6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-120-121-122-123 Cevapları MEB Yayınları

Göster

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Gümüş Kanat Metni Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123


Gümüş Kanat Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Araştırdığınız yardım kuruluşları ile ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap: Yaşadığınız çevrede şehirde bulunan yardım kuruluşları hakkında araştırma yapınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Yaşadığımız çevrede şehirde bulunan eğitim-sen Kızılay kaymakamlıklar LÖSEV Milli Eğitim Bakanlığı çeşitli dernekler ve kuruluşlar insanların hayatlarını kolaylaştırmak için çevremizde var olan kuruluşlara örnek olarak verilebilir.

Bu kurum ve kuruluşlar insanların hayatlarını daha iyi bir şekilde devam ettirebilmesi için sosyal maddi ve manevi olarak bir çok destek vermekle beraber toplum içerisindeki var olan düzenin düzenlenmesi ve varolan düzenin korunması için büyük çalışmalar yaptıklarını söylememiz doğru olacaktır.


2. Bir iyilik yaptığınızda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Örneklerle anlatınız.


Cevap: Bir iyilik yaptığınızda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Örneklerle anlatınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

İyilik yaptığımda kendimi çok mutlu, çok iyi hissederim. Kendime olan özgüvenim yükselir. Huzur ve mutluluk dağıttığını düşünür dahada mutlu olurum. İnsanlara faydam olduğu için kendimi daha değerli hissederim. “İyilik yapan iyilik bulur. ” diye bir söz vardır. Bende çevreme karşı iyi olursam, karşılığında iyilik göreceğim inanır. Bunun inancında arkadaşlarıma, akrabalarıma sıcak kanlı davranırım. Bir örnek vermem gerekirse eğer :

Evimizin önünde yeni doğmuş küçük bir kedi sürekli miyavlıyordu. Bende aç olduğunu ve üşüdüğünü düşündüğüm için evden eski bir biberon bulup içine süt doldurdum. Küçük te bir battaniye alıp iyice sardım. Karnını doyurdum. Akşam babam eve geldiğinde o ada anlattım oda çok sevindi. Yardımcı olmak istedi. Kediye kartondan küçük bir ev yaptık. Sütü bir kaba döktük ve battaniye ile sardık. Artık onunda bir yuvası oldu. İsmide boncuk oldu. Ailecek sahiplendiği iz kediyi çok sevdik ve hepimiz çok mutlu olduk.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarını anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-120-121-122-123 Cevapları MEB Yayınları
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 118-119-120-121-122-123. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

2. ETKİNLİK


A) Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.


1. Kemal, babasından niçin yardım istemiştir? Anlatınız.


Cevap: Kuşu sallandığı yerden kurtarması için yardım istemiştir.


2. Kemal, avuçları arasındaki kuşu neye benzetmiştir? Anlatınız.


Cevap: Korkuyla, telaşla çarpan bir yüreğe benzetmiştir.


3. Sokak hayvanlarını koruyabilmek için neler yapabiliriz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap: Sokak hayvanlarını koruyabilmek için neler yapabiliriz? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Sokak hayvanları ilk başta insanların hevesle evde bakmak için aldıkları bakamayınca sokağa attığı hayvanlardır. İnsanlar bunun bilincinde olarak bakamayacağı canlıları sahiplenmek istemese bu canlılarda sonrasında sokakta yaşamak zorunda kalmazlar.

Bizde insanlık görevi olarak bu canlıları korumaya çalışmalıyız. Onları korumak için öncelikle sokaklarımıza kedi ve köpekler için süt ve mamalar alıp onların aç kalmaması için kaplara doldurup dışarıya bırakmalıyız. Aynı şekilde kaplara su doldurabiliriz. Onlara barınabilecekleri yerler yapmalıyız.

Hayvan sahiplenmek isteyen tanıdıklarımıza pet shoplardan para ödeyerek değilde, sokaktaki bir hayvanı sahiplenip onun hayatını kurtarmasının ona daha güzel bir hayat yaşatabileceği bilgisini verip sokak hayvanlarını sahiplenmeye teşvik etmeliyiz.


B) Okuduğunuz metinden hareketle, arkadaşlarınıza sormak üzere üç soru hazırlayınız.


Cevap:

  1. Çocuk dersine neden ara verdi ?
  2. Kemal Kuşu kurtarmak için kimden yardım istedi?
  3. Kuş uçamadığı için Kemal ve babası ne yapmaya karar verdi?

C) Metnin ana fikri nedir? Açıklayınız.


