6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-52-53-54-55 Cevapları MEB Yayınları

Göster

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yaşlı Nine Metni Cevapları Sayfa 50, 51, 52, 53, 54, 55


Yaşlı Nine Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili araştırdığınız anıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap: Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili bir anı araştırınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Annesine, elini öpüp vedalaşırken, bir çay ziyafetine gittiğini söylemişti. Zübeyde Hanım onun üniformasına, çizmelerine bir göz attıktan sonra: “bu çay ziyafeti değil ” demiştir. Mustafa Kemal onu yatıştırarak yanından ayrılmıştı. Annesi daha sonra bölge komutanına telefon ederek, nerede olduğunu sormuş ve kendisine çay ziyafetinde olduğu söylenmiştir.

Zübeyde Hanım “hayır biliyorum savaşa gitti” demiş ve oğluna bir mektup yazmıştır. “oğlum seni bekledim ama gelmedin çaya gittiğini söylemiştin bana, cepheye gittiğini biliyorum, senin için dua ediyorum savaştan zafer kazanmadan sakın gelme”.


2. Atatürk’ün Türk milleti için yaptığı fedakârlıklara örnekler veriniz.


Cevap: Atatürk’ün Türk milleti için yaptığı fedakârlıklara örnekler veriniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Milli mücadele döneminde bir çok cephede düşmana karşı omuz omuza savaşmıştır. Vatan bağımsızlığı icin kendisine verilen her görevi kabul etmiş vatanını canından önde tutmuştur. Canını ortaya koymasının dışında ülkesini geliştirmek kalkındırmak için gerçekleştirdiği her projesi bir fedakarlık örneğidir.

Egemenliğin millette ait olduğu cumhuriyet rejimini kurdu. Demokratik düzen oluşturmaya çalıştı. Kurduğu ülkeyi geliştirmek için projeler yenilikler çalışmalar yaptı. Ekonomi alanında kongreler yaptı metrik sisteme geçişi sağlayıp ticaret yolundaki ortak dile katılmamızı sağladı. Eğitim alanında latin harflerinin kullanılması ortak milli bir müfredata geçişimiz sen yaptığı fedakarlıklar arasında sayılabilir.

Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.” diyen Atatürk yaptığı en büyük fedakarlığın bu vatan uğruna ömrünü harcaması olduğu anlaşılmaktadır.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


A) Metinde geçen bazı kelimeler aşağıda harfleri karışık olarak verilmiştir. Bu kelimeleri düzenleyerek anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap:

  1. Köşk ⇒ Bahçe içinde yapılmış süslü ev, kasır.
  2. Heybe ⇒ Omza geçirilebilen tek gözlü bir çanta türü.
  3. Değnek ⇒ Elde taşınacak incelikte düzgün ağaç, sopa, çomak.
  4. Kavruk ⇒ Kavrulmuş olan, kurumaya yüz tutmuş.
  5. Vefalı ⇒ Sevgi ve dostluk bağlarını sürdüren.
  6. Konuk ⇒ Bir yere veya birinin evine kısa bir süre kalmak için gelen kimse.
  7. Armağan ⇒ Birini sevindirmek, mutlu etmek, onurlandırmak, kutlamak için veya anı olarak verilen şey, hediye.

B) Anlamları ile eşleştirdiğiniz kelimeleri kullanarak “vatan sevgisi” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Metne uygun bir başlık ekleyiniz.


Cevap: “Vatan sevgisi” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Vatan sevgisi üzerinde yaşadığımız toprakların uğruna verilmiş şehitlerin kahramanların nacizane anılarına saygı duymak, vatan üzerinde yaşayan insanları korumak, bu insanların daha mutlu olmalarını sağlamak için onların gelir seviyesini yükseltmek, refahlarını sağlamak, yaşam alanlarını daha da iyileştirmek, vatan üzerinde bulunan doğayı tabiatı bu vatan üzerinde yaşayan tüm canlıları, hayvanlarda sevmek korumak vatan sevgisinden kaynaklanmaktadır.

Kısacası vatan sevgisi sadece uğruna ölmek, can vermek veya düşman kanı dökmekten ibaret değildir. Vatan tüm unsurları ile üzerinde yaşayan tüm canlıları korumakla onu daha iyi yaşanası bir hale getirerek olur.


2. ETKİNLİK


A) Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.


1. Yaşlı kadın Atatürk ile niçin görüşmek istemektedir?


Cevap: Yaşlı kadın Atatürk ile memleketini kurtaran kişiyi ölmeden bir kez olsun görmek istediği için görüşmek istemektedir.


