Ders Notları

Protein, karbonhidrat, yağ, vitamin, su ve minerallerin hangi besinlerde bulunduğu ve bunların görevleri hakkında araştırma yapalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Protein, karbonhidrat, yağ, vitamin, su ve minerallerin hangi besinlerde bulunduğu ve bunların görevleri hakkında araştırma yapalım. konusunu kısaca ve uzun ele alacağız.


Protein, karbonhidrat, yağ, vitamin, su ve minerallerin hangi besinlerde bulunduğu ve bunların görevleri hakkında araştırma yapalım. konusu ile ilgili kısaca bir yazı örneği ;


Protein bulunduğu besinler :  Hamsi, Kuşkonmaz, Muz, Kepek Ekmeği, Brokoli, Havuç, Mezgit, Kuzu Eti, Tam Yağlı Süt, Makarna, Fıstık Ezmesi, Bezelye, Yulaf, Patates, Karides, Esmer Pirinç, Ispanak, Kuru İncir, Çiğ Avokado, Karpuz, Nektari ve Kavun gibi besinler örnek verilebilir.

Görevleri :  Vücutta dokuların oluşumunda ve kasların oluşması, enerji, hücre yenileme ve hayat devamlılığı, kemik ve kıkırdak gelişimi gibi görevleri vardır.


Karbonhidrat bulunduğu besinler :  Kayısı, muz, yaban mersini, hurma, üzüm, elma, incir, çilek, karpuz, ananas, portakal, kuru üzüm, nohut, börülce, kuru fasulye, bakla gibi besinler örnek verilebilir.

Görevleri : Enerji sağlar, Ketozisi hastalık önleyici, yeterli su ve elektrolitlerin tutulmasına yardımcı olur, vücutta çeşitli maddelerin setezinde kullanılır, bağırsak hareketlerini arttırır,


Yağ bulunduğu besinler :  Avokado, Peynir, Bitter Çikolata, Yumurta, Balık Yağı, Fındık, Chia tohumları, Sızma Zeytinyağı, Hindistancevizi ve Hindistan cevizi yağı ve Tam Yağlı Yoğurt besinler örnek verilebilir.

Görevleri : Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar, hücre zarına ve deriye eseneklik sağlar, büyüme ve gelişmeyi sağlar, enerji ihtiyacını sağlar, darbelere karşı korur, vücudun ısınmasını sağlamak gibi görevleri vardır.


Vitamin bulunduğu besinler : Kayısı,kuşkonmaz,maydanoz,ıspanak, havuç,kereviz, marul, portakal, erik, domates, Balık yağı, balık, yumurta, tereyağı, karaciğer, et, sebzeler, güneş, Buğday, tohumlu besinler, soya fasülyesi yağı, arı sütü, ceviz, marul, tere, kereviz, maydanoz, ıspanak, lahana, mısır yağı, mısır, yulaf  besinler örnek verilebilir.

Görevleri : Vücutta düzenleyici olarak görev alır, hastalıklara karşı direnci arttırır, Vitaminler enzimlerin yapısına koenzim olarak katılırlar.


Su bulunduğu besinler : Kereviz, Salatalık, Karpuz, Avokado, Marul, Üzüm, Kabak ve Domates besinler örnek verilebilir.

Görevleri : Gıdaların çözülmesi, sindirimi kolaylaştırması, vücut ısısının dengelenmesi, kan dolaşımını sağlar, vücut dokusunu koruması ve metabolizmanın düzenli çalışmasını sağlar.


Minerallerin bulunduğu besinler :  Süt, yoğurt, peynir, yeşil sebzeler, kalsiyum açısından zengin maden suyu, Tam tahıllı ürünler, bakliyat, patates, domuz, süt, sebzeler, meyve, balık,  Et, yumurta sarısı, sosis, tam taneli tahıl ürünleri, yulaf gevreği, darı, Balık, tahıllar, cevizler, siyah çay, Ciğer, balık, et, kabuklu yemişler, baklagiller, tahıllar besinler örnek verilebilir.

Görevleri : Kemik ve dişlerin yapısını güçlendirir, kasların çalışmasını sağlar, kemik erimesini engeller, vücut sistemlerinin düzgün çalışmasını sağlar, sindirme yardımcı olmak gibi görevleri vardır.


 

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Merve dedi ki:

    Genellikle kahvaltıda yemiş olduğumuz ve protein açısından önemli ve değerli olan besinlerin başında yumurta süt yoğurt gelmektedir. Ayrıca meyve ve sebzelerde bolca c vitamini a vitamini b vitamini mevcuttur. Su ihtiyacımızı karşılamak için vücudumuza aldığımız sıvılarda bolca mineral ve oksijen vardır. Ayrıca et ve et ürünlerinde bolca protein vardır. Ekmek makarna pirinç gibi birçok bakliyat ürünlerinde karbonhidrat vitamini vardır.

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.