4. Sınıf Matematik

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 93-94-95 Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 93-94-95 Cevapları ADA Yayıncılık

4.Sınıf ADA Yayıncılık Matematik Ders Kitabı 93-94-95 Sayfa Cevapları Çarpma ve Bölme Arasındaki İlişki

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları ADA Yayıncılık

Bir çiftlikte üretilen 900 yumurta 10 yumurtalık viyollere yerleştirilecektir. Bu işlem için kaç viyole gerek vardır? Viyol sayısı ile her viyoldeki yumurta sayısının çarpımının, üretilen yumurta sayısı ile nasıl bir ilişkisi vardır?
Cevap: Viyol sayısı çarpma işlemi ile toplam yumurta sayısını, toplam yumurta sayısı bölme işlemi ile toplam viyol sayısını verecektir

900 ÷ 10 = 90 viyole gerek vardır. 
90 x 10 = 900 yumurta vardır. 


Etkinlik

• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
• Tabakları masamızın üzerine koyalım.
• Her bir tabağa 10 tane pirinç koyalım.
• Tabaklara koyduğumuz pirinç sayısını çarpma işlemi yaparak bulalım.
Cevap: 10 x 7 = 70

• Tabaklara koyduğumuz pirinç sayısını tabak sayısına bölelim.
Cevap: 70 ÷ 7 = 10

• Bulduğumuz sayı ile her bir tabağa koyduğumuz pirinç sayısını karşılaştıralım.
• Yukarıda yaptığımız çarpma ve bölme işlemlerindeki sayıları karşılaştıralım.
• Çarpma ve bölme işlemleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayalım.
Cevap: Çarpma işlemi bölme işleminin tersidir. 


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

4 x 8 = 32 işlemindeki 4’ün, 8 ve 32 ile ilişkisini açıklayınız.
Cevap: 32 sayısı 4 ve 8 sayılarının çarpımına eşittir. 


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları ADA Yayıncılık

ALIŞTIRMALAR

1. Aşağıdaki problemlerde istenilenleri çarpma ve bölme arasındaki ilişkiyi kullanarak defterinizde bulunuz

• Bir sınıfta 12 öğrenci sırası vardır. Her sırada 2 öğrenci oturmaktadır. Sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap: 12 x 2 = 24
Sıra sayısı ve sırada oturan öğrenci sayısının çarpımı bize toplam öğrenci sayısını vermektedir. 

• Bir sınıftaki her sırada 2 öğrenci oturmaktadır. Sınıftaki öğrenci sayısı 24 olduğuna göre sınıfta kaç öğrenci sırası vardır?
Cevap: 24 ÷ 12 = 2
Sınıf mevcudunu sınıftaki toplam sıra sayısına böldüğümüz zaman sırada tek bir sırada oturan öğrenci sayısını vermektedir. 

• Bir sınıfta 24 öğrenci ve 12 öğrenci sırası vardır. Sınıftaki her sırada eşit sayıda öğrenci oturduğuna göre bir sırada kaç öğrenci oturmaktadır?
Cevap: 60 ÷ 4 = 15
Toplam ceviz sayısını kardeş sayısına böldüğümüz zaman kişi başına düşen ceviz miktarını bize verir. 


2. Aşağıdaki problemlerde istenilenleri bölme ve çarpma arasındaki ilişkiyi kullanarak defterinizde bulunuz.

• Dört kardeş 60 cevizi eşit olarak paylaşacak. Bir kişiye kaç ceviz düşer?
Cevap: 60 ÷ 4 = 15
Toplam ceviz sayısını kardeş sayısına böldüğümüz zaman kişi başına düşen ceviz miktarını bize verir. 

• Dört kardeş belli bir sayıdaki cevizi eşit olarak paylaşmış. Her birine 15 ceviz düşmüş. Kardeşlerin paylaştığı ceviz sayısı kaçtır?
Cevap: 4 x 15 = 60
Kardeş sayısını her kardeşe düşen ceviz sayısı ile çarptığımı zaman toplam ceviz sayısını elde ederiz.

• 60 cevizi eşit olarak paylaşan kardeşlerden her birine 15 ceviz düşmüş. Cevizleri kaç kardeş paylaşmıştır?
Cevap: 60 ÷ 15 = 4
Toplam ceviz sayısını kişi başına düşen ceviz sayısına böldüğümüz zaman kardeş sayısını elde ederiz. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.