2. Yaşlı kadının Atatürk’ten bir şey istememesini nasıl yorumluyorsunuz? Açıklayınız.


Cevap: Yaşlı kadının Atatürk’ten bir şey istememesi alçak gönüllü olması ve sadece vatanı ve Atatürk sevgisi olarak yorumluyorum.


3. Atatürk ile konuşma olanağınız olsaydı ona nasıl teşekkür ederdiniz? Örneklendiriniz.


Cevap: Atatürk ile konuşma olanağınız olsaydı ona nasıl teşekkür ederdiniz? Örneklendiriniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Atam size ne kadar teşekkür etsem azdır. Size o kadar minnet duyuyorum ki anlatamam siz ki bu vatan için canını hiçe saymış cepheden cepheye atılmış girdiğiniz tüm savaşları kazanmış.

Bitmemiş savaştan sonra yıkılmış yoksul bir vatanı ayağa kaldırmak için kolları sıvayıp önce devlet kurmuş sonra devrim ve ilkeler yapmış bunları uygulamış bize milletimizin tarihini öğretmiş geleceğe güvenle bakmak için yol çizmiş çocuklara gençlere güvenmiş büyük bir lidersiniz.


4. Metnin ana fikri nedir?


Cevap:

Metnin ana fikri : Türk milletinin Atatürk’e karşı sevgisi ve minnet duygusu


B) Metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru hazırlayınız.


Cevap:

  • Yaşlı Kadın Neden Atatürk’ü Çok Severmiş?
  • Yaşlı Kadın Atatürk’e Ne Vermiş?

3. ETKİNLİK


Soru : Yaşlı kadının Atatürk ile karşılaştığı sahneyi sınıfınızda canlandırınız. Canlandırmanız sırasında uygun jest ve mimikler kullanmayı unutmayınız.


Cevap: Bu etkinliği sizin sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Soruları ve Cevapları


4. ETKİNLİK


A) Aşağıda verilen bilgilerden hangileri “Yaşlı Nine” metninin tür özelliklerine uygundur? Yanına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.


Cevap:

  • (X) Geçmişte yaşanan bir olay anlatılmıştır.
  • (   ) Metinde anlatılan olaylar hayal ürünüdür.
  • (X) Metnin kahramanları gerçek kişilerdir.
  • (X) Yer ve zaman bellidir.
  • (   ) Metindeki olaylar günümüzde yaşanmaktadır.

B) Yukarıda özelliklerini işaretlediğiniz metin türü aşağıdakilerden hangisidir?


A) Fabl B) Masal C) Anı D) Haber yazısı


C) Defterinize, okuduğunuz “Yaşlı Nine” metninin tür özelliklerine uygun bir metin yazınız. Yazdığınız metni arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap: “Yaşlı Nine” metninin tür özelliklerine uygun bir metin yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Yaşlı nine metni türü anı olarak ifade edilebilir.

Okulda bir gazete haberi sonucunda yardıma muhtaç olan okulların olduğunu da öğrendim bunun sonucunda öğretmenlerini de ve ailemle konuşarak ve arkadaşlarının fikrini alarak bu kardeş okullarımıza nasıl yardım edebileceğimiz hakkında bilgiler edindim sonunda Anadolu’da yardıma muhtaç olan bir köy Okulu hakkında kampanya düzenlemeye karar verdik Bu Kampanyayı düzenleyerek onların eğitimi olanaklarının en iyi şekilde sağlanması için elimizden geleni yaptık ve bu da en güzel arkadaşlarım da olan anılarıma örnek olarak verebilirim.


5. ETKİNLİK


A) Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Altı çizili sözcüklerin arasında nasıl bir anlam ilişkisi olduğunu açıklayınız.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-52-53-54-55 Cevapları MEB Yayınları
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 50-51-52-53-54-55. Sayfa Cevapları MEB Yayınları “

Cevap: Altı çizili sözcükler aralarında zıt anlam ilişkisi vardır..


B) Yukarıda verilen cümlelerdeki anlam ilişkilerine benzer şekilde “vatan” ile ilgili cümleler kurarak aşağıya yazınız. Cümlelerinizde kelimelerin zıtlık özelliklerinden faydalanınız.


