7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-139-140-141-142-143 Cevapları MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Adını Göklere Yazdıran Çocuk Metni Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


Adını Göklere Yazdıran Çocuk Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 136-139-140-141-142-143


Soru : İnsanların başarılı olmalarında etkili olan faktörler nelerdir?


Kısa Cevap : “İnsanların başarılı olmalarında etkili olan faktörler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar hayatlarında farklı farklı alanlarda hep başarılı olmak isterler. İster oynamış olduğumuz basit bir oyun olsun ister bir iş hayatı ister eğitim hayatı olsun hayatımızın her alanında başarılı olmak isteriz.

Her insan başarılı olmayı sever ve başarınca mutlu olur. Ancak başarılı olmak her zaman bize altın tepside sunulan bir şans değil bilakis insanların vermiş olduğu büyük emekler ve çalışmalar sonucunda elde etmiş olduklarıdır. Başarılı insanların hayatına baktığımız zaman onların yan gelip yatan insanlar değil bilakis çalışan çabalayan ve başarılı olmak için yılmadan mücadele eden insanlar olduğunu görmekteyiz.

Başarılı insanların hayatlarına ve hayat hikayelerine baktığımız zaman ayrıca uzmanların bu konudaki görüşlerine baktığımız zaman başarılı olmak için bazı temel faktörler vardır diyebiliriz. Bu temel faktörlerden biri her ne kadar zeki olmak olsa da sadece Zeki olmak başarıya ulaşmak için yeterli değildir.

Çünkü bir insan ne kadar zeki olursa olsun Çalışkan olmadıkça ve başarılı olmak için gereken faktörleri yapmadıkça başarıya ulaşamaz.

Başarılı olmanın faktörlerinden bir tanesi de planlı ve düzenli çalışmaktır. Bir insan ne kadar Çalışkan olursa olsun planlı ve düzenli çalışmadıkça bu kimsenin aynı şekilde kaybetmesi büyük bir ihtimaldir

Çünkü planlı olmayan insanlar zaman değerlendirmesini iyi yapamazlar ve hangi konulara ne kadar çalışmaları gerektiği gibi önemli haritaları kaçırarak başarısız olurlar. Başarılı insanların bir başka özelliği ise hayal kurmalarının yanı sıra gerçekçi olmaları ve yapabilecekleri şeylerin arkasına giderek zaman kaybetmemeleridir.

Çünkü hiçbir yeteneğimizin bulunmamış olduğu bir alanda sürekli çalışmak ve o konuda başarı elde etmeye çalışmak zaman kaybından başka bir şey elde ettirmeyecektir.

Başarılı olmanın faktörlerden bir tanesi de harekete geçmek ve yapmış olduğu hatalardan ders çıkararak vazgeçmemek ancak aynı hataya bir daha düşmemeye çalışmaktır. Ampulün bulunuşunda gördüğümüz gibi yüzlerce kez denemeden sonra vazgeçilmemiş ancak her seferinde bu şekilde yapılmaması gerektiği anlaşılmıştır.

Başarılı olmak isteyen insanlar da örnek almalı kendilerine hedef örnek belirlemeli başarılı insanların hayat hikayelerinden ve büyüklerinden tavsiyeler alarak başarılı olmak için çaba sarf etmelidir

Başarılı olmanın faktörlerinden bir tanesi de dakik olmak ve zamanı iyi kullanarak zamanı zayi etmemektir. Çünkü israfların en büyüğü Zaman israfıdır ki Zaman israf edildiği zaman o şeyin yerine konması mümkün değildir çünkü zaman bir daha geri gelmez.

Başarılı olmanın faktörlerinden bir tanesi de kararlı olmaktır ki Bir insan kendisine hedef belirlemeli o hedef doğrultusunda hareket etmeli ve yapacağı iş konusunda kararlı davranmalıdır. Çünkü kararsız gemiye hiçbir Rüzgar yardım edemez.

İnsanlar bu faktörlere uyduğu takdirde genellikle başarıyı elde ederler. Bizlerde başarılı olmak istiyorsak bu faktörlere göre hareket etmeliyiz.


