaçırır bazen beni huzursuz eder. Bunlar değerli bilgilerse böyledir. Yoksa başkasının hayatı gibi beni ilgilendirmeyen şeyleri merak etsem de kendimi yordum.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 187 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a) Metinden alınan aşağıdaki kelimeleri bulmacada gösteriniz. Kelimeler, bulmacaya yukarıdan aşağıya veya soldan sağa yerleştirilmiştir.


Cevap :

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-187-188-189-190 Cevapları ATA Yayıncılık
“6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 184-187-188-189-190 Cevapları”

Soru : b) Bulmacada yer alan kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz.


Cevap :

  • makinist : tren kullanan kişi
  • alfabe : Bir dilin harfleri
  • şifre :  gizli haberleşmeye yarayan ve sadece haberleşenler tarafından bilinen şey
  • tahta : düz olarak biçilmiş ağaç parçası
  • telefon :  haberleşme aracı
  • postane : Posta işlemleri gibi birçok işlemin yapıldığı yer
  • telgraf : haberlerin ya da belgelerin iletilmesini sağlayan telekomünikasyon düzeni
  • külyutmaz : kandırılamayan

Soru : c) Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız. 


Cevap :

  • makinist : Ben makinist olmak istiyorum.
  • alfabe : Alfabeyi öğrenmekte çok zorlanmıştım.
  • şifre : Bilgisayarın şifresini biliyorum.
  • tahta : Tahtanın üzerine birşeyler yazmış.
  • telefon : Telefonda görüşelim.
  • postane : Postaneye faturayı yatırmaya gitti.
  • telgraf : Telgrafın tellerine kuşlar mı konar?
  • külyutmaz : Külyutmaz adamı da kandırırım ben.

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 188 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Metinde yer alan deyimleri belirleyerek bunların hangi anlamda kullanıldıklarını yazınız.


Cevap : Zaman zaman; bazı zamanlar anlamında kullanılır.
Hapı yutmak; çok kötü bir duruma düşmek.
Sözü uzatmamak; kısaca konuya girmek ve anlatmak
Umrunda olmamak; umursamamak, takmamak
duvarkuşu olmak;  Duvara odaklanarak soruları çözmeye çalışmak
Kafasında Plan Kurmak; Birşeyler düşünmek ve tasarlamak
külyutmaz; kandırılamaz


3. Etkinlik


Soru : Metinden alınan aşağıdaki kelime gruplarını inceleyiniz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-187-188-189-190 Cevapları ATA Yayıncılık
“6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 188 Cevapları”

Cevap :
Bu kelime gruplarında ilk kelime tamlayan ikinciler ise tamlamandır.
Çocukluk arkadaşı Belirtili isim tamlaması
Yazı Türü; Belirtisiz İsim tamlaması
Çalışma Tahtası  Belirtisiz İsim tamlaması
Tahtanın karşısı; Belirtili isim tamlaması
Mors Alfabesi; Belirtisiz İsim tamlaması


Soru : Siz de metinden bunlara benzer beş isim tamlaması bulup aşağıya yazınız.


Cevap :

  • öğretme tutkusu
  • özel bir haberleşme sistemi
  • yazı türü
  • beyaz duvarlar
  • mors cümlesiymiş

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 189 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki varlık isimlerinin tamlayanını ve tamlananını örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • nazar = boncuğu
  • kahve =  fincanı
  • kapı = kolu
  • muhabbet =  kuşu

5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin özetini defterinize yazınız. 


Cevap :
Sufi ile Pufi’ nin babaları birşeyler öğretmekten çok keyif alan bir adam. Bir keresinde onlara tren sürmeyi öğretmiş, bir keresinde de gece uyanık kalmayı öğrenmişti. Çocuklar bu öğretileri gereksiz bulsa da ödüller için bunları yapıyorlardı.
Bir gün Sufi ile Pufi’ye babaları mors alfabesini ezberleyerek öğrenmelerini ve daha sonra duvarda yazan yazıları çözerek öğrenmelerini istemektedir. Şifreyi çözen ödülü de almaktadır. Pufi tahtada yazanları postacıya okutarak çözmektedir. Babası bu sabah ki mors cümlesinde ‘bay telgrafçı, bu mesaj size gelince lütfen büroma telefon edin” yazmış. Postacı bunu okuyunca telefon etmiş ve Pufi’ nin hilesi çözülmüş. Sonunda ikisi de öğrenmişler.


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.


