6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83 Cevapları ATA Yayıncılık
6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık 1 Kişi = ? Metni Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83
1 Kişi = ? Metni Cevapları
6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 78-80-81-82-83 Cevapları
6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 78 Cevapları
1. Bir kişinin birden fazla kişinin işini yaptığına şahit oldunuz mu? Eğer şahit olduysanız o kişiyle ilgili neler hissettiniz?
Cevap :
Evet bir kişinin birkaç kişinin işini yapmasına şahit oldum. Her ne kadar dikkatimizi çekmese de annelerimiz bu işi yapıyorlar. Ev işi çok ağır olduğu halde bunu yaşamayan kişiler anlamaz.
Annelerimiz hem evi toplar, hem temizler, aşçının görevini alarak yemek yaparlar, hasta bakıcı gibi bizlere bakarlar. Annelik ve eşlik görevini de bunları yaparken yaparlar. Annelerimizin bu konuda hakkını vermeli ve onlara karşı saygılı olmalı elimizden geldiği kadar yardımda bulunmalıyız.
2. 15 Temmuz’da ülkesi için şehit düşen ya da gazi olan kahramanlarla ilgili duygularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
15 Temmuzda ülkemiz için şehit düşen veya gazi olan insanlarımıza olan hayranlığım hiç bitmeyecek. Onlar bu kadar cesur oldukları için biz bugün burada rahat yaşamımıza devam ediyoruz.
15 Temmuz ‘ da büyük bir mücadele verilmiştir. Bu mücadelede herkes canını ortaya koymuştur. Bir insanın canından daha değerli ne olabilir ki. Bu kahramanlar canını ortaya koyarak yapabilecekleri en büyük şeyi yapmışlardır.
6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 80 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : a) Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz.
Cevap :
- zan : sanı demektir
- mühim : önemli
- ışık tutmak : önderlik etmek
- istiklal : bağımısızlık
- kenetlenmek : sıkı sıkı bağlanmak
- mekik dokumak : aynı yerde gidip gelmek
- yol göstermek : yön göstermek
- ehemmiyet : önemli
- merhamet : acıma hissi
- istikbal : gelecek
- ferini söndürmek : ışığını kaybetmek
Soru : b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümle içinde kullanınız.
Cevap :
- zan : Kötü zanda bulunmadan önce biraz araştırmalısın.
- mühim : Mühim bir işim var.
- ışık tutmak : Bu geleceğe ışık tutmak demektir.
- istiklal : Ya İstiklal ya ölüm!
- kenetlenmek : Tüm millet birbirine kenetlendi.
- mekik dokumak : İnce eleyip mekik dokudum.
- yol göstermek : Bana kim yol gösterecek?
- ehemmiyet : Bu işe ehemmiyet veriyor.
- merhamet : Allah merhametsiz insanlardan korusun.
- istikbal :İstikbalini düşünerek çalışmalısın.
- ferini söndürmek : Gözümün feri söndü.
6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 81 Cevapları
2. Etkinlik
Soru : Metinden, hâl eki almış on kelime belirleyiniz. Kelimelerin kökünü ve aldığı hâl ekini aşağıdaki tabloya örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
- Kağıdı =>Belirtme Hali.
- Eve=>Yönelme Hali.
- Duştan=>Ayrılma Hali.
- Dışarıda.=>Bulunma Hali.
- Oda.=>Yalın Hali.
- Okulu.=>Belirtme Hali.
- İşe.=>Yönelme Hali.
- Yemekten.=>Ayrılma Hali.
- Parkta.=>Bulunma Hali.
- Bebek=>Yalın Hali.
3. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki metinde altı çizili kelimelerin basit mi, türemiş mi yoksa birleşik mi olduğunu belirleyiniz ve uygun kutucuğa yazınız.