Cevap:

Metnin ana fikri : Hayvanlara yardım etmeliyiz.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Soruları ve Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : A) Aşağıdaki metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


Cevap:


……………………………………………


Bir adam ve oğlu, ormanda yürüyüş yapıyorlarmış. Çocuk birden takılıp düşmüş ve “Aaaah!” diye bağırmış. İleride, bir dağın tepesinde “Aaaah!” diye bir ses duymuş ve şaşırmış. Merak edip “Sen kimsin?” diye bağırmış. Aldığı cevap “Sen kimsin?” olmuş. Çocuk bu cevaba kızıp “Sen bir korkaksın!” diye bağırmış. Dağdan gelen ses de ”Sen bir korkaksın!” olmuş. İyice sinirlenen çocuk, babasına dönüp
“Baba, ne oluyor böyle?” diye sormuş. Babası, “Oğlum, dinle ve öğren.” demiş. Babası dağa dönüp “Sana hayranım!” diye bağırmış. Gelen cevap “Sana hayranım!” olmuş. Baba tekrar seslenmiş, “Sen muhteşemsin!” Gelen cevap yine “Sen muhteşemsin!” olmuş. Çocuk çok şaşırmış ama ne olup bittiğine bir anlam verememiş. Babası açıklamış. “Oğlum, insanlar buna ‘yankı’ derler. Ama aslında insanların birbirlerine karşı davranışları da buna benzer.”
(…)
Yusuf Özkan ÖZBURUN


B) Sizce okuduğunuz bu hikâye nasıl devam etmiştir? Hikâyenin kalan bölümünü siz tamamlayınız.


Cevap:

Çocuk buna karşı çok şaşırmış ve babasının söyledikleri aklına not alarak ormandan ayrılmışlar. Okulda, evde ve çevresinde babasının sözüne göre sürekli olarak insanlara güzel sözler ve güzel davranışlarda bulunmuş.

Zamanla arkadaşları ve ailesi çocuğa daha güzel sözler söylemeye ve daha güzel bir şekilde davranmaya başlamışlardı. Bir akşam çocuk babasına koşarak onu öptü ve babacığım sen haklısın dedi.


C) Tamamladığınız hikâyeye uygun bir başlık öneriniz.


Cevap:

İyilik Eden, İyilik Bulur başlık olarak örnek verilebilir.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Soruları ve Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan altı çizili kelimeleri bulduracak şekilde sorular sorunuz. Bu soruları örnekteki gibi cevaplayınız.


Cevap:

  1. Kemal, o pencerenin önünde oturuyordu. ⇒ Hangi pencere? ⇒ O pencere.
  2. Bu yaramaz kuşlar ayaklarına iplik dolansa çözemezler. ⇒ Hangi kuşlar? ⇒ Bu kuşlar.
  3. Şu kuşu kurtaralım baba. ⇒ Hangi kuşu?  Şu kuşu

5. ETKİNLİK


A) Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.


SILAYIRAHİM


Sılayırahim, akrabalar ve yakınlar arasındaki bağı sağlam tutmak ve bu bağı koparmamaktır. Günümüzde unutmaya başladığımız önemli değerlerimizden biridir. Oysa sılayırahim de bizim toplumumuza özgü, kimliğimizi ortaya koyan niteliklerimizdendir. Sılayırahim, toplumumuzu bir arada tutmaktadır.


Leyla, okullarının koridorunda arkadaşları tarafından oluşturulan panoda okudu bu yazıyı. Çok etkilenmişti. Çünkü uzun zamandır akrabalarını ziyaret etmemiş, onları arayıp sormamıştı. Leyla o gün bir karar verdi: Her hafta bir akrabasını ziyaret edecekti.


B) Leyla, ziyaretlerini planlayarak bir tablo hâline getirmek istemektedir. Aşağıdaki yönergeleri kullanarak Leyla’nın ziyaret tablosunu tamamlayınız.


Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-120-121-122-123 Cevapları MEB Yayınları
“6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 118-119-120-121-122-123. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Soruları ve Cevapları


C) Aşağıdaki tabloya kendi akrabalarınızı ziyaret edeceğiniz bir plan oluşturunuz. Oluşturduğunuz planı arkadaşlarınıza anlatacağınız bir yazı yazınız.


Cevap: Bu kısmı kendinize göre örnekteki gibi doldurmanız gerekmektedir.


6. ETKİNLİK


Soru : Akraba ziyaretlerinin önemi hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi anlatacağınız bir konuşma yapınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.


Cevap: Akraba ziyaretlerinin önemi hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi anlatacağınız bir konuşma yapınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Akrabalarımız iyi günümüzde, kötü günümüzde yanımızda olan ihtiyaç duyduğumuzda bir telefonla yanımızda olan kişilerdir. Dedemiz, nenemiz, amca, dayı, hala, teyze, kuzenler hayatımızda sürekli yerleri olan evlerine rahatça gidebildiğimiz anne babamız gibi bizi seven kişilerdir.

Bu kişileri bayramlarda, özel günlerde, günlük hayatımızda boş vakitlerimizde unutmamalı sürekli ziyaret etmeli onları mutlu etmeliyiz.

Aile akraba bağlarımız güçlü olursa bu hayatta şanslıyız demektir. Günümüzde eski zamanlara kıyasla akrabalık bağları zayıflamış insanlar birbirleri ile fazla görüşmemeye başlamıştır. Bunu güçlendirmek adına uzak bir şehirde bile yaşıyorsak onları telefonla aramalı varlığımızı hissettirerek onları mutlu etmeliyiz.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Fabl türünde bir metin araştırınız.