Soru : Sizce başarı, şansa mı yoksa çabaya mı bağlıdır? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Sizce başarı, şansa mı yoksa çabaya mı bağlıdır? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanların hayatında bazen çok bir iyi bir aileye sahip olmak iyi öğretmenlere denk gelmek iyi arkadaşlara denk gelmek veya çok iyi imkanlara çabalamaksızın gelmek gibi şanslar kendisini bulabilir.

Ancak bu genel bir kaide değildir ve insanların mutlaka başarılı olması için çabalaması gerekmektedir.

Tarih boyunca model olarak alınmış ve başarılı olan insanların hayatına baktığımız zaman büyük zaferler elde etmediğini büyük çaba riskler ve çalışmalar sonucu başarı elde ettiğini görmekteyiz

Bizler de Büyük başarılar elde etmek istiyorsak elimizden gelen çabayı yapmalı ve daha sonra bize eğer şans gülecekse gülmesini bir ikram olarak kabul etmeliyiz.

İşlerimizi sadece şansa bırakarak hareket etmek ve çabalamayı bırakmak büyük bir hatadır.


Soru : Kuyruklu yıldızlar hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Kuyruklu yıldızlar hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kuyruklu yıldızlar aslında uzayda başıboş bir şekilde dolaşan göktaşlarıdır. Ancak onları diğer göktaşlarından ayıran bazı belirgin özellikleri vardır. Kuyruklu yıldızların ingilizce “comet” olarak bilinir. Anlamı, saçlı yıldızlardır.

Kuyruklu yıldız çekirdeklerinin büyüklüğü, birkaç yüz metreden ile onlarca kilometreye kadar değişir  . Çin kayıtlarına göre Halley kuyruklu yıldızı MÖ 240 yılından beri bilinmektedir.

Çıplak gözle görülmesi mümkün olan sadece, ‘Halley kuyruklu yıldızıdır. Onları görmek için teleskop kullanmak gerekir. Kuyruklu Yıldızlar kaya, toz ve buzdan meydana gelir.

Güneş sisteminin dışında kalan buz artıklarıdır. Boyut olarak farklıdırlar. Güneş’in yörüngesine doğru girmeye başladıkça ısınarak gaz ve toz püskürtürler. Güneş’in yörüngesine yakın konumda bulunan Kuiper Kuşağı ve Oort Bulutu’nda milyarlarca kuyruklu yıldız bulunmaktadır.

Eski insanlar kuyruklu yıldızları felaketin habercisi sanmışlardır. Yunan Döneminde bu yıldızlar görüldüğü zaman, veba gibi salgın hastalıkların, deprem gibi doğal afetlerin ve çeşitli felaketlerin meydana geleceğine inanılmıştır.

Halley kuyruklu yıldızı çıplak gözle görülebilmektedir. 76 yılda bir görülmektedir. 1456’da Halley kuyruklu yıldızı, Papa Calixtus III tarafından şeytanın ajanı olduğu gerekçesi ile aforoz edilmiştir.
Elde edilen verilere göre, son 1000 yılda sadece 32 tane kuyruklu yıldız görülebilmiştir.

Tarihreki ünlü kuyruklu yıldızlar ise şunlardır:

