8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı 177-178-179-180-181-182-183-184-185. Sayfa Cevapları Nev Yayınları | Forum Sayfa Cevapları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı 177-178-179-180-181-182-183-184-185. Sayfa Cevapları Nev Yayınları


İnkılap Tarihi Öğretmeni

8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası Cevapları Sayfa 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185


Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Nev Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları

Soru: Atatürk’ün Lozan Barış Antlaşması için söylemiş olduğu bu söz hakkında düşüncelerinizi belirtiniz.


Cevap : Lozan antlaşması sayesinde bağımsızlık mücadelesini kazanıp düşmanların Türkiye Cumhuriyeti’ni yok etme planları bozulmuştur.


Soru: Lozan Barış Antlaşması’nın uluslararası ilişkilerde Türkiye’ye ne gibi katkıları olmuştur? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap :

  • Kapitülasyonlar kaldırılmıştır.
  • İtilaf Devletleri Türkiye Cumhuriyeti’ni resmi olarak tanımıştır.
  • Batılı devletler ile ilişkiler yumuşamaya başlayıp yeni inkılaplar için zemin hazırlanmıştır
  • Sevr Antlaşması feshedilmiştir.
  • Barış sağlanmıştır.

8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Nev Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları

Soru: Misak-ı Millî sınırları içinde yer alan Musul hakkında bir araştırma yapınız. Musul’un haritadaki yerini inceleyiniz.


Cevap : Mondros Mütarekesinde söylenen sözde Musul tabiri geçmese bile Osmanlı İslam çoğunluğunun yerleşmiş tüm kesimleri hükmen hiçbir nedenle ayrılamayacağı belirtilmiştir. Mısak-ı Milli’ye göre “30 Ekim 1918 günü işgal altında olmayan Musul, devletin güney sınırlarını teşkil eder” deniyordu. Musul, Hatay gibi yerler doğal olarak devletin bir parçasıydı. İngilizler Misak-ı Milli’den hiç hoşlanmadı ve cevap olarak İstanbul’u işgal ettiler.


8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Nev Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları

Soru: Fransa’nın yabancılara ait okulların Türk Millî Eğitim Bakanlığına bağlanmasına karşı çıkmasının nedenleri neler olabilir?


Cevap : Milli eğitim Bakanlığına bağlanan okullar müfredata ve denetlemelere, kurallara uymak zorundadırlar. Başta bunu Fransa istememiştir. Karşı gelmeye engellemeye çalışmışlardır.


Soru: Sizce Musul sorunu neden Lozan Barış Antlaşması’nda çözümlenmemiş olabilir?


Cevap :İngiltere kendi çıkarlarından dolayı uygulayacağı politikayı gözeterek bu konunun ertelenmesine hatta engellenmesine sebebiyet olmuştur.


8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Nev Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları

Soru: Türkiye, Musul sorunu barış yolu ile çözmek için üye olmadığı hâlde bu sorunu Milletler Cemiyetine taşımıştır. Bu davranış Türkiye’nin dış politikada nasıl bir tutum sergilediğini gösterir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Türkiye barışçıl bir politika izlediğini göstermektedir.


Soru: Savaştan yeni çıkmış bir devletin dış borç ödemesinin zorluğu hakkında neler düşünüyorsunuz?


Cevap : Bence çok düşük bir ihtimaldir. Çünkü savaş sırasında hem oluşan yıkıların düzeltilmesi, hem o dönemdeki yokluk hepsi üst üste geldiği için ödenmesi çok zordur.


8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Nev Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları

Soru: Mübadele ile yer değiştiren bir aile ile tanıştınız mı? Mübadele sonucunda göç etmiş bir aile ve yaşadıkları hakkında bir araştırma yapınız.


Cevap : Tanışmadım ama çevremde birçok Suriyeli aile bulunmaktadır. Ülkelerinde çıkan savaştan kaçıp Türkiye’ye sığınmışlardır. Hem ülkelerini terk etmek onların için de zordur, bilmedikleri bir ülkede yaşamakta zordur. Burada geçim sıkıntısı çeken, dilimizi hala öğrenemeyen birçok aile bulunmaktadır. Ama devletimiz elinden gelen her desteği vermektedir.