Cevap: Fabl türünde bir metin araştırınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Tarla Faresi ile Şehir Faresi

Bir tarla faresi bir şehir faresiyle arkadaş olmuş, bir gün birlikte yemeğe çağırmış. Ev faresi gelmiş, ama bakmış ki otla buğdaydan başka bir yiyecek yok. Hoşlanmamış. Tarla faresine: “A dostum!” demiş, “bu senin yaşamana karınca gibi yaşamak derler. Bense, önümdeki önümde, ardımdaki ardımda, bolluk içinde yaşarım.

Sen benimle gel, bizim evdekileri paylaşır, ikimiz de mis gibi geçiniriz.” İkisi de hemen kalkıp yola düzülmüşler. Ev faresi arkadaşına sebzeler çıkarmış, buğday çıkarmış, incir, peynir, bal, yemiş çıkarmış. Tarla faresinin ağzı kulaklarına varmış: “Ben ne dedim de bu güne kadar tarlalarda kaldım!” diyerek dövünmüş.

Tam yemeğe oturacakları sırada bir adam gelmiş, kapıyı açmış. İki fare, gürültüden korkup her biri bir deliğe girmiş. Gürültü dinince çıkmışlar, incirden tadacaklarmış, bu kez de başka biri odadan bir şey almaya gelmiş. Gene bir deliğe kaçmışlar. Bunun üzerine tarla faresi karnının açlığını unutup arkadaşına: “Dostum” demiş, “bana izin! Sen doyasıya yiyip içiyorsun, can besliyorsun, ama türlü türlü tehlikeler, türlü türlü korkular geçiriyorsun. Ben gene gidip buğdayımla arpamı yiyeyim: yoksul yemeğidir ama ne de olsa gönül rahatıyla yenir.”

İlgili Makaleler

4 Yorum

  1. Hamdiye dedi ki:

    Çevremizdeki sokak hayvanlarını gözetle biliriz ,mesela sıcak yaz günlerinde bir kap su koyabiliriz. Bu susayan sokak hayvanları için bir nimettir .Hayvanlara eziyet etmemeliyiz unutmamalıyız ki iyilik eden iyilik bulur. Hayvanlar korumaya muhtaç dilsiz canlılardır onlara zarar verecek herhangi bir davranıştan açılmalıyız bu bizim ahlaki değerlerimiz ne uygundur.

  2. Hamdiye dedi ki:

    Akrabalarımızı sıkça ziyaret etmeliyiz. Ziyaret sırasında bağlarımız güçlenir. Bu bizim gelenek ve göreneklerimiz dir .Akrabalar birbirlerine yakın olduğu için birbirlerine güvenir ve severler .Bu yardıma ihtiyacımız olduğu zaman çok büyük bir nimettir bunun için akrabalarla olan ilişkilerimizi yıpratma malıyız ve devamlı ziyarette bulunmaz.

  3. Nuran dedi ki:

    Yardımlaşma kuruluşları toplum içerisindeki var olan sıkıntıların giderilmesi ve toplumda var olan sorunların üzerine fikirler ve yorumlar üreterek Bu sorunlar nasıl çözülmesi gerektiği hakkında bir çok çözüm yolları arayan önemli kurum ve kuruluşlar olarak ifade edilmektedir günümüzde yardıma muhtaç olan kişilerin Maddi manevi olarak destek sağlanmasında kurum ve kuruluşlar büyük etki sağlamaktadır Ayrıca engelli olan vatandaşlarımıza da ruhsal psikolojik Maddi manevi ve iş imkanları gibi birçok alanda yardım eden kurum ve kuruluşlar toplum içerisindeki var olan sıkıntılarımı çözümünde ve toplumda dayanışma olgusunu arttırmadan büyük bir faktör etkileri olduğunu ifade etmemiz doğru olacaktır.

  4. Hamdiye dedi ki:

    Türk milleti misafirperver çok önem verir. Misafirleri ağırladıkları zaman en iyi şekilde ağırlamak isterler. Bunun için çeşitli ikramlar ve içecekler yapılır. Misafirleri Gülen yüzde karşılarlar. Misafirin memnun kalması için ellerinden gelen hoşgörü ve özveriyi yaparlar. Misafirin eve bereket ve bolluk getirdiğine inanılır.Türk milleti gelenek ve görenekleri arasında yer alan misafirperverliğin en önemli içeceği çay ve kahve dir. Gelen misafire Bir bardak kahve yapılarak kırk yıl hatırı sayıldığını düşünülmektedir.bizler de evimize bir misafir veya akrabamız geldiği zaman hoşgörülü olmalı saygılı olmalı ve onları rahatsız edecek davranışlarda bulunmalıyız. Evimize gelen misafire açmışsın demeden sofrayı kurmalı ve ikramlarda bulunmalıyız.

     

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.