6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 Cevapları MEB Yayınları

Göster

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Türk Askerinin Cesareti Metni Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49


Türk Askerinin Cesareti Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. “Çanakkale Savaşı ve Çanakkale Savaşı’nda Mustafa Kemal Atatürk” konularında yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap: “Çanakkale Savaşı ve Çanakkale Savaşı’nda Mustafa Kemal Atatürk” konulu bir araştırma yapınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Çanakkale Savaşı bir düvele karşı yapılan bir bağımsızlık mücadelesidir. Türk milleti bağımsızlığı için yapmış olduğu bir mücadele olarak kabul edilmektedir. Çanakkale Savaşı, 19 Şub 1915 ile 9 Oca 1916 tarihleri arsında gerçekleşmiştir. Büyük mücadeleler sonucunda sayısız şehit verdiğimiz bir savaştır. Çanakkale savaşında bir çok kahramanlık hikayeleri yer almaktadır.

Mustafa Kemal Atatürk, Çanakkale savaşında önemli baş komutanlardan bir tanesidir. Düşmanla ilgili ileri görüşlüğüyle beraber Çanakkale savaşının kazanılmasına büyük bir katkı sağlamıştır. Mustafa Kemal Atatürk’ün deniz mayınlarının döşenme düzeni ve çıkarmaların nereye olacağı hakkında bilgiler sayesinde büyük bir liderdi.


2. “Vatan” kelimesinin sizde çağrıştırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Açıklayınız.


Cevap: “Vatan” kelimesinin sizde çağrıştırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Açıklayınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Vatan dediğimiz zaman aklımıza bir toprak gelmektedir. Fakat alelade bir toprak parçası değildir. Bu toprak parçası üzerinde millet dediğimiz insanlar özgür, bağımsız, hür kendi dilini istediği gibi konuşabilen, kendi dinini yaşayan, bu toprak parçası uğruna can veren, kan döken nice kahramanlar ve şehitleri olan bir anlam taşır.

Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır. Toprak uğrunda ölen varsa vatandır. Uğruna kan dökülmeyen bir bedel ödenmeyen hiçbir toprak vatan olarak nitelendirilemez.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


A) Metinden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazınız.


Cevap:

  • Nişan: Hedefi vurmak için silah, ok vb.ne gerekli doğrultuyu verme
  • Mehmetçik: Türk askerine sevgi duygusu ile verilen ad
  • Rütbe: Subay, astsubay ve polislerin sahip olduğu derece, mevki
  • Bahtiyar: Mutlu
  • İntiba: İzlenim
  • Siper: Askerlerin savaşta vurulmamaları ve rahat ateş edebilmeleri için kazılmış, üstü açık hendek
  • Feryat: Haykırış, çığlık
  • Cesaret: Güç veya tehlikeli bir işe girişirken kişinin kendinde bulduğu güven
  • Nazik:  Başkalarına karşı saygılı davranan
  • Hayret: Beklenmedik, garip bir şeyin sebep olduğu şaşkınlık, şaşırma

B) Tahminlerinizin doğruluğunu TDK (Türk Dil Kurumu) Türkçe Sözlük’ten veya internet sayfasındaki (www.tdk.gov.tr) Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.


Cevap: Yukarıda yer alan kelime anlamları TDK sitesinden alınmıştır.


Soru : Tema boyunca öğreneceğiniz kelime ve kelime gruplarını ders kitabınızın sonunda bulunan “Kelime Defterim” bölümüne yazınız.


Cevap: Bu kısmı ders kitabınıza işlemeyi unutmayınız.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


 Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.


1. Metinde geçen olaylar kimin ağzından anlatılmaktadır?


Cevap: 1. Metinde geçen olaylar Avustralya Genel Valisi olan Lord Casey (Lord Keyzi) ağzından anlatılmaktadır.


2. Avustralyalı komutanın Türk askerlerini sevmesini ve onlara hayran olmasını sağlayan olay nedir?


Cevap: Savaş sırasında iki cephe arasında kalan bir İngiliz subayını, askerlerimizden birinin büyük bir cesaretle siperinden çıkıp, yüzbaşıyı omuzlayıp düşman cephesine taşıdıktan sonra geri dönmesi hayran olmasını sağlayan olayıdır.


3. Türk askeri, kendi hayatını tehlikeye atarak İngiliz Yüzbaşı’ya niçin yardım etmiş olabilir? Anlatınız.


Cevap: Türk askeri merhametli ve cesurdur. O sırada orada bir düşman değil, yaralı bir insan söz konusudur. Askerimiz de bunun bilincinde olduğu için Yüzbaşı’ya yardım etmiştir.


4. Yaralı hâlde yatan İngiliz Yüzbaşı’ya Türk askerleri ateş etmeye devam etseydi, hatırayı anlatan Avustralyalı komutanın Türk askerine bakışı nasıl olurdu? Açıklayınız.