Cevap: “Vatan” ile ilgili cümleler kurarak aşağıya yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

  • Vatan sevgisi ile dolup taşan bir yüreği vardı.
  • Yurtdışından okulunu bitirip vatan toprağına ayak basabilmek için gün satıyordu.
  • Vatan borcunu ödemek için askere gidecek.
  • Vatan, millet sevgisi bizim hayatımızda çok önemli bir yere sahiptir.
  • Savaş bitince vatanlarını geri döndüler.
  • İçinde vatan sevgisi olan insanlar vatanına milletine de faydalı olurlar.
  • Vatanını en çok seven görevini en iyi yapandır.
  • Vatanının hasretiyle yanıp tutuşuyor.
  • Yiğitler bayanları için can verirler.
  • Bizim ülkemizde bayrak düşmez vatan bölünmez.
  • Vatanı için canını feda etmek istedi.

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Soruları ve Cevapları


6. ETKİNLİK


A) Aşağıdaki metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuma tekniğiyle okuyunuz. Metni okurken koyu yazılmış kelimelerin metne kattığı anlama dikkat ediniz.


KAĞNIYLA YAZILAN DESTAN


On beş liseli arkadaşıyla Anadolu’ya kaçıp Kurtuluş Savaşı’na katılan ve cepheye cephane taşıyan kağnı kollarının komutanı anlatıyor: “Durmadan yol alıyorduk. Sürekli çalışan araç yorulur ve bozulabilir ancak bizde ne yorulmak ne dinlenmek ne de bozulup yolda kalmak vardı. Otomobiller, kamyonlar her yeri aşamazlardı. Fakat bizim için aşılamayacak yol yoktu. Ağır ama hep hareketliydik. Sürekli hedefe ilerliyor, hiç durmadan gidiyorduk.
Metin AYDOĞAN


Cevap: Metinde anlam bütünlüğü sağlayarak metnin daha anlaşılır olmasını sağlamıştır.


B) Aşağıya “Ulusal Bağımsızlık ve Cumhuriyet” konulu bilgilendirici bir metin yazınız.

Yazınızı yazarken “ama, bununla birlikte, lakin, fakat, buna rağmen, ancak” kelime ve kelime gruplarını uygun yerlerde kullanınız. Yazınızda kullandığınız bu kelimelerin altlarını renkli kalemlerle çiziniz.


Cevap: “Ulusal Bağımsızlık ve Cumhuriyet” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Bağımsızlık kelime olarak hiç kimseye bağlı olmayan, hiç bir kimse tarafından yönetilmeye hür, özgür yaşamak anlamına gelir.

Ulusal Bağımsızlık ise ulus olarak başka hiç bir ulusun devletin boyunduruğu altında olmayan esaret altında veya işgal altında yaşamayan başka bir devletin kanunlarının geçerli olmadığı kendi ulusunun kendi özgürce kararı ile kendi vatanı üzerinde yaşam hakkına denir. Cumhuriyet rejimi ise hükmet başkanının halk tarafından belli bir süreliğine seçilen yönetim rejimidir.

Egemenlik hakkı tamamen ulusa aittir. Ulus kendini yönetmesini istediği başkanını liderini seçimle başa getirir.eğer ki bu hizmetlerden hoşnut olmaz yönetimi beğenmez ise süresi dolan başkan diğer seçimi kaybederek yeni bir başkan devleti yönetmek için başa geçmiş olur.


C) Yazınızı yazım ve noktalama kuralları açısından öğretmeninizle birlikte kontrol ediniz.


Cevap: Bu kısmı kendiniz, öğretmenizle birlikte yapmanız gerekmektedir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


A) Aşağıda Anıtkabir krokisi ve kroki üzerinde numaralandırılmış yerlerin adları verilmiştir. Krokiyi inceleyiniz.


Cevap: Krokiyi inceleyiniz.


B) Aşağıdaki boşlukları Anıtkabir krokisine uygun şekilde doldurunuz.


1. Hürriyet Kulesi ve İstiklal Kulesi girişe en yakın kulelerdir.

2. 23 Nisan Kulesi müze çıkışına en yakın kuledir.

3. Girişten Tören Alanı’na Aslanlı Yol geçilerek ulaşılır.

4. Tören Alanı’nda, çarpı (X) işaretli yerde duran ve solunda Cumhuriyet Kulesi, sağında İnkılap Kulesi bulunan ziyaretçinin önünde Anıtkabir’in Şeref Holü ve Atatürk’ün Lahdi bölümleri bulunur.


