7. Sınıf Fen Bilimleri

7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 173-174-175-179 Cevapları MEB Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Mercekler ve Merceklerin Kullanım Alanları Cevapları Sayfa 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179


Mercekler ve Merceklerin Kullanım Alanları Soruları ve Cevapları


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


ETKİNLİK-3 Merceklerde Işığın Kırılması


Malzemeler:
* İnce ve kalın kenarlı mercek
çeşitleri
* Oyuncak lazer
* Bu etkinlikteki amaç, ışığın farklı merceklerde nasıl kırıldığını gözlemektir.
Etkinliğin Yapılışı
1- Öğretmeninizin verdiği mercekleri benzerlik ve farklılıklarına göre inceleyiniz. En az
bir yüzü tümsek olan mercekler ile en az bir yüzü çukur olan mercekleri ayırınız.
2- Oyuncak lazerin önüne sırasıyla gruplara ayırdığınız mercekleri yerleştiriniz.
3- Oyuncak lazeri açarak merceklerden geçen ışınları gözlemleyiniz. (Daha iyi gözlemleyebilmek için bu işlemi karanlık ortamda uygulayınız.)


Soru : Lazerden gönderilen ışınların doğrultularında herhangi bir değişiklik gerçekleşti mi?


Cevap : Evet değişir. Gelen ışınlar ilk olarak mercekte kırılmaktadır. Ardından gelen ışınlar belli bir odak noktasında toplanmaktadır.

Paralel bir ışık demeti gönderildiği zaman ince kenarlı mercekte gelen ışınların kırılarak belli bir noktada toplanmaktadır. Bu ışınların toplandığı noktaya odak noktası adı verilmektedir.  Odak noktası “F” harfiyle gösterilir.


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


ETKİNLİK-3 Merceklerde Işığın İzlediği Yol


Malzemeler:
* İnce ve kalın kenarlı mercek çeşitleri
* El feneri
* Saydam olmayan plastik tarak
* Bu etkinlikteki amaç, ince ve kalın kenarlı merceğe gelen ışınların izlediği yolları gözlemektir.
Etkinliğin Yapılışı
1- Öğretmeninizin verdiği mercekleri benzerlik ve farklılıklarına göre inceleyiniz.
2- El fenerinizi açarak önüne tarağı yerleştirip paralel ışın demetleri elde ediniz. (Daha
iyi gözlemleyebilmek için bu işlemi karanlık ortamda uygulayınız.)
3- Oluşturduğunuz paralel ışın demetlerinin önüne sırasıyla mercekleri yerleştiriniz.
4- Kırılan ışın demetlerini her mercekte gözlemleyiniz.


Soru : Mercekler paralel ışınların doğrultusunu nasıl değiştirdi?


Cevap : El fenerinden gelen ışınlar mercekte kırılarak belli bir noktada odak noktasında toplanmaktadır.


Soru : Hangi gruptaki mercekler ışığı bir noktada topladı, hangileri dağıttı?


Cevap : İnce kenarlı merceklerde gelen ışınlar belli bir kenarda toplanmaktadır. Kalın kenarlı merceklerde ise gelen ışınların dağıldığını ifade edebilirim.


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları


Soru : Ormanlık alanlara bırakılan cam atıkları ne gibi olumsuz durumlara neden olur?


Cevap : Ormanlık alanlara bırakılan cam atıkları ne gibi olumsuz durumlara neden olur?

Ormanlık alanlar, mesire alanları,  ülkemizin güzellikleri ve doğal zenginliklerindendir. Toplum olarak, piknik yapma adeti milletimizin özellikle yaz ayları hafta sonu faaliyetlerinden bir tanesidir.

İnsanlarımız doğayı gezmeyi sevdiği kadar çevreyi korumayı henüz öğrenememişlerdir. Bu alanlara bırakılan gelişi güzel çöpler ile birlikte şişeler, cam kırıkları, büyüteç gibi belli bir noktaya ışığı topladıkları için ısınmayı sağlar. Cam üzerine düşen güneş ışınları zamanla orman içerisindeki yanıcı, kuru dalların yanmasına sebep olur.


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


Neler öğrendik?


1- Oyuncak lazerin yaydığı ışığın farklı saydam ortamlarda izlediği yol şekildeki gibidir. Aşağıdaki kavramların altına uygun harfleri yerleştiriniz.


7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 173-174-175-179 Cevapları MEB Yayınları
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları”

Cevap :

  • Gelme açısı :  a
  • Kırılma açısı :  b
  • Çok yoğun ortam :  A
  • Az yoğun ortam :  B

2- Yandaki görselde elin şişenin arkasında kalan kısmının farklı görünmesinin nedeni ne olabilir?


Cevap : Yandaki görselde elin şişenin arkasında kalan kısmının farklı görünmesinin nedeni gelen ışınların sayfam ortamdan farklı bir saydam ortama geçmesinden kaynaklanmaktadır.


3- Su dolu pet şişeler ormanlık arazilere atılırsa ne gibi olumsuzluklara neden olur?


Cevap : Su dolu pet şişeler ormanlık arazilere atılırsa ne gibi olumsuzluklara neden olur?

Orman yangınların çoğu, söndürülmemiş ateş veya sigara izmariti gibi şeylerden kaynaklı değildir. Orman yangınlarının en büyük sebepleri mercek görevi yapan materyallerdir.mercek görevi yapan cam şişe ve kırıntılarının dışında bir tanesi de su dolu pet şişelerdir.

Su dolu pet şişeler de ışığı bir nokta toplama özelliği olduğu için yangın çıkartma olasılığı çok daha yüksektir. Özellikle yapılan araştırmalarda bir yudum dahi  şu kalmış olsa Pet şişede camdan daha fazla mercek özelliği yaptığı görülmüştür.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. mercekler ve merceklerin kullanım alanları yaptığımız deneyde ve gözlemleyerek daha iyi anlayıp bunları gözlemlemek için işlediğimiz konu da verdiğiniz cevaplar sayesinde ödevlerimizi hem güzel hem akıcı hem de doğru bir şekilde bitirdik sizin sayenizde fen bilimleri dersini çok seviyorum ayrıca öğretmenim yaptığım ödevlerim de başarı kazandığını söylüyor

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.