8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 194-195-196-197-198-199. Sayfa Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


Fen Bilimleri Öğretmeni

İçindekiler

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Fotosentez Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197, 198, 199


Fotosentez Soruları ve Cevapları


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları

Soru : Pek çoğunuzun evinde görselde verilen orkide bitkisi gibi çeşitli bitkiler bulunmaktadır. Bu bitkilerin uzun süre yaşaması için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Gerekli miktarda güneş ışığı, su ve gerekli miktarda gübre vererek uzun süre yaşaması sağlanabilir.


Soru :Peki, bitkiler kendi besinlerini nasıl üretebiliyor? Üretici canlılar besin üretmek için nelere ihtiyaç duyuyor olabilir?


Cevap : Peki, bitkiler kendi besinlerini nasıl üretebiliyor? Üretici canlılar besin üretmek için nelere ihtiyaç duyuyor olabilir? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Bitkiler hayatlarını devam ettirebilmeleri için kendi besinlerin kendiler üretirler bunu Azot döngüsüyle oluşan nitratı su yoluyla alırlar.

Yaprakları yeşil olan, klorofil içeren pigmentlere sahip olan güneş ışığından yararlanarak. Kendi besinlerini üretmiş olurlar. Bitkilerin yapraklarına yeşil rengi veren klorofil güneş enerjisini kullanarak karbondioksit ve suyu oksijen ve şekere dönderir. Bu sayede bir taraftan oksijen üretirken bir taraftansa kendi besinlerini üretmiş olurlar.


Etkinlik 6-2 Bitkilerde Değişim 


Gerekli Malzemeler
‣ Özdeş saksı bitkileri (3 adet)
‣ Karton kutu
‣ Termometre
‣ Su ve çay bardağı
‣ Kurşun kalem
‣ Tahta kalemi
‣ Makas
‣ Defter
‣ Cetve

Etkinliğin Yapılışı
➜ Karton kutunun alt kısmına küçük delikler açınız.
➜ Özdeş saksı bitkilerini 1’den 3’e kadar numaralandırınız.
➜ İçeriye hava girebilmesi için delikler açtığınız karton kutuyu, 1 numaralı saksı bitkisinin üzerine kapatınız.
➜ 2 ve 3 numaralı saksı bitkilerini 1 numaralı bitki ile aynı ortamda ama ışık alabilen bir yere koyunuz.
➜ 1 ve 2 numaralı bitkilere her gün eşit miktarda su veriniz. 3 numaralı bitkiye ise su vermeyiniz.
➜ Bir hafta boyunca bitkilerde meydana gelen değişmeleri kaydediniz.


✔ Bitkilerin yaprak renklerinde ve boylarında ne gibi farklılıklar gözlemlediniz? Açıklayınız.


Cevap : Bitkilerin yaprak renkleri zamanla yeşil oldu. Boyları ise geniş bir bölgeye yayıldı.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları

✔ 3 numaralı saksı bitkisine su verilmemesi, bitkide ne gibi bir değişiklik olmasına neden oldu? Bu değişikliğin sebebi sizce ne olabilir?


Cevap : 3 numaralı saksı bitkisine su verilmemesi sonucu bitki büyümedi. Gerekli olan suyu almadığından dolayı büyümedi.


✔ Işık alan 2 numaralı bitki ile ışık almayan 1 numaralı bitkide ne gibi bir değişiklik gözlemlediniz? Sizce ışık bitkiye ne sağlıyor olabilir?


Cevap : Işık alan 2 numaralı bitki büyüdü fakat ışık alan 1 numaralı bitki gelişimini tamamlayamadı. Işık, bitkilerin karbonhidrat üretmeleri amacıyla karbondioksit ve su moleküllerini parçalamaları için gereken enerjiyi sağlar.


Soru : Peki, şeker elde etmekte kullanılan şeker pancarı bitkisi, kendi besinini “Bitkilerde Değişim” etkinliğinde kullandığınız saksı bitkileri ile benzer şekilde üretiyor olabilir mi? Besin üretmek için aynı maddelere ihtiyaç duyuyor olabilirler mi?