5. Anıtkabir’in mimarı siz olsaydınız Anıtkabir’e hangi bölümleri eklemek isterdiniz? Anlatınız.


Cevap: Anıtkabir’in mimarı siz olsaydınız Anıtkabir’e hangi bölümleri eklemek isterdiniz? Anlatınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Anıtkabir’i mimarisi Eğer ben olsaydım girişte görkemli Bey ışıklarla bezenmiş bir Atatürk heykeli yaparak milli mücadele döneminde bizler için başarılı ve canını hiçe sayarak mücadele etmiş kahramanlarımızdan oluşan bir heykel geçidi yaparak Bu yolu da Milli Mücadele Kahraman yoğunluğu olarak ifade ederdim.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : 15 Temmuz şehitlerinden birinin yaşam öyküsünü araştırınız.


Cevap: 15 Temmuz şehitlerinden birinin yaşam öyküsünü araştırınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Ömer Halis Demir Niğde bin Bor ilçesinde dünyaya gelen 1974 doğumlu onurlu bir Türk askeridir. Yedi çocuklu bir ailede büyümüştür. Eğitimini Niğde in çukurkuyu beldesinde gerçekleştirmiştir. Yaz tatillerinde çobanlık yaptı. Türk silahlı kuvvetleri deki sınavı kazanarak astsubay oldu.

Türkiye sınırları içinde ve dışında çeşitli görevlerde bulundu. 15 Temmuz gecesi vurduğu Semih terzi ile Afganistan’a görev yaptı. 15 Temmuz gecesi özel kuvvetler komutanı Zekai Aksakallı tarafından aldığı emirle hain tuğgeneral semih teraziyi göğsünden vurarak öldürmüş kendisi ise darbeci hainler tarafından şehit edilmiştir. Bunun sonucunda özel kuvvetlere giremeyen darbeciler, orduyu tamamlama yönetemedikleri için darbe başarısız olmuştur. Bunun için Ömer Halis Demir bir vatan kahramanıdır.

İlgili Makaleler

4 Yorum

  1. Hamdiye dedi ki:

    Türkçe ders kitabı 6sınıf sayfa 50 51 52 53 54 55 de ki soruları cevapladım cevaplayıp ünitedeki belli başlı konuları hatırladım arkadaşlarımla beraber kendimizi değerlendirdik Emeği geçen herkese teşekkürler ederiz.

  2. Nuran dedi ki:

    Mustafa Kemal Atatürk Türk tarihinde en önemli Lider den bir tanesi olarak kabul edilmektedir Mustafa Kemal Atatürk yapmış olduğu bağımsızlık yoluyla beraber Türk milletini bir araya getirmiş Milli Mücadele’nin ve Kurtuluş Savaşı’nın kazanılmasında büyük etki etmiş liderlerden bir tanesidir Mustafa Kemal Atatürk bandırma vapuru’na binerek samsuma gitmiş ve burada ardından Anadolu’da birçok kongreler ile birlikte Türk milletinin neden Manga ve himaye altında yaşayamayacağını Türk milletinin bağımsızlığını ne kadar düşkün olduğunu ve Türk milletine Esaret altında kalmayacağını ifade ederek Türk milletini bir araya getirilmiş ve düşmanları tek tek yenerek Türkiye Cumhuriyeti mi ilan ederek çocuklara armağan etmiş bir lider olarak kabul etmemiz gerekiyor.

  3. Hamdiye dedi ki:

    Mustafa Kemal Atatürk selanik’te doğmuş ve eğitim hayatına mahalle mektebi’nden sonra askeri rüştiye de devam ederek eğitimini tamamlamaya devam etmiştir.Atatürk matematik dersleri çok sevdiği için matematik öğretmeni kendi ismi olan Mustafa ismini onu armağan etmiştir. Artık Mustafa Kemal olarak anılmaya başlamıştır.Mustafa Kemal Atatürk Türk milletini çok sevdiği için Türk milletini nasıl yenilikler ve inkılaplarla ileriye gideceğini düşünmüştür. İçin birçok mücadeleler vererek Türk milletine ferah seviyesinde kavuşturmuştur. Atatürk’e binlerce fedakarlığı ondan dolayı minnettar olduğumuzu söyleyebiliriz.Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatını araştırıp anılarında bilgi sahibi olmak biz çocukların faydalanabileceği kaynaklar olabilir.çünkü Atatürk yaşadığı binlerce anılar sayesinde Türk toplumundaki tüm insanlara örnek olmuştur.

     

  4. Elif dedi ki:

    Dersime yardımcı olan Forum Sayfa Cevapları ailesine minnettarım

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.