8. Sınıf Türkçe

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171 Cevapları MEB Yayınları

Göster

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Robinson Crusoe Dinleme Metni Cevapları Sayfa 168, 169, 170, 171


Robinson Crusoe Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


1. Gemi yolculuğunda karşılaşılabilecek tehlikeler sizce nelerdir?


Cevap: Gemi yolculuğunda karşılaşılabilecek tehlikeler sizce nelerdir?
Gemiler insanların deniz üzerinde yolculuk yapmayı öğrenmesiyle uzak mesafelere gitmek amacıyla kullanılmaya başlanan ticaret amacıyla yapılan deniz taşıtlardır. Geminin kullanılmaya başladığı ilk zamanlardan itibaren yelkenler yardımıyla gemilerin hareket etmesi sağlanmaktaydı.
Zaman içerisinde buharlı motorların icadıyla buharlı gemiler, dizel motorların icadıyla bugün kullanılan gemi modelleri ortaya çıkmaya başlanmıştır. Gemiler özellikle Amerikanın keşfi için kullanılmış, yeni kıtaların bulunmasında büyük katkılar sağlamıştır. Okyanusları geçmek için zaman içerisinde daha dayanıklı daha büyük gemiler yapılmaya başlanmıştır. Bunun amacı özellikle büyük okyanuslarda büyük fırtınalardan sağlam çıkabilmek içindir.
Çünkü dalgalar gemilerin rotanın sapması sonucu, yolcuların aç kalmasına, gemi içerisinde salgın hastalık oluşmasına çeşitli tehlikelere sebep olur. Gemiler suyun ortasındaki uçsuz bucaksız açık denizde olduğu için her türlü kötü  hava şartlarına acil durumlarda içindeki yolcuların kurtarılmasına yetecek kadar filikaların olması gerekir.


2. Sizce ıssız bir adaya düşen bir kişi hayatta kalabilmek için neler yapmalıdır?


Cevap: Sizce ıssız bir adaya düşen bir kişi hayatta kalabilmek için neler yapmalıdır?
Issız bir adaya düşen bir insan hayatta kalabilmek için öncelikle vahşi yaratıkların kendisinde yaklaşmaması vede uzaktan geçen gemilerin kendini görebilmesi için ilk işi ateş yakmaktır.
Daha sonra susuz kalmamak için adanın içlerinde kaybolmayacak şekilde temiz su kaynağı bulması gerekir. Temiz su kaynağı bulduktan sonra karnını doyurabileceği meyvelerden varsa meyve toplamak, yanında bıçağı veya çakısı varsa bununla kendisine zıpkın veya olta yaparak balık tutabilir. Diğer bir yapabileceği ise yerdeki haşerelerin kendisine ulaşmaması için yerden biraz yüksek bir yer yaparak üstüne de yağmur veya güneşten korunabileceği üstü kapalı bir korunak yapması gerekir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız.


Cevap:

  • Sancak: Gemilerin sağ yanı
  • Tayfa: Gemide türlü işlerde çalıştırılan sefer işçisi
  • Kamara: Gemilerde oda

2. ETKİNLİK


“Robinson Crusoe” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Robinson Crusoe ne zaman, nereye gitmek için yola çıkmıştır?


Cevap:  1 Eylül 1659’da Afrika’ya gitmek için yola çıkmıştır.


2. Robinson Crusoe’nin yolculuk sırasında keyfini kaçıran durum nedir? Bu durumdan sonra yolculukla ilgili düşüncesi ne olmuştur?


Cevap:  Dalgaların devleşmesi ve rüzgarın fırtınaya dönüşmesi sonucu geminin yalpalamaya başlaması, üç tayfanın dalgalar nedeniyle kaybolması keyfini kaçırmıştır. Böyle bir tehlikenin olabilme ihtimali olan bir yolculuğa çıkmaktan dolayı pişmanlık duymaya başlamıştır.


3. Robinson Crusoe batmak üzere olan gemiden nasıl kurtulmuştur? Kurtulduktan sonra yaptığı ilk şey nedir?


Cevap: Sandala binip kurtulmuştur. Kurtulduktan sonra etrafını incelemiştir.


4. Robinson Crusoe, batmak üzere olan gemiden hangi malzemeleri almıştır ve bunları adaya nasıl taşımıştır?


Cevap: Silah, giysi, yiyecek, araç gereç almıştır. Güvertede küçük bir sal yaparak malzemeleri adaya taşımıştır.