1. Sufi ile Pufi’ye babaları neyi, nasıl öğretmek istemektedir?


Cevap :  Sufi ile Pufi’ye babaları mors alfabesini ezberleyerek öğrenmelerini ve daha sonra duvarda yazan yazıları çözerek öğrenmelerini istemektedir.


2. Babaları Sufi ile Pufi’ye hangi görevi vermektedir?


Cevap : Babaları Sufi ile Pufi’ye duvarda yazılanları çözme görevi vermektedir.


3. Pufi tahtada yazanları nasıl çözmektedir? Babası bunu nasıl anlamaktadır?


Cevap : Pufi tahtada yazanları postacıya okutarak çözmektedir. Babası bu sabah ki mors cümlesinde ‘bay telgrafçı, bu mesaj size gelince lütfen büroma telefon edin” yazmış. Postacı bunu okuyunca telefon etmiş.


4. Okuduğunuz metin yazım ve noktalaması değiştirilmeden alıntılanmıştır. Metindeki yazım ve noktalama kurallarına aykırı kullanımları belirtiniz.


Cevap : Konuşmalarda konuşma çizgisi ve tırnak işareti gibi ayrıntılara dikkat edilmemiştir.


7. Etkinlik


Soru : Aşağıya okuduğunuz metnin ana fikrine uygun bir atasözü yazınız.


Cevap :
Metnin ana fikri; öğretme tutkusu
Uygun atasözleri ise; “bir mum diğer mumu tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez.”
“Oğlan atadan (babadan) öğrenir sofra açmayı, kız anadan öğrenir biçki biçmeyi.”


8. Etkinlik


Soru : Metnin yazarı siz olsaydınız bu metne hangi başlığı verirdiniz?


Cevap :
Benim başlığım, “ BABAMIN ÖĞRETME TUTKUSU” olurdu.


9. Etkinlik


Soru : Eğer Sufi ile Pufi’nin babası siz olsaydınız Pufi’nin yaptığı kurnazlığı hangi yolla anlardınız?


Cevap : Eğer Sufi ile Pufi’nin babası ben olsaydım Pufi’nin yaptığı kurnazlığı, onu takip ederek anlardım. Böylece nereye gittiğini ve ne yaptığını gizlice tespit ederdim.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 190 Cevapları


10. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümleleri metinden hareketle uygun şekilde tamamlayınız.


Cevap :
Pufi babası gibi kurnaz bir çocuktur.
Pufi kurnazlığı ödülleri almak amacıyla yapmıştır.
Bence Sufi dürüstçe davranmış, Pufi ise kurnazca davranmıştır


11. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki haber metnini okuyunuz. Bu haber metninden hareketle teknolojik gelişmelerin hayatımızdaki yeri hakkında büyük grup tartışması yapınız.


Hitit Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü 4. sınıf öğrencileri Yunus Burak Özcan ve Burak Kangal, dünyada iklim değişikliklerinden kaynaklı kuraklık uyarılarını dikkate alarak içme suyunun farklı amaçlarla kullanılıp israf edilmesini önlemek amacıyla “Gri Su Tekrar Kullanım Modülü”nü (Gri Su Tek) geliştirdi.
Lavabodan akan suyu bir haznede toplayıp mor ışık yardımıyla mikroplardan arındırdıktan sonra elektrikli motor vasıtasıyla en yakındaki tuvalete aktararak çalışan Gri Su Tek, bu sayede haneye bağlı içilebilir şebeke suyunun israf edilmesini önlemeye yardımcı oluyor. Özcan, AA muhabirine, yüzde 40 civarında su tasarrufu sağlaması hedeflenen sistemin kolayca kurulabildiğini ve en geç 28 ayda kendini amorti ettiğini söyledi.
Genç mühendisler olarak Türkiye’de su tasarrufu sağlamanın yollarını araştırdıklarını belirten Özcan, “Prensip olarak gri suyun geri kazanımı ve kullanımını sağlayan sistemler mevcut ancak bizim geliştirdiğimiz sistem hem çok daha ekonomik, hem de uygulama açısından son derece pratik. Çok fazla tadilat gerektirmeksizin birkaç vida sıkarak dahi şebeke sistemine entegre edilebiliyor. Modülümüz sayesinde şebeke sisteminde geniş çaplı değişiklik yapmadan herkes bireysel olarak su tasarrufu sağlayabilecek.” dedi.
www.aa.com.tr


Cevap :
Teknolojik gelişmeler hayatımıza büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Elimizde kullandığımız telefonlardan tutun, internet hızına, makineler gibi hayatımızın her alanında olan arabalar ve taşıma araçları hayatımızı kolaylaştırmakta ve insan gücüne olan ihtiyacı azaltmaktadır.
Bu gelişmelerin Türkler tarafından bulunuyor olması ve yerli üretimle artık daha fazla başarılar elde ediliyor olması gerçekten çok heyecan verici ve umut verici. Bizlerde ileride böyle büyük işlere imza atabiliriz. Hem ülkemizi kalkındırmak hem de tanınmamız açısından harika bir fırsat.