1.Swift Tuttle Kuyruklu Yıldızı
2.Halley Kuyruklu Yıldızı

3.Shoemaker-Levy 9 Kuyruklu Yıldız

4.McNaught Kuyruklu Yıldızı

5.Encke Kuyruklu Yıldızı

6. Hale Bopp

7- Hyakutake Kuyruklu Yıldızı


7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 139 Cevapları 


1. Etkinlik


Soru : Aşağıda anlamları verilen kelime ve kelime gruplarını ipuçlarından hareketle bularak sarmal bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Gök. (1-8) GÖKBİLİM
  2.  Sonsuzdaki bir nesnenin gerçek görüntüsünü, içbükey bir aynadan yapılmış merceğinin odak düzleminde veren ve gök bilimiyle ilgili gözlemlerde kullanılan optik aygıt, gözlemci, ırakgörür. (9-16) TELESKOP
  3. Fizik biliminin ışık olaylarını inceleyen kolu. (17-21) OPTİK
  4. Parlatma, parlaklık verme. (22-27) PERDAH
  5. Yüz rengi. (28-32) BENİR
  6. Bir işi meslek veya alan uzmanı olmadan yapan. (33-38) AMATÖR
  7.  Ustalaşmış, uzmanlaşmış. (39-49) PROFESYONEL
  8.  İlk defa yeni bir şey yaratma, icat. (50-54) BULUŞ
  9.  Telgraf aracılığıyla haberleşmeyi sağlayan resmî kuruluş. (55-65) TELGRAFHANE
  10. Belirli bir iş için gerektikçe harcanmak üzere ayrılıp işletilen para, kaynak. (66-68) FON
  11.  Güneş çevresinde dolanan, ondan aldıkları ışığı yansıtan gök cisimlerinin ortak adı, seyyare, planet. (69-75) GEZEGEN 

7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 140 Cevapları 


2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Kaoru İkeya kimdir?


Cevap :

Kaoru İkeya Nagoya’dan Bentenjima kasabasında yaşayan altı yaşında bir çocuktur.


2. Kaoru’nun gök bilimine merakı nasıl başlamıştır?


Cevap :

Kaoru’nun gök bilimine merakı Evinin damı düz olduğundan yıldızları izlemeye uygun olmasıyla başlamıştır.


3. İkeya’nın yaşadığı zorluklara rağmen hayallerinden vazgeçmeme nedenleri nelerdir?


Cevap :

İkeya ’nın yaşadığı zorluklara rağmen hayallerinden vazgeçmeme nedenleri emeklerinin boşa gitmeyeceğine duyduğu inanç ve bir kuyruklu yıldız keşfetme isteğidir.


4. Kuyruklu yıldızı keşfeden İkeya’nın hayatında ne gibi değişiklikler olmuştur?


Cevap :

Evi, televizyoncuların, gazetecilerin, sinemacıların, radyocuların akınına uğramış, itibarı artmış annesi ve diğer insanlar tarafından takdir görmüştür.


5. Kaoru İkeya gibi sizin de gerçekleştirmek istediğiniz bir hayaliniz var mı ? Varsa hayalinizi gerçekleştirmek için neler yaparsınız?


Cevap :

Kaoru İkeya gibi bende kansere çare bulmak ve çalışmalarına katılmak istiyorum.


6. İkeya hayallerinden vazgeçmeyerek bize nasıl bir mesaj veriyor?


Cevap :

İkeya hayallerinden vazgeçmeyerek başarılı olmak için yılmadan çalışmak ve asla vazgeçmemek gerektiği mesajını veriyor.


7. İkeya’ya soru sorma fırsatınız olsaydı ona hangi soruları sorardınız? Neden?


Cevap :

İkeya’ya soru sorma fırsatınız olsaydı ona insanların onu yıldırmak için ısrarına nasıl kulak astığını ve kendinden nasıl bu kadar emin olduğunu sorardım.


8. Sizce Kaoru, kuyruklu yıldızları keşfettikten sonra neler hissetmiştir?


Cevap :

Bence Kaoru, kuyruklu yıldızları keşfettikten sonra kendinden emin ve çok mutlu , başarılı hissetmiştir.


3. Etkinlik


a) “ Bazen küçük şeylerden ne müthiş sonuçlar alındığını gördükçe içimden küçük şey ’ ’ diye bir kavram olmadığını düşünüyorum.” Bruce Barton (Burus Bartın)

Soru : Verilen sözdeki ana fikri olumlu – olumsuz yönleriyle ve tarafsız bir bakış açısıyla yorumlayarak arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşmanızı yapmadan önce aşağıdaki formda yer alan özelliklere göz gezdiriniz.


Cevap :

Bence bir konuda başarılı olmak istiyorsak başarıya ulaşırken yol aldığımız hiçbir yolu ve küçük başarıları göz ardı etmemeliyiz.

Elde etmiş olduğumuz başarı isterse hayatın her alanında olsun isterse sadece teşekkürü Güler bir yüz olsun yine de değerlidir.

Bazen başarılarımızı veya yapmış olduğumuz şeylere küçük görsek de onlar ne büyük şeylere yol açacak bilemeyiz.

