8. Sınıf İnkılap Tarihi

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 95-97 Cevapları Dersdestek Yayıncılık

8. Sınıf İnkılap Tarihi Dersdestek Yayıncılık Kitabı Maarif Kongresi (16 – 21 Temmuz 1921) Cevapları Sayfa 95


Maarif Kongresi (16 – 21 Temmuz 1921) Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Dersdestek Yayıncılık Kitabı Sayfa 95


Soru : Atatürk, eğitim öğretim yöntemlerinin nasıl olması gerektiğini savunmaktadır?


Kısa Cevap : “Atatürk, eğitim öğretim yöntemlerinin nasıl olması gerektiğini savunmaktadır?”

Uzun Cevap :

Eğitimin ve öğretimin nasıl olması gerektiği konusunda ise Atatürk eğitimin, gözlem ve deneye yer veren bir eğitim olacağını,
uygulamalı olması gerektiğini ve geniş kitlelerin bu eğitimden yararlanmalarını öngörmüştür Atatürk’ün ideali olan; gerçeği aramak, gerçeğe yönelmek, gerçeği konuşmaya yöneliktir öğretmenlere “İlim ve fen nerede ise oradan alacağız ve milletin kafasına sokacağız… ifadesi ile çağdaş medeniyetler idealini bilim ve teknik üzerinde başarmayı hedeflemiştir.

Atatürk 1924’te Dumlupınar’da (Özel, 2007); “Efendiler, dünyada her şey için, maddiyat için, maneviyat için, hayat için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir, fendir; ilim ve fennin haricinde kılavuz aramak gaflettir, cehalettir, delâlettir” ve “Medeniyet öyle kuvvetli bir ışıktır ki ona ilgisiz olanları yakar. Bu nedenledir ki kurtuluş ilim ve fendedir.” sözleriyle bilimin ve fennin ne kadar hayati olduğuna vurgu yapmaktadır.

Ülkeyi, ulusu kurtarmak isteyenler için iyi niyet, temiz dilek, özverilik en gerekli olan niteliklerdendir… Bu niteliklerin yanında bilim ve fen gerektir. Bilim ve fen girişimlerinin etkinlik
merkezi ise okuldur” (İnan, 1983).

1922’de Atatürk TBMM’nin açılış konuşmasında: “… Yurt çocuklarını toplumsal ve tutumsal alanlarda etken ve verimli kılabilmek için gerekli olan önbilgileri iş üstünde öğretmek yöntemi, eğitim ve öğretimin ana kuralı olmalıdır.” sözleriyle uygulamaya dönük eğitim ve öğretimin iş üstünde öğretilmesi gerekliliğini ifade etmektedir.


Soru : Özgürlük ve bağımsızlık olmadan Atatürk’ün yukarıda söyledikleri gerçekleşebilir mi? Neden?


Kısa Cevap : “Özgürlük ve bağımsızlık olmadan Atatürk’ün yukarıda söyledikleri gerçekleşebilir mi? Neden?”

Uzun Cevap :

Özgürlük ve bağımsızlık olmadan Atatürk’ün yukarıda söylediklerinin gerçekleşmesi mümkün değildir.

Hangi gücün etkisinde olursa o gücün eğitim sistemini verecek ve bağımlılık bağımlı olmuş olduğu ülkeyi överek kendi kültür sistemi dayatılacaktır.

Bağımsızlığı tam olarak elde edememiş bir ülke bağımlı olduğu ülkenin tarihini okuyup kendisi ile ilgili gerçekler ve kendisiyle ilgili yenilikler yapamaz.

Ülkenin vermiş olduğu ders programı ile gelişememesi için üzerinde yapılan yaptırımlara mecbur olur ve eğitim öğretim hayatı bile tam manasıyla yerine getirilemez.

Çünkü bağımlı oldukları ülke kendilerine bağlı olan ülkelerin gelişmesini eğitim öğretim kültürünün yükselip de başarı yerlere gelmesini istemezler. Çünkü böyle bir durumda özgürlük arayışı içine gireceklerini bilirler.


Soru : Mustafa Kemal’in Millî Mücadele’nin en zor günlerinin yaşandığı bir sırada Ankara’da Maarif Kongresi’ni toplaması hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in Millî Mücadele’nin en zor günlerinin yaşandığı bir sırada Ankara’da Maarif Kongresi’ni toplaması hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?”