5. Robinson Crusoe, sizce hangi kişilik özellikleri sayesinde adada yaşamını sürdürebilmiştir?


Cevap: Bulunduğu durumu kabullenebilmesi, zekası ve azmi ile adada yaşamını sürdürebilmiştir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : “Robinson Crusoe” metnini özetleyiniz.


Cevap:
Robinson Crouse, 1 Eylül 1659 tarihinde Afrika Kıtasına  gitmek için kiralık gemi ile on dört kişilik mürettebat ile yola çıkar. Afrika’ya giderken, kuvvetli bir fırtına çıkar. Robinson Crouse ve kaptan batmakta olan gemiden sal yardımı ile kurtulurlar. Sal ile karaya doğru ilerlerken sal da batar. Robinson Crouse yüzmeye çalışır fakat bilincini yitirir ve denizde yoluna baygın bir halde devam eder.
Kendine geldiğinde ıssız bir adada olduğunu fark eder. Batan gemi de adanın yakınındadır. Gemiden malzeme taşımaya başlar. Yine gemideyken bir fırtına daha çıkar. Robinson Crouse kendini kurtarır fakat gemi kaybolur. Robinson Crouse bir barınak yaparak yakınlardan bir gemi geçmesini bekler.


4. ETKİNLİK


Soru : Yapayalnız kalan Robinson Crusoe’nin adada yaşamının nasıl olacağı ile ilgili tahminlerinizi yazınız.


Cevap: Yapayalnız kalan Robinson Crusoe’nin adada yaşamının nasıl olacağı ile ilgili tahminlerinizi yazınız.
Robinson Crusoe adaya ilk çıktığında deniz tuzlu olduğu için kendisine tatlı su bulması gerekir. Çünkü insan su içmeden yaşayamaz. Suyu bulduktan sonra deniz içerisinden kaza zede olarak çıktığı için karnını doyurması gerekir.
İlk başta meyve bulması gerekir. Su ve meyve ile susuzluğunu, açlığını giderdikten sonra kendine korunaklı bir yer bulması gerekir, çünkü adada vahşi hayvanlar bulunabilir.
Öncelikle vahşi hayvanların yaklaşmaması ve uzaktan geçen gemilerin kendini fark edebilmesi için uygun bir konumda ateş yakarak, ateşin yakınına da bir korunak yapması gerekir. Gıdalı vitaminler yiyebilmek için denizden balık tutması gerekir. Bu yüzden elindeki çakıyla kendine balık vuracak zıpkın yapar. Bu sayede meyve dışında balıkta yiyebilir. Karnını doyurabilir.



5. ETKİNLİK


Soru : Metni tekrar dinleyerek “Robinson Crusoe” metninde düşünceyi geliştirme yollarından hangilerine yer verildiğini belirtiniz.


Cevap: Benzetme, sayısal verilerden yararlanma, karşılaştırma düşünceyi geliştirme yollarından yararlanmıştır.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


6. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki metni okuyunuz.


Zaman Bankası


Her sabah, hesabımıza 86.400 saniye yatırılıyor ve her gece hesabımız kapatılıyor. Hayırlı bir amaç için kullanıp kullanmadığınıza bakılmaksızın her gün bu devran böyle dönüyor. Bir günden diğer güne bir saniye bile eklenemiyor.
Her sabah yeni bir hesap.
Her gece sıfırlanan ve kapatılan hesap.
O günkü hesabınızı layıkınca kullanamadıysanız bu sizin zararınıza. Geriye dönüş yok, yarından borçlanma imkânı da yok!
Gelin şimdi zamanın önemine dair yeni bir pencere açalım:
• Bir yılın değerini anlamak için sınavını veremeyen bir öğrenciye sorun.
• Bir ayın değerini anlamak için erken doğum yapmış bir anneye sorun.
• Bir haftanın değerini anlamak için haftalık bir derginin yayıncısına sorun.
• Bir günün değerini anlamak için altı çocuğunu doyurmak zorunda olan bir ameleye sorun.
• Bir saatin değerini anlamak için sevgilisiyle buluşmayı bekleyen âşığa sorun.
• Bir dakikanın değerini anlamak için trenini kaçırmış bir yolcuya sorun.
• Bir saniyenin değerini anlamak için kazadan kıl payı kurtulmuş bir kişiye sorun.
• Bir salisenin değerini anlamak içinse olimpiyatlarda gümüş madalya almış bir atlete sorun.
Derleyen: Eylül FIRAT