Cevap : Evet, aynı maddelere ihtiyaç duyuyor.


Soru : Peki, bitkiler oksijeni nasıl üretiyor olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Peki, bitkiler oksijeni nasıl üretiyor olabilir? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Bitkiler oksijeni fotosentez sayesinde üretirler. Bitkiler kendi besinlerini yaparken havadaki karbondioksit alırlar.

Yapraklara yeşil rengi veren klorofil maddesi sayesinde güneş ışınlarını alarak, karbondioksit ve suyu oksijen ve basit şekere çevirirler. Basit şekerler bitki için gerekli besinleri oluştururken açığa çıkan oksijen ise gökyüzüne atmosfere verilir. Bu zincire fotosentez adı verilir.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları

Soru : Peki karbondioksit ve ışık miktarındaki değişimler fotosentez hızını nasıl etkiler? Fotosentez hızına etki eden başka faktörler de var mıdır?


Cevap : konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Fotosentez oluşurken, güneş ışığı klorofil miktarı ve karbondioksit yoğunluğu dengeli olması gerekmektedir. Fotosentez etkileyen etmenlerin başında ışık şiddeti gelmektedir. Işık şiddeti arttıkça fotosentez hızlanır. Fakat hiçbir faktör fotosentez hızını tek başına arttırmaz.

Fotosentez hızı bir süre sonra sabitlenecektir. Çünkü çevresindeki faktörler karbondioksit, su, klorofil miktarı onu sınırlar. Ayrıca sıcaklık değişimleri fotosentez  hızını etkiler. 0 derecenin altı vede 45 derecenin üstünde bitkiler fotosentez yapamazlar.


Etkinlik 6-3 Kabarcık Oluşturalım


Gerekli Malzemeler
‣ Cam huni (2 adet)
‣ 500 mL’lik beherglas (2 adet)
‣ Özdeş akvaryum bitkisi (2 adet)
‣ Aydınlatma lambası (2 adet)
‣ Özdeş kırmızı ve yeşil ışık veren ampuller
‣ Deney tüpü (2 adet)
‣ Termometre (2 adet)
‣ Cam huni (2 adet)
‣ Kronometre
‣ Buz parçaları
‣ Çay bardağı
‣ Çay kaşığı
‣ Soda
‣ Su
‣ Penset


Etkinliğin Yapılışı
➜ Beherglasların içerisine 200 mL su doldurunuz.
➜ Penset yardımı ile akvaryum bitkilerini cam huni içerisine yerleştiriniz.
➜ Huniyi ters çevirerek tamamı suyun içerisinde kalacak şekilde beherglaslara yerleştiriniz.
➜ Hunilerin uç kısmına su dolu deney tüplerini kapatınız. Fotosentez gerçekleştikçe deney tüplerinde oksijen gazı nedeni ile kabarcıklar oluşacaktır.
➜ Karanlık bir ortamda aydınlatma lambalarını düzeneklerden birine 10 cm, diğerine 40 cm uzakta tutarak iki dakika boyunca oluşan kabarcık sayılarını gözlemleyiniz.
➜ Aydınlatma lambalarının ampullerini kırmızı ve yeşil ile değiştiriniz. Karanlık bir ortamda düzeneklerden birini kırmızı ,diğerini ise yeşil ışık altında tutunuz. Oluşan kabarcık sayılarını gözlemleyiniz.
➜ Düzenekleri aydınlık ortama alarak beherglaslardan birini buz parçaları ile doldurunuz. Düzenekleri aynı ortamlara bırakarak düzeneklerde oluşan kabarcık sayılarını gözlemleyiniz.
➜ Beherglaslar içerisindeki suların sıcaklıklarını eşitleyiniz.
➜ Düzeneklerden birine bir çay kaşığı, diğerine ise bir çay bardağı soda koyunuz. Düzenekleri aynı ortama koyarak oluşan kabarcık sayılarını gözlemleyiniz.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları

✔ Işık kaynakları hangi mesafedeyken daha fazla kabarcık oluştu? Sizce bu durumun nedeni ne olabilir?