Çocukluğumuzu düşündüğümüz zaman bizlere saygıdeğer ve güzel davranan Bir yetişkinin hayatımızın her alanında hala sanki bizim neymiş gibi bize Güven verdiğini görmekteyiz.

Halbuki belki yetişkin bunun farkında bile değildir ve bizi ileride belki hatırlamıyordur.

Ancak bizler almış olduğumuz bu küçük destekle beraber hayatımızın birçok alanında başarılar elde ederiz.

Tıpkı bunun gibi yapılmış olan küçük hatalar da bazen büyük sonuçlar doğurabilir.

Bunun için yapmış olduğumuz hiçbir hatayı küçük görmeyerek o insanda yaptığı yıkıma odaklanmalı ve hatamızın büyüklüğünü ona göre kıyas etmeliyiz.

Başarılarımız da tıpkı bunun gibidir. İstemiş olduğumuz mesleğe yürürken bir deneme sınavındaki başarımızı bile küçümsememedi yapmış olduğumuz net sayısı bir tane bile yükseldiği zaman bunu küçük görmemeli başarımıza saymalı ancak yılmadan bunu yükseltme yolunda mücadele etmeyi de es geçmemeliyiz.

Son olarak şunu söyleyebiliriz.  Örnek almalıyız ki çevremizde birçok mikrop ve organizma vardır ki bunlar aslında hayatın devam etmesi için gereklidir.

Bu küçük canlılar ve varlıklar döngünün içerisinde ne kadar büyük bir yerdedirler.

Kendileri küçük olsa yaptıkları işler küçük olsa da döngüyü devam ettirdikleri için aslında büyük varlıklar kadar değerlidirler.

O zaman haydi başarı için Küçük şeyleri küçük görmeyerek yola koyulalım.


Soru : b) Konuşmanızı aşağıdaki formda verilen özelliklere göre değerlendiriniz.


Cevap :

Konuşmamı Değerlendiriyorum Formu

Konuşmama uygun ifadelerle başladım.  Evet
Beden dilini etkili bir şekilde kullandım. Kısmen
Uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullandım. (Oysaki, başka
bir deyişle, özellikle, ilk olarak ve son olarak gibi ifadeler) Evet
Kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullandım. Evet
Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin
Türkçelerini kullandım. Evet


7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 141 Cevapları 


4. Etkinlik


Soru : a) “Adını Göklere Yazdıran Çocuk” metninden alınan bölümü ve “Uzaydaki Çöplerimizi Toplama Zamanı” adlı haber yazısını okuyunuz.


Cevap :

ADINI GÖKLERE YAZDIRAN ÇOCUK

(…) Kaoru’nun bulduğu kuyruklu yıldıza “İkeya Kuyruklu Yıldız 1963-a” resmî adı verildi. Kaoru ikinci buluşunu, yine kendi yaptığı bir teleskopla 1964 temmuzunda yaptı. Buna da “Kuyruklu Yıldız 1964-f” adı verildi. Genç amatör gök bilimci üçüncü yıldızı kendisi gibi amatör gök bilimci Tsutomu Seki ile yaptı, buna da “İkeya-Seki” adı verildi, ikisinin adı ile. Kaoru İkeya, emeklerinin boşa gitmediğini herkese göstermiş oldu. Adını da o zaman için tam üç kez göklere yazdırdı…Kaoru İkeya ilk kuyrukluyu bulduğu sırada on dokuz yaşında idi. (…) 1938 Nobel Edebiyat Ödülü’nü kazanan Pearl S. Buck’ın (Pörl S. Bak) şu sözü İkeya’nın durumuna çok uyuyor: “Gençler en olmayacak işleri başarmaya kalkarlar, işin tuhafı, başarırlar da.” (…) Vehbi BELGİL


