8. Sınıf Din Kültürü

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 23-25-26-28-29-30-31-32 Cevapları MEB Yayınları

Göster

8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Kaderle İlgili Kavramlar Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32


Kaderle İlgili Kavramlar Cevapları


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Kader ile ilgili günlük hayatta duyduğunuz ifadeler nelerdir?


Cevap : Kader ile ilgili günlük hayatta duyduğunuz ifadeler nelerdir?
Kader Allah’ın insanların alnına doğumdan ölüme kadar ne yaşayacaklarını yazdığı alın yazısıdır. İnsanlar kaderlerinde, rızkların da ne varsa onu yaşarlar. Kader insanların hayatında alın yazımda varsa ben onu yaşarım diyerek beklemek değildir.
Bir şeye emek verip çabalamadan Allah size alın teri dökmeden rızkınızı alın yazınızı yaşatmaz. Günlük hayat içerisinde kaderle ilgili bir çok ifade duyarız. Kötü olarak gören bir karamsar zihniyet bulunmaktadır. Bu zihniyet kaderimde varsa çekerim mantığı ile ilerleyen bir mantıkla yaşayan kişilerdir.


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


YORUMLAYALIM


“İnsanoğlu kıyamet günü beş şeyden hesaba çekilmedikçe bir tarafa hareket etmeyecektir:”

8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 23-25-26-28-29-30-31-32 Cevapları MEB Yayınları
“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 23-24-25-26-27-28-29-30-31-32. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Ders Kitabı”

Soru : Yukarıdaki hadisi insanın sorumluluğu açısından yorumlayınız.


Cevap : İnsan bir amaç için yaratılmıştır. Hayatını nasıl geçirdiği, gençliği nerede ve nasıl geçirdiği, malını nereden kazandığı, nereye harcadığını ve bilgisiyle amel yapıp yapmadığı hakkında bir çok görev ve sorumluluğu vardır.
Toplum içerisinde bir birey olarak hayatımızda Yüce Allah c.c. emir ve yasaklarına uymalıyız, gençliğimizi ilim öğrenerek, malımızı helal yoldan kazanarak, insanlara yararlı ve yardım edecek şekilde harcamalıyız. Edindiğimiz bilgilerle insanlara yararlı olmalıyız.


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


TARTIŞALIM


“Ağılda oğlak doğunca derede otu biter.” sözüyle anlatılmak istenen nedir?


Soru : Allah’ın (c.c.) tüm canlılara rızık vermesi açısından tartışınız.


Cevap : Yüce Allah’ın (c.c.) bütün insanların rızklarını sağlar. Yüce Allah’ın (c.c.) bir canlı dünyaya geldiğinde onun rızkını hemen bir yerde vermektedir.


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


TARTIŞALIM


Bir işe başlarken o işin başarıyla sonuçlanacağından emin olabilir misiniz? Niçin?


Soru : Yüce Allah’a olan tevekkül açısından Tartışınız.


Cevap :  Bir işe başlarken o işte başarılı olacağımızı elbette bilemeyiz. Ancak Yüce Allah’ın (c.c.) tevekkül etmeli ve besmele ile işe başlamalıyız. Yüce Allah’ın (c.c.) bizlere en hayırlı yolu gösterecek ve rızkımızı artıracaktır. Tevekkül ve Besmele ile başlayan bir işte sürekli olarak hayırlı kapılar açılacaktır.


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


YAZALIM


Soru : Çevrenizdeki yanlış kader anlayışıyla ilgili ne gibi davranışlarla karşılaşıyorsunuz? Bu davranışları nedenleriyle birlikte yazınız.


Cevap : Çevrenizdeki yanlış kader anlayışıyla ilgili ne gibi davranışlarla karşılaşıyorsunuz? Bu davranışları nedenleriyle birlikte yazınız.
Kader tarih boyunca farklı algılama çabasına girilmiş bir konudur.insanlar hayatlarında yanlış işlere bulaştıkları zaman, durumlar da içlerinden çıkılamayacak bir hal aldığında bilerek veya bilmeyerek hatayı ve kusuru kadere bulurlar. İnsanlar pişmanlıklarını, yanlış yaptıkları işleri çoğunlukla kadere bağlarlar. Olumsuz kötü olan her şeyin kaderden geldiğine inanırlar. Bu kötü kader algısı, yanlış kader anlayışı insanların sorumsuz davranmalarının sonucunda ortaya çıkar.
Örneğin ; Çalıştığı bir iş yerinde yüksekte çalışan bir eleman koruma ve emniyetlerini takmadan işe başlar ve bu işin başında kaderimde varsa ölürüm diye başlarsa bu kötü kader başlangıcıdır. Önce önlemini alıp daha sonra kadere bağlanmalıdır.
Sınava giren bir öğrenci düşük puan aldığında Allah büyük diğer sınavda yüksek puan alırız diye kadere bağlıyorsa buda kaderci zihniyettir.


