7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19 Cevapları Meb Yayınları


Türkçe Öğretmeni

7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Kitabı Çiçek Dürbünü Metni Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19


 Çiçek Dürbünü Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 14-16-17-18-19


Soru : Nelerle mutlu olursunuz?


Kısa Cevap : “Nelerle mutlu olursunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Alışveriş yaptığım zaman çok istediğin bir şeyi elde ettiğim zaman, ailemle beraber bir yere gittiğimiz zaman spor aktivitelerine katıldığım zaman, sınav sonuçlarından iyi aldığım zaman, hastalandığımı da iyileştiğim zaman sevdiğim biri hastalandığında iyileştiği zaman da başarılı olduğum zaman, beni üzen şeyler bittiği zaman bir gün sevdiğim şeyleri yediğim zaman bir gün merak ettiğim şeyleri öğrendiğim zaman tatile çıktığım zaman, farklı şehirleri ve kültürleri gördüğüm zaman, sorumluluklarımı yerine getirip dinlenmeye geçtiğim zaman mutlu olurum.


Soru : Hayal kurmayı sever misiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Hayal kurmayı sever misiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çocukluğumdan beri hayal kurmak ve gelecekte olmak istediğim yerde olmak beni her zaman mutlu etmiştir.

Bir şey konusunda ümitsizliğe kapıldığımda veya çok yorulduğumda hayallerimden destek alır ve onlarla güçlenirim.

Çocuklar gibi büyüklerde hayal kurarlar. Bazen olması mümkün olmayan şeyleri hayal etsem de çoğu zaman gelecekteki planlarımla ilgili hayaller kurar ve bunlar için azmimi arttırırım.

Bence hayaller insanın ümidini canlı tutan ve onu başarıya ulaştırmaya sebep olan düşüncelerdir.

Mesela ders çalışmaktan sıkıldığım zaman veya dersler bana ağır geldiği zaman gelecekteki mesleğimi ve gideceğim üniversiteyi hayal ediyor böylece kendinde bir azim ve güç buluyorum.


Soru : “Hayaller, hayat baharının kelebekleridir.” sözüyle anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Hayaller, hayat baharının kelebekleridir. sözüyle anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

” Hayaller , hayat baharının kelebekleridir.” Sözüyle anlatılmak istenen hayallerin insan için ap ayrı bir dünya olduğu ve insanın içinde ısıtan umutlar olduğudur.

Hayatımızda her zaman mutlu olmak mümkün değildir. Bazen sıkıldığımız bazen büyük zorluklar yaşadığımız zamanlar başımızdan geçebilir.

Hayaller bizi ben başka bir dünyayı alarak baharın sevinç verdiği gibi bize sevinç verir ve içimizi huzurla doldurabilir.

Zor zamanlarımızda hayal kurmak ve hayallerle ümitsizliğimizi atlatmak daha kolay olur.

Bu yüzden hayaller insanın üzüntüleri kış gibi de olsa bahar ve bahardaki kelebekler gibidir.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 16 Cevapları 


1. Etkinlik


Soru : Aşağıda, anlamları verilmiş olan kelimeleri metinden hareketle bularak bulmacaya yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Bir şeyin nasıl gerçekleşebileceğini düşünmek, zihinde hazırlamak. TASARLAMAK
  2. Bilinip unutulan bir şeyi akla getirmek, hatırlamak. ANIMSAMAK
  3. Ortaya çıkarma, meydana çıkarma. KEŞİF
  4. Bazı şeyleri göstermek, tanıtmak veya satmak amacıyla herhangi bir biçimde, herkesin görebileceği bir yere yerleştirmek, teşhir etmek. SERGİLEMEK
  5. Benzer yanları bulunmak, çağrıştırmak. ANDIRMAK
  6. Sır. GİZ
  7. Kaleydoskop. ÇİÇEK DÜRBÜNÜ
  8. Arkalıksız sandalye. İSKEMLE
  9. Yaşananları, öğrenilen konuları, bunların geçmişle ilişkisini bilinçli olarak zihinde saklama gücü, dağarcık, akıl, hafıza, zihin. BELLEK 

7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 17 Cevapları 


2. Etkinlik


Soru : a) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Çiçek dürbününün özellikleri nelerdir?