UZAYDAKI ÇÖPLERIMIZI TOPLAMA ZAMANI

İnsanlar, evreni keşfetme hayallerini hayata geçirmeye başladıklarından beri, Dünya’nın dışında da izler bırakıyor. Ruslar tarafından 1957 yılında fırlatılan ve dünyanın ilk yapay uydusu olan Sputnik 1’den sonra uzaya yaklaşık 6000 uydu gönderildi. Ancak bu uyduların sadece 1000’e yakını şu an hizmet vermeye devam ediyor. Bu, uzayda bol miktarda çöpümüz olduğu anlamına geliyor. (…)
Dünya’nın etrafında hareket eden parçacıkların büyük kısmı insan kaynaklı atıklar (…) sonucu ortaya çıkıyor. Bu nedenle yörünge kalıntıları olarak da isimlendiriliyorlar. Yörünge kalıntılarının büyük kısmı tekrar Dünya’ya düşmesine (…) rağmen bir kısmı Dünya’nın etrafında hareket ediyor. (…)
Uzaydaki izlerimizi temizleme çabalarında sadece uzay çöplerini “toplamaya” odaklanmak yeterli olmayabilir. Bu soruna kalıcı bir çözüm üretmenin temel yolu belki de uzay araştırmalarının her aşamasında (…) daha çevreci ve sürdürülebilir teknolojiler geliştirmek.


Soru : b) Okuduğunuz metinleri bakış açısı ve verilmek istenen mesajlar yönüyle karşılaştırınız. 


Cevap :

Bakış Açısı :”Adını Göklere Yazdıran Çocuk” metninde gözlemci bakış açısı kullanılmıştır.

“UZAYDAKI ÇÖPLERIMIZI TOPLAMA ZAMANI” metninde hakim bakış açısı kullanılmıştır.

Verilmek İstenen Mesaj : “ADINI GÖKLERE YAZDIRAN ÇOCUK” metninde azim ve kararlılık ile başarıya ulaşılabileceği, “UZAYDAKI ÇÖPLERIMIZI TOPLAMA ZAMANI” metninde ise başarı ile beraber aynı zamanda başkalarına zarar vermemeye dikkat edilmesidir.


7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 142 Cevapları 


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki fiilleri yapısına göre inceleyerek uygun alanlara yazınız.


Cevap :

Basit Fiiller: kavuşmak  /  açtırmak / kazanamamak / yapmak

Türemiş Fiiller: ilgilenmek

Birleşik Fiiller: hoşuna gitmek


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki grafikte Buğra’nın Türkçe dersinden dört haftada çözdüğü testlerin konulara göre dağılımı verilmiştir. Grafikten hareketle aşağıdaki yargılardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” koyunuz.


Cevap :

  • (Doğru) Buğra, birleşik fiillerle ilgili testi en fazla birinci haftada çözmüştür.
  • (Doğru) Buğra’nın çözdüğü paragraf testi sayısı her hafta birbirinden farklıdır. Buğra, imla ve noktalamayla ilgili en az testi ikinci haftada çözmüştür.
  • (Yanlış)  Buğra, dört haftanın toplamında imla ve noktalama ile ilgili on iki test çözmüştür.
  • (Yanlış)  Buğra’nın birinci haftada çözdüğü birleşik fiiller testi, imla ve noktalama testinin iki katından azdır.
  • (Yanlış) Buğra, paragraf testini en fazla üçüncü haftada çözmüştür.

7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 143 Cevapları 


7. Etkinlik


Soru : “Hiçbir başarımı tesadüfe borçlu değilim. Buluşlarım da tesadüfen değil, çalışmalarımın eseridir.” sözünden hareketle bilgilendirici bir metin yazınız. Yazınızda anlatım biçimlerinden yararlanınız.


Kısa Cevap : ““Hiçbir başarımı tesadüfe borçlu değilim. Buluşlarım da tesadüfen değil, çalışmalarımın eseridir.” sözünden hareketle bilgilendirici bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

BAŞARMA GÜDÜSÜ VE AZİM

Bizler ne zaman kesin olarak anlayacağımız şu tarih diye belli olmasa da hayatın içerisinde bir döngü vardır ve bizler bu döngüye göre yaşamaktayız.

Çocukken kurmuş olduğumuz pembe rüyalar ve oyunlarımız gerçek dünyanın farklı etmeden bir provası olmuştur.

Aslında çocukken içimizde henüz getirmemiş olduğumuz Bu başarı hisse ve gücü bizlere yürüme konuşma gibi birçok alanda öncülük etmiştir.

Bunları farkında olmadan yapsak da bu azim ve gücü kırmadığımız müddetçe hayatımızda yine böyle azim ile birçok başarıyı elde edebiliriz.

