7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179-184-185-186-187-188 Cevapları Özgün Yayınları
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Karagöz ile Hacivat Metni Cevapları Sayfa 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188
Karagöz ile Hacivat Metni Cevapları
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Soruları ve Cevapları
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Karagöz ile Hacivat hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Araştırmalarınızı sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap: Karagöz ile Hacivat hakkında araştırma yapınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.
Karagöz ve Hacivat oyunları taklidi ve karşılıklı konuşmaya dayanan 2 boyutlu tavsiye edilmiş perdede oynatılan gölge oyunlarıdır Karagöz oynatıcılarına kurgusal hayalbaz Denir yardımcılarına çırak yardak daireden sandıkar denir. Karagöz ve Hacivat’ın kesin olarak nerede ne zaman yaşadığı bilinmemekle birlikte anlatılanlar rivayetlere dayanmaktadır Zira yaşamışlarsa da tarih kitaplarına girecek kadar mühim olarak görülmemişlerdir.
Bilinen rivayetlerde en çok benimsenen Hacivat’a ve halka mal adı ile Hacivat Trakya’da yer alan samakol köyünden demirci ustası Karagöz Orhan Gazi devrinde Bursa’da yaşamış Cami yapımında çalışan 2 işçidir.
Bunlar birbirlerine yaptıkları şakalardan dolayı caminin yapımı gecikmiştir. Caminin mimarı bu iki kişiyi caminin yapımını yavaşlattıklarını ileri sürerek Orhan Gazi tarafından idamlarına sebep olmuştur halk tarafından çok sevilen bu ikili daha ileriki dönemlerde anlatılarak günümüze kadar gelmiştir.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Soruları ve Cevapları
1. ETKİNLİK
a. Aşağıda, metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Bu sözcükleri belirleyip anlamlarının başına yazınız.
Cevap:
- Sevap: Hayırlı bir davranış karşısında Tanrı tarafından verileceğine inanılan ödül.
- Helal: Dinin kurallarına aykırı olmayan, dinî bakımdan yasaklanmamış olan şey.
- Verem: Herhangi bir organa ve en çok akciğerlere yerleşen ateşli ve bulaşıcı bir hastalık.
- Eyvallah: “Teşekkür ederim.”, “Kabul ediyorum, razıyım.”, “Allah’a ısmarladık.” anlamlarında kullanılan bir seslenme sözü.
- Bezmek: Bıkıp usanmak, bezgin duruma gelmek.
- Perhiz: Sağlığı korumak veya düzeltmek amacıyla uygulanan beslenme düzeni, rejim.
- Şikayet: Hoşnutsuzluk belirten söz veya yazı, sızlanma, sızıltı, yakınma.
b. Aşağıda eş anlamlıları verilen sözcükleri metinden bularak bulmacaya yerleştiriniz.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Soruları ve Cevapları
2. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Karısı, Karagöz’ün neden dışarı çıkmasını istemiş?
Cevap: Eve komşular geleceği için dışarı çıkmasını istemiş.
2. Karagöz doktor yerine kime gitmiş?
Cevap: Hacivat’a gitmiş.
3. Karagöz yolda kimlerle karşılaşmış?
Cevap: Tuzsuz Deli Bekir, Temel Reis ve Azeri ile karşılaşmış.
4. Karagöz’ün karşılaştığı kişiler niçin üzgünmüş?
Cevap: Öleceklerini düşündükleri için üzgünmüş.
5. Hacivat, kendisine danışan hasta kişilere ne söylemiş?
Cevap: Verem olduklarını söylemiş.
6. Karagöz, Hacivat’a nasıl bir ders vermiş?
Cevap: Hacivat Karagöz’e dileğini yapmasını istemiş. Karagöz de Hacivat’a dayak atarak bir ders vermiş.
b. Siz Karagöz’ün yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Açıklayınız.
Cevap: Ben olsaydım sahte doktorluk yaptığı için kızar ve bu yaptığının doğru olmadığını söyledikten sonra onu sağlık müdürlüğüne şikayet ederdim.
