6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 141-143-144-145-146-147 Cevapları


Türkçe Öğretmeni

İçindekiler

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Son Kuşlar Metni Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147


Son Kuşlar Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 141-143-144-145-146-147 Cevapları

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 141 Cevapları

1. “İnsanlar, hayvanların doğal yaşam alanlarını kısıtlıyor mu?” sorusuna verdiğiniz cevabı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Evsiz kalan hayvanlar iltica etti
Lübnan’daki savaş sadece insanları değil, yüzlerce evcil hayvanı da evsiz bıraktı. İsrail’in Beyrut’u bombaladığı sıralarda sahipleri Lübnan’ı terk eden evcil hayvanların yardımına ABD’li “Hayvanlar En İyi Dost” adlı bir dernek koştu. Geride kalan yaklaşık 300 kedi ve köpek kendilerini evlerine alacak yeni sahipler bulunabilmesi için Birleşik Arap Emirlikleri Havayoluna ait bir uçakla ABD’ye gönderildi.
MİLLİYET


Arazi Yangını Hayvanları Evsiz Bıraktı
Aydın’ın Nazilli ilçesine bağlı Güzelköy de çıkan arazi yangınında 12 dönümlük alanda büyük maddi hasar meydana geldi.
İnsanların çıkarmış oldukları yangınlar ve savaşlar sebebiyle görüldüğü gibi birçok hayvan zarar görmekte ve evsiz kalmaktadır. Bu onların hem yaşamlarını tehdit etmekte hemde yiyecek sıkıntısına düşmelerine sebep olmaktadır.


2. Çevrenizde yaşayan kuş türlerinden bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bildiklerim; serçe, kumru, papağan, sığırcık, leylek ve kınalı kekliktir.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 143 Cevapları

1. Etkinlik


Soru : a) Metinde yer alan aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :
Hüviyet  : Kimlik.
Ökse : Bu macunla bulanarak kuş tutmakta kullanılan değnek.
Pasaport : Yabancı ülkelere gidecek olanlara yetkili kuruluşça verilen, yabancı ülke yetkililerinin kimlik incelemesinde geçerli olan belge.
Vapur : Su buharı gücüyle çalışan gemi.
Güzergâh  : Çok geçilen yer, geçek.
İhtişam : Görkem.
Zahire : Gerektiğinde kullanılmak için saklanan tahıl, aşlık.


Soru : b) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden beşini birer cümle içinde kullanınız.


Cevap :
Hüviyet  :Eskiden kimlik kartına ” hüviyet ” denirdi.
Ökse : Öksesi ile güzel bir kuş yakaladı.
Pasaport : Pasaportuna el kondu.
Vapur : Vapurla gitmeye karar verdim.
Güzergâh  : Bu güzergahı hiç sevmiyorum.
İhtişam :Ne ihtişamlı bir şato.
Zahire : Zahireyi bu yıl soğuk ambara koyalım.


2. Etkinlik


Soru : Verilen kelimeleri örnekteki gibi çözümleyiniz. 


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 141-143-144-145-146-147 Cevapları”


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 144 Cevapları

3. Etkinlik


Soru : a) Aşağıdaki cümlelerde, bir ismi ona kesinlik kazandırmaksızın belirten kelimelerin altını çiziniz.


Cevap :
Belki birkaç seneye kadar nesilleri de tükenecek.
Hiçbir şeye, hiçbir dedikoduya karışmazdı.
Her memlekette kıra çıkan her insan kuş sesleriyle böyle şeyler düşünecektir.
Sonbahara doğru birtakım insanların çoluk çocuk ellerinde bir kafes, Ada’nın tek tepesine doğru gittiklerini görürdüm.


Soru : b) Verilen kelimeleri belgisiz sıfat göreviyle cümle içinde kullanınız.