b) Yazarın “zamanın önemi” ile ilgili verdiği örnekleri inceleyiniz. Yukarıdaki metinden yararlanarak zamanın verimli kullanımı ile ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap: Zamanın verimli kullanımı ile ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Zamanı verimli kullanmak biz insanların elindedir. Zamanın kıymetini bilirsek, zamanın değerini anlarsak zamanı nasıl kullanacağımızı da biliriz. Mesela boş işlerden kaçınarak zamanın hızlı bir şekilde akıp gittiğinin farkımda olmalıyız. Geçen her saniyenin bizim aleyhimize olduğunu bilmeliyiz.
Zamanı boşa harcamamak verimli kullanmak için planlı bir şekilde çalışmamız yapacağımız işleri önceden planlayarak ne yapmamız gerektiğini nasıl sıralayacağımızı bilmemiz gerekir. Planlı çalışarak vaktimizin büyük bölümünü önemli işlere harcamış oluruz. Bu sayede hem zamandan kar yapmış oluruz hemde işlerimizi zamanında bitirmiş oluruz.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin özne ve yüklemini varsa nesnesini bulunuz. Cümleleri nesne-yüklem (geçişli- geçişsiz) ilişkisi bakımından inceleyiniz. Cümlelerin özelliklerini karşısındaki bölüme yazınız.


Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169-170-171 Cevapları MEB Yayınları
“8. Sınıf Türkçe Kitabı 168-169-170-171. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

Gelecek Derse Hazırlık


Soru : İlk Türk destanlarını araştırınız. Beğendiğiniz destan metnini sınıfa getiriniz.


Cevap: İlk Türk destanlarını araştırınız. Beğendiğiniz destan metnini sınıfa getiriniz.
Ergenekon Destanı :adıyla bilinen hikaye Göktürk destanıdır. Komşuları tarafından tuzak kurularak yok edilen Türklerden geriye kalan birkaç kişinin saklanmak için dağlık bir alanda yol araması ile başlar.
Dağların arasında gizlenmiş bir ova bulan bu Türkler, oraya yerleşir ve çoğalır. Yüzyıllar sonra oraya sığmaz hale gelince, çıkmak isterler. Ancak çıkışı bulamazlar. Bunun üzerine çevredeki dağların demir madeninden yapıldığını fark ederler ve demiri eriterek çıkarlar. Çıkışta kendilerine Börte Çene adında bir erkek kurt rehberlik eder.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Gemilere binerek yolculuk yapmak ve gemiler ne ticaret işlerini gerçekleştirmek eskiden insanların yaptığı ve günümüzde devam eden bir tür iş imkanı olarak sayılır gemiler ayrıca gezmek ve yolculuk yapmak için de kullanılırlar .yerine kolaylıkla ulaşılabilir ulaşabilirler. Gemiler ayrıca balık tutmak içinde kullanılırlar gemilerle balık tutan balıkçılar geçimlerini bu yönden sağlayabilirler bu konuda verdiğiniz bilgiler ve Robinson hakkında verdiğiniz açıklamalar için size çok teşekkür ediyor başarılarınızın devamını diliyorum

  2. Gemide çok eski zamanlarda birçok coğrafi konumu keşfetmek amacıyla kullanılırdı. O zamanlar gemiler yelkenlerle hareket edebiliyordu. Günümüzde mazot ve benzinli keşfinden sonra motorlu bir taşıt haline gelmiştir. Gemiler yalnız gezmek için değil ulaşım ticaret gibi birçok alanlarda da kullanılan ulaşım araçları olarak bilinmektedir. Gemilerde karşılaşabileceğiniz başlıca sorunlardan birkaç tanesi çok fazla rüzgarda yağmurlu ve dalgalı denizlerde yolculuk yapmak kazalara sebebiyet verebilir. Ayrıca gemilerde demirlerin onarımı ve bakımı yapılmadığı zamanda çeşitli kazaları olabileceği bilinmektedir. Bu gibi önlemler alındığı zaman gemilerin kullanımı oldukça rahat ve güvenlidir.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.