3. ETKİNLİK
a. Okuduğunuz metin sahnede canlandırılabilir mi? Arkadaşlarınızla metnin türü hakkında tartışınız.
Cevap: Metnin türü tiyatro olduğu için bir sahnede düzenlenebilir.
b. Aşağıdaki soruları metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Metinde geçen olay nedir?
Cevap: Metinde ; Hacivat’ın elindeki kitap ile insanlara hastalık teşhisi koyması olayı anlatılmaktadır.
2. Metnin şahıs kadrosunda kimler vardır?
Cevap: Karagöz, Hacivat, Tuzsuz Deli Bekir, Temel Reis, Azeri.
3. Metnin konusu nedir?
Cevap: Sahte doktorluk.
4. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Hasta olduğumuzda, tıp tahsili olmayan kişilere itibar etmemeli, uzman doktorlara gitmeliyiz.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 186 Soruları ve Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerin taşıdığı anlam ilişkilerini örnekteki gibi karşılarına yazınız.
Cevap:
- ( Amaç – Sonuç ) Karagöz muayene olmak için Hacivat’a gitmiş.
- ( Koşul – Sonuç )Hacivat bulduğu kitaba bakarsa Karagöz’e derman olur.
- ( Sebep – Sonuç ) Temel, hastalandığı için çok üzgünmüş.
- ( Sebep – Sonuç ) Karısı, komşuları geleceğinden Karagöz’ü evden göndermiş.
- ( Amaç – Sonuç ) Sana hesap sormaya geldim.
- ( Koşul – Sonuç ) Bana yardım edersen işlerimi çabucak bitiririm.
- ( Amaç – Sonuç ) Hacivat, Karagöz’den kurtulmak için evden kaçmış.
5. ETKİNLİK
Soru : Sayıların yazımıyla ilgili aşağıdaki kuralları örnek cümleler ile eşleştiriniz. Noktalı kutucuğa eşleştiremediğiniz kurala uygun bir örnek cümle yazınız.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Soruları ve Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Sayıların yazımıyla ilgili yanlışlık yapılan cümleleri işaretleyip doğrularını altlarına yazınız.
Cevap:
Apartman toplantısına yalnızca onsekiz kişi katılmış.
Cevap: Apartman toplantısına yalnızca on sekiz kişi katılmış.
Tiyatro oyunumuz yarın 13.50’de başlayacak.
Cevap: 7. sınıf Türkçe konuları çok kolay.
7.’nci sınıf Türkçe konuları çok kolay.
Cevap: Kavanozları kolilere üçer üçer yerleştirelim.
Kavanozları kolilere 3’er 3’er yerleştirelim.
Cevap: Doğru
Sizi yediye çeyrek kala parkta bekleyecek.
Cevap: Doğru
Çocuklar boş arsada birdirbir oynuyorlar.
Cevap: Doğru
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen zarfların altını çizerek bunların cümleye kattığı anlamı karşılarına yazınız.
Cevap:
- ( Zaman ) Geçenlerde çocukluk arkadaşımla karşılaştım.
- ( Durum ) Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden.
- ( Soru) Bu olaydan niye bizim haberimiz olmadı?
- ( Miktar) Akşam yemeği daha hazırlanmamış.
- ( Durum) En iyi arkadaş seni koşulsuz sevendir.
- ( Yer-Yön) Araba, kediye çarpmamak için geri gitti.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 188 Soruları ve Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki unsurları kullanarak bir hikâye yazınız. Hikâyenizde öyküleyici ve betimleyici anlatım tekniklerinden yararlanınız.
- Mekân : Bir sahil kasabası
- Zaman: Sonbahar
- Kişiler : Zeliha, İsmail, Ömer ve Nermin
- Olay : Balık tutarken fırtınaya yakalanma
Akşam İsmail ile birlikte otururken dedi ki yarın sabah balığa gideriz olur dedi iyi olur dedim. Kızlara da söyleyelim. Zeliha ile Nermin de gelsin olur dedim. Sabah erkenden kalktım hava güzel Ufuk da pek de fırtına gibi bir şey de yok balık malzemelerini aldım.