Uzun Cevap :

Osmanlı Devleti ‘nin son zamanlardaki eğitim politikasını beğenmeyen Mustafa Kemal Atatürk eğitim birliğini sağlanması ve yabancı okulların kapatılarak Türk eğitimi olarak tek bir kültür çatısı altında toplanmasını uygun görmüştür.

Eğitime son derece önem veren ve başarıların ancak eğitim ile geleceğine inanan Mustafa Kemal Atatürk milli mücadelenin en sıcak yaşandığı zamanlarda bile kongreyi toplayarak eğitime vermiş olduğu değeri göstermiştir.

Mustafa Kemal Atatürk 15 temmuz 1921 tarihinde Ankara’da erkek öğretmen okulunda bir kongre toplanmasına karar vermiş ve kongreye Atatürk ile birlikte 180 eğitimci katılmıştır.

Mustafa Kemal Atatürk’e “savaşın yoğunlaşacağı anlaşılan bir sırada böyle bir toplantı sesi ayak bağı olabilir, uygun görürseniz erteleyelim “diye bir teklif ve gidilse de Mustafa Kemal Atatürk “cahillikle, ilkellikle savaş düşmanla savaştan daha az önemli değildir. Toplantıya katılacağım ve konuşacağım “diye karşılık vermiştir

Savaşı kazandıktan sonra yeni Türk devletinin eğitim politikasını nasıl olacağı konuşulmuş ve genel hatları belirlenmiştir. Bu eğitime verilen değerin en büyük göstergesidir.


8. Sınıf İnkılap Tarihi Dersdestek Yayıncılık Kitabı Tekâlif-i Milliye Emirleri (7-8 Ağustos 1921) Cevapları Sayfa 96, 97


Tekâlif-i Milliye Emirleri (7-8 Ağustos 1921) Cevapları 


8. Sınıf İnkılap Tarihi Dersdestek Yayıncılık Kitabı Sayfa 97


Soru : Yukarıdaki tabloya bir isim vermeniz istenseydi hangi ismi verirdiniz? Neden?


Cevap:

KURTULUŞ MÜCADELESİ

FEDAKARLIK DESTANI

BÜYÜK MÜCADELE

EN BÜYÜK FEDAKARLIK

ELDE AVUÇTA NE VARSA

CANI VE MALIYLA MÜCADELE

BÜYÜK SEFERBERLİK

HALKIN SEFERBERLİĞİ

HALKIN CÖMERTLİK VE SABRI


Soru : Aşağıdaki şiirden yararlanarak Türk milletinin Millî Mücadele günlerindeki fedakârlıklarını anlatan bir resim çiziniz. Çizdiğiniz resme bir isim vermeyi unutmayınız.


Kısa Cevap : “Türk milletinin Millî Mücadele günlerindeki fedakârlıklarını anlatan bir resim çiziniz.”

Uzun Cevap :

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 95-97 Cevapları Dersdestek Yayıncılık
“Türk milletinin Millî Mücadele günlerindeki fedakârlıklarını anlatan bir resim çiziniz”

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. 8 sınıf inkılap tarihi ve Türkçe ders kitabı bilgi ve cevapları baktığımız zaman tekalif-i milliye’nin kuruluş amaçlarından birini birlik ve beraberlik korumak Türk milletine destek vermek ve Türk milletinin mücadeleci ruhunu kahramanlık ruhunu destek vermek ve ayaklıkta bilmek için kurulduğunu söyleyebiliriz yukarıdaki bilgi ve cevaplarla bunu çok iyi bir şekilde anlıyoruz verilen bilgi ve cevapları bu konuyu çok güzel bir şekilde tamamlıyor sorum sayfa sitesini vermiş olduğu bilgileri baktığımız zaman her zaman birçok ödevim rahat bir şekilde yapıyorum ve inkılap tarihi dersi daha iyi şekilde anlıyorum.

  2. 8 sınıf Atatürkçülük ve inkılap tarihi ders kitabımızda yer alan bilgi ve cevapları baktığımız zaman elbette ki ustafa Kemal Atatürk’ün tarih boyunca Kurtuluş savaşı döneminde milli eğitim’in ve eğitim öğretimin oldukça önemli olduğunu ifade etmesi ilke ve inkılaplarını Özen göstermesi ve bu şekilde insanların eğitime yönlendirmesini sağlaması gibi birçok çalışması olduğunu birçok ilkesi ve inkılabı olduğunu ve bu konuda birçok söz ve tutup da bulunduğunu söyleyebiliriz.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.