Cevap :

Çiçek dürbünün özellikleri ;bir ucu buzlu camla kapatılan, metal veya mukavvadan bir boru içine yerleştirilmiş aynaların aracılığıyla, boru içine konulmuş renkli küçük cisimlerin ve görüntülerin oluşturduğu çeşitli biçimleri gösteren bir araç olmasıdır.


2. Yazar, çocukluğunda çiçek dürbünüyle nasıl vakit geçirmiştir? Anlatınız.


Cevap :

Yazar çocukluğunda çiçek dürbünü ile beraber sessiz bir odaya çekilir dürbünüyle baş başa kalarak pencere önünde bir iskambe yerleştirir saatlerce gözünden indirmeyerek etrafı seyrederdi.


3. Çiçek dürbününden bakmak yazara neden yolculuk gibi görünüyor? Açıklayınız.


Cevap :

İçi yeni keşiflerin sevinciyle dolduğu için çiçek dürbünden bakmak, yazara yolculuk gibi görünüyordu.


4. Çiçek dürbününden baktığınızda neleri görmek isterdiniz? Anlatınız.


Cevap :

Çiçek birbirinden baktığım zaman resimleri ve çiçekleri farklı boyutları ile görmek isterdim.


5. Sizce insanlar hayallerini çiçek dürbününün içine sığdırabilirler mi? Neden?


Kısa Cevap : “Sizce insanlar hayallerini çiçek dürbününün içine sığdırabilirler mi? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence mecaz anlamda baktığımız zaman insanlar hayallerini çiçek dürbünü işlevsel sığdırabilirler.

Çiçek dürbünlü burada çocuksu hayallerimiz ve ümitlerimiz olarak düşünebiliriz.

Yoksa bu söze mecaz değil de gerçek anlamına bakacak olursak bu mümkün değildir.

Hayaller mecaz Bir mana olur maddi bir nesne olan dürbün içerisine giremezler.


6. Etrafınıza çiçek dürbünüyle baksaydınız ne/neleri değiştirmek isterdiniz? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Etrafınıza çiçek dürbünüyle baksaydınız ne/neleri değiştirmek isterdiniz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Etrafıma çiçek dürbünü ile bakacak olsaydım her türlü kötülüğü ve haksızlığı değiştirir yerine güzellikler koyardım.

Çocukların haksız yere çektikleri sıkıntıları, güçlü insanların zayıfları merhametsiz gezmelerini, savaşta mağdur olan insanları ve gerek maddi gerek psikolojik olarak darda kalan insanları kurtararak toz pembe bir dünya görmek isterdim.

Tek acının ölüm olduğu ve insanların birbirine destek çıkarak beraberlik duygusu içerisinde olan aile ve bir toplum olarak insanları değiştirelim.


Soru : b) Okuduğunuz metinle ilgili iki soru yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Cevap :

1. soru : yazarın merak duygusunu azaltmayan ve canlı tutan şey nedir?

Yapmış olduğu yolculuklarla başka yolculuklara, insanlar başka insanlara ülkelerde başka ülkelere merak uyandırmış böylece merakı hep canlı kalmıştır.

2. soru : yazarın yolculuklarda şaşırdığı ve bazen onu gülümseten nelerdir?

Yazarı yolculuklarda şaşırmış olduğu , bazen de gülümseten şeyler gördüğü görüntülerdir.


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki dizelerde bulunan söz sanatlarını belirleyerek boşluklara yazınız.


“Sıladan ayrıyım gözümde yaşlar,
Sel olup taşacak bir gün derinden”
(Yusuf Ziya ULUSOY)

Kullanılan Söz Sanatı : ABARTMA : Sel olup taşma


“Ceviz ağacı mahzun
Sen demiş, nereden bileceksin
İçimdeki sızıyı?“
(Ahmet EFE)

Kullanılan Söz Sanatı : KİŞİLEŞTİRME : Ceviz ağacının mahzun olması


“Al elmalar yeşil dalı eğince
Yaprakların ucu yere değince
Bak o zaman topraktaki sevince”
(Abdurrahim KARAKOÇ)

Kullanılan Söz Sanatı : KİŞİLEŞTİRME : Toprağın sevinç içinde olması.