Başarının kendilerine şans ile geleceğine inanan insanlar ne yazık ki Bu başarısızlık içinde gülünç duruma düşmüşlerdir.

Ancak tabiri caiz ise canını dişine takıp birçok riski göze alan insanlar başarıya ulaşanlardır.

Başarı ve icatlar yan gelip yatan kişilere değil bilakis ayali uğrunda koşan insanların eline verilmiştir

Yani şunu anlamalıyız ki hayatımızın hangi alanında olursa olsun bir başarı elde etmek istiyorsak bunun için mücadele etmeli çalışıp çabaladıktan sonra başarıya ulaşabileceğimizi bilmediğiniz

Bu başarıya giden yolda eğer bizlerin eline şansımızdan dolayı daha büyük başarılar geçerse bunu ikram olarak bilmeli ve yine de bununla yetinmeyerek çalışmaya devam etmeliyiz.

Sözümüzü Allen’ in sözü ile bitiriyoruz ki “Dünya’ nın gördüğü her büyük başarı önce bir hayaldi. En büyük Çınar bir tohumdur en büyük kuş bir yumurtada gizliydi.


Gelecek Derse Hazırlık


Soru : Grup arkadaşlarınızla birlikte şehrinizin tarihi ve turistik yerlerini turistlere tanıtmak amacıyla drama hazırlayınız.


Kısa Cevap : “Tarihi ve turistik yerlerini turistlere tanıtmak amacıyla drama hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mahmut öğretmen gezmeye ve tarihi yerlere karşı çok meraklı olan Dilek’e rastlayınca sordu.

ÖĞRETMEN: Dilek sence Ankara kalesi Ankara’nın meşhur yerlerinden midir? Tarihi yerleri çok sevmenden dolayı soruyorum ki eğer okulumuza yabancı bir turist gelecek olsa Ankara’ımızı tanıtmak için Ankara kalesini tanıtabilir misin? diye sordu.

Dilek: öğretmenim ben bu konu hakkında yeni bilgi edindiğim için bunu rahatlıkla yapabilirim dedi.

Öğretmen tamam öyleyse deyip Suriye’den Türkiye’ye göç etmiş ve Ankara kalesini araçla giderken görüp merak eden öğrenciyi getirdi ve ona arkadaşına Ankara kalesini anlatmasını istedi.

Dilek: Ankara Kalesi’nin yüksekliği yaklaşık olarak 110 metredir.

Bu Kale epenin en yüksek bölümünü kaplayan içkale ve çevresini kuşatan bir dış kaleden yapılmıştır. Dış kalenin ortalama 20’ye yakın kulesi iç kalenin ise yaklaşık olarak 43.000 metrekare alanında bir yeri kapladığı bilinmektedir. Dış Kale eskiden Ankara şehrini çevirmekteydi

Ancak şehrin çok fazla büyüyerek insanların çoğalmasıyla milattan önce 2 yüzyılda bu Kale şehri kuşatmaya yetmemiştir.

Roma imparatoru MÖ 217 yıllarında kalenin surlarını onarmıştır

Daha sonra Persler krallığı ve imparator 1 Nikiforoz ve 1. Basileios tarafından tekrar onarılmıştır.

1073 yılında Selçukluların eline geçmiş daha sonra haçlıların eline geçtikten sonra yine Selçukluların hakimiyetine geçmiştir.

1. Alaaddin Keykubat Kale yeniden onarmış 1249’da ise 2. İzzeddin Keykavus kaleyi ilaveler yapmıştır.

Osmanlı döneminde ise 1832’de Kavalalı İbrahim paşa kalenin dış duvarlarını genişletmiş ve onarım yaparak günümüze kadar gelmesini sağlamıştır.

Dilek bunları anlatırken aynı zamanda sanki yaşıyor gibiydi. Arkadaşı bundan çok etkilendim ve kendisi de bu konuyu araştıracağına söz vererek edineceği bilgileri Dilek’le paylaşacağını söyledi.

Dilek buna çok mutlu oldu çünkü artık kendisi gibi tarihi mekanları meraklı ve edindiği bilgileri paylaşacak bir arkadaşı vardı.


İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.