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


KARŞILAŞTIRALIM


Soru : Başarılı olmak istiyen iki sporcunun durumlarını irade ve sorumluluk açısından karşılaştırınız.


Cevap : Başarılı olmak istiyen iki sporcunun durumlarını irade ve sorumluluk açısından karşılaştırınız.
Bir sporcunun başarılı veya başarısız olmasında bazı sebepler vardır.
Başarılı olmasının sebepleri :

  • Düzenli antrenmanları yapması,
  • Zamanında ve sağlığına uygun besinler tüketmesi
  • Zamanında uyanıp zamanında kalkması
  • Sosyal hayatını spor aktivitesine göre ayarlaması
  • İçki, sigara gibi kötü alışkanlıkların olmaması
  • Sporunu yaparken azimli çalışması ve ilerleme katetmeye çalışması
  • Sporuna hile karıştırmaması
  • Spor etkinliği içerisinde rakibini küçümsememesi ona saygı duyması
  • Yüksek motivasyon sahibi olması
  • Yaptığı spora odaklanması, hayat biçimi olarak seçmesi

Başarısız olmasının sebepleri :

  • Zamanında antrenmanlara gelmemesi
  • Düzensiz kötü beslenme
  • Vakitsiz düzensiz uykular
  • Doping kullanmak
  • Spora hayat şekli olarak değil sadece bir iş olarak görmek
  • Sigara içki gibi kötü alışkanlıklara sahip olmak
  • Mücadelelerde çabuk pes etmek
  • Rakibine saygısız davranışlar ve hile katmak
  • Öz güven eksikliği, başarı getirmez.

8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


YORUMLAYALIM


Sokaklardan Şampiyonluğa Uzanan Bir Başarı Öyküsü

Türkiye Buz Hokeyi Süper Ligi Şampiyonu olan gençler “Buz bizi uyandırdı. İlk maçlarda 30 sayı fark yedik, şimdi fark atıyoruz.” diyor. İstanbul’da Zeytinburnu Belediyesi’nin geri dönüştürülebilir atıkların doğaya kazandırılması amacıyla 6 yıl önce hayata geçirdiği “Doğaya Destek Sizden, Buz Pateni Biletiniz Bizden” sosyal sorumluluk projesi, geleceğine kuşkuyla bakan 20 gence umut oldu. Sokaktan buz pistine taşınan bir başarı öyküsü yazan bu gençlerin her biri 6 yıl önce parklarda yatıyor, madde bağımlılığıyla zar zor hayatta kalmaya çalışıyordu. Bazıları geçimini kâğıt toplayarak, mendil satarak sağlıyordu. Zeytinburnu buz pistine gelenlere rahatsızlık vermeye başlayan bu gençleri hayata kazandırmak için belediye örnek bir davranış göstererek sokaktaki çocuklardan bir buz hokeyi takımı kurdu. Zeytinburnu Belediyesi SK Buz Hokeyi Takımı’nda başarı örneği sergileyen bu çocuklar şimdi Türkiye Buz Hokeyi Süper Ligi’nde güçlü takımları geride bırakarak şampiyon oldular.


Soru : Yukarıdaki durumu kader, sorumluluk ve başarı ilişkisi açısından yorumlayınız.


Cevap :
Yoksul olma ve ya kötü alışkanlıklara sahip olma bir kader değildir. Bu durumlar değişebilir. Azimli ve çalışkan olarak hayatımızı değiştirebiliriz. Dünyaya geldiğimiz sosyal ve ekonomik ortam ne kadar kötü olursa olsun,  azim ve sabırla mücadele ederek hedeflerine ulaşan hayatlarına değiştirme gücü elimizdedir.


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


YORUMLAYALIM


“Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi”

(Kanuni Sultan Süleyman, Dîvân-ı Muhibbî, Cilt: III, s. 460.)


Soru : Yukarıdaki dizelerde Kanuni Sultan Süleyman ne anlatmak istemiştir? Yorumlayınız.


Cevap :
İnsanların yaşamasının devlete bağlamıştır. İnsanlar bir arada huzurlu bir şekilde yaşaması ve sağlıklı bir şekilde hayatına devam etmesi için nefes kadar önemli olan bir devlete ihtiyacı vardır.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Kader ve alın yazısı olarak bildiğimiz insanın doğduğundan öldüğüne kadar yaşamış olduğu belirtildi yaşam olaylarını niteleyen bir yazıdır. Kader ve ahiret gününe iman imanın şartlarından olup bunların Allahu Teala deden geldiğine inanmak oldukça önemlidir. Bir müslüman sevinçlerinde mutlulukların da ve mücadelelerinde Allah’a sığınmalı sabırlı bir şekilde beklemeli ve şükür ederek Allah’tan gelecek her güzelliğin önümüzü açacak bir aydınlık olacağını bilmeliyiz.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.