Cevap :
Birkaç : Birkaç kişi bana yardım edebilir mi?
Kimi : Kimi insanlar kendini çok beğeniyor.
Bütün : Bütün varlıklar bu alemde minicik.
Bazı : Bazı çocuklar buraları karıştırmış olmalı.
Her : Herkes sevilmekten hoşlanır.


4. Etkinlik


Soru : a) Aşağıdaki cümlelerde isimleri soru yönünden belirten sıfatları yuvarlak içine alınız.


Cevap :
Hangi ayakkabıyı alacaksın?
Nasıl kitaplar okuyorsun?
Kaç çocuk geldi bugün kütüphaneye?
Sıfatları kaçıncı sınıfta öğreneceğiz?


Soru : b) Verilen kelimeleri soru sıfatı göreviyle kullanarak cümleler oluşturunuz.


Cevap :
Kaç : Kaç kişi var burada?
Hangi :Hangi insan böyle yapabilir?
Kaçıncı : Kaçıncı kapı bu çaldığın?
Nasıl : Nasıl bunu başardın?
Kaçar : Kaçar döner isteyelim?


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 145 Cevapları

5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.


1. Neden yazarın içi cız etmektedir?


Cevap : Sonbahara doğru birtakım insanların çoluk çocuk ellerinde bir kafes, Ada’nın tek tepesine doğru gittiklerini görünce içi cız edermiş.


2. İnsanlar, kuşları nasıl yakalamaktadır?


Cevap : Ellerinde çomaklarla bir çığırtkan kafesi koyarlar, bu sese dayanamayıp yardıma gelen kuşları avlarlardı.


3. Yazar, Konstantin’i nasıl betimlemektedir?


Cevap : Galata’da bir yazıhanesi olan zahire tüccarı, kalın, tüylü bilekleri, geniş göğsü, delikleri kapanıp açılan üstü kara kara benekli bir burnu, deriyi yırtmış da fırlamış gibi saçları, kısa kısa bir yürümesi, kalın gülmeye sahip biri olarak betimlemektedir.


4. Konstantin’in yüzü ve gözleri neden parlamaktadır?


Cevap : Siyah lekeciler şeklinde olan kuşları görünce gözleri parlamaktadır.


6. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin özetini defterinize yazınız.


Cevap :
Yazar kuşları seven ve onların avlanmasına dayanamayan biri. Sonbahara doğru birtakım insanların çoluk çocuk ellerinde bir kafes, Ada’nın tek tepesine doğru gittiklerini görünce içi cız edermiş.  Ellerinde çomaklarla bir çığırtkan kafesi koyarlar, bu sese dayanamayıp yardıma gelen kuşları avlarlardı.
Galata’da bir yazıhanesi olan zahire tüccarı, kalın, tüylü bilekleri, geniş göğsü, delikleri kapanıp açılan üstü kara kara benekli bir burnu, deriyi yırtmış da fırlamış gibi saçları, kısa kısa bir yürümesi, kalın gülmeye sahip biri vardı. Aslında normalde iyi biri olan bu adam siyah lekeciler şeklinde olan kuşları görünce gözleri parlar canavar kesilirmiş. Nesillerinin tükenmesinden endişe ediyormuş.


7. Etkinlik


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini uygun başlığın altına yazınız.


Cevap :
Metnin Konusu : Adaya gelen kuşların artık gelmeyişi avlanışı ve nesillerinin bitecek olması
Metnin Ana Fikri : Nesli Tükenen Hayvanların Korunması Gerektiği


8. Etkinlik


Soru : Metinde benzetme yapılan bölümleri belirleyiniz ve aşağıya yazınız.


Cevap : Kahveciden çok, ters bir devlet memuru hüviyeti taşır.
deriyi yırtmış da fırlamış gibi saçları
Ama güz mevsiminde birdenbire böyle canavar kesilirdi.
beyaz esmer bulutları,


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 146 Cevapları

9. Etkinlik


Soru : Hayvanların doğal yaşam alanlarının insanlar tarafından kısıtlanmasıyla ilgili haberleri araştırırken yararlandığınız internet sitelerinin adreslerini arkadaşlarınızla paylaşınız. Yaptığınız araştırmaların doğruluğu hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.

