7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-106-107-108 Cevapları Özgün Yayınları

Göster

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İstiklal Marşı’nın Kabulü Metni Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


İstiklal Marşı’nın Kabulü Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


Soru : İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap: İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırma yapınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Katılımın son günü (23 aralık 1920) gönderilen şiirleri okuyan eğitim bakanı İstiklal Marşı olabilecek bir şiir görememiştir. Bunun üzerine vekili Hamdullah Suphi Bey’e Mehmet Akif’e mektup yazmasını istemiştir. Bu mektubu aldıktan sonra fikri değişen Mehmet Akif Ankara’daki Taceddin Dergahı’ndakı odasında şiiri yazmaya başlamıştır. Şiirde Türk ulusunun bağımsızlığına kavuşacağını, askerinin cesaret ve özverisini,savaşın kazanılacağını yazan Akif’in şiiri kabul görmüştür. Önce askeri cephede okunan şiir askerler tarafından beğenildi ardından Hakkimiyet-i Millîye ve Sebilürreşad gazetelerinde yayınlanmıştır.

12 mart 1921 de M. Kemal Atatürk’ün başkanlığında toplanan mecliste Hamdullah Suphi bey tarafından okunan şiir diğer şiirlerin okunmasına gerek kalmadan milletvekilleri tarafından büyük bir heyecan ve coşkuyla karşılanıp kabul edildi.

Savaş hali olduğu için bestelenmesi iki sene ertelenmiştir. Savaş hali devam ettiği için ülkenin farklı yerlerinde farklı besteler okunmaya başlanmıştır. 1924 yılında Ankara’da toplanan kurul Ali Rıfat Çağatay’ın bestesini kabul etmiş ve 1930 yılına kadar bu beste kullanılmıştır. 1930 yılında dönemin Cumhurbaşkanı Senfoni Orkestrası şefi olan Osman Zeki Güngör’ün 1922 yılında hazırladığı besteye geçilmiş ve günümüzde de bu beste kullanılmaktadır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki balonların üzerinde yazan sözcükleri okuyunuz. Metinle ilişkili sözcüklerin bulunduğu balonu işaretleyiniz.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-106-107-108 Cevapları Özgün Yayınları
“7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları Özgün Yayınları”

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Millî marş niçin önemliymiş?


Cevap:  Bağımsızlığımızın sembolü olacağı, yurdumuzun işgal edildiği ve ordumuzun düşmanla mücadele ettiği dönemde halkın moralini artırması için önemliymiş.


2. Yarışma şartları halka nasıl duyurulmuş?


Cevap: Bir genelge ile illerde halka duyurulmuş.


3. Yarışmaya gelen şiirler niçin beğenilmemiş?


Cevap: Millî marş olmayı hak edecek düzeyde olmadıkları, coşku, duygu, bağımsızlık
ruhu taşımadıkları için beğenilmemiş.


4. Hamdullah Suphi Bey, niçin Mehmet Âkif’in yarışmaya katılmasını istiyormuş.


Cevap:   Daha önce yazdığı vatan, millet şiirleri ile dikkatleri çektiği ve ona göre millî marşı en iyi şekilde sadece Mehmet Âkif’in yazabileceğine inandığı için katılmasını istiyormuş.


5. Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Âkif’i ikna etmek için ne yapmış?


Cevap: Mehmet Âkif’e bir mektup yazarak ve onun endişelerini gidermeye çalışarak ikna etmeye çalışmış.


6. Mehmet Âkif, İstiklâl Marşı’nı yazma sürecinde neler yaşamış?


Cevap: Uykusuz kalmış, bir mısra için günlerce düşünmüş, meclis görüşmeleri sırasında bile yazacağı şiiri düşünmüş gibi şeyler yaşamış.


7. İstiklâl Marşı’nın kabul edildiği gün Mehmet Âkif hangi duygular içindeymiş?


Cevap: Hayatının en heyecanlı günü olduğunu hissediyormuş.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap:

Metnin konusu: İstiklal Marşı’nın kabulü

Metnin ana fikri: Ülkemizin bağımsızlığı için İstiklal Marşı’nı yazabilecek kişilik ancak Mehmet Akif Ersoy gibi mütevazı ve vatan aşkıyla yanıp tutuşan biri yazabilirdi.


4. ETKİNLİK


Soru : Metinden hareketle Mehmet Âkif Ersoy’un kişilik özelliklerini yazınız.


Cevap: Mehmet Âkif Ersoy’un kişilik özelliklerini yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Kişilik özellikleri ise çok iyi bir vatanseverdi  İslam dinini iyi bilir ve çevresine anlatırdı .

