7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32 Cevapları Meb Yayınları


Türkçe Öğretmeni

7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Kitabı Karadut (Dinleme/İzleme Metni) Metni Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32


 Karadut (Dinleme/İzleme Metni) Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 28-29-30-31-32


Soru : Bitkilerin insan hayatındaki yeri ve önemi nedir?


Kısa Cevap : “Bitkilerin insan hayatındaki yeri ve önemi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bitkiler yaşamımızın birçok alanında vardır.

Yeşil bir tabiatın insana verdiği huzur ve mutluluğun yanı sıra bitkiler farklı etmesek de hayatımızın çeşitli alanlarında bizimle beraberdir.

İnsan yaşayabilmek için bir şeyler yemeye ihtiyaç duyar. Bu besin ihtiyacının bir kısmında bitkilerden bir kısmını da yine bitkileri yiyerek yaşayan hayvanlardan temin eder.

Ayrıca bitkiler insan sağlığı için üretilen ve gerekli olan ilaçların yapımında kullanılır.

Bitkiler bazen ilaç yapımında değil de alternatif tıp dediğimiz çayı içilerek veya yağı çıkarılarak kullanılan şifa verici bir kaynaktır

Grip olduğumuz zaman içtiğimiz kekik, ıhlamur ve adaçayı bunlara örnektir.

İnsanlar tarafından tüketilen bitkilerin çoğu vitamin mineral ve protein deposudur. Zaten insanlar tarafından tüketilmeyen bitkiler de doğadaki diğer görevleri ve dengeyi sağlayarak yediğimiz bitkilerin oluşumuna katkıda bulunur.

Bitkiler toprağın verimliliğini arttırır.

Toprağı tutarak erozyonun oluşmasını engeller.

Suyun devir daim etmesini sağlayan ve kuraklığın önüne geçen etkenlerden biri de bitkilerdir.

Bitkiler yağmurun oluşumuna da katkıda bulunurlar.

Bitkiler havanın temizlenmesine, fotosentez yaparak karbondioksitsiz tüketerek havanın temiz kalmasını sağlarlar.

Yani her bakımdan baktığımız zaman bitkiler insan hayatı için olmazsa olmazdır.


Soru : Meyve veren ağaçları diğer ağaçlardan ayıran özellikler neler olabilir?


Kısa Cevap : “Meyve veren ağaçları diğer ağaçlardan ayıran özellikler neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde yüzlerce çeşit meyve ağacı bulunmakta ve insanlar her mevsim farklı farklı meyvelerden faydalanabilmektedir.

İster meyveli ister meyvesiz olsun ağaçların diğer faydaları aynıdır. Aradaki tek fark bu ağaçların meyve üretmeleridir.


Soru : Bir meyve bahçeniz olsaydı hangi meyveyi yetiştirmek isterdiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Bir meyve bahçeniz olsaydı hangi meyveyi yetiştirmek isterdiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir meyve bahçem olsaydı kiraz, elma ,muz portakal, mandalina, limon ve zeytin yetiştirmek isterdim. Böylece Her mevsimde farklı farklı meyveler elde edilebilecektim.

Bir meyve bahçem olsaydı karpuz, çilek ve kavun yetiştirmek isterdim. Böylece yaz aylarında çokça tercih edilen bu meyveler sayesinde serinleyecek ve iyi bir gelir elde edecektim.

Bir meyve bahçem olsaydı ben sadece zeytin ekmek isterdim. Zeytin ağaçları sulamayı çok fazla gerektirmeyen kendisinden hem kahvaltılık zeytin hem zeytinyağı yapılabilen çok verimli bir ağaçtır. Çok fazla yemek etmeden iyi bir gelir kazanacağını düşünüyorum.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 29 Cevapları 


1. Etkinlik


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimeler harfleri eksik olarak verilmiştir. Kelimeleri anlamlarından yola çıkarak bulunuz. Bulduğunuz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Anlamları verilen kelimelerle ilgili cümleler aşağıda yer almaktadır.

  1. Kerpiç = Kerpiçten yapılan binalar eskiden çok tercih edilirdi.
  2. Budak = Fidanlar zamanla ağaca dönüşmüş darlanıp budaklanmıştı.
  3. Çivit = eskiden annem çamaşırlarımıza çivit koyardı.
  4. Çeşni = Tavuk çeşnisi yemeğe farklı bir aroma vermişti.
  5. Patika = Dar patika yollardan yürümek bana çok ilginç geldi.

2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Yazar, karadut meyvesinin tadını nasıl anlatıyor?