Krallar hiçbir şeyimi almazlarsa bana çok şey vermiş olurlar, hiçbir kötülük etmezlerse yeterince iyilik etmiş sayılırlar bana. Bütün istediğim budur onlardan. Ama nasıl şükrediyorum Tanrı’ ya, varımı yoğumu bana aracısız vermiş, beni yalnız kendisine borçlu kılmış olduğu için! Nasıl yalvarıyorum ona gece gündüz beni hiçbir zaman, kimseye karşı ağır bir minnet altına sokmasın diye! Ne mutlu bir özgürlükle bunca zaman yaşadım: Onunla bitsin ömrüm! Bütün çabam kimseye muhtaç olmadan yaşamak.
Cevap :
BASİT KELİME : Krallar , Bütün ,nasıl, yalnız , ağır , mutlu , çabam
TÜREMİŞ KELİME : kötülük , iyilik , sayılırlar , gündüz , ömrüm,kimseye
BİRLEŞİK KELİME :hiçbir , şükrediyorum ,
6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 82 Cevapları
4. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metnin özetini defterinize yapınız.
Cevap :
Yazar, küçük bir çocukken ayın kendini takip ettiğini sanarak kendini özel hissediyormuş. Yazar, ayın bir uydu olduğunu ve kendini takip etmediğini, kendinin küçücük olduğunu ve bazı yıldız ve gezegenleri görmediğini düşününce çok üzülmüş. Bunu on yaşındayken fark etmiş. Yazar, yirmili yaşlarına geldiğinde a bir insanın dünya için çok önemli olabileceğini fark etmiş.
Daha sonra yazar Peygamberler, mucitler gibi insanlarında tek bir kişi olduğunu fark etmiş ve insanın değerli olduğunu anlamış. Yazar, 15 Temmuz ile ilgili 79 milyonun tek vücut olduğunu, “Evlatsız olur, vatansız olmaz.” “Vatan için bir bacağımı kaybetmişim ne önemi var?”, gülümseyerek ölüme gidenleri, hatırlatmıştır. Yazar, bir kişinin ne kadar önemli olabileceğini bir kediyi besleyen, yeşili koruyan, merhametli yürekler , İki çocuk yetiştiren bir anne m, 50 öğrencisi olan bir öğretmen , tankın önüne yatanlardan örnek vermiştir.
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden yararlanarak yanıtlayınız.
1. Yazar, küçük bir çocukken neden kendini özel hissediyormuş?
Cevap : Yazar, küçük bir çocukken ayın kendini takip ettiğini sanarak kendini özel hissediyormuş.
2. Yazar, neden çok üzülmüş?
Cevap : Yazar, ayın bir uydu olduğunu ve kendini takip etmediğini, kendinin küçücük olduğunu ve bazı yıldız ve gezegenleri görmediğini düşününce çok üzülmüş.
3. Yazar, yirmili yaşlarına geldiğinde neyin önemini fark etmiş?
Cevap : Yazar, yirmili yaşlarına geldiğinde a bir insanın dünya için çok önemli olabileceğini fark etmiş.
4. Yazar, 15 Temmuz ile ilgili hangi önemli olayları hatırlatmıştır?
Cevap : Yazar, 15 Temmuz ile ilgili 79 milyonun tek vücut olduğunu, “Evlatsız olur, vatansız olmaz.” “Vatan için bir bacağımı kaybetmişim ne önemi var?”, gülümseyerek ölüme gidenleri, hatırlatmıştır.
5. Yazar, bir kişinin ne kadar önemli olabileceğini hangi örneklerle ifade etmiştir?
Cevap : Yazar, bir kişinin ne kadar önemli olabileceğini bir kediyi besleyen, yeşili koruyan, merhametli yürekler , İki çocuk yetiştiren bir anne m, 50 öğrencisi olan bir öğretmen , tankın önüne yatanlardan örnek vermiştir.
6. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap :
Metnin Konusu : Yazarın değer kavramını anlaması ve kendine örnek insanları göstermesi
Metnin Ana Fikri : İnsanın değerli oluşu
7. Etkinlik
Soru : Metinden, benzetme yapılan cümleleri belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap : Bazen ışıklı beyaz bir top gibiydi ay. Bazen un kurabiyesine benzetiyordum şeklini.