Cevap : Işık kaynakları yakın mesafedeyken daha fazla kabarcık oluştu.


✔ Kırmızı ve yeşil ışık altında bıraktığınız düzeneklerden hangisinde daha fazla kabarcık oluştu? Sizce bu durumun nedeni ne olabilir?


Cevap : Kırmızı.


✔ Düzeneğe eklediğiniz buz parçaları, düzenekteki kabarcık sayısını nasıl etkiledi? Sizce bu durumun nedeni ne olabilir?


Cevap :  Buz parçaları kabarcık sayısının azalmasına sebep oldu.


✔ Deney düzeneklerine soda eklediğinizde hangi düzenekte daha fazla kabarcık oluştu? Sizce bu durumun nedeni ne olabilir?


Cevap : Soda eklediğimda daha fazla kabarcık oldu. Sodanın içindeki oksijen miktarından kaynaklı olabilir.


Soru : Peki, su miktarı fotosentez hızını nasıl etkiler?


Cevap : Peki, su miktarı fotosentez hızını nasıl etkiler? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Bitkilerin fotosentez yapmasında su, güneş enerjisi, karbondioksit ve yeşil bitkiden bulunan klorofil sayesinde gerçekleşmektedir. Fotosentez gerçekleşirken elektron, nitrojen ve oksijen kaynağı olarak önemli bir işlev yapmaktadır.

Bitki üzerindeki enzimler de belirli oranda şu olduğu zaman görevini yerine getirebilmektedir. Su miktarı arsada ışığın şiddeti, dalga boyu, sıcaklık derecesi, ortamın ph değeri belli bir değerde olacağı için fotosentez oluşumu sabit bir değerde kalacaktır.


8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 199 Cevapları

Etkinlik 6-4 Suyun Etkisi 


Gerekli Malzemeler
‣ Özdeş saksı bitkileri (2 adet)
‣ Termometre
‣ Su
‣ Çay bardağı
‣ Tahta kalemi


Etkinliğin Yapılışı
➜ Aynı ortama koyduğunuz özdeş saksı bitkilerini numaralandırınız.
➜ 1 numaralı saksı bitkisini 20 gün boyunca 4 günde bir sulayınız.
➜ Diğerine ise ilk gün yarım çay bardağı su vererek 20 gün bekletiniz.
➜ 5 günde bir bitkilerdeki değişimi gözlemleyiniz.


✔ Bitkilerin gelişimlerinde ne gibi bir değişiklik oldu? Bu değişikliğin sebebini arkadaşlarınız ile tartışınız.


Cevap : 1 numaralı saksıdaki bitkinin gelişimi 2 numaralı saksıdaki bitkiye göre daha iyi oldu. Çünkü bitkinin büyümesi için gerekli olan suyu verdim.


Kendimizi Değerlendirelim 6-2


Soru : Yanda verilen değişkenler doğrultusunda özdeş saksı bitkilerini kullanarak bir deney düzeneği tasarlayınız. Tasarımınızı aşağıda verilen alana çiziniz.


Cevap :

“8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 199 Cevapları”


 

Our Score

Ödevini Bulamadıysan ARA

8. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 194-195-196-197-198-199. Sayfa Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Merve
bitkiler fotosentez yaparak gelişimlerine üremelerini ve yaşamda kalmak gibi birçok olanakları oluştururlar bu konuda yaptığımız deneyle fotosentezin bitkiler üzerindeki etkileri ve fotosenteze gerekli olan güneş ışığını suyu ve verimli toprağı gözlemleyerek bitkilerin yapmış olduğu yaşam döngüsünü çok güzel bir şekilde incelemiş oluyoruz
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

    • 15 Kayıtlı Üye
    • Son Üye Mine
    error: Content is protected !!