Cevap :

Yazar , karadut meyvesinin tadını “hafif ekşi ancak oldukça da tatlı tadını anlatmak zordur” diye anlatıyor. Daha sonra” Ekşi desem limona özgü tatlı desem üzüme özgüdür. Limonun, üzümün, kirazın, vişnenin, dutun tadının özel bir şekilde harmanlayıp özel bir çeşni katmış gibi, Dünya bin bütün tatlarını harmanlayan, yemeye doyulmaz , başka yerde bulunmaz şeklinde anlatıyor.


2. Gömleğine karadut düşen konuğun sorununa ev halkı tarafından ne gibi çözümler üretilmiştir?


Cevap :

Gömleğini karadut düşen konuğun sorununa nine tümden boyamayı teklif ettiler. Daha sonra sabunlu bezle sildiler.


3. Hikâyenin konusu nedir?


Cevap :

Hikayenin konusu karadut ağacı ve evin çocuğunun ona bağlanması, bir misafirin rahatsız olması sebebiyle kesilmesi ve çocuğu buna duymuş olduğu büyük üzüntüdür.


4. Karadut ağacının kesilmesine neden olan olayı anlatınız.


Cevap :

Karadut ağacının kesilmesine neden olan olay özel sayılan konuğun pahalı gömleğine düşmesi ve daha sonra ikramları geri çevirerek sürekli söylenmesi aileye ağır gelmiş ve kesmeye karar vermişlerdir.


5. Sizce metnin kahramanının karadut ağacına bağlanmasının nedenleri neler olabilir?


Kısa Cevap : “Sizce metnin kahramanının karadut ağacına bağlanmasının nedenleri neler olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çocuklar bağlama gücünün en yoğun olduğu yaş dönemini yaşamaktadırlar.

Bebekler bile yeni doğduklarından itibaren bir bağlanma figürüne ihtiyaç duyarlar.

Çocuklar bir ağaç, bir oyuncak veya bir hayvan olsa bile ona farklı bir bağ kurar ve onunla sanki bir insanmış gibi bir ilişki içerisinde hissederler.

Yetişkinlere de bir şeyden ayrılmak zor gelir ancak çocukların duymuş olduğu üzüntü çok daha farklıdır.

Metinde geçen çocuk da ağacın kesilmesine üzülmüş ve çocukluğunu onunla beraber geçirdiği için bir arkadaşını kaybetmenin acısı gibi bir acı çekmiştir.


6. Çocuğun yerinde olsaydınız çok sevdiğiniz karadut ağacınızın kesilmesine engel olmak için ne gibi önlemler alırdınız?


Kısa Cevap : “Çocuğun yerinde olsaydınız çok sevdiğiniz karadut ağacınızın kesilmesine engel olmak için ne gibi önlemler alırdınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çocuğun yerinde olsaydım ailemi ikna edinceye kadar ağaca sarılır ve ağaçla beraber kalacağımı söyler kesmesini engellerdim.

Eğer anne ve baban beni dinlemiyorsa dedeme nazlanır ve ona ağlayarak babamı İkra etmesi için yalvarırdım.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 30 Cevapları 


3. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki boşlukları dinlediğiniz metinden hareketle doldurunuz.


Cevap :

Hikâyenin başlığını beğendim. Çünkü = Metinle tam bir anlam bütünlüğü sağlamıştır.

Hikâyenin başlığını beğenmedim. Çünkü = Karadut yerine karadut ağacı şeklinde olabilirdi

Ben olsaydım = Metin’in sonuna ekilen karadutun yetiştiği bir bölüm yazarak çocuğun mutlu olduğu bir sahneyi de ekler ve onun üzüntüsünü gidermesinde yer verirdim


4. Etkinlik


Soru :  Ülkemizde yetişen ağaç türleriyle ilgili yaptığınız araştırmadan hareketle defterinize bir konuşma metni hazırlayınız. 


Kısa Cevap : “Ülkemizde yetişen ağaç türleriyle ilgili yaptığınız araştırmadan hareketle defterinize bir konuşma metni hazırlayınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizdeki çeşit çeşit meyveli ağaçlardan çeşitli meyveler yemekte ve gerek meyvesiz gerek meyveli ağaçlar olsun bunların yağından yapraklarından ve kendisinden faydalanmaktayız.

Gerek ahşap ürünler gerek kağıt kalem gibi maddeler gerek sağlığımız için gerekli olan ilaçlar hepsi bitkilerden ve ağaçlardan faydalanılarak yapılmaktadır.

Ağaçlar meyve vermeseler bile havamızı temizlemekte, bizlere oksijen sağlamakta, erozyonu engellemekte, yağmur ve toprak verimliliği gibi birçok fayda sağlamaktadır.