8. Etkinlik
Soru : 15 Temmuz ile ilgili haber metinlerini sesli bir şekilde okuyunuz ve haberlerle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
‘Gazilerimiz vatan sevgisinin timsalleridir’
Erzurum Valisi Okay Memiş, 19 Eylül Gaziler Günü dolayısıyla kutlama mesajı yayınladı.19 Eylül 1921 tarihinde, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından Çağdaş Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’e Gazilik Unvanı ve Mareşal Rütbesinin verilişinin 99. yıl dönümünü ve 19 Eylül Gaziler Günü’nü kutlamanın gurur ve mutluluğunu yaşadıklarını dile getiren Vali Memiş, “Gazilerimiz, şanlı tarihimizin ebedi kahramanlarıdır.
—
‘O ithaf olunan Nene Hatun’un tırnağı edebilir miyiz’
Boğaziçi Köprüsü direnişini başlatan kahraman Safiye Bayat, “O ithaf olunan Nene Hatun’un tırnağı edebilir miyiz acaba? Ya da o soğukta, o zifiri de evladımızı bırakıp gidebilir miyiz?” dedi. AA
6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 83 Cevapları
9. Etkinlik
Soru : Vatanımız uğruna canlarını feda eden 15 Temmuz şehitlerine bir teşekkür mektubu yazınız.
Cevap :
Saygı değer gazi ve şehitlerimize;
15 Temmuzda yapmış olduğunuz mücadele ve dik duruş için size ne kadar teşekkür etsek azdır. Sizler canlarınızı ortaya koyarak bizim canlarımızı, geleceklerinizi ortaya koyarak bizlerin geleceğini korudunuz ve yiğitliğinizi ispatladınız. Bu cesur tutumlarınız olmasaydı bugün burada olamazdık. Sizlere teşekkürü bir insanlık borcu biliyor sizi saygı ve sevgiyle anıyorum.
Gelecek Derse Hazırlık
1. Soyadı Kanunu’nun ne zaman ve neden çıkarıldığını araştırınız.
Cevap :
Soyadı Kanunu 21 Haziran 1934 tarihinde çıkarıldı. Eskiden mal, tapu işlemleri gibi işlemlerde sadece isim olduğu için karışıklıklar çıkıyor ve sıkıntılar oluyordu . Bu sıkıntıların önlenmesi ve kolaylıklar olması amacıyla “soyadı kanunu” çıkarıldı.
2. Mustafa Kemal Atatürk’ün, unvanlarını hangi olaylar sonucunda kazandığını araştırınız. Araştırmalarınızı kendi ifadelerinizle not alınız.
Cevap :
Kemal Atatürk ,11 Kasım 1928 tarihinde açılan okullarda öğretmenlik yapmıştır. Bu öğretmenliği yapması sonucunda o gün kendisine “başöğretmen “ unvanı verilmiştir.
Çanakkale Savaşı’ndan sonra “paşa” unvanını almıştır. ” Sarı paşa” diyenlerde olmuştur.
Sakarya Savaşı’ndan sonra TBMM ona “Gazi” ünvanını verdi.
Soyadı kanunundan sonra “Atatürk” olarak anıldı.
5 temmuz dayanışma ve demokrasi gününde ülkemizin geçmişte yaşama yaşadığı bu hain darbe girişiminin nasıl birlik ve beraberlik içerisinde aşağı bildiğini tanık olduğumuz bir gecedir. Türk milleti vatanı söz konusu olduğu zaman tek yürek olmayı başarır. Hainlerin ülkemizi parçalanması ve vatan topraklarını bölmesine Türk milleti asla izin vermez. 15 temmuz gecesi bunu yapmak isteyen hainlere Türk toplumu tam bir cevap vermiş ve bu vatan topraklarını asla getirmeyeceğini bir daha göstermiştir. Toplumumuzun birbirlerine yardımlaşarak ve vatanına olan bağlılığını iman gücü ile beraber Türk topraklarının ne kadar kıymetli olduğunu bu gecede bir daha anlamış olduk.
Cevaplarınız çok güzel diğer sitelere göre değil sağlam ve kalitel3i cevaplar var bu sitede
TŞK soğulun ödevime çok yararlı bilgiler elde ettim