12. Etkinlik


Soru : Yabancı kelimelerle oluşturulmuş tabelalarla ilgili aldığınız notları arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından bu yabancı kelimelerin yerine Türkçe karşılıklarını kullanarak yeni tabelalar oluşturunuz.


Cevap :

  1. Bahir : Deniz
  2. Bestseller : Çok satan
  3. Blöf : Kandırmaca
  4. Buton : Düğme
  5. Call center: Çağrı merkezi
  6. Catering : Yemek hizmeti
  7. Change : Para değişimi
  8. Darphane : Para basımevi

Gelecek Derse Hazırlık 


1. Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.


Cevap :
Fosil kayaklar bir gün son bulacaktır. Ayrıca fosil kaynaklar sürekli olarak dünyamızı kirletmekte, başta iklim olmak üzere bizlere ve çevremize zarar vermektedir. Temiz enerji olan yenilenebilir enerjiler bizi ve dünyamızı korumaktadır. İşte bu nedenle ekonomik olarak pahalı  olsa da yenilebilir enerjilere geçilmesi geleceğimiz için büyük bir önem taşımaktadır.
Yenilenebilir Enerji Kaynakları Maddeler Halinde Şunlardır;

  • Güneş Enerjisi.
  • Rüzgar Enerjisi.
  • Biyokütle Enerjisi.
  • Jeotermal Enerji.
  • Hidrolik Enerji.
  • Hidrojen Enerjisi.
  • Dalga Enerjisi.

2. Petrol ve doğal gaz tükendiği zaman hangi alternatif enerji kaynaklarından yararlanılabilir? Düşüncelerinizi defterinize yazınız.


Cevap :
Petrol ve doğal gaz tükendiği zaman alternatif olarak  yenilebilir enerji kaynaklarından yararlanılabilir. Elektrikli arabalarla ilgili çalışmalar yapılması buna büyük bir örnektir.
Yenilebilir enerji kaynaklarından yararlanılması maliyeti düşük ve diğer ülkelere bağlılığı azaltıp, borçlardan kurtulma adına atılabilecek olan çok güzel bir adımdır. Bu sayede kendi ürettiğimiz enerji ile araçlarımızı hareket ettirebilecek ve kendi elektriğimiz ve kendi üretimimiz olan diğer enerjilerle çalışan makineler kullanabileceğiz.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Merve dedi ki:

    Herhangi bir konuda bilgimiz yoksa veya herhangi bir konuyu araştırmak istiyorsa muhakkak falan kaynakları tercih etmeli araştırmamızı güzel bir şekilde yaptıktan sonra öğrenmek istediğimiz her konuyu detaylı bir şekilde öğrenerek bilgilenmek oldukça önemli olan bir etkinliktir. Bir insan bilmemesi değil öğrenmemesi araştırma masa ve çaba harcaması yanlıştır. Bir insanın yaşı kaç olursa olsun her konuda ilgilenmeye ve bilmeye açıktır. Bir insan merak ederek araştırıyor ve bilgilerini yoksa her konuda başarılı olmaya ve her konuda ilgilenmeye bir zemin hazırlar.

  2. Mustafa dedi ki:

    Bazen bilmediğimiz bir konuyu veya karşılaşmış olduğumuz bir konu hakkında bilgi edinmek ister ve merakımızı karşılamak isteriz. Merak etmek elbette araştırmanın ve öğrenmenin Temel amacıdır. Meraklı da gidermek elbetteki sağlam kaynaklardan edindiğimiz bilgilerle bilgilenme mize ve araştırmamızı güzel sonuçlara ulaştırmak için güzel kaynaklardan araştırma yaparak giderebiliriz. Merak konusu olan konular araştırılmalı ve merak giderilmelidir yoksa insan var o konu hakkında bilgi edilmediği zaman her zaman karşına çıkacak ve bilmediği bu konular hakkında bilgi edinecek gibi çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalabilir.

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.