8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Nev Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları

Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, yukarıda verilen kelimelerden uygun olanı yerleştiriniz.


Cevap :

  • Lozan’da boğazların kontrolünü uluslararası bir komisyonun yönetmesi Türkiye’nin bağımsızlık hakkının engellenmesi demektir.
  • Uluslararası alanda ortaya koymak ve İtilaf devletlerinin saldırgan tutumu karşısında Türkiye, ilgili devletleri görüşmeye çağırdı.
  • Savaş gemilerinin boğazlardan geçişinin sınırlandırılması Türkiye’nin jeopolitik ve siyasi önemini artırmıştır.

Soru: Milletler Cemiyetinin kuruluş amacı ve yaptığı çalışmalarla ilgili bir araştırma yapınız.


Cevap : 1. Dünya Savaşı’ndan sonra 10 Ocak 1920’de İsviçre’de kurulmuştur. Kuruluş amacı ise, ülkeler arasında yaşanan sorunların hepsini barışçıl yol ile çözümlemeyi amaçlanmıştır.


Soru: Yunanistan’ın, Türkiye’nin Milletler Cemiyetine üye olması için teklif veren devletlerden biri olması ile ilgili neler söylenebilir? Açıklayınız.


Cevap : Türkiye adına Mustafa Kemal Atatürk’ün, Yunanistan adına Eleftherios Venizelos’un girişimleri sayesinde  1930 yılında Türkiye ve Yunanistan arasında barışçıl bir komşuluk ilişkileri kurulabilmiştir. Bundan dolayı Yunanistan teklif vermiştir.


8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Nev Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları

Soru: Türkiye’nin doğu ve batı sınırını güvence altına almaya çalışmasının nedenleri hakkındaki düşüncelerinizi söyleyiniz.


Cevap : Dışarıdan gelen tehlikeye karşı sınırlarımızı belirleyip kendi ülkemizi güvence altına almak hedeflenmiştir.


Aşağıda verilen soruları kısaca cevaplayınız.


Soru: Uluslararası sorunların çözümünde barışı ilke olarak benimsemiş Atatürk’ün ünlü sözü nedir?


Cevap : ”Yurtta Sulh, Cihanda Sulh”


Soru: Balkan Antantı’na katılmayan ülkeler hangileridir?

Cevap : Bulgaristan ve Arnavutluk’tur.


Soru: İzlediği yayılmacı politikalar ile Sadâbât Paktı’nın imzalanmasına neden olan ülkenin adı nedir?


Cevap : İtalya


Soru: Balkan Antantı’nın geçerliliğini yitirme nedeni nedir?


Cevap :

Antlaşma Türkiye, Yunanistan, Yugoslavya ve Romanya arasında imzalanmıştır. Bulgaristan bu antlaşmaya Dobruca’yı Romanya’nın elinden alarak Ege’ye inmek istemesidir.

Fakat Bulgaristan ve Yugoslavya’nın arasında yaptığı antlaşma Balkan Antantına büyük bir darbe olmuştur. 2. Dünya Savaşı başlamış ve Balkan Antantı da sona ermiştir.


 


Ödevini Bulamadıysan ARA

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı 177-178-179-180-181-182-183-184-185. Sayfa Cevapları Nev Yayınları

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Merve
8. Sınıf Atatürkçülük ve inkılap tarihi ders kitabımızda bulunan bu ödevimizi yaparken Mustafa Kemal Atatürk'ün ve Türk milletinin karşılaşmış olduğu misak-ı milli sınırlarını tekrar kazanmak istediğine ve bunun için birçok emek verdiğini görebiliyoruz Mustafa Kemal Atatürk de Kurtuluş zamanı Türk topraklarını yeniden kazanmak istemiştir bunun için birçok milli mücadele vermişlerdir özellikle Mustafa Kemal Atatürk döneminde meydana gelen boğazlar sorunu Musul sorunu Hatay sorunu başarıyla çözümlenmiştir
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.
Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

  • 15 Kayıtlı Üye
  • Son Üye Mine
error: Kopya Yasak