4. Etkinlik


Soru : Renklerin duygular üzerindeki etkisini anlatan bir konuşma yapınız. Konuşmanızı yaparken verilen sorulardan yararlanınız.

1. Renklerin anlamları hakkında neler biliyorsunuz?
2. Renklerin dili var mıdır?
3. Sizce hangi renk hangi duyguyu ifade eder?
4. Siz, hangi rengi seviyorsunuz? Neden?


Kısa Cevap : “Renklerin duygular üzerindeki etkisini anlatan bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

1.Kırmızı, sarı ve turuncu, sıcak renkler olup,  daha çok iyimserliği, dışa dönüklüğü, umudu ve sevgiyi simgeler.

Soğuk renkler ise sırasıyla mor, yeşil ve mavidir. Bu renkler ise karamsarlığın, içe dönüklüğün ve yalnızlığı simgeler.

2. Bence anlam bakımından renklerin bir dili vardır.

3. Beyaz :Saflığı, temizliği ve istikrarı ifade eder.
Siyah: Gücü, tutkuyu ve çoğu ülkede matemi temsil eder.
Mavi: Sonsuzluğu ve özgürlüğü ifade eder.

Yeşil: Doğanın ve huzurun rengidir.

Kırmızı: Canlılık ve dinamizmin rengidir. Ataklık, azim ve kararlılığı ifade eder.

Sarı Neşe, zeka, incelik ve pratikliği ifade eder.
Mor: Asalet, lüks ve itibarın rengidir.

Pembe: Neşe, güven ve rahatlığı ifade eder.

Turuncu: Sonsuzluk, otorite ve verimliliği ifade eder.

Kahverengi: Toprağın ve doğallığın rengidir.

Lacivert: Sonsuzluk, otorite ve verimliliği ifade eder.

Gri: Alçak gönüllülüğü ve dengeyi ifade eder.

4. Ben en çok sarı rengini seviyorum. Bana ayrı bir huzur veriyor.


 


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 18 Cevapları 


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen fiillerin anlam özelliklerini örnekteki gibi gerekçesiyle beraber yazınız.


Cevap :

“İşten çıktıktan sonra evine doğru yürüdü.” cümlesindeki yürüdü fiili anlam özelliğine göre durum fiilidir. Çünkü eylem öznenin isteği ile gerçekleşmiştir. Fakat fiilden etkilenen bir nesne yoktur.

“Seni bir yerlerden hatırlıyorum.” cümlesindeki hatırlıyorum fiili anlam özelliğine göre fiilidir. Çünkü eylem öznenin isteği ile gerçekleşmiştir ve fiilden etkilenen bir nesne vardır.

“Yeni aldığım çanta masanın üzerinde duruyordu.” cümlesindeki duruyordu fiili anlam özelliğine göre durum fiilidir. Çünkü eylem öznenin isteği ile gerçekleşmiştir. Fakat fiilden etkilenen bir nesne yoktur.

“Akşam yaptığımız kardan adam, sabahleyin erimişti.” cümlesindeki erimişti fiili anlam özelliğine göre oluş fiilidir. Çünkü eylem öznenin iradesi dışında gerçekleşmiştir.

“Tabaktaki son lokmayı da iştahla yedi.” cümlesindeki yedi fiili anlam özelliğine göre fiilidir. Çünkü eylem öznenin isteği ile gerçekleşmiştir ve fiilden etkilenen bir nesne vardır.

“Misafirler için hazırladığı kek pişti.” cümlesindeki pişti fiili anlam özelliğine göre oluş fiilidir. Çünkü eylem öznenin iradesi dışında gerçekleşmiştir. 


6. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki tabloyu örnekteki gibi uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19 Cevapları Meb Yayınları”


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 19 Cevapları 


7. Etkinlik


Soru : Defterinize, tebessüm etmenin insan ilişkileri üzerindeki etkisini anlatan bir yazı yazınız.


Kısa Cevap : “Tebessüm etmenin insan ilişkileri üzerindeki etkisini anlatan bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gülümsemek insanlar arasında sıcak bir bağ oluşturan ve insanları konuşmasalar bile bir yakınlık uyandıran sıcak bir yüz ifadesidir.