Cevap: Yaralı hâlde yatan İngiliz Yüzbaşı’ya Türk askerleri ateş etmeye devam etseydi, hatırayı anlatan Avustralyalı komutanın Türk askerine bakışı düşmanca olurdu. Çünkü savaş alanında askerler görevini yapar.


5. Olayın yaşandığı cephede bir asker olsaydınız İngiliz Yüzbaşı’yı kurtaran cesur asker, sipere döndüğünde ona neler söylerdiniz?


Cevap: Türk milletinin ne kadar cesur ve düşmanda olsa yardıma muhtaç kişilere yardım eden bir Türksün derdim.


6. Bu metni siz yazmış olsaydınız metne hangi başlığı koyardınız?


Cevap: Türk Cesur ve Merhametlidir başlığını koyardım.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki hikâye haritasını “Türk Askerinin Cesareti” metninden hareketle doldurunuz.(Kahramanlar-Olay-Yer-Konu-Zaman-Ana Fikir)


Cevap:

Kahramanlar : Türk askeri, Avusturyalı Subay, İngiliz Subay

Olay : İki cephe arasında kalan düşman komutanının bir Türk askeri tarafından kurtarılıp, düşman cephesine teslim etmesi.

Yer : Arıburnu Cephesi

Zaman : Çanakkale Savaşı zamanı

Konu :Türk askerinin cesaret örneği

Ana Fikir : Türk askeri tüm savaşlarda cesareti ve merhameti ile örnek olmuş, Türk milletini gururlandırmıştır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Soruları ve Cevapları


4. ETKİNLİK


A) Çanakkale Savaşı’nda komutan olduğunuzu ve taarruza geçmeden önce askerlerinize bir konuşma yapacağınızı hayal ediniz.

Konuşma metninize etkileyici bir hitap ifadesiyle başlamayı unutmayınız. Metninizde “özveri, sorumluluk, bayrak, vatan, bağımsızlık, şehitlik” kelimelerini kullanınız.


Cevap: Çanakkale Savaşı’nda komutan olduğunuzu ve taarruza geçmeden önce askerlerinize bir konuşma yapacağınızı hayal ediniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Çanakkale savaşında bir komutan olsaydım söze şu şekilde başlardım ; Bakın şu boğaz a bu İngiliz zırhlılarının ne işi var nereden gelmişler düşünün bir vuruştuğumuz erleri kimi Hindu kimi Yamyam kimi bilmem ne, ne işleri var burada Avustralya nere Çanakkale nere bir düşünün ne için bu kadar kin nefret neden gelmişler.

Boğazı geçmek için yükleniyor sanki tüm dünya bir amaç uğruna tek gaye Türkü son yurdundan atmak boğazımıza pranga vurmak anaları eşleri ağlatmak ezdirmeyeceğiz bu aziz vatanı düşman postalına siper edeceğiz ve gövdemizi duracak bu hayasız akın ya şehit olacak ya gazi arkamızda kalanlar esir olmasın diye biz öleceğiz.


B) Konuşmanızı aşağıdaki plan doğrultusunda hazırlayarak arkadaşlarınıza sununuz.


Konuşma Planı


Soru : Konuşmama hangi hitap ifadesiyle başlayacağım?


Cevap: Askerlerim!


Soru : Konuşmamda nelerden bahsedeceğim?


Cevap: Türk milletinin düşmana karşı tarih boyunca mücadelesi ve kahramanlığından, cesaretinden ve şehitlik makamından bahsedeceğim.


Soru : Konuşmamda askerleri etkilemek için ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım?


Cevap: Coşkulu ve heyecanlı bir ses tonuyla jest ve mimiklerimi kullanacağım.


Soru : Konuşmamda hangi anahtar kelimeleri kullanacağım?


Cevap: Vatan, bayrak, bağımsızlık, şehitlik, kahramanlık, cesaret.


Soru : Konuşmamı hangi ifadelerle sonlandıracağım?


Cevap: Allah c.c yar ve yardımcımız olsun!


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Arıburnu Cephesi’nde savaşan ve İngiliz Yüzbaşı’nın yardım çağrısını duyan Türk askerleri arasında nasıl bir konuşma geçmiş olabilir?

Öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla karşılıklı konuşma metni yazarak bu konuşmayı sınıfta canlandırınız. Canlandırma sırasında beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.


Cevap: Arıburnu Cephesi’nde savaşan ve İngiliz Yüzbaşı’nın yardım çağrısını duyan Türk askerleri arasında nasıl bir konuşma geçmiş olabilir? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Çanakkale savaşları 1. Dünya savaşında en kanlı ve fazla insanın öldüğü cephedir cephe o kadar küçük ve dar bir alandır ki bazı mevzilerin arası 2 metreye bile düşmüştür. Arıburnu cephesi Yarbay Mustafa Kemal in savunma hattı kurduğu bölgedir. Bu bölgeye çıkan anzakları çıktıları anda taarruzla karşılık vermiştir ki anzak ordusunun hattında gedikler ve orduda dağınık oluşmuştur bu kadar az askerle tepelerden sahile akın akın taarruz yapan Türkler den Anzak ordusu korkmuş ve tepeler Türk asker doğuruyor akınlar bitmiyor diye efsane oluşmuştur.