İster meyveli ister meyvesi soğusun ağaçlarımızın değerini bilmeli onlardan faydalandığımız gibi onların korunmasına da hevesli olmalıyız.


5. Etkinlik


Soru : “Karadut” metninde başvurulan düşünceyi geliştirme yollarını (tanımlama, karşılaştırma, benzetme) bularak örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

  • Ona ak sakallı bir dervişin dizi dibine oturmuş gibi gelirdi. (Benzetme)
  • Yüz yıl yaşamış bir ihtiyarın yüzü gibiydi kabuğu. (Benzetme)
  • Ekşi desen limona özgüdür, tatlı desen üzüme… (Karşılaştırma)
  • Başka karadut ağaçlarının meyvesi vermezdi o tadı. (Karşılaştırma)

6. Etkinlik


Soru :“Karadut” metnindeki örtülü anlamları belirleyerek örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“Zengin bir sınıf arkadaşı giymişti o gömleklerden ilk kez.” cümlesinden “O gömleklerin çok pahalı olduğu” anlamına ulaşabiliriz.

“Bir ara ödenirdi parası.” cümlesinden “Halkın gömlekçiye çoğunlukla veresiye iş yaptırdığı” anlamına ulaşabiliriz.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 31 Cevapları 


7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde koyu harflerle yazılmış çekimli fiilleri inceleyiniz. Eylemin zamanını dikkate alarak cümleleri örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  • Ayşe yarınki piknik için hazırlık yapıyor. Eylem söylendiği anda yapılmaktadır.
  • Eve gelir gelmez odasına gitmiş. Eylem başkasından duyulmuştur.
  • Yazın hep beraber güzel bir tatil yapacağız. Eylem henüz gerçekleşmemiştir.
  • Günün ilk saatlerinde deniz kenarında yürürüm. Eylem her zaman yapılır.
  • Makalesini geçen yıl dergide yayımladı. Eylem geçmişte yapılmıştır. 

8. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki fiilleri şimdiki zaman kip ekiyle çekimleyerek birer cümlede kullanınız. Bu fiillerin çekimlenmiş hâllerinde oluşan değişimi açıklayınız.


Cevap :

gizlemek: gizliyor

Cümlem : Benden hala bir şeyler gizliyor.


kaplamak: kaplıyor

Cümlem : Su neredeyse bütün alanı kaplıyor.


oynamak: oynuyor

Cümlem : Çocuklar parkta oyun oynuyor.


cevaplamak: cevaplıyor

Cümlem : Duraksamadan bütün soruları cevaplıyor.

Oluşan Değişimin Nedeni : oluşan değişimin nedeni şimdiki zaman eki olan- yor ekin’in gelmesidir.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meb Yayınları Sayfa 32 Cevapları 


9. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki cümlelerde koyu harflerle yazılmış fiillerin hangi durumu ifade ettiğini örnekteki gibi işaretleyiniz.


Cevap :

  1. Yarına kadar bu parayı vermeliyim. (Gereklilik Bildiren)
  2. Zamanında yola çıkarsak geç kalmayız. (Şart Bildiren)
  3. Ona her şeyi olduğu gibi anlatalım. (İstek Bildiren )
  4. Evden çıkarken anahtarını yanına alsın. ( İstek Bildiren)
  5. Gitmeden onu bir daha göreyim. (İstek Bildiren)
  6. Aldığın çiçekleri her gün sulamalısın. (Gereklilik Bildiren)

10. Etkinlik


Soru : Kendinize bir meyve bahçesi oluşturunuz. Oluşturduğunuz meyve bahçesini ve içinde yer alacak ağaçların özelliklerini betimleyici anlatım biçimini kullanarak yazınız.


Kısa Cevap : “Kendinize bir meyve bahçesi oluşturunuz. Oluşturduğunuz meyve bahçesini ve içinde yer alacak ağaçların özelliklerini betimleyici anlatım biçimini kullanarak yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Bir meyve bahçesi yetiştirecek olsam birkaç ağaç da olsa çeşit çeşit meyve ekerdim.

Sapsarı muzlar , sarılı ve yeşilli limonlar, turuncu portakal ve mandalinalar beyaz ve karadutlar, mis kokulu kirazlar yetiştirirdim.

Bahçemde hem bir renk cümbüşü hem de mis gibi kokular yayılırdı.

Ağaçlarıma gözüm gibi bakar bir kısmını yer bir kısmını meyve suyu gibi değerlendirmelerle saklar bir kısmını ise satar gelirimi sağlardım.



 

Our Score

Ödevini Bulamadıysan ARA

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32 Cevapları Meb Yayınları

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

    • 16 Kayıtlı Üye
    • Son Üye Mine
    error: Content is protected !!