Somurtkan bir insan her ne kadar kendi üzüntüsünü yaşasa da diğer insanlar bunu gördüğü zaman moralleri bozulur.

Gülümseyen ve mutlu olan bir insan gördüğümüz zaman ise fark etmeden Bizim de güldüğümüzü ve içimizi bir sevinç hissettiğimizi fark ederiz.

Biriyle konuşurken konuşmanın uygun yerlerinde gülümsemek konuşmayı daha yumuşak ve sevimli bir hale getirecektir.

Sevdiğimiz birini gördüğümüz zaman uzakta olsak ve konuşmaya imkanımız olmasa bile gülümsemek sanki bir konuşma gibi aramızdaki bağ kuvvetlendirir ve yakın bir his oluşturur.


Gelecek Derse Hazırlık


Soru : “Yurt sevgisi” ile ilgili şiirler bulunuz. Bulduğunuz şiirlerden beğendiğiniz bir tanesini yazarak ezberleyiniz. Yazdığınız şiiri sınıf panosunda sergileyiniz.


Kısa Cevap : ““Yurt sevgisi” ile ilgili şiirler bulunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çanakkale içinde aynalı çarşı
Ana ben gidiyom düşmana karşı
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde bir uzun selvi
Kimimiz nişanlı kimimiz evli
Of gençliğim eyvah

Çanakkale üstünü duman bürüdü
On üçüncü fırka harbe yürüdü
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde toplar kuruldu
Vay bizim uşaklar orda vuruldu
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde bir dolu testi
Analar babalar umudu kesti
Of gençliğim eyvah

İhsan Ozanoğlu

Ahmet Erhan, Yurdum Gibi Yaralıyım

urdum gibi yaralıyım
Ne eksik, ne fazla
Derin bir uçurumum
Bütün haritalarda

Geceleri çığlıklar
Giriyor düşlerime
Dirlik nedir bilmedim
Yalan yanlış tarihimde

Yurdum gibi yaralıyım
Dünyaya karşı ben
Yılar değil yıllar, umudumdur
Sessizce küllenen…

Nazım Hikmet, Memleketimi Seviyorum
Memleketimi seviyorum:
Çınarlarında kolan vurdum, hapisanelerinde yattım.
Hiçbir şey gidermez iç sıkıntımı
memleketimin şarkıları ve tütünü gibi.
Memleketim:
Bedreddin, Sinan, Yunus Emre ve Sakarya,
kurşun kubbeler ve fabrika bacaları
benim o kendi kendinden bile gizleyerek
sarkık bıyıkları altından gülen halkımın eseridir.
Memleketim.
Memleketim ne kadar geniş:
dolaşmakla bitmez, tükenmez gibi geliyor insana.
Edirne, İzmir, Ulukışla, Maraş, Trabzon, Erzurum.
Erzurum yaylasını yalnız türkülerinden tanıyorum
ve güneye
pamuk işleyenlere gitmek için
Toroslardan bir kerre olsun geçemedim diye
utanıyorum.

Memleketim:
develer, tren, Ford arabaları ve hasta eşekler,
kavak
söğüt
ve kırmızı toprak.

Memleketim.
Çam ormanlarını, en tatlı suları ve dağ başı göllerini seven
alabalık
ve onun yarım kiloluğu
pulsuz, gümüş derisinde kızıltılarla
Bolu’nun Abant gölünde yüzer.
Memleketim:
Ankara ovasında keçiler:

kumral, ipekli, uzun kürklerin pırıldaması.
Yağlı, ağır fındığı Giresun’un.
Al yanakları mis gibi kokan Amasya elması,
zeytin
incir
kavun
ve renk renk
salkım salkım üzümler
ve sonra karasaban
ve sonra kara sığır
ve sonra: ileri, güzel, iyi
her şeyi
hayran bir çocuk sevinciyle kabule hazır,
çalışkan, namuslu, yiğit insanlarım
yarı aç, yarı tok
yarı esir…



 

Ders Kitabı Sayfa Aramaları:

,,türkçe 7 sınıf ders kitabı cevapları meb sayfa 16 17 18 19,
Our Score

Ödevini Bulamadıysan ARA

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19 Cevapları Meb Yayınları

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

    • 16 Kayıtlı Üye
    • Son Üye Mine
    error: Content is protected !!