.Sizden farklı bilgi edinen arkadaşlarınızın bilgilerinin neden farklı olduğunu sorgulayınız. Neden aynı konu hakkında farklı bilgiler edinilebileceği konusunda küçük grup tartışmaları yapınız. Tartışmada vardığınız sonuçları grup sözcüsü aracılığıyla diğer arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : Milliyet bilinen ve tanınan bir gazete olduğu için oradan bakmayı tercih ettim.


10. Etkinlik


Soru : İki arkadaş arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz. Ardından konuşmada yer alan yabancı dillerden alınmış kelimelerin yerine Türkçelerini kullanarak konuşmayı sınıfta canlandırınız.


Cevap :
shop : mağaza
check : kontrol
like : sevmek , beğenmek
Big Sale : büyük indirim
selfie : özçekim


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 147 Cevapları

11. Etkinlik


Soru : Öğretmeninizin form ve form doldurmakla ilgili açıklamalarını dikkatle dinleyiniz. Ardından aşağıdaki formu kurallarına uygun şekilde doldurunuz.


Cevap : Bu kısma kendi bilgilerinizi yazarak doldurmanız gerekmektedir.


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : Kış uykusuna yatan hayvanların neden kış uykusuna yattıklarını araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.


Cevap :
Kışın havanın soğumasıyla beraber besin kaynakları azalır ve vücut sıcaklıklarını dengede tutmak mümkün olmaz. Kışın yeterli besin kaynağı olmayan hayvanlar bu süreci kış uykusunda geçirir.
Bu şekilde yaşamsal faaliyetlerini gerçekleştirmeleri için gereken enerjiyi saklar ve hayatta kalmayı başarırlar.



 

Ders Kitabı Sayfa Aramaları:

,,amerikan işaret dili kitabının tarihi sayfa 141 cevapları,
Our Score

Ödevini Bulamadıysan ARA

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 141-143-144-145-146-147 Cevapları

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Merve
İnsanlar yaşayabilecekleri ortamlar veya fabrika kurmak çeşitli kuruluşlar korumak amacıyla hayvanların genellikle evi olarak bildiğimiz yabani ormanları ve yeşillikli alanlara yok ederek çoğu hayvanın neslinin tükenmesine ve evsiz kalmasına sebep olmuşlardır. Bir ağaç keserken bile dikkat etmemiz gerekir. Çünkü o ağaç bir hayvanın evi olabilir. Özellikle yabani ortama alışmış olan hayvanların doğal ortamlarına dikkat ederek bedelli işlerimizi ve görevlerimizi yerine getirmeliyiz. Ormanların yangınlar doğal afetler ve çeşitli sebeplerden dolayı yok olması birçok hayvanın evsiz kalmasına sebep olabilir. Doğal çevremizi koruyalım hayvanlarımıza Özen gösterelim ve bu konuda birbirimizi bilinçlendirelim.
Mustafa
İnsanlar kendilerine yaşam yerleri oluşturmak ve hızlı artan nüfusa yeter ihtiyaçları karşılamak amacıyla insanların doğal ortamları yok etmesi hayvanların evi olan bu Doğal ortamlar ve zarar vermesi gibi olaylar yaşam boyunca karşılanmıştır. Örneğin fabrikalar evler yollar ve çeşitli insan için gerekli olan ortamları yapmak için hayvanların doğal ortamı ciddi şekilde zarar görmüş ve doğal ortamları elbette kısıtlanmıştır. Hayvanlarda aynı insanlar gibi yaşamış oldukları yerler özeldir bu sebeple doğal ortamlarına zarar vermeden ağaçları kesmeden ve ormanları tüketmeden yaşanılabilir ortamları oluşturmak en iyisidir.
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

    • 15 Kayıtlı Üye
    • Son Üye Mine
    error: Content is protected !!