7. Sınıf Fen Bilimleri

7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 66-68-70 Cevapları MEB Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Mayoz Bölünme Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70


Mayoz Bölünme Cevapları


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Hepiniz göz rengi, saç rengi, ten rengi gibi özellikleriniz bakımından annenize, babanıza ya da yakın akrabalarınıza benziyor olmalısınız.

Peki, bu özellikler anne ve babanızdan size nasıl aktarılıyor olabilir?


Cevap : Cinsiyet, göz rengi, saç rengi, ten rengi, zeka, boy uzunluğu gibi bir çok genetik bilgiyi bizlere aktarıyor.


İnsanların vücut hücrelerinde 46 kromozom bulunur. Bu kromozomların 23 tanesi anneden, 23 tanesi babadan gelir.

Sizce anne ve babadan gelen bu 23 kromozomlu hücreler nasıl oluşmaktadır?


Cevap : Bir insan 46 kromozomdan meydana gelmektedir. Anneden 23 kromozom, Babadan 23 kromozom gelerek yeni bir insan meydana gelmektedir.


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Sperm ve yumurta hücrelerinin birleşmesi ile oluşan zigotun kromozom sayısı hakkında ne söyleyebilirsiniz?


Cevap : Sperm ve yumurta hücrelerinin birleşmesi ile oluşan zigotun kromozom sayısı hakkında ne söyleyebilirsiniz?

Sperm ana hücresi (spermatogonia) 46 kromozomlu bir yapıdadır. Mayoz bölünme sonrasında 23 kromozomlu sperm hücresi oluşur. Yumurta ana hücresi (oogonium) 46 kromozomludur.

Geçirdiği mayoz bölünme sonrasında 23 kromozomlu yumurta hücresi oluşur. İki 23 kromozomlu hücrelerin birleşmesi sonucunda 46 kromozomlu zigot oluşur.


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


ETKİNLİK-1 Üreme Ana Hücrelerinde Mayoz Bölünme Modeli


Malzemeler:
* Mor ve mavi renkli oyun hamuru
* Karton
* Bu etkinlikte amaç, üreme ana hücrelerinde mayoz bölünmenin nasıl gerçekleştiğini model üzerinde göstermektir.

Etkinliğin Yapılışı
1- Üçer kişilik gruplar oluşturunuz.
2- Kartonun üzerine mayoz bölünmenin aşamalarını göstereceğiniz, üreme ana hücresini temsil edecek üç tane aynı büyüklükte daire çiziniz.
3- 1. dairenin içine mor ve mavi oyun hamurlarını X işareti olacak şekilde yerleştiriniz.
4- 2. dairenin içine mor ve mavi oyun hamurlarını birbiri ile temas edecek şekilde yerleştiriniz.
5- 3. daireye hamurların uçlarından bir miktar kopararak, karşılıklı yer değiştirerek yerleştiriniz.
6- Oluşan şekildeki dairelerin her birinden birer ok çıkararak iki yeni daire çiziniz.
7- Daha sonra bu iki dairenin içine hamurları yarı yarıya ayırarak yerleştiriniz.
8- Oluşan iki daireden ikişer tane ok çıkararak toplam dört yeni daire daha çiziniz.
9- Son aşamadaki dört dairenin içine bir önceki dairede yer alan hamurların yarısı bir daireye, yarısı da diğer daireye gelecek şekilde ayırarak hamurları yerleştiriniz.
Not: Modelinizi hazırlarken görsel 1’deki şemadan yararlanınız.


Soru : Modelinizi hazırlarken kullandığınız mor ve mavi oyun hamurları neyi temsil eder?


Cevap : Modelinizi hazırlarken kullandığınız mor ve mavi oyun hamurları anne ve babadan gelen kromozomları temsil eder.


Hamurları birbirine temas ettirdikten sonraki dairelerde mor ve mavi hamurları karşılıklı yer değiştirerek yapıştırdınız.

Soru : Bu durumu mayoz bölünmedeki hangi olaya benzetebilirsiniz?


Cevap : Bu durumu mayoz bölünmedeki eşeyli üreme olaya benzetebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. 7. Sınıf fen bilimleri ders kitabında yer alan mayoz bölünmeyi öğretmenimiz anlattıktan sonra ödevlerimi yaptım da aklıma takılan veya bilmediğim soruların cevaplarını öğrenmek için sayfanıza bakıyorum bu konuda verdiğiniz örnekler ve cevaplar sayesinde mayoz bölünmenin özelliklerini yapılarını örnekleri ile öğrendim ve kavradım zaten bütün fen bilimleri dersinde başarılı olmamın sebebi de sizler varsınız bu yüzden size çok teşekkür ediyor ve başarılarınızın devamını diliyorum

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.