Üstünlük Türlerde olan bir yerde Türklerden yardım istemesi önce tereddüt le karşılanmış karşı taraf yardım etsin diye beklenmiş olabilir Türkün ün merhamet duyusu yüksek olduğu için tüm tehlikeyi göze alıp aman dileyene yardım etmek dinimizin gereği olduğu için temkinli olarak yardım edilmiştir.


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yüz ifadelerini inceleyiniz. Bu yüz ifadelerinden hangisi, Arıburnu Cephesi’nde yaralanan Yüzbaşı’nın sipere getirilmesini emreden İngiliz Komutan’ın takındığı yüz ifadesi olabilir?


Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44-46-47-48-49 Cevapları MEB Yayınları
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-45-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları “

GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili bir anı araştırınız.


Cevap: Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili bir anı araştırınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Annesine, elini öpüp vedalaşırken, bir çay ziyafetine gittiğini söylemişti. Zübeyde Hanım onun üniformasına, çizmelerine bir göz attıktan sonra: “bu çay ziyafeti değil ” demiştir. Mustafa Kemal onu yatıştırarak yanından ayrılmıştı. Annesi daha sonra bölge komutanına telefon ederek, nerede olduğunu sormuş ve kendisine çay ziyafetinde olduğu söylenmiştir.

Zübeyde Hanım “hayır biliyorum savaşa gitti” demiş ve oğluna bir mektup yazmıştır. “oğlum seni bekledim ama gelmedin çaya gittiğini söylemiştin bana, cepheye gittiğini biliyorum, senin için dua ediyorum savaştan zafer kazanmadan sakın gelme”.

İlgili Makaleler

5 Yorum

  1. Hamdiye dedi ki:

    Türk askeri cephelerde kahramanca savaşmıştır Türk milletine çok bağlı olan Türk askerleri Şehit olmaktan hiçbir zaman korkmamış tır dini inançları sayesinde Cesur kuvvetli askerlerdir .Türk milleti yaralı birini gördüğü zaman canı pahasına olsa da o yaralı ya yardım eder. Bu konu sayesinde Türk milletinin askerleri ne kadar yardımsever olduğunu görüyoruz.

  2. Hamdiye dedi ki:

    Türk askeri cephelerde kahramanca savaşmıştır.Türk milletine çok bağlı olan Türk askerleri şehit olmaktan hiçbir zaman korkmamış tır dini inançları sayesinde cesur ve kuvvetli askerlerdir .Türk milleti yaralı birini gördüğü zaman canı pahasına olsa da o yaralı ya yardım eder. Bu konu sayesinde Türk milletinin askerleri ne kadar yardımsever olduğunu görüyoruz.

  3. Nuran dedi ki:

    Çanakkale savaşı ve Mustafa Kemal Atatürk Türk milleti için büyük önem ifade eden iki konu olarak ele almak gerekmektedir Çanakkale Savaşı ile beraber Türk milletinin Cihan devletlerinin üstünlük sağlayarak Çanakkale Zaferi elde etmesi sonucunda dünya hayretler içerisinde kalmıştır ardından Mustafa Kemal Atatürk Türk milletinin bağımsızlığını ve özgürlüğünü kazanması için Bandırma Vapuru ile Samsun’a giderek çeşitli kongreler yaparak Türk milletinin bağımsız bir şekilde yaşaması için Türkleri bir araya getirerek milli mücadele dönemini başlatmış ve bunun ardında düşmanları tek tek vatanımızdan atarak büyük bir başarı elde ettiğini ifade etmemiz doğru olacaktır.

  4. zehra dedi ki:

    çok güzel bu cevapları

  5. Hamdiye dedi ki:

    Türk askerleri vatanlarını çok sevdikleri için gelebilecek herhangi bir tehdide karşı korumaktadirlar. Tarihten bu yana binlerce savaş ve Türk askerleri ve polisleri kahramanca savaşarak Türk milletini korumayı başarmışlardır. Eğer evlerimizde rahat da rahatça oturuyor ve uyuyorsak bunu türk askerlerine ve polislerine borçluyuz.Türk milleti bir savaş zamanında Birlik dayanışma çerçevesinde bu devleti korumak için kadını erkeği yaşlısı ve çocuğuyla beraber savaşmaktan asla kaçmamıştır. Verdiğiniz cevaplar çok güzel ve eğitici olmuş. Buraya bakarak hemen yapabiliyorum.

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.