Av çantasına koydum ismail Zeliha ve Nermin üçü beni bekliyordu. Hadi gidelim dedim. Sahile balık avlama yerine geldiğimizde Biz İsmail’le Oltaları hazırlamaya başladık.
Nermin Zeliha da evden getirdikleri kahvaltılıklarla termos çay koymuşlar oturup hep birlikte hem Av yapmaya hem de kahvaltımızı yapmaya başladık Birdenbire nasıl olduysa hava kararmaya başladı. Zeliha ile Nermin dedi ki bu hava bozacak gibi Ömer isterseniz yavaş yavaş toplanalım dedik.
İsmail dedi ki hava çok güzeldi olacağını Sanmam şimdi dağılır gider o bulutlar birdenbire Şimşekler çakmaya başladı bir rüzgar Bir Fırtına Çıktı nereden geldiği bilinmez. Hemen Oltaları toplayıp kahvaltıyı zar zor topladık. Bir sundurmanın altına geçtik Yağmur’un dinmesini bekliyorduk fakat Yağmur dinletmek fırtınaya dönmüş sahil birbirine girmişti.
Bu arada bir balıkçı teknesi ileride İmdat çağrısı yapmaya başladı İsrail’de bunlara bakarken İsmail’e yardım çağır dedim hemen yardım çağırmaya geçtik yardım istedik biz sahilde teknenin batmaması için dua ederken insanlar denizde cam pazarındaydı. Neyse ki sahil güvenlik geldi tekne batmadan içindekileri kurtarmayı başardılar.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
1. “Ebru” ve “hat” sanatları hakkında belgeseller izleyiniz.
2. Geleneksel el sanatlarımızdan olan “dokumacılık, bakırcılık, çinicilik, ahşap işçiliği” ile ilgili araştırma yapıp bir sunum hazırlayınız. Sunumunuzda görsel, işitsel materyaller kullanınız.
İnsanlar ilk çağdan itibaren yedikleri yemeklere kap oluşturmuşlar veya duvarları ve yerleri dokümanlar ile örterek ısınmaya çalışmışlardır.
Bunların tamamına el sanatları denerek kültürel eserlere girmiştir. Bu eserler nesilden nesle aktarılmış, usta çırak ilişkisi ile günümüze kadar gelmiştir. Türkler Anadolu ya yerleştikten sonra Anadolu’ya getirdikleri el sanatlarını ticarette kullanmış o dönemde çevresindeki ülkelerden birçok rekabet görmüş, Anadolu el sanatları merkezine dönüşmüştür.
Türk milleti uzun yıllar boyunca ipek yolu üzerinde bulunmasından dolayı Asya’dan Avrupa’ya el sanatlarını pazarlamaya bilmiştir. Türk milleti özellikle dokuma sanatında gelişmiş, Türk halı ve kilimlerinde günümüzde sahi turistler tarafından ilgiyle alınan değerli eşyalardan olmuştur.

Karagöz ve Hacivat eskiden ve günümüzde birçok insanın eğlenerek anlattığı ve bilgiler edin diye bir mizah çeşididir.eskiden insanlar eğlenmek için Karagöz Hacivat ı kuklalar yardımıyla sahneye çıkarır burada keyifli vakit geçirip eğlenirler di.bu konuda verdiğiniz bilgilerden dolayı size çok teşekkür ediyor başarılarınızın devamını diliyorum derslerime yardımcı oluyor hem de bilgi vermeme sebep oluyorsunuz bu sebeple sizleri arkadaşlarıma ve yakın çevreme tavsiye ediyorum
ebru sanatı ne kadar güzel bir şey.
Evet benimde çok hoşuma gitti bütün arkadaşlarıma dostlarıma tavsiye ediyorum yapanların da ellerine sağlık çok sağolun çok yardımcı oldu derslere katiliyorum artık ve hepsi doğru çıkıyor. Ama evvel cevap vb. Olanların bazıları yanl