Empati yapabilen biriydi toplumunu hor görüp tepeden bakmazdı. cesur cömert ve mert bir  kişiliğinin yanında atletik bir yapısı da vardı.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin anlam özelliklerini belirleyip uygun eşleştirmeleri yapınız.


  • ( Koşul – Sonuç Cümlesi ) Siz yazarsanız maddeler değişecek.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi )Para ödülü konulduğu için bütün ısrarlara rağmen yarışmaya katılmamıştı.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi ) İstiklâl Marşı, çok beğenildiğinden dört kez okundu.
  • ( Amaç – Sonuç Cümlesi ) Hamdullah Suphi, İstiklâl Marşı’nı yazması için Mehmet Âkif’i ikna etmeye çalıştı.
  • ( Koşul – Sonuç Cümlesi ) Ödül kaldırılırsa yazarım, dedi.
  • ( Amaç – Sonuç Cümlesi ) Millî marşın yazılması için Meclis yarışma açmıştı.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi )  Marş okunduğu sırada Mehmet Âkif, mahcubiyetinden Meclis’te kalamamıştı.

6. ETKİNLİK


a. Mehmet Âkif Ersoy hakkında hazırladığınız grup sunumunuzu gerçekleştiriniz.


Cevap: Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı, tarihimizdeki değeri, eserleri, eserlerinde işlediği konular hakkında bir sunum hazırlayınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Mehmet Akif Ersoy milli şairimiz Türkiye Cumhuriyetinin milli marşı olan İstiklal marşının yazardır. 1873 yılında İstanbul un fatih ilçesinde dünyaya gelmiştir. Türkçe Arapça ve fransızcayı çok iyi bilmektedir. Ziraat ve baytar mektebinde veterinerlik bölümünü birinci olarak bitirmiştir. Okulu bitirdikten sonra ziraat bakanlığında memur olarak çalışmıştır.

Edebiyata ilgisinin artması ile servet-i finun dergisinde şiirleri yayınlanmıştır. Balkan savaşlarının patlaması ile harbiye nezaretinde bağlı teşkilatı mahsusaya girmiştir. 1916 da teşkilat i mahsus tarafından Arabistan’a görevlendirilmiştir. Bu sırada Çanakkale Savaşı sinin meydana gelmesiyle arabistandayken ünlü Çanakkale şiirini burada kaleme almıştır. İstanbula döndükten sonra milli mücadeleye destek vermiş. TBMM nin açtığı yarışmada istiklal marşı birinci seçilerek milli marş olarak kabul edilmiştir.

Bunun dışında verdiği eserleri ise şunlardır.

  1. Safahat
  2. Süleymaniye kürsüsünde hakkın sesleri
  3. Fatih kürsüsünde hatıralar
  4. Asım, gölgeler
  5. İstiklâl marşının yani sıra mutlaka okumanızı önerdiğim şiirleri ise
  6. Çanakkale destanı ve bülbül şiirleri dir.

b. Sunumunuzu gerçekleştirirken aşağıdaki ölçütlere dikkat ediniz. Sunumunuzu gerçekleştirdikten sonra bu ölçütlere göre formu doldurup grup sunumunuzu değerlendiriniz.


Cevap: Bu formu kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı hakkında edindiğiniz bilgileri aşağıya kısaca yazınız.


Cevap: Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı hakkında edindiğiniz bilgileri aşağıya kısaca yazınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Hayatı : Mehmet aif Ersoy 1873 yılında dünyaya gelmiştir. Fatih ilçesinde doğmuştur. Annesi buhara göçmeni babası ise Kosova lıdır. Öğretimine fatih in ilkokulunda başlayarak Türkçe ve arapça üzerine yoğunlaşmış, rüştiyeye geçtiğinde ise üst düzeyde fransızcayı öğrenmiştir. Ziraat ve baytar mektebini birinci bitirerek veteriner oldu. Okulu bitirdikten sonra 6 ay içerisinde kuran-i kerim i ezberleyerek, hafiz olmuştur.

Ziraat bakanlığında memur olarak çalışmıştır. Serveti finun dergisinde şiirleri ve yazıları yayınlanmıştır. İtta at ve terakki cemiyetin üye olarak teşkilat-i mahsusa ya girmiştir. Birinci dünya savaşı sırasında arabistanda görevliyken çanakkale savaşının meydana gelmesi ile  ünlü Çanakkale Destanı şiirini yazmıştır. Hiç görmediği bir savaşı yaşamış gibi gösteren dili ile etkileyicidir.

Kurtuluş Savaşı’nın başlaması ile istanbula dönmüş, istanbulda grniş kitlelere hitap ederek milli mücadeleye destek vermiştir. Tbmm nin açılması ile vekil olarak gitmiş, milli marş yarışmasında birinci olmuştur.


8. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerde soru anlamı taşıyan fiillerin bulunup bulunmadığını belirleyiniz. Soru anlamı taşıyan fiillerin altını çiziniz.


  • Evinize bu yıl taşınacak mısınız?
  • Çorbayı sıcak içmeyi severim.
  • Sizi hiç hayal kırıklığına uğratır mı?
  • Çok geç olmadan yola çıkmışlar mı?
  • Kitapçıdan en çok sevdiğim yazarın kitabını sonunda aldım.

b. Aşağıdaki fiilleri istenilen özelliklere göre çekimleyiniz.


Cevap:

Sev- olumsuz çekimleri ;

  • Sevmiyorum.
  • Sevmiyorsun
  • Sevmiyor.
  • Sevmiyoruz.
  • Sevmiyorsunuz.
  • Sevmiyorlar

Dinle- soru çekimleri ;

  • Dinlemeli miyim
  • Dinlemeli misin
  • Dinlemeli mi
  • Dinlemeli miyiz
  • Dinlemeli misiniz
  • Dinlemeliler mi

Oku- Olumsuz Çekimleri ;

  • Okumaz mıyız
  • Okumaz mısın
  • Okumaz mı
  • Okumaz mıyız
  • Okumaz mısınız
  • Okumazlar mı

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırma yapınız.


Cevap: Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırma yapınız.  konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Mimar Sinan 1511 de yavuz sultan selim döneminde devşirme olarak istanbula getirilmiş ve yeni çeri ocağına kayıt edilmiştir.mimar olarak yavuz sultan selim in mısır seferine katılmıştır. Sultan süleyman döneminde Rodos ve Moğac seferlerine katılmıştır.

1538 yılında karabodan seferinde burut nehri üzerinde kisa surede koprü kurarak sultan suleyman tarafindan rütbesi yükseltilerek bas mimarlik döneminde yaptığı eserleri  Halepte. Hüsreviye kulliyesi,gebzede çoban mustafa külliyesi,Hürrem Sultan için yapılan Haseki külliyesi,İstanbulda Şehzade camii, Süleymaniye camii Edirnede Selimiye camii ayrıca Ayasofya nin kubbesini onardı.Çevresine takviye duvarlar yaparak bugünlere gelmesini sağlamıştır.

İlgili Makaleler

3 Yorum

  1. İstiklal Marşı Türkiye Cumhuriyeti’nin bağımsızlığını ifade etmesinden dolayı bizler için kutsal sayılan ögelerden bir tanesi olarak kabul edilmektedir İstiklal Marşı’nda Türkiye Cumhuriyeti’nin bağımsızlığını elde etmesi için yaşamış olduğu mücadeleler çekmiş olduğu sıkıntılar ve kimlerle mücadele içerisine girdiği anlatıldığı ndan dolayı sürekli olarak bizlere tarih niteliğinde bilgiler vermekle beraber düşmanlara karşı ülkemizi sürekli olarak ne zorlukta olursa olsun bir daha etmemiz gerektiği hakkında birçok bilgiler verildiğini ifade etmemiz doğru olacaktır İşte bu nedenle İstiklal Marşı’mızı sürekli olarak gururlu bir şekilde söylemeli ve tüm dünyaya tanıtarak ülkemizi çağdaş medeniyetler düzeyine çıkarmamız gerekmektedir.

  2. Kurtuluş savaşı bittikten sonra ve düşmanlar yurdumuzdan çıkarıldıktan sonra ülkemize yakışacak bir marş lazımdı.bu marşı yazan Mehmet Akif Ersoy vatan sevgisi sayesinde bizlere çok güzel bir marş armağan etmiştir. Bu Marşı’nın ismine İstiklal marşı olarak koymuştur.İstiklal marşı’nı göğsümüz kabara kabara ve geçmişte yaşanmış birçok milli mücadele’ye tanıklık yaparak söyleriz.İstiklal marşı bağımsızlığımızı özgürlüğümüzü ve milli mücadelemizi en güzel şekilde anlatan bir marştır. Kumar sayesinde Türk milleti dünyaya kendini kanıtlamıştır. İstiklal marşı 10 kıtadan oluşur ve her kıtasında Türk milletinden çektiği zorluklar ve kazandığı başarılarla bu cennet vatanın ne kadar kıymetli